73074023-a7ee-4129-8bd9-f56b00fa272d
737423
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
Παρέχεται μόνο ψηφιακά
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην ενιαία διαχείριση των καταγγελιών και των παραπόνων, καθώς και στη συλλογή των θετικών εντυπώσεων που υποβάλλονται από τους λήπτες/τριες υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και αφορούν σε οποιαδήποτε πτυχή των παρεχόμενων υπηρεσιών. Απευθύνεται σε δημόσιους υπαλλήλους και λοιπούς πολίτες.
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
Επίσης πρόσθετο σημείο εξυπηρέτησης είναι και οι Υγειονομικές Περιφέρειες (Υ.Πε.).
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αναφορά/Καταγγελία
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Δημόσιους υπαλλήλους, Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Έντυπο Υποβολής Καταγγελιών/Παραπόνων
Σημειώσεις
Έντυπα υποβολής καταγγελιών ή παραπόνων, καθώς και έντυπα θετικών εντυπώσεων είναι διαθέσιμα στο Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., στο Κεντρικό Πρωτόκολλο και στην ιστοσελίδα του νοσοκομείου.
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Ταυτοποιητικό έγγραφο, Έγγραφο περί νόμιμης εκπροσώπισης
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Παραγωγή εγγράφου
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Κανονισμός ενιαίας διαχείρισης καταγγελιών και παραπόνων από τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ.) στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
Επίσημος τίτλος
Διαδικασία ενιαίας διαχείρισης καταγγελιών και παραπόνων από τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας (Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ.) στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Δήλωση (έντυπο), Τηλεφωνική επικοινωνία, email
ΔΔ
1
7
0
0
24
0
19476
Όχι
867600
88200
Αόριστη
Έγγραφο περί νόμιμης εκπροσώπισης
Ταυτοποιητικό έγγραφο, Άλλο
326532
Είσοδος σε άλλη διαδικασία, Εσωτερική διαδικασία
Η διαδικασία αφορά στην ενιαία διαχείριση των καταγγελιών και των παραπόνων, καθώς και στη συλλογή των θετικών εντυπώσεων που υποβάλλονται από τους λήπτες/τριες υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και αφορούν σε οποιαδήποτε πτυχή των παρεχόμενων υπηρεσιών. Απευθύνεται σε δημόσιους υπαλλήλους και λοιπούς πολίτες.
0.00
0.00
0
1
0
60 ημέρες}}
}}
}}
,,,
1
Εννόμου συμφέροντος
Την καταγγελία ή το παράπονο υποβάλλει σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή ή προφορικά ο λήπτης/τρια υπηρεσιών υγείας, χωρίς να συνοδεύεται απαραιτήτως από αποδεικτικά στοιχεία, με την οποία διατυπώνει ή εκφράζει την αρνητική εμπειρία του/της από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας ή/και παρέχονται σοβαρές ενδείξεις ότι στοιχειοθετείται ή ενδέχεται να στοιχειοθετείται παράβαση της εθνικής ή/και της ενωσιακής νομοθεσίας περί της προστασίας των δικαιωμάτων των ληπτών/τριών υπηρεσιών υγείας.
Όχι
Όχι
2
Νόμιμης εκπροσώπησης
Όταν την καταγγελία ή το παράπονο υποβάλλει στο νοσοκομείο
ο νόμιμος εκπρόσωπος του/της λήπτη/τριας, προκειμένου να διερευνηθεί και να διεκπεραιωθεί η καταγγελία ή το παράπονο και να λάβει σχετική ενημέρωση ο λήπτης/τρια, ζητείται εξουσιοδότηση.
Ναι
Ναι
1
Εξουσιοδότηση
Όχι
3070
Κανονισμός
679
2016
Νόμος
4727
2020
184
Α
Νόμος
4624
2019
137
Α
Περιγραφή
«Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις».
Νομικές παραπομπές
https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/01/2019/20190100137.pdf
Νόμος
4461
2017
38
Α
Νόμος
33, 59-61
4368
2016
21
Α
Νόμος
7, 12-13
4325
2015
47
Α
Νόμος
4272
2014
145
Α
Περιγραφή
«Προσαρμογή στο εθνικό δίκαιο της Εκτελεστικής Οδηγίας 2012/25/ΕΕ της Επιτροπής της 9ης Οκτωβρίου 2012 για τη θέσπιση διαδικασιών ενημέρωσης σχετικά με την ανταλλαγή, μεταξύ των κρατών-μελών, ανθρωπίνων οργάνων που προορίζονται για μεταμόσχευση - Ρυθμίσεις για την Ψυχική Υγεία και την Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή και λοιπές διατάξεις».
Νομικές παραπομπές
https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/01/2014/20140100145.pdf
Νόμος
7
4213
2013
261
Α
Περιγραφή
«Προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2011/24/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2011 περί εφαρμογής των δικαιωμάτων των ασθενών στο πλαίσιο της διασυνοριακής υγειονομικής περίθαλψης (188/45/4.4.2011) και άλλες διατάξεις».
Νομικές παραπομπές
https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/01/2013/20130100261.pdf
Νόμος
3528
2007
26
Α
Νόμος
3418
2005
287
Α
Νόμος
18
3293
2004
231
Α
Νόμος
6
2889
2001
37
Α
Νόμος
2
2716
1999
96
Α
Νόμος
2690
1999
45
Α
Νόμος
2619
1998
132
Α
Νόμος
2519
1997
165
Α
Νόμος
47
2071
1992
123
Α
Προεδρικό Διάταγμα
121
2017
148
Α
Προεδρικό Διάταγμα
28
2015
34
Α
Προεδρικό Διάταγμα
25
2014
44
Α
Προεδρικό Διάταγμα
216
2001
167
Α
Υπουργική Απόφαση
5
45180 ΕΞ
2021
6095
Β
Υπουργική Απόφαση
Α3δ/Γ.Π. οικ.10976
2017
662
Β
Υπουργική Απόφαση
Α3(γ)/ΓΠ/οικ.25132
2016
908
Β
1
Υποβολή των καταγγελιών και των παραπόνων
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Οι καταγγελίες ή τα παράπονα υποβάλλονται γραπτά ή προφορικά, επώνυμα ή ανώνυμα, με τη φυσική αυτοπρόσωπη παρουσία του/της λήπτη/τριας υπηρεσιών υγείας ή του νόμιμου εκπροσώπου του/της ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο.
Σημειώσεις
Καταγγελίες ή παράπονα που υποβάλλονται στο Υπουργείο Υγείας και αφορούν σε συγκεκριμένο νοσοκομείο, προωθούνται σε αυτό μέσω του Αυτοτελούς Τμήματος Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, με κοινοποίηση στον/στην καταγγέλλοντα/ουσα.
Ομοίως, καταγγελίες ή παράπονα που υποβάλλονται στη Διοίκηση οποιασδήποτε Υγειονομικής Περιφέρειας (Δ.Υ.Πε.) προωθούνται στο νοσοκομείο στο οποίο αφορούν, μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών σε Θέματα Υγείας, με κοινοποίηση στον/στην καταγγέλλοντα/ουσα.
Όχι
Όχι
2
Υποβολή προφορικής καταγγελίας ή παραπόνου και διευθέτηση των διαφορών
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Γραφείο
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Κατά την υποβολή προφορικής καταγγελίας ή παραπόνου, το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. παρεμβαίνει στις αντίστοιχες υπηρεσίες του νοσοκομείου για την ομαλή διευθέτηση των διαφορών που προκύπτουν, όπου αυτό είναι εφικτό και υποχρεούται να ενημερώσει τον/την λήπτη/τρια για τη δυνατότητα γραπτής υποβολής αυτής/αυτού, επώνυμα ή ανώνυμα.
Σημειώσεις
Το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. οφείλει να παρέχει πλήρη ενημέρωση στον/στην λήπτη/τρια υπηρεσιών υγείας σχετικά με τον τρόπο υποβολής της καταγγελίας ή του παραπόνου εντός του νοσοκομείου.
Παράλληλα, οφείλει να τον/την ενημερώνει για τη δυνατότητα και τη διαδικασία υποβολής αυτών σε αρμόδιες Επιτροπές, καθώς και για τη δυνατότητα και τη διαδικασία προσφυγής σε ελεγκτικές αρχές, όπως στον Συνήγορο του Πολίτη και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
Ναι
Ναι
3
Υποβολή γραπτής καταγγελίας ή παραπόνου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Ο/Η λήπτης/τρια αφού συμπληρώσει το έντυπο καταγγελιών/παραπόνων, το υποβάλλει στο Γενικό Πρωτόκολλο του νοσοκομείου με φυσική αυτοπρόσωπη παρουσία ή μέσω του νόμιμου εκπροσώπου του/της ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο.
Σημειώσεις
Οι γραπτές καταγγελίες ή παράπονα λαμβάνουν, αναλόγως, αριθμό εμπιστευτικού ή γενικού πρωτοκόλλου, χρεώνονται στο Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. και κοινοποιούνται στον/στην Αναπληρωτή/τρια Διοικητή/τρια ή στον/στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, κατά περίπτωση.
Έντυπα υποβολής καταγγελιών ή παραπόνων, καθώς και έντυπα θετικών εντυπώσεων είναι διαθέσιμα στο Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., στο Κεντρικό Πρωτόκολλο και στην ιστοσελίδα του νοσοκομείου.
Ναι
Όχι
4
Αρχειοθέτηση της γραπτής καταγγελίας ή του παραπόνου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Γραφείο
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Στην περίπτωση που το περιεχόμενο της γραπτής καταγγελίας ή του παραπόνου κριθεί από το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., ως αόριστο ή ακατάληπτο, εμφανώς παράλογο, επαναλαμβανόμενο κατά τρόπο καταχρηστικό, η καταγγελία ή το παράπονο τίθεται στο αρχείο.
Σημειώσεις
Στην περίπτωση που το περιεχόμενο της γραπτής καταγγελίας ή του παραπόνου κριθεί από το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ., με τη συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών (νομική, ιατρική, νοσηλευτική υπηρεσία, κ.ά.), όπου αυτό απαιτείται, ως:
α. αόριστο ή ακατάληπτο, ζητούνται από τον καταγγέλλοντα επιπρόσθετα στοιχεία και εφόσον δεν υπάρξει επαρκής ανταπόκριση εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, η καταγγελία ή το παράπονο τίθεται στο αρχείο,
β. εμφανώς παράλογο, η καταγγελία ή το παράπονο τίθεται στο αρχείο, και
γ. επαναλαμβανόμενο κατά τρόπο καταχρηστικό, η καταγγελία ή το παράπονο τίθεται στο αρχείο, εφόσον έχει προηγουμένως επισταμένως διερευνηθεί και επανειλημμένως απαντηθεί.
Σε περίπτωση που ο καταγγέλλων υποβάλει εγγράφως δήλωση εναντίωσης στην επεξεργασία των δεδομένων του, παύει να είναι εφικτή η διερεύνηση της υπόθεσή του και η καταγγελία
τίθεται στο αρχείο.
Ναι
Όχι
5
Ενημέρωση του/της καταγγέλοντος/ουσας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Διοικητής/τρια
Τρόπος Υλοποίησης
Υπογραφή
Περιγραφή
Σε κάθε περίπτωση ο/η καταγγέλλων/ουσα ενημερώνεται γραπτώς για την τελική έκβαση της υπόθεσής του, αναφορικά με την περάτωση της διαδικασίας και την αρχειοθέτηση της καταγγελίας ή του παραπόνου.
Σημειώσεις
Το σχετικό έγγραφο είτε παραλαμβάνεται από τους δικαιούχους ή τους νόμιμους εκπροσώπους τους με τη φυσική παρουσία τους από την αρμόδια υπηρεσία του νοσοκομείου είτε αποστέλλεται σε αυτούς με συστημένη επιστολή ή μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, όπου αυτό είναι εφικτό.
Ναι
Ναι
6
Σύνταξη εγγράφου προς τον/την καταγγελλόμενο/η και τους ιεραρχικά εμπλεκόμενους.
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Γραφείο
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. συντάσσει έγγραφο προς τον/την καταγγελλόμενο/η και τους ιεραρχικά εμπλεκόμενους, με το οποίο ζητείται η διατύπωση των απόψεών τους και η παροχή διευκρινίσεων επί του θέματος. Συγχρόνως, τους γνωστοποιείται η καταγγελία ή το παράπονο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιεχομένου αυτής/αυτού.
Σημειώσεις
Για τη συλλογή των αναγκαίων στοιχείων και κάθε είδους λεπτομέρειας που θα διευκολύνει τη διερεύνηση της καταγγελίας ή του παραπόνου και την επιβεβαίωση των πραγματικών
περιστατικών (εισιτήρια, εξιτήρια, χρόνος αναμονής για εξέταση, σημεία επαφής του/της λήπτη/τριας με τα Τμήματα του νοσοκομείου κ.ά.), το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. έχει πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων και στα αρχεία (φυσικά και ηλεκτρονικά) όλων των Τμημάτων του νοσοκομείου, κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 1 της υπ’ αρ. Α3δ/Γ.Π.οικ. 10976/02.03.2017 (Β’ 662) υ.α.
Ναι
Όχι
7
Παρακολούθηση της πορείας της καταγγελίας ή του παραπόνου και σύνταξη απαντητικού εγγράφου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Γραφείο
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Αφορά στη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων και στην παράθεση των απαραίτητων διευκρινίσεων και απόψεων επί του θέματος από το σύνολο των εμπλεκόμενων μερών, καθώς και στη σύνταξη σχετικού απαντητικού εγγράφου προς τον/την καταγγέλλοντα/ουσα.
Σημειώσεις
Το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. συντάσσει σχετικό εισηγητικό έγγραφο που προωθείται στον/στην Αναπληρωτή/τρια Διοικητή/τρια ή τον/την Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά περίπτωση.
Ο/Η Αναπληρωτής/τρια Διοικητής/τρια ή ο/η Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου δύναται να:
α. Εγκρίνει το εισηγητικό έγγραφο και η διαδικασία διερεύνησης της καταγγελίας ή του παραπόνου περατώνεται.
β. Ζητήσει από το Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος.
γ. Προτείνει στον Διοικητή του νοσοκομείου να διατάξει, ως πειθαρχικός προϊστάμενος, τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ή ένορκης διοικητικής εξέτασης για την ενδελεχή διερεύνηση του θέματος, σε περίπτωση που συντρέχουν ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος.
Ναι
Όχι
8
Ενημέρωση του/της καταγγέλλοντος/ουσας για την τελική έκβαση της υπόθεσής του/της
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Διοικητής/τρια
Τρόπος Υλοποίησης
Υπογραφή
Περιγραφή
Σε κάθε περίπτωση ο/η καταγγέλλων/ουσα ενημερώνεται γραπτώς για την τελική έκβαση της υπόθεσής του. Το σχετικό έγγραφο είτε παραλαμβάνεται από τους δικαιούχους ή τους νόμιμους εκπροσώπους τους με τη φυσική παρουσία τους από την αρμόδια υπηρεσία του νοσοκομείου είτε αποστέλλεται σε αυτούς με συστημένη επιστολή ή μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, όπου αυτό είναι εφικτό.
Σημειώσεις
Έγγραφες θετικές εντυπώσεις, επώνυμες ή ανώνυμες, που υποβάλλονται στο νοσοκομείο με κάθε πρόσφορο μέσο, χρεώνονται στο Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. λαμβάνουν, αναλόγως, αριθμό εμπιστευτικού ή
γενικού πρωτοκόλλου και κοινοποιούνται στους άμεσα ενδιαφερόμενους, καθώς και στον/στην Αναπληρωτή/τρια Διοικητή/τρια ή τον/την Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του
νοσοκομείου, κατά περίπτωση.
Ναι
Ναι
Ιστοσελιδα Υπουργειου Υγειας
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.