Διαχείριση και διεκπεραίωση ερωτημάτων σε θέματα νομοθεσίας τροφίμων και σε θέματα συναφή με το αντικείμενο του ΕΦΕΤ

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



045a06e3-031f-4bea-8f67-798cd0e2c6f7 456331

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Κεντρική Υπηρεσία, Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ, ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.)

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

50 ημέρες

Περιγραφή

H διαδικασία αφορά την διεκπεραίωση της αλληλογραφίας του ΕΦΕΤ και απευθύνεται σε καταναλωτές/ιδιώτες/επιχειρήσεις τροφίμων ή λοιπούς φορείς που αιτούνται την παροχή πληροφοριών ή απαντήσεις σε ερωτήματα σε θέματα που διαχειρίζεται ο ΕΦΕΤ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του και του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την λειτουργία του.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.)

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

Κεντρική Υπηρεσία, Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ

Σχετικοί σύνδεσμοι


Τελευταία ενημέρωση

25/10/2023

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Τίτλος

Διαχείριση και διεκπεραίωση ερωτημάτων σε θέματα νομοθεσίας τροφίμων και σε θέματα συναφή με το αντικείμενο του ΕΦΕΤ

Σημειώσεις

Μέσω του ηλεκτρονικού συνδέσμου επικοινωνίας info@efet.gr

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποιητικό έγγραφο

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά

        Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:

        Άλλο

        Αίτηση θεραπείας ή ιεραρχική προσφυγή κατά το άρθρο 24 του ν. 2690/1999. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει, είτε από τη διοικητική αρχή η οποία εξέδωσε την πράξη, την ανάκληση ή την τροποποίησή της (αίτηση θεραπείας), είτε, από την αρχή η οποία προΐσταται εκείνης που εξέδωσε την πράξη, την ακύρωσή της (ιεραρχική προσφυγή). Η διοικητική αρχή στην οποία υποβάλλεται η σχετική αίτηση οφείλει να γνωστοποιήσει στον ενδιαφερόμενο την απόφασή της για την αίτηση αυτή το αργότερο μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, εκτός αν από ειδικές διατάξεις προβλέπεται διαφορετική προθεσμία.

        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Παραγωγή εγγράφου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Διεκπεραίωση αιτημάτων παροχής πληροφοριών και ερωτημάτων σε θέματα συναφή με τις αρμοδιότητες του ΕΦΕΤ.

            Επίσημος τίτλος

            Διαχείριση και διεκπεραίωση αλληλογραφίας και ερωτημάτων

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (επιστολή), email

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              ,


            • Νόμος 2690 1999 45 Α

              Περιγραφή Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις.

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=19990100045

            • Νόμος 4727 2020 184 Α

              Περιγραφή Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις.

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20200100184

            • 1 Εισερχόμενη Αλληλογραφία

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Aιτήματα κάθε ενδιαφερόμενου για την παροχή πληροφοριών και για απαντήσεις σε ερωτήματα σε θέματα συναφή με το αντικείμενο του ΕΦΕΤ, κατατίθενται στην Κεντρική Υπηρεσία και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ με ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία.

              Σημειώσεις Αρμόδιος διεκπεραίωσης είναι η Κεντρική Υπηρεσία και οι Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ, ανάλογα με την υπηρεσία στην οποία απευθύνεται η εισερχόμενη αλληλογραφία.

              Όχι Όχι


            • 2 Παραλαβή Αιτήματος στην Κεντρική Υπηρεσία

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αιτήματα που υποβάλλονται με ηλεκτρονική αλληλογραφία με η χωρίς συνημμένο έγγραφο μπορεί να παραλαμβάνονται μέσω του προσωπικού email του υπαλλήλου και μέσω του ηλεκτρονικού συνδέσμου επικοινωνίας info@efet.gr που διαχειρίζεται το Γραφείο Γενικού Διευθυντή του ΕΦΕΤ. Αιτήματα που υποβάλλονται με έντυπη αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου παραλαμβάνονται από τους υπαλλήλους του πρωτοκόλλου που διαχειρίζεται από το Τμήμα Γραμματειακής και Τεχνικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών.

              Ναι Όχι


            • 3 Παραλαβή Αιτήματος στην Περιφερειακή Διεύθυνση

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αιτήματα που υποβάλλονται με ηλεκτρονική αλληλογραφία με ή χωρίς συνημμένο έγγραφο παραλαμβάνονται μέσω του κεντρικού email της Περιφερειακής Διεύθυνσης και του προσωπικού email των υπαλλήλων της. Αιτήματα που υποβάλλονται με έντυπη αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου παραλαμβάνονται από υπαλλήλους του Τμήματος Διοικητικής και Τεχνικής Υποστήριξης της Περιφερειακής Διεύθυνσης που διαχειρίζονται το πρωτόκολλο.

              Ναι Όχι


            • 4 Πρωτοκόλληση Αιτήματος στην Κεντρική Υπηρεσία

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Υπάλληλοι του Τμήματος Γραμματειακής και Τεχνικής Υποστήριξης προβαίνουν στην πρωτοκόλληση α) των εισερχόμενων αιτημάτων με έγγραφο μέσω ταχυδρομείου β) των αιτημάτων που παραλαμβάνονται με ηλεκτρονική αλληλογραφία (από το προσωπικό email υπαλλήλων και μέσω info@efet.gr.

              Σημειώσεις Ειδικότερα τα αιτήματα που υποβάλλονται με ηλεκτρονική αλληλογραφία μέσω info@efet.gr, με ή χωρίς συνημμένο έγγραφο προωθούνται από τον Γενικό Διευθυντή, στον/στην Προϊστάμενο/η της επισπεύδουσας Δ/νσης με κοινοποίηση στον Αναπληρωτή Προϊστάμενο/η για πρωτοκόλληση και περαιτέρω ενέργειες.

              Ναι Όχι


            • 5 Χρέωση Αιτήματος στην Αρμόδια Οργανική Μονάδα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Το εισερχόμενο αίτημα με έντυπη ή ηλεκτρονική αλληλογραφία με ή χωρίς συνημμένο έγγραφο, μετά την πρωτοκόλληση του (βλ. Βήμα 5) χρεώνεται στον/στην Προϊστάμενο/η της επισπεύδουσας Διεύθυνσης και κατ΄ επέκταση στον/στην Προϊστάμενο/η του αρμόδιου τμήματος και τελικά στον υπάλληλο που θα το διαχειριστεί.

              Σημειώσεις Εισερχόμενο αίτημα με έντυπη αλληλογραφία μετά την πρωτοκόλληση του χρεώνεται σε επισπεύδουσα Διεύθυνση, όταν το έγγραφο απευθύνεται σε συγκεκριμένη Διεύθυνση ή υπάλληλο συγκεκριμένης Διεύθυνσης. Αν το έγγραφο απευθύνεται γενικά στον ΕΦΕΤ, μετά την πρωτοκόλληση του διαβιβάζεται στον Γενικό Διευθυντή για την χρέωση του στην επισπεύδουσα Διεύθυνση.

              Ναι Όχι


            • 6 Σύνταξη Απάντησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Διαμόρφωση απάντησης από τον υπάλληλο στον οποίο έχει χρεωθεί η διαχείριση του αιτήματος υπό μορφή κειμένου ή εγγράφου ανάλογα με το είδος του ερωτήματος και υποβολή στον/στην Προϊστάμενο/η της Διεύθυνσης για έγκριση.

              Σημειώσεις Βλ. Ν. 2690/1999, ΦΕΚ Α 45, αρθ. 4, παρ. 2.

              Ναι Όχι


            • 7 Έγκριση Απάντησης από Ανώτερο Ιεραρχικά Προϊστάμενο

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Για εισερχόμενα ερωτήματα χωρίς συνημμένο έγγραφο το κείμενο απάντησης: α) για πολύ απλές απαντήσεις εγκρίνεται από τον/την Προϊστάμενο/η της επισπεύδουσας Διεύθυνσης, β) για πιο σημαντικά θέματα εγκρίνεται από τον Γενικό Διευθυντή και γ) για πιο σύνθετες απαντήσεις διαμορφώνεται επίσημο έγγραφο, με τελικό υπογράφοντα τον Προέδρο του ΕΦΕΤ. Για εισερχόμενα ερωτήματα μέσω ταχυδρομείου ή με ηλεκτρονική αλληλογραφία με συνημμένο έγγραφο διαμορφώνεται απάντηση σε επίσημο έγγραφο, με τελικό υπογράφοντα τον Προέδρο του ΕΦΕΤ.

              Ναι Όχι


            • 8 Αποστολή Απάντησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Το εγκεκριμένο κείμενο απάντησης ή το έγγραφο, αποστέλλεται από το email του υπαλλήλου που το διαχειρίστηκε (συντάκτης/εισηγητής) ή μέσω ταχυδρομείου/courier όπου απαιτείται.

              Σημειώσεις Εφόσον πρόκειται για εξερχόμενο επίσημο έγγραφο απάντησης, η επισπεύδουσα Διεύθυνση ακολουθεί την διαδικασία επικοινωνίας για την αποστολή εγγράφων εκτός ΕΦΕΤ (υπογραφές, πρωτοκόλληση, δημιουργία ακριβούς αντιγράφου).

              Ναι Ναι


            • 9 Πρωτοκόλληση Αιτήματος στην Περιφερειακή Διεύθυνση

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αρμόδιοι υπάλληλοι του Τμήματος Διοικητικής και Τεχνικής Υποστήριξης της Περιφερειακής Διεύθυνσης προβαίνουν στην πρωτοκόλληση α) των εισερχόμενων αιτημάτων με έγγραφο μέσω ταχυδρομείου β) των αιτημάτων που παραλαμβάνονται με ηλεκτρονική αλληλογραφία με ή χωρίς συνημμένο έγγραφο από το κεντρικό email της υπηρεσίας.

              Σημειώσεις Σε περίπτωση που υποβληθεί ερώτημα με ηλεκτρονική αλληλογραφία στο προσωπικό email υπαλλήλου της Περιφερειακής Διεύθυνσης, προωθείται στο κεντρικό email της υπηρεσίας για την συνέχιση της διαδικασίας.

              Ναι Όχι


            • 10 Διαβίβαση σε Προϊστάμενο/η Περιφερειακής Διεύθυνσης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Οι υπάλληλοι του Τμήματος Διοικητικής και Τεχνικής Υποστήριξης διαβιβάζουν τα πρωτοκολλημένα εισερχόμενα ερωτήματα στον/στην Προϊστάμενο/η της Περιφερειακής Διεύθυνσης.

              Σημειώσεις Ο/Η Προϊστάμενος/η της Περιφερειακής Διεύθυνσης αξιολογεί το περιεχόμενο του ερωτήματος για τις επακόλουθες ενέργειες (χρέωση στο αρμόδιο τμήμα της Διεύθυνσης, διαβίβαση στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΦΕΤ ή άλλη αρμόδια υπηρεσία - βλ. βήματα 15, 16).

              Ναι Όχι


            • 11 Χρέωση Αιτήματος στο Αρμόδιο Τμήμα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Το εισερχόμενο αίτημα με έντυπη ή ηλεκτρονική αλληλογραφία με ή χωρίς συνημμένο έγγραφο, μετά την πρωτοκόλληση του (βλ. Βήμα 9) χρεώνεται στον/στην Προϊστάμενο/η του αρμόδιου τμήματος της Περιφερειακής Διεύθυνσης και τελικά στον υπάλληλο που θα το διαχειριστεί.

              Ναι Όχι


            • 12 Σύνταξη Απάντησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Διαμόρφωση απάντησης από τον υπάλληλο στον οποίο έχει χρεωθεί η διαχείριση του αιτήματος υπό μορφή κειμένου ή εγγράφου ανάλογα με το είδος του ερωτήματος και υποβολή στον/στην Προϊστάμενο/η της Διεύθυνσης για έγκριση.

              Σημειώσεις Βλ. Ν. 2690/1999, ΦΕΚ Α 45, αρθ. 4, παρ. 2.

              Ναι Όχι


            • 13 Έγκριση Απάντησης από Προϊστάμενο/η Περιφερειακής Διεύθυνσης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Για εισερχόμενα ερωτήματα χωρίς συνημμένο έγγραφο το κείμενο απάντησης: α) για πολύ απλές απαντήσεις εγκρίνεται από τον/την Προϊστάμενο/η της Περιφερειακής Διεύθυνσης, β) γ) για πιο σύνθετες απαντήσεις διαμορφώνεται επίσημο έγγραφο, με τελικό υπογράφοντα τον/την Προϊστάμενο/η της Περιφερειακής Διεύθυνσης. Για εισερχόμενα ερωτήματα μέσω ταχυδρομείου ή με ηλεκτρονική αλληλογραφία με συνημμένο έγγραφο διαμορφώνεται απάντηση σε επίσημο έγγραφο, με τελικό υπογράφοντα τον/την Προϊστάμενο/η της Περιφερειακής Διεύθυνσης.

              Ναι Όχι


            • 14 Αποστολή Απάντησης


              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Για πολύ απλές απαντήσεις σε εισερχόμενα ερωτήματα χωρίς συνημμένο έγγραφο το εγκεκριμένο κείμενο απάντησης μπορεί να αποστέλλεται από το κεντρικό email της υπηρεσίας ή το προσωπικό email του υπαλλήλου που διαχειρίστηκε το ερώτημα. Απαντήσεις σε εισερχόμενα ερωτήματα με επίσημο έγγραφο αποστέλλονται από το κεντρικό email της υπηρεσίας ή μέσω ταχυδρομείου/courier όπου απαιτείται με μέριμνα του Τμήματος Διοικητικής & Τεχνικής Υποστήριξης.

              Ναι Ναι


            • 15 Διαβίβαση στην Κεντρική Υπηρεσία ΕΦΕΤ προς Απάντηση - Επανέναρξη Διαδικασίας στην Κεντρική Υπηρεσία

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Σε περίπτωση που το εισερχόμενο αίτημα στην Περιφερειακή Διεύθυνση αξιολογηθεί από τον αρμόδιο Διευθυντή ότι είναι αρμοδιότητας της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΕΦΕΤ, διαβιβάζεται αρμοδίως σε αυτήν, με κοινοποίηση προς τον ενδιαφερόμενο.

              Σημειώσεις Ακολουθούνται τα βήματα 2-8 που αφορούν την διαχείριση της εισερχόμενης αλληλογραφία στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΦΕΤ.

              Ναι Όχι


            • 16 Διαβίβαση σε άλλη Αρμόδια Υπηρεσία προς Απάντηση

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Σε περίπτωση που το εισερχόμενο αίτημα στην Περιφερειακή Διεύθυνση αξιολογηθεί από τον/την αρμόδιο/α Προϊστάμενο/η της Διεύθυνσης ότι είναι αρμοδιότητας άλλων υπηρεσιών, διαβιβάζεται στην αρμόδια υπηρεσία, με κοινοποίηση προς τον ενδιαφερόμενο.

              Σημειώσεις Βλ. Ν. 2690/1999, ΦΕΚ Α 45, αρθ. 4, παρ.1.

              Ναι Ναι



            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.