|
|
(43 ενδιάμεσες εκδόσεις από 4 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
| + | |process_official_title=Επιβολή Τέλους Στάθμευσης Οχημάτων |
| + | |process_alternative_titles=Τέλη Στάθμευσης |
| + | |process_description=Η διαδικασία αφορά στα τέλη στάθμευσης, που εισπράττονται με μετρητές χρόνου στάθμευσης (παρκόμετρα) ή με οποιοδήποτε άλλο σύστημα μέτρησης χρόνου (κάρτες κ.λ.π.). |
| + | |process_org_owner_is_private=Όχι |
| |process_org_owner=46278 | | |process_org_owner=46278 |
− | |process_usage=Άλλο | + | |process_provision_org_owner_directory=680168 |
| + | |process_provision_org_group=1461 |
| + | |process_remarks=Τα τέλη στάθμευσης καθορίζονται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, αποτελούν έσοδο του δήμου ή της κοινότητας και διατίθενται αποκλειστικά για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών του δήμου ή της κοινότητας. Η δε απόφαση που αφορά στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους, εκδίδεται μετά από προηγούμενη κατάρτιση σχετικών μελετών, οι οποίες έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή Κοινότητας ή από τις Τεχνικές Υπηρεσίες Δήμων και Κοινοτήτων των Περιφερειών. |
| + | Με το Π.Δ. 241/2005 "Θέσπιση Δελτίου Στάθμευσης για άτομα με αναπηρίες" κατοχυρώνεται για τους δικαιούχους, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 αυτού, η χρήση του δελτίου |
| + | α. Σε αποκλειστικής χρήσης χώρους στάθμευσης, με οριζόντια και κάθετη σήμανση για οχήματα Ατόμων με Αναπηρία. |
| + | β. Κατά προτεραιότητα, σε οδούς και χώρους που χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων. |
| + | |process_estimated_implementation_duration_min=P4D |
| + | |process_estimated_implementation_duration_max=P1M |
| + | |process_provided_language=Ελληνικά |
| + | |process_type=Αμφιστρεφής |
| + | |process_trigger=Γνωστοποίηση/Ανακοίνωση |
| + | |process_trigger_type=Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα |
| + | |process_usage=Δικαιολογητικό, Ψηφιακό δικαιολογητικό |
| + | |process_output_type=Κατάθεση ποσού |
| + | |process_validity_duration_set=Κυμαινόμενη υπό προϋποθέσεις |
| + | |process_source=Συντάκτες |
| + | |process_provided_to=Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Πολίτες,Ιδιοκτήτες οχημάτων,Οδηγούς |
| + | |process_tax_type=Τέλη |
| + | |process_life_events=Φορολογία επιχειρήσεων |
| + | |process_sdg_resource=Άλλο |
| + | |process_sdg_resource_other=Ένσταση |
| + | |process_sdg_notes="1. Στον καταλαμβανόμενο επ` αυτοφώρω να διαπράττει παραβάσεις, για τις οποίες προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα, βεβαιώνεται «, με έντυπο ή ηλεκτρονικό τρόπο» από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο για καθεμία από αυτές. Σε περιπτώσεις συγκρότησης μικτών συνεργείων για τη διαπίστωση συγκεκριμένων παραβάσεων, την ποινή του προστίμου επιβάλλει το κατά περίπτωση αρμόδιο όργανο που παρίσταται κατά τον έλεγχο." (άρθρο 104 του ν. 2696/1999, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 28 παρ.8 Ν.4530/2018,ΦΕΚ Α 9/30.3.2018.) |
| + | Επιβολή προστίμου για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (παρ. 10 αρ. 34 του ν. 2696/1999) : |
| + | Όποιος σταθμεύει όχημα χωρίς να καταβάλει το τέλος ή υπερβεί τον χρόνο στάθμευσης τιμωρείται με πρόστιμο, το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. |
| + | Το πρόστιμο δεν δύναται να είναι μικρότερο του ενός τρίτου ούτε μεγαλύτερο των δύο τρίτων του προστίμου που επιβάλλεται για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. |
| + | |process_total_duration_steps_min=259260 |
| + | |process_total_duration_steps_max=2549100 |
| + | |process_total_duration_steps_digital_min=0 |
| + | |process_total_duration_steps_digital_max=0 |
| + | |process_cost_min=0.00 |
| + | |process_cost_max=0.00 |
| + | |process_evidence_cost_guarantee=0 |
| + | |process_evidence_cost_total_number=0 |
| + | |process_evidence_ex_officio_total_number=0 |
| + | |process_evidence_alternative_total_number=0 |
| + | |process_evidence_prerequisite_total_number=0 |
| + | |process_evidence_total_number=1 |
| + | |process_evidence_step_total_number=0 |
| + | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| + | |process_application_type=Γνωστοποίηση/Αναγγελία/Ανακοίνωση |
| + | |process_application_submission_type=Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Αυτεπάγγελτη (ψηφιακά) |
| + | |process_application_owner=ΝΠΔΔ |
| + | |process_application_description=Απόφαση δημοτικού συμβουλίου για τον καθορισμό τελών στάθμευσης οχημάτων. |
| |process_id=812422 | | |process_id=812422 |
| |process_uuid=a388fa31-0bf5-47ac-8997-6adb77f9258b | | |process_uuid=a388fa31-0bf5-47ac-8997-6adb77f9258b |
| + | }} |
| + | {{process conditions |
| + | |process_conditions_num_id=1 |
| + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| + | |process_conditions_type=Οικονομικές |
| + | |process_conditions_name=Το τέλος στάθμευσης πρέπει να καθορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο σε τέτοιο ύψος, ώστε να μπορεί να καταβληθεί από οποιονδήποτε. Υψηλό τέλος στάθμευσης αίρει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα των περιοχών όπου ελέγχεται η στάθμευση, δεδομένου ότι αποκλείει από τη χρήση τους όσους αδυνατούν οικονομικά να καταβάλουν το τέλος. |
| + | }} |
| + | {{process conditions |
| + | |process_conditions_num_id=2 |
| + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| + | |process_conditions_type=Αποκλειστικότητας |
| + | |process_conditions_name=Το τέλος στάθμευσης έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και διατίθεται αποκλειστικά για την εκτέλεση έργων που βελτιώνουν την κυκλοφοριακή διαχείριση (φωτεινή σηματοδότηση, σήμανση, νησίδες κυκλοφορίας, διαβάσεις πεζών κλπ). Τα έσοδα από το τέλος αυτό δεν είναι δυνατόν να διατίθενται για την κάλυψη άλλων δαπανών. |
| + | }} |
| + | {{process conditions |
| + | |process_conditions_num_id=3 |
| + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| + | |process_conditions_type=Φορολογικές |
| + | |process_conditions_name=Η οικονομική εκμετάλλευση υπαίθριων δημοτικών θέσεων στάθμευσης, αποτελεί δραστηριότητα μη υποκείμενη σε ΦΠΑ. Στην περίπτωση αυτή, από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα (παρκόμετρα) που έχουν εγκατασταθεί στις περιοχές ελεγχόμενης στάθμευσης, εκδίδονται απλές (αθεώρητες) αποδείξεις είσπραξης, χωρίς να απαιτείται η έκδοση θεωρημένων αποδείξεων παροχής υπηρεσιών. (Εγκ. Υπ. Οικ.1135366/1329/0015/1995) |
| + | }} |
| + | {{process conditions |
| + | |process_conditions_num_id=4 |
| + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| + | |process_conditions_type=Φορολογικές |
| + | |process_conditions_name=Στις αποδείξεις είσπραξης αναγράφονται τα στοιχεία του δήμου και όχι τα στοιχεία της ιδιωτικής επιχείρησης (νομικού προσώπου), στην οποία έχει τυχόν ανατεθεί η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Για την αμοιβή που δικαιούται από το δήμο, ανεξαρτήτως του τρόπου υπολογισμού της, η επιχείρηση εκδίδει θεωρημένα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών (Εγκ. Υπ. Οικον. 1135366/1329/0015/1995) |
| + | }} |
| + | {{process conditions |
| + | |process_conditions_num_id=5 |
| + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| + | |process_conditions_type=Φορολογικές |
| + | |process_conditions_name=Σε περίπτωση που η είσπραξη των τελών στάθμευσης γίνεται με κάρτες καθορισμένης ονομαστικής αξίας, που διατίθενται στο κοινό από την ανάδοχο διαχειρίστρια του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ιδιωτική εταιρεία, είτε απευθείας από κιόσκια της διαχειρίστριας εταιρείας, είτε μέσω περιπτέρων, καταστημάτων ψιλικών κλπ, εκδίδονται τα φορολογικά στοιχεία που αναφέρονται στην Α.Υ.Ο. 1049940/337/0015/ΠΟΛ. 1104/25-4-1994, ΦΕΚ 370/Β΄). |
| + | }} |
| + | {{process evidences cost |
| + | |process_evidence_cost_num_id=1 |
| + | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| + | |process_evidence_cost_type=Τέλος |
| + | |process_evidence_cost_description=Οι δημοτικές αρχές ρυθμίζουν θέματα της αρμοδιότητάς τους εκδίδοντας τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, με τις οποίες θέτουν κανόνες για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, τον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης των οχημάτων, καθώς και για την τοποθέτηση και λειτουργία μετρητών ή εγκαταστάσεων ρύθμισης της στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους. (αρ. 79 παρ. 1 ν. 3463/2006). |
| + | Επομένως, απαιτείται η έκδοση δυο διακριτών αποφάσεων: |
| + | - μιας τοπικής κανονιστικής απόφασης με βάση του 79 του Δ.Κ.Κ. που θα αφορά τους όρους και προϋποθέσεις του υπό ρύθμιση θέματος |
| + | - μιας κανονιστικής απόφασης με βάση τις ειδικότερες διατάξεις που προβλέπουν την επιβολή τέλους, με την οποία θα επιβάλλεται το αντίστοιχο τέλος και η οποία δημοσιεύεται σύμφωνα με το άρθρο 66 του β.δ. 24-9/20-10-1958. (Εγκ. ΥΠΕΣ 41/12243/14-6-2007) |
| + | |process_evidence_cost_payment_type=Ψηφιακά (χρεωστική/πιστωτική κάρτα), Ψηφιακά (web banking) |
| + | }} |
| + | {{process evidences |
| + | |process_evidence_num_id=1 |
| + | |process_evidence_type=7053 |
| + | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι |
| + | |process_evidence_alternative=Όχι |
| + | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (αποκλειστικά δια ζώσης), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) |
| + | |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα |
| + | |process_evidence_description=Τα τέλη στάθμευσης εισπράττονται με μετρητές χρόνου στάθμευσης (παρκόμετρα) ή με οποιοδήποτε άλλο σύστημα μέτρησης χρόνου (κάρτες κλπ). |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=1900 |
| + | |process_rule_decision_year=1990 |
| + | |process_rule_article=4 |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=125 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19900100125 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Βασιλικό Διάταγμα |
| + | |process_rule_decision_number=24-9 |
| + | |process_rule_decision_year=1958 |
| + | |process_rule_article=66 |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=171 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19580100171 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=3463 |
| + | |process_rule_decision_year=2006 |
| + | |process_rule_article=79 |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=114 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20060100114 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=2696 |
| + | |process_rule_decision_year=1999 |
| + | |process_rule_article=52 |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=45 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19990100045 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Προεδρικό Διάταγμα |
| + | |process_rule_decision_number=241 |
| + | |process_rule_decision_year=2005 |
| + | |process_rule_article=2 |
| + | |process_rule_description="Θέσπιση Δελτίου Στάθμευσης για άτομα με αναπηρίες". |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=290 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20050100290 |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=1 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Απόφαση δημοτικού συμβουλίου για καθορισμό τελών στάθμευσης. |
| + | |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=2 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_title=Τέλος στάθμευσης. |
| + | |process_step_duration_min=PT1M |
| + | |process_step_duration_max=PT5M |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=3 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=2 |
| + | |process_step_previous_child=2 |
| + | |process_step_title=Πληρωμή τέλους. |
| + | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
| + | |process_step_duration_min=PT1M |
| + | |process_step_duration_max=PT5M |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=4 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=2 |
| + | |process_step_previous_child=2 |
| + | |process_step_title=Μη πληρωμή τέλους. |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=5 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=4 |
| + | |process_step_previous_child=4 |
| + | |process_step_title=Επιβολή προστίμου. |
| + | |process_step_duration_min=PT5M |
| + | |process_step_duration_max=PT5M |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=6 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=5 |
| + | |process_step_previous_child=5 |
| + | |process_step_title=Πληρωμή προστίμου. |
| + | |process_step_duration_min=PT10M |
| + | |process_step_duration_max=P10D |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=7 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=5 |
| + | |process_step_previous_child=5 |
| + | |process_step_title=΄Ενσταση κατά του προστίμου |
| + | |process_step_duration_min=P3D |
| + | |process_step_duration_max=P30D |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=8 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Απορριπτική απόφαση και πληρωμή του προστίμου. |
| + | |process_step_duration_min=P3D |
| + | |process_step_duration_max=P30D |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=9 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Διαγραφή προστίμου. |
| + | |process_step_duration_min=P3D |
| + | |process_step_duration_max=P29D |
| }} | | }} |