b650156c-abcf-4b6f-a901-4ae4a0e74c37
882749
Με μια ματιά
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή αίτησης για «Παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση» υποβάλλεται, εξετάζεται και εγκρίνεται κατ΄ έτος, κατόπιν ανάλογης γνωμάτευσης από ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ ή από Δευτεροβάθμιες Επιτροπές Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (Δ.Ε.Δ.Α)/ Ειδικές Διαγνωστικές Επιτροπές Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.).
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αίτηση / Υπεύθυνη δήλωση
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (αποκλειστικά δια ζώσης)
Κατατίθεται από
Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Αίτηση / Υπεύθυνη Δήλωση (άρθρο 8 ν.1599/1986) για "Παράλληλη στήριξη" από εκπαιδευτικό
Σημειώσεις
Το έντυπο της αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Εγκυκλίου που ρυθμίζει τις λεπτομέρειες υποβολής του αιτήματος καθώς και κάθε άλλη απαιτούμενη διαδικασία για την υλοποίησή της.
Η αίτηση για την "Παράλληλη-Στήριξη-Συνεκπαίδευση" υποβάλλεται από τον/τη Γονέα εφόσον ο/η μαθητής/τρια είναι ανήλικος/η ή από τον ίδιο τον μαθητή/τρια εφόσον έχει προλάβει να ενηλικιωθεί πριν την ολοκλήρωση της Β/θμιας Εκπ/σης.
Για τις περιπτώσεις μαθητών/τριών που τελούν υπό καθεστώς «αναδοχής», το αίτημα υποβάλλεται από τον/την αρμόδιο/α διοικητή της δομής που έχει την «γονική μέριμνα» ή από άτομο που ο/η ίδιος/α θα εξουσιοδοτήσει για τον σκοπό αυτό, κάνοντας ειδική αναφορά εντός της εξουσιοδότησης στην γνωμάτευση/εισήγηση του ΚΕΔΑΣΥ που εισηγείται την παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση όπως επίσης και στον αριθμό της συγκεκριμένης εγκυκλίου.
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Απόφαση, Έναυσμα σε άλλη διαδικασία
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Παράλληλη Στήριξη - Συνεκπαίδευση
Επίσημος τίτλος
Διαδικασία / Προϋποθέσεις για την εξέταση αιτήματος για τη Παράλληλη Στήριξη-Συνεκπαίδευση από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής
Κατηγορίες
Έναυσμα
Αιτούμενη, Εσωτερική
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (έντυπο)
ΔΔ
1
6
0
0
1
0
40151
Όχι
38880000
5184000
P1Y
Καθορισμένη
Ταυτοποιητικό έγγραφο
666824
6137, 4880, 8021, 7424
Δικαιολογητικό, Εσωτερική διαδικασία
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή αίτησης για «Παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση» υποβάλλεται, εξετάζεται και εγκρίνεται κατ΄ έτος, κατόπιν ανάλογης γνωμάτευσης από ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ ή από Δευτεροβάθμιες Επιτροπές Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (Δ.Ε.Δ.Α)/ Ειδικές Διαγνωστικές Επιτροπές Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.).
0.00
0.00
1
0
0
2 μήνες
4 μήνες
,
1
Αιτιότητας
Προκειμένου να εγκριθεί το αίτημα για "Παράλληλη Στήριξη-Συνεκπαίδευση" πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από ανάλογη Γνωμάτευση/Εισήγηση από τα ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ ή από ΔΕΔΑ/ΕΔΕΑ των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
Οι προθεσμίες υποβολής αιτημάτων και οι αναγκαίες προϋποθέσεις, ρυθμίζονται με εγκύκλιο* του /της Υπουργού Παιδείας που εκδίδεται κατ΄ έτος για το σκοπό αυτό που επισπεύδεται από την Δ/ΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ του ΥΠΑΙΘ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
- Στην ετησίως εκδιδόμενη εγκύκλιο συμπεριλαμβάνονται και οι διαδικασίες που αφορούν σε έτερες στηρίξεις, ήτοι: α) από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό β) από Σχολ. Νοσηλευτή.
Δεν εγκρίνονται αιτήματα που αφορούν στον/στην ίδιο/α μαθητή/τρια για περισσότερες στηρίξεις της μίας από αυτές που συμπεριλαμβάνονται στην εν λόγω εγκύκλιο, για το ίδιο σχολικό έτος.
Όχι
Όχι
2
Εκπαιδευτικές
«Παιδαγωγική έκθεση αξιολόγησης»: Για τις περιπτώσεις μαθητών/τριών που αιτούνται «ΑΝΑΝΕΩΣΗ» της παροχής «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης», ανεξάρτητα από την υλοποίησή της ή όχι τα προηγούμενα σχολικά έτη, απαιτείται η σύνταξη παιδαγωγικής έκθεσης αξιολόγησης από τον εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης ή/και από τον εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία λαμβάνει έναν μοναδικό εμπιστευτικό αριθμό πρωτοκόλλου και διαβιβάζεται προς το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ με ευθύνη της σχολικής μονάδας που φοιτά ο μαθητής/τρια.
Όχι
Όχι
1
Γνωμάτευση /Εισήγηση από το οικείο ΚΕΔΑΣΥ.
Γνωμάτευση
Γνωμάτευση /Εισήγηση από το οικείο ΚΕΔΑΣΥ.
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (αποκλειστικά δια ζώσης)
Κατατίθεται από:
Φυσικά πρόσωπα
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
8520
Νόμος
117
5224
2025
142
Α
Περιγραφή
Άρθρο 117 του ν. 5224-2025 (Α΄ 142)
Φοίτηση μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Αντικατάσταση παρ. 1
και προσθήκη παρ. 7 και 8 στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008
1. Η παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), περί φοίτησης μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες μπορούν να φοιτούν:
α) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, εφόσον πρόκειται για μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες, υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος συνεργάζεται κατά περίπτωση με, αα) τους
Συμβούλους Εκπαίδευσης (γενικής και ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού), αβ) το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ), αγ) την Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.),
αδ) τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης εφόσον υπηρετεί στο σχολείο τους καθώς και αε) τηνοικογένεια του μαθητή.
β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου υποστηριζόμενοι με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και τον βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και προτείνεται στην αξιολογική
έκθεση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Η παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη υποστήριξη, σχεδιασμό και υλοποίηση Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης, να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης φοίτησής τους και στοχεύει στη σταδιακή αυτονόμησή τους.
Η παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση δύναται να παρέχεται και σε μαθητές με σοβαρότερες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο κατάλληλο πλαίσιο Ε.Α.Ε. (ειδικό σχολείο), ύστερα
από σχετική εισήγηση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Σε μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής, η παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. δύναται να παρέχεται σε μόνιμη βάση ύστερα από σχετική εισήγηση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση υποβάλλονται στη διεύθυνση του σχολείου από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή και μέσω της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Ε.Α.Ε. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για έγκριση. Οι αιτήσεις παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης υποβάλλονται από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20ή Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.
Σε τμήμα σχολείου με περισσότερες από μία (1) εγκρίσεις παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, ο εκπαιδευτικός Ε.Α.Ε. υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών με σχετική εγκριτική απόφαση. Αν σε τμήμα σχολείου φοιτούν μαθητές με σοβαρότερες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ύστερα από πρόταση της Ε.Δ.Υ. και σε σχολικές μονάδες στις οποίες δεν έχει συσταθεί Ε.Δ.Υ. ύστερα από πρόταση του συλλόγου διδασκόντων και θετικές εισηγήσεις του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., δύναται να τοποθετηθούν
έως και δύο (2) εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε. στο ίδιο τμήμα.
2. Στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008, περί φοίτησης μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,προστίθενται παρ. 7 και 8 ως εξής:
«7. Σε σχολικές μονάδες όπου λειτουργεί ολοήμερο πρόγραμμα, με αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων και της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), εφόσον έχει συσταθεί, καθώς και
έγκριση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε., δύνανται να υποστηρίζουν τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κατά τη διάρκεια του Ολοήμερου Προγράμματος του σχολείου.
8. Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται σε τμήματα ένταξης ή παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης για την υποστήριξη μαθητών με προβλήματα όρασης ή ακοής διαθέτουν πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille
ή επάρκεια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (Ε.Ν.Γ.)
αντίστοιχα, και δύνανται να υποστηρίζουν τους μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού τους ωραρίου.»
Νομικές παραπομπές
https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/01/2025/20250100142.pdf
1
Έκδοση Γνωμάτευσης/Πορίσματος από ΚΕΔΑΣΥ
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η Εκπαιδευτικής Δομής
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Το αίτημα για παράλληλη στήριξη -συνεκπαίδευση απαιτεί προηγουμένως ανάλογη εισήγηση, κατόπιν αξιολογικής έκθεσης από το ΚΕΔΑΣΥ της περιοχής αρμοδιότητας της σχολικής μονάδας.
Χωρίς την εν λόγω εισήγηση δεν μπορεί να εγκριθεί η Παράλληλη Στήριξη -Συνεκπάιδευση από Εκπαιδευτικό.
Σημειώσεις
Καθώς στα ΚΕΔΑΣΥ ο χρόνος εξέτασης των αιτημάτων πραγματοποιείται βάσει της σειράς κατάθεσης του αιτήματος, το οποίο κατά κύριο λόγο γίνεται μέσω της σχολικής μονάδας, οι γονείς/κηδεμόνες μεριμνούν για την κατά το δυνατόν εγκαιρότερη υποβολή του αιτήματός τους.
Όχι
Όχι
2
Εκδοση Εγκυκλίου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Η Εγκύκλιος προϋποθέσεων και διαδικασιών: α) για την έγκριση παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης από εκπαιδευτικό, β) για την έγκριση στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και γ) για την έγκριση στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών εκδίδεται κατ΄έτος και συμπεριλαμβάνει τα Έντυπα αιτήσεων που απαιτούνται κατά περίσταση.
Σημειώσεις
ΠΡΟΣΟΧΗ: Καθώς τα έντυπα των αιτήσεων είναι δυνατό να τροποποιούνται κατ΄έτος , δεν χρησιμοποιούνται τα έντυπα προηγούμενης εγκυκλίου.
Η Εγκύκλιος λαμβάνει Αριθμό Διαύγειας (ΑΔΑ) και κοινοποιείται στις δημόσιες σχολικές μονάδες της χώρας. Ο συνήθης χρόνος έκδοσής της είναι αρχές Ιουνίου.
Ναι
Όχι
3
Υποβολή Αιτήματος
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η Εκπαιδευτικής Δομής
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Το αίτημα υποβάλλεται στην σχολική μονάδα φοίτησης σύμφωνα με τις οδηγίες που περιγράφονται στην Εγκύκλιο. Η καταληκτική προθεσμία υποβολής αιτήματος για την Α΄φάση ταυτίζεται συνήθως με την λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους ανά βαθμίδα.
Μετά την 01/09 του επερχόμενου σχολ. έτους και έως την 20/10 που είναι η τελική καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αιτημάτων σύμφωνα με την περ. β της παρ. 1 του άρθ. 6 του ν. 3699/2008 (Α΄199) οι προθεσμίες υποδοχής αιτημάτων, καθορίζονται από την Δ/νση Ειδικής Αγωγής και γνωστοποιούνται στις σχολικές μονάδες μέσω των Δ/νσεων Εκπ/σης
Σημειώσεις
Οι συνημμένοι ηλεκτρονικοί πίνακες ανά στήριξη,συμπληρώνονται από την σχολική μονάδα φοίτησης του μαθητή/τριας η οποία έχει και την αρμοδιότητα επί της ορθότητας στην συμπλήρωση των κατάλληλων εντύπων και πινάκων που συνοδεύουν τη διαδικασία. Επίσης έχει την απόλυτη ευθύνη στην συμπλήρωση της αναγκαίας παιδαγωγικής έκθεσης στην περίπτωση της "Ανανέωσης" αιτήματος για Παράλληλη Στήριξη.
Οι συμπληρωμένοι πίνακες και δικ/κα διαβιβάζονται στην οικεία Δ/νση Εκπ/σης.
Ναι
Όχι
4
Ελεγχος δικ/ων και της ορθής συμπλήρωσης των αιτημάτων στους πίνακες.
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Οι Δ/νσεις Εκπ/σης συλλέγουν τους συμπληρωμένους πίνακες και τα δικ/α και ελέγχουν την ορθότητα των καταχωρίσεων. Προβαίνουν στις απαραίτητες συμπληρωματικές ενέργειες όπου απαιτείται και στη συνέχεια οι πίνακες διαβιβάζονται στο ΚΕΔΑΣΥ οι οποίοι αναλόγως, συναινούν θετικά ή αρνητικά.
Ναι
Όχι
5
Εισήγηση από οικείο ΚΕΔΑΣΥ
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η Εκπαιδευτικής Δομής
Περιγραφή
Μετά την καταχώριση των αιτημάτων σε πίνακες από τις Δ/νσεις Εκπ/σης και τον έλεγχο των δικ/κων , οι πίνακες αποστέλλονται προς εισήγηση στο οικείο ΚΕΔΑΣΥ.
Σημειώσεις
Η διάρκεια καταχώρισης, ο έλεγχος των δικ/κων και ο χρόνος αποστολής των πινάκων στο ΚΕΔΑΣΥ, ορίζονται στο σώμα της Εγκυκλίου.
Ναι
Όχι
6
Επιστροφή πινάκων στην Δ/νση Εκπ/σης και διαβίβαση τους στην Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υπ.Παιδείας..
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης
Περιγραφή
Οι χρόνοι επιστροφής των πινάκων από το ΚΕΔΑΣΥ στην Δ/νση και από εκεί στην Δ/νση ΕΑΕ του Υπ.Παιδείας ορίζονται κατ΄έτος στο σώμα της Εγκυκλίου,
Ναι
Όχι
7
Έλεγχος και Επεξεργασία πινάκων-Δειγματοληπτικός έλεγχος δικ/κων-Έκδοση Απόφασης Εγκρισης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Η Απόφαση Έγκρισης εκδίδεται μετά από επεξεργασία και έλεγχο όλων των πινάκων από την επικράτεια. Ο χρόνος επεξεργασίας είναι πολυπαραγοντικός που στην συνήθη τους εκδοχή μπορούν να δώσουν αποτελέσματα σε διάστημα περίπου δύο (2) μηνών από την τελευταία καταληκτική προθεσμία υποβολής των αιτημάτων.
Σημειώσεις
Η Απόφασης Έγκρισης σπάει σε μικρότερα αποσπάσματα ανά ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ για λόγους διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών, οι οποίες (ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ) ενημερώνουν τις σχολικές μονάδες. Οι γονείς των μαθητών μπορούν να ενημερώνονται για την έγκριση αυτοπροσώπως είτε από την σχολική μονάδα είτε από την ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ
Ναι
Όχι
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.