Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Διενέργεια Ελέγχων Εφαρμογής των Διατάξεων περί Προστασίας Καταναλωτή από τις Περιφέρειες της Χώρας»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
 
(9 ενδιάμεσες αναθεωρήσεις από τον ίδιο χρήστη δεν εμφανίζεται)
Γραμμή 12: Γραμμή 12:
 
|process_provision_org_group=9603
 
|process_provision_org_group=9603
 
|process_remarks=Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ως Αρχή Οργάνωσης, Εποπτείας και Συντονισμού στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) υποχρεούται να προσφέρει την κατάλληλη καθοδήγηση στις Περιφέρειες για την πραγματοποίηση ελέγχων.
 
|process_remarks=Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ως Αρχή Οργάνωσης, Εποπτείας και Συντονισμού στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) υποχρεούται να προσφέρει την κατάλληλη καθοδήγηση στις Περιφέρειες για την πραγματοποίηση ελέγχων.
 +
  
 
Αρχές Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης των οικονομικών δραστηριοτήτων στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5), ορίζονται:
 
Αρχές Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης των οικονομικών δραστηριοτήτων στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5), ορίζονται:
 +
 
α) η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης για όλη την Επικράτεια, στο σύνολο των νομοθετημάτων αρμοδιότητάς της, και
 
α) η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης για όλη την Επικράτεια, στο σύνολο των νομοθετημάτων αρμοδιότητάς της, και
β) οι ελεγκτικές υπηρεσίες των περιφερειών, εντός των διοικητικών ορίων τους, για τα νομοθετήματα που προσδιορίζονται στο Παράρτημα 1 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της ΥΑ.
+
β) οι ελεγκτικές υπηρεσίες των περιφερειών, εντός των διοικητικών ορίων τους, για τα νομοθετήματα που προσδιορίζονται στο Παράρτημα 1 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της 33220/2025 ΚΥΑ.
Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή ορίζει ένα σημείο – επαφής της Γενικής Διεύθυνσης με σκοπό τον συντονισμό της επικοινωνίας μεταξύ της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και των ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών.
 
  
Αρχές Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης των οικονομικών δραστηριοτήτων στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5), ορίζονται:
 
α) η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης για όλη την Επικράτεια, στο σύνολο των νομοθετημάτων αρμοδιότητάς της, και
 
β) οι ελεγκτικές υπηρεσίες των περιφερειών, εντός των διοικητικών ορίων τους, για τα νομοθετήματα που προσδιορίζονται στο Παράρτημα 1 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της ΥΑ.
 
 
Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή ορίζει ένα σημείο – επαφής της Γενικής Διεύθυνσης με σκοπό τον συντονισμό της επικοινωνίας μεταξύ της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και των ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών.
 
Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή ορίζει ένα σημείο – επαφής της Γενικής Διεύθυνσης με σκοπό τον συντονισμό της επικοινωνίας μεταξύ της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και των ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών.
 
|process_estimated_implementation_duration_min=P10D
 
|process_estimated_implementation_duration_min=P10D
 
|process_estimated_implementation_duration_max=P30D
 
|process_estimated_implementation_duration_max=P30D
|process_type=Εσωστρεφής
+
|process_type=Εξωστρεφής
|process_trigger=Αιτούμενη, Εσωτερική, Συνέχεια άλλης διαδικασίας
+
|process_trigger=Αυτεπάγγελτη, Καταγγελία
 
|process_trigger_type=Αίτηση (έντυπο), Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα
 
|process_trigger_type=Αίτηση (έντυπο), Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα
 +
|process_usage=Μη χρήση ως δικαιολογητικό
 
|process_output_type=Απόφαση
 
|process_output_type=Απόφαση
 +
|process_delivery_type=Δια ζώσης αποκλειστικά
 
|process_validity_duration_set=Καθορισμένη
 
|process_validity_duration_set=Καθορισμένη
 
|process_provided_to=Καταναλωτές
 
|process_provided_to=Καταναλωτές
 
|process_life_events=Ενημέρωση καταναλωτών
 
|process_life_events=Ενημέρωση καταναλωτών
|process_total_duration_steps_min=6048000
+
|process_total_duration_steps_min=6523200
|process_total_duration_steps_max=12960000
+
|process_total_duration_steps_max=12139200
 
|process_cost_min=0.00
 
|process_cost_min=0.00
 
|process_cost_max=0.00
 
|process_cost_max=0.00
Γραμμή 83: Γραμμή 83:
 
|process_rule_gazette_doc_issue=Β
 
|process_rule_gazette_doc_issue=Β
 
|process_rule_url=https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2024/20240203421.pdf
 
|process_rule_url=https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2024/20240203421.pdf
 +
}}
 +
{{process rules
 +
|process_rule_type=Νόμος
 +
|process_rule_decision_number=2251
 +
|process_rule_decision_year=1994
 +
|process_rule_article=13θ παρ. 1
 +
|process_rule_description=Προστασία των Καταναλωτών
 +
|process_rule_gazette_doc_number=191
 +
|process_rule_gazette_doc_issue=Α
 +
|process_rule_url=https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/01/1994/19940100191.pdf
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 93: Γραμμή 103:
 
|process_step_num_id=2
 
|process_step_num_id=2
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
|process_step_child=Όχι
+
|process_step_child=Ναι
 +
|process_step_previous_child_selector=1
 +
|process_step_previous_child=1
 
|process_step_title=Παραλαβή αιτήματος της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή
 
|process_step_title=Παραλαβή αιτήματος της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή
 
|process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία
 
|process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία
Γραμμή 122: Γραμμή 134:
 
|process_step_duration_min=P10D
 
|process_step_duration_min=P10D
 
|process_step_duration_max=P10D
 
|process_step_duration_max=P10D
|process_step_description=Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β΄ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά. Αν κριθεί αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση μιας αναφοράς ή καταγγελίας, η υπόθεση διεκπεραιώνεται σε εύλογο χρόνο, ανάλογα με το είδος της αναφοράς ή καταγγελίας. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των καταγγελιών κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 140 του ν. 4512/2018 είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο.
+
|process_step_description=Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β΄ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά.  
 +
Αν κριθεί αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση μιας αναφοράς ή καταγγελίας, η υπόθεση διεκπεραιώνεται σε εύλογο χρόνο, ανάλογα με το είδος της αναφοράς ή καταγγελίας.  
 +
Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των καταγγελιών κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 140 του ν. 4512/2018 είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο.
 
Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών δεν απαντούν σε αιτήματα καταναλωτών υπό μορφή γνωμοδότησης ή σε ερωτήματα επί ιδιωτικής φύσεως υποθέσεων που δεν
 
Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών δεν απαντούν σε αιτήματα καταναλωτών υπό μορφή γνωμοδότησης ή σε ερωτήματα επί ιδιωτικής φύσεως υποθέσεων που δεν
στοιχειοθετούν καταγγελίες παραβάσεων των νομοθετημάτων του Παραρτήματος.
+
στοιχειοθετούν καταγγελίες παραβάσεων των νομοθετημάτων του Παραρτήματος της 33220/2025 ΚΥΑ.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
 
|process_step_num_id=5
 
|process_step_num_id=5
|process_step_exit=Ναι
+
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_title=Πραγματοποίηση ελέγχων
 
|process_step_title=Πραγματοποίηση ελέγχων
Γραμμή 135: Γραμμή 149:
 
|process_step_duration_min=P30D
 
|process_step_duration_min=P30D
 
|process_step_duration_max=P60D
 
|process_step_duration_max=P60D
|process_step_description=Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών πραγματοποιούν ελέγχους είτε επιτόπιους, είτε διοικητικούς για προμηθευτές οι οποίοι έχουν την έδρα τους στα διοικητικά όρια της οικείας Περιφέρειας για τη διαπίστωση της συμμόρφωσής τους με τη νομοθεσία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή που παρατίθενται στο Παράρτημα και την επιβολή των εκεί προβλεπόμενων κυρώσεων από τον Περιφερειάρχη.
+
|process_step_description=Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών πραγματοποιούν ελέγχους είτε επιτόπιους, είτε διοικητικούς για προμηθευτές, οι οποίοι έχουν την έδρα τους στα διοικητικά όρια της οικείας Περιφέρειας για τη διαπίστωση της συμμόρφωσής τους με τη νομοθεσία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή που παρατίθενται στο Παράρτημα και την επιβολή των εκεί προβλεπόμενων κυρώσεων από τον Περιφερειάρχη.
  
 
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται είτε αυτεπαγγέλτως, είτε κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον έχει ήδη ξεκινήσει έλεγχο ή αποφασίζει
 
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται είτε αυτεπαγγέλτως, είτε κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον έχει ήδη ξεκινήσει έλεγχο ή αποφασίζει
 
και η ίδια να διενεργήσει έλεγχο κατά προμηθευτή για τον οποίο έχει ξεκινήσει διαδικασία ελέγχου η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, ενημερώνει σχετικά την τελευταία. Στην περίπτωση αυτή η υπηρεσία της Περιφέρειας σταματά κάθε περαιτέρω διαδικασία και αποστέλλει χωρίς καθυστέρηση τον σχετικό φάκελο στην Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
 
και η ίδια να διενεργήσει έλεγχο κατά προμηθευτή για τον οποίο έχει ξεκινήσει διαδικασία ελέγχου η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, ενημερώνει σχετικά την τελευταία. Στην περίπτωση αυτή η υπηρεσία της Περιφέρειας σταματά κάθε περαιτέρω διαδικασία και αποστέλλει χωρίς καθυστέρηση τον σχετικό φάκελο στην Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
 
|process_step_note=Τα όργανα των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών (ελεγκτές) των Περιφερειών διαθέτουν τις εξουσίες έρευνας που προβλέπονται στο άρθρο 13γ του ν.2251/1994. Κατά την έναρξη του ελέγχου, οι ελεγκτές:
 
|process_step_note=Τα όργανα των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών (ελεγκτές) των Περιφερειών διαθέτουν τις εξουσίες έρευνας που προβλέπονται στο άρθρο 13γ του ν.2251/1994. Κατά την έναρξη του ελέγχου, οι ελεγκτές:
α) επιδεικνύουν τα έγγραφα ταυτοποίησής τους ως εντεταλμένοι των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών, την εντολή ελέγχου ή άλλα διοικητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η διεξαγωγή ελέγχου χωρίς την αποκάλυψη των στοιχείων των ελεγκτών, σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 13γ του
+
α) επιδεικνύουν τα έγγραφα ταυτοποίησής τους ως εντεταλμένοι των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών, την εντολή ελέγχου ή άλλα διοικητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η διεξαγωγή ελέγχου χωρίς την αποκάλυψη των στοιχείων των ελεγκτών, σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 13γ του ν.2251/1994, και β) ενημερώνουν τον ελεγχόμενο για τα κύρια σημεία του ελέγχου.
ν.2251/1994, και
 
β) ενημερώνουν τον ελεγχόμενο για τα κύρια σημεία του ελέγχου.
 
 
Οι ελεγκτές δύνανται, σε οποιοδήποτε στάδιο του ελέγχου, να ζητήσουν από τον ελεγχόμενο φορέα τις απόψεις του και οποιεσδήποτε πληροφορίες ή στοιχεία αφορούν την καταγγελλόμενη ή ερευνώμενη συμπεριφορά, ιδίως δε να ζητήσουν στοιχεία, τα οποία θα τος υποβοηθήσουν:
 
Οι ελεγκτές δύνανται, σε οποιοδήποτε στάδιο του ελέγχου, να ζητήσουν από τον ελεγχόμενο φορέα τις απόψεις του και οποιεσδήποτε πληροφορίες ή στοιχεία αφορούν την καταγγελλόμενη ή ερευνώμενη συμπεριφορά, ιδίως δε να ζητήσουν στοιχεία, τα οποία θα τος υποβοηθήσουν:
 
α) στον εντοπισμό της έκτασης του κινδύνου από την ελεγχόμενη παράβαση,
 
α) στον εντοπισμό της έκτασης του κινδύνου από την ελεγχόμενη παράβαση,
Γραμμή 153: Γραμμή 165:
 
Οι έλεγχοι διενεργούνται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες του ελεγχόμενου εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που σχετίζονται με το σκοπό του ελέγχου, τα ειδικά χαρακτηριστικά του ελεγχόμενου ή την επικινδυνότητα των προϊόντων που ο ελεγχόμενος κατέχει ή διαθέτει στους καταναλωτές. Ο ελεγχόμενος διευκολύνει τους ελεγκτές στο έργο τους παρέχοντας, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση, όλα τα ζητηθέντα στοιχεία.
 
Οι έλεγχοι διενεργούνται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες του ελεγχόμενου εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που σχετίζονται με το σκοπό του ελέγχου, τα ειδικά χαρακτηριστικά του ελεγχόμενου ή την επικινδυνότητα των προϊόντων που ο ελεγχόμενος κατέχει ή διαθέτει στους καταναλωτές. Ο ελεγχόμενος διευκολύνει τους ελεγκτές στο έργο τους παρέχοντας, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση, όλα τα ζητηθέντα στοιχεία.
  
Οι επιτόπιοι έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διενεργούνται: α) με την συγκρότηση κλιμακίων ελέγχου με σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών των Περιφερειών αποτελούνται τουλάχιστον από δύο (2) υπαλλήλους. Εφόσον κρίνεται απαραίτητο από την Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή δύνανται να συνοδεύονται και από υπάλληλο της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή. β) με «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», του Παραρτήματος 2, στην οποία μνημονεύονται τα στοιχεία των ελεγκτών, ο χώρος άσκησης του ελέγχου και η ημερομηνία της εν λόγω εντολής, και γ) με τη χρήση του φύλλου ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της σχετικής ΥΑ, στην οποία αναγράφονται:
+
Οι επιτόπιοι έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διενεργούνται: α) με την συγκρότηση κλιμακίων ελέγχου με σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών των Περιφερειών αποτελούνται τουλάχιστον από δύο (2) υπαλλήλους. Εφόσον κρίνεται απαραίτητο από την Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή δύνανται να συνοδεύονται και από υπάλληλο της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή. β) με «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», του Παραρτήματος 2 της σχετικής 33220/2025 ΚΥΑ, στην οποία μνημονεύονται τα στοιχεία των ελεγκτών, ο χώρος άσκησης του ελέγχου και η ημερομηνία της εν λόγω εντολής, και γ) με τη  
i. τα στοιχεία της ταυτότητας του προμηθευτή,
+
χρήση του φύλλου ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της σχετικής 33220/2025 ΚΥΑ.
ii. ο χρόνος πραγματοποίησης του ελέγχου, και
 
iii. συνοπτική περιγραφή της πιθανολογούμενης παράβασης.
 
Το όργανο ελέγχου συμπληρώνει, εις τριπλούν, την «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», της περ. γ) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου. Η έκθεση ελέγχου για τη βεβαίωση της παράβασης,
 
υπογράφεται από το όργανο ελέγχου και τον παραβάτη προμηθευτή και αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο του διοικητικού φακέλου για την επιβολή της διοικητικής
 
κύρωσης. Αν ο ελεγχόμενος προμηθευτής αρνείται να υπογράψει την έκθεση ελέγχου, γίνεται σχετική μνεία από το ελεγκτικό όργανο επί της έκθεσης.
 
 
 
 
Κατά τη διενέργεια του ελέγχου, οι ελεγκτές:
 
Κατά τη διενέργεια του ελέγχου, οι ελεγκτές:
 
α) έχουν ελεύθερη πρόσβαση, κατά περίπτωση και εφόσον σχετίζεται με το αντικείμενο ελέγχου, στα κτίρια, εγκαταστάσεις, γραφεία, εξοπλισμό, προϊόντα, βιβλία, έγγραφα, και άλλα στοιχεία του ελεγχόμενου,
 
α) έχουν ελεύθερη πρόσβαση, κατά περίπτωση και εφόσον σχετίζεται με το αντικείμενο ελέγχου, στα κτίρια, εγκαταστάσεις, γραφεία, εξοπλισμό, προϊόντα, βιβλία, έγγραφα, και άλλα στοιχεία του ελεγχόμενου,
Γραμμή 168: Γραμμή 174:
 
ε) λαμβάνουν φωτογραφίες, βίντεο ή άλλο αποδεικτικό υλικό για την τεκμηρίωση παραβάσεων που διαπιστώνουν.
 
ε) λαμβάνουν φωτογραφίες, βίντεο ή άλλο αποδεικτικό υλικό για την τεκμηρίωση παραβάσεων που διαπιστώνουν.
 
Στο πλαίσιο των ελέγχων, οι ελεγκτές δύνανται να λαμβάνουν άνευ ανταλλάγματος δείγματα από όλα τα ελεγχόμενα προϊόντα.
 
Στο πλαίσιο των ελέγχων, οι ελεγκτές δύνανται να λαμβάνουν άνευ ανταλλάγματος δείγματα από όλα τα ελεγχόμενα προϊόντα.
Οι ελεγχόμενοι υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να παρέχουν συνδρομή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά την εκτέλεση του έργου τους, ήτοι να δέχονται τον έλεγχο στον χώρο επαγγελματικής δραστηριότητας, στον επαγγελματικό χώρο που τηρούνται τα έγγραφα, παραστατικά στοιχεία, και να παρέχουν τα αληθή στοιχεία που τους ζητούνται. Στην περίπτωση που οι υπάλληλοι που διενεργούν τον έλεγχο διαπιστώσουν ενδείξεις τέλεσης παράβασης, για την οποία δεν έχουν αρμοδιότητα επιβολής κύρωσης, ενημερώνουν προς τούτο αμέσως τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές.
+
Οι ελεγχόμενοι υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να παρέχουν συνδρομή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά την εκτέλεση του έργου τους, ήτοι να δέχονται τον έλεγχο στον χώρο επαγγελματικής δραστηριότητας, στον επαγγελματικό χώρο που τηρούνται τα έγγραφα, παραστατικά στοιχεία, και να παρέχουν τα αληθή στοιχεία που τους ζητούνται.  
 +
Στην περίπτωση που οι υπάλληλοι που διενεργούν τον έλεγχο διαπιστώσουν ενδείξεις τέλεσης παράβασης, για την οποία δεν έχουν αρμοδιότητα επιβολής κύρωσης, ενημερώνουν προς τούτο αμέσως τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
 
|process_step_num_id=6
 
|process_step_num_id=6
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Όχι
 +
|process_step_title=Έκδοση Έκθεσης Ελέγχου
 +
|process_step_official=Κλιμάκιο
 +
|process_step_implementation=Υπογραφή
 +
|process_step_duration_min=P10D
 +
|process_step_duration_max=P10D
 +
|process_step_description=Υπογράφεται το φύλλο ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της σχετικής αρ. 33220/2025 ΥΑ, στην οποία αναγράφονται:
 +
i. τα στοιχεία της ταυτότητας του προμηθευτή,
 +
ii. ο χρόνος πραγματοποίησης του ελέγχου, και
 +
iii. συνοπτική περιγραφή της πιθανολογούμενης παράβασης.
 +
Το όργανο ελέγχου συμπληρώνει, εις τριπλούν, την «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ».
 +
Η έκθεση ελέγχου για τη βεβαίωση της παράβασης,
 +
υπογράφεται από το όργανο ελέγχου και τον παραβάτη προμηθευτή και αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο του διοικητικού φακέλου για την επιβολή της διοικητικής
 +
κύρωσης.
 +
Αν ο ελεγχόμενος προμηθευτής αρνείται να υπογράψει την έκθεση ελέγχου, γίνεται σχετική μνεία από το ελεγκτικό όργανο επί της έκθεσης.
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=7
 
|process_step_exit=Ναι
 
|process_step_exit=Ναι
|process_step_child=Ναι
+
|process_step_child=Όχι
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child=2
 
 
|process_step_title=Επιβολή κυρώσεων
 
|process_step_title=Επιβολή κυρώσεων
 
|process_step_official=Περιφερειάρχης
 
|process_step_official=Περιφερειάρχης

Τελευταία αναθεώρηση της 21:25, 24 Οκτωβρίου 2025



cf2ef130-cb21-45e9-b309-0c4801a14073 927141

Με μια ματιά

Υπεύθυνη οργανική μονάδα για την εκκίνηση της διαδικασίας

Περιφέρειες

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

10 έως 30 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στους ελέγχους που πραγματοποιούνται από τις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών, εντός των διοικητικών ορίων τους, κατόπιν αποστολής αιτημάτων επιτόπιου ελέγχου από την Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ


Παρέχεται σε

Σχετικοί σύνδεσμοι

Διάρκεια Ισχύος

Παρατηρήσεις

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ως Αρχή Οργάνωσης, Εποπτείας και Συντονισμού στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) υποχρεούται να προσφέρει την κατάλληλη καθοδήγηση στις Περιφέρειες για την πραγματοποίηση ελέγχων.


Αρχές Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης των οικονομικών δραστηριοτήτων στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5), ορίζονται:

α) η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης για όλη την Επικράτεια, στο σύνολο των νομοθετημάτων αρμοδιότητάς της, και β) οι ελεγκτικές υπηρεσίες των περιφερειών, εντός των διοικητικών ορίων τους, για τα νομοθετήματα που προσδιορίζονται στο Παράρτημα 1 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της 33220/2025 ΚΥΑ.

Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή ορίζει ένα σημείο – επαφής της Γενικής Διεύθυνσης με σκοπό τον συντονισμό της επικοινωνίας μεταξύ της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και των ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών.

Τελευταία ενημέρωση

24/10/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Κατατίθεται από

Φορείς του Δημοσίου

Τίτλος

Αίτημα σύμφωνα με τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών.

Έντυπα που είναι τα εξής: ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ και

ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ

Σημειώσεις

Αίτημα για έλεγχο από την Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών. Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ως Αρχή Οργάνωσης, Εποπτείας και Συντονισμού στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) υποχρεούται να προσφέρει την κατάλληλη καθοδήγηση στις Περιφέρειες για την πραγματοποίηση ελέγχων.

Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο

        Δια ζώσης αποκλειστικά

        Εξερχόμενα

        Απόφαση

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Καθορισμός της διαδικασίας των ελέγχων που πραγματοποιούνται, σύμφωνα

            με την παρ. 1 του άρθρου 13θ, του ν. 2251/1994, των υποχρεώσεων και των καθηκόντων των ελεγκτών και της αποστολής αιτημάτων ελέγχου από τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή προς τις υπηρεσίες των

            Περιφερειών

            Επίσημος τίτλος

            Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής των διατάξεων περί προστασίας καταναλωτή από τις Περιφέρειες

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Αυτεπάγγελτη, Καταγγελία

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (έντυπο), Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη


            • 1 Διοικητικές Οι κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45).

              Όχι Όχι

            • 2 Διοικητικές Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β΄ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά.

              Όχι Όχι

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 33220 2025 2402 Β

              Περιγραφή Καθορισμός της διαδικασίας των ελέγχων που πραγματοποιούνται, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 13θ, του ν. 2251/1994, των υποχρεώσεων και των καθηκόντων των ελεγκτών και της αποστολής αιτημάτων ελέγχου από τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή προς τις υπηρεσίες των Περιφερειών

              Νομικές παραπομπές https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2025/20250202402.pdf

            • Υπουργική Απόφαση 46959 2024 3421 Β

              Περιγραφή Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών / Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης.

              Νομικές παραπομπές https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2024/20240203421.pdf

            • Νόμος 13θ παρ. 1 2251 1994 191 Α

              Περιγραφή Προστασία των Καταναλωτών

              Νομικές παραπομπές https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/01/1994/19940100191.pdf

            • 1 Εκκίνηση της διαδικασίας



              Όχι Όχι


            • 2 Παραλαβή αιτήματος της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή δύναται να υποβάλει αίτημα στις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διεξαγωγής επιτόπιου ελέγχου με σκοπό τη συλλογή αποδεικτικών στοιχείων κατά προμηθευτή, ο οποίος έχει οποιασδήποτε μορφής εγκατάσταση εντός της οικείας Περιφέρειας, περιλαμβανομένης της έδρας ή του υποκαταστήματος.

              Ναι Όχι


            • 3 Παραλαβή καταγγελίας πολίτη

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια


              Ναι Όχι


            • 4 Επεξεργασία του αιτήματος ή της καταγγελίας πολίτη από την αρμόδια Περιφέρεια

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β΄ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά. Αν κριθεί αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση μιας αναφοράς ή καταγγελίας, η υπόθεση διεκπεραιώνεται σε εύλογο χρόνο, ανάλογα με το είδος της αναφοράς ή καταγγελίας. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των καταγγελιών κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 140 του ν. 4512/2018 είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο. Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών δεν απαντούν σε αιτήματα καταναλωτών υπό μορφή γνωμοδότησης ή σε ερωτήματα επί ιδιωτικής φύσεως υποθέσεων που δεν στοιχειοθετούν καταγγελίες παραβάσεων των νομοθετημάτων του Παραρτήματος της 33220/2025 ΚΥΑ.

              Όχι Όχι


            • 5 Πραγματοποίηση ελέγχων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών πραγματοποιούν ελέγχους είτε επιτόπιους, είτε διοικητικούς για προμηθευτές, οι οποίοι έχουν την έδρα τους στα διοικητικά όρια της οικείας Περιφέρειας για τη διαπίστωση της συμμόρφωσής τους με τη νομοθεσία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή που παρατίθενται στο Παράρτημα και την επιβολή των εκεί προβλεπόμενων κυρώσεων από τον Περιφερειάρχη. Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται είτε αυτεπαγγέλτως, είτε κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον έχει ήδη ξεκινήσει έλεγχο ή αποφασίζει και η ίδια να διενεργήσει έλεγχο κατά προμηθευτή για τον οποίο έχει ξεκινήσει διαδικασία ελέγχου η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, ενημερώνει σχετικά την τελευταία. Στην περίπτωση αυτή η υπηρεσία της Περιφέρειας σταματά κάθε περαιτέρω διαδικασία και αποστέλλει χωρίς καθυστέρηση τον σχετικό φάκελο στην Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.

              Σημειώσεις Τα όργανα των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών (ελεγκτές) των Περιφερειών διαθέτουν τις εξουσίες έρευνας που προβλέπονται στο άρθρο 13γ του ν.2251/1994. Κατά την έναρξη του ελέγχου, οι ελεγκτές: α) επιδεικνύουν τα έγγραφα ταυτοποίησής τους ως εντεταλμένοι των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών, την εντολή ελέγχου ή άλλα διοικητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η διεξαγωγή ελέγχου χωρίς την αποκάλυψη των στοιχείων των ελεγκτών, σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 13γ του ν.2251/1994, και β) ενημερώνουν τον ελεγχόμενο για τα κύρια σημεία του ελέγχου. Οι ελεγκτές δύνανται, σε οποιοδήποτε στάδιο του ελέγχου, να ζητήσουν από τον ελεγχόμενο φορέα τις απόψεις του και οποιεσδήποτε πληροφορίες ή στοιχεία αφορούν την καταγγελλόμενη ή ερευνώμενη συμπεριφορά, ιδίως δε να ζητήσουν στοιχεία, τα οποία θα τος υποβοηθήσουν: α) στον εντοπισμό της έκτασης του κινδύνου από την ελεγχόμενη παράβαση, β) την τυχόν εξακολούθησή της, γ) την ύπαρξη ζημίας καθώς και την έκταση αυτής, δ) τον αριθμό των θιγομένων καταναλωτών, ε) το ύψος κέρδους/οφέλους από την παράβαση, στ) το μέγεθος ή τον κύκλο εργασιών της ελεγχόμενης επιχείρησης ή ερωτήματα στον προμηθευτή αν έχει λάβει ή προτίθεται να λάβει μέτρα παύσης της ελεγχόμενης συμπεριφοράς, περιορισμού των συνεπειών της ή και αποκατάστασης της φερόμενης ζημίας των καταναλωτών. Ο ελεγχόμενος οφείλει να παρέχει τα ευρισκόμενα στην κατοχή του στοιχεία και πληροφορίες που είναι αναγκαία για την άσκηση των ελεγκτικών τους αρμοδιοτήτων, μη δικαιούμενος να επικαλεσθεί το τραπεζικό ή άλλο απόρρητο. Ο ελεγχόμενος θέτει στη διάθεση των ελεγκτών τα στοιχεία που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου και παρέχει γραπτή ή προφορική εξήγηση για τα ζητήματα που ανακύπτουν κατά τον έλεγχο. Οι έλεγχοι διενεργούνται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες του ελεγχόμενου εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που σχετίζονται με το σκοπό του ελέγχου, τα ειδικά χαρακτηριστικά του ελεγχόμενου ή την επικινδυνότητα των προϊόντων που ο ελεγχόμενος κατέχει ή διαθέτει στους καταναλωτές. Ο ελεγχόμενος διευκολύνει τους ελεγκτές στο έργο τους παρέχοντας, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση, όλα τα ζητηθέντα στοιχεία. Οι επιτόπιοι έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διενεργούνται: α) με την συγκρότηση κλιμακίων ελέγχου με σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών των Περιφερειών αποτελούνται τουλάχιστον από δύο (2) υπαλλήλους. Εφόσον κρίνεται απαραίτητο από την Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή δύνανται να συνοδεύονται και από υπάλληλο της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή. β) με «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», του Παραρτήματος 2 της σχετικής 33220/2025 ΚΥΑ, στην οποία μνημονεύονται τα στοιχεία των ελεγκτών, ο χώρος άσκησης του ελέγχου και η ημερομηνία της εν λόγω εντολής, και γ) με τη χρήση του φύλλου ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της σχετικής 33220/2025 ΚΥΑ. Κατά τη διενέργεια του ελέγχου, οι ελεγκτές: α) έχουν ελεύθερη πρόσβαση, κατά περίπτωση και εφόσον σχετίζεται με το αντικείμενο ελέγχου, στα κτίρια, εγκαταστάσεις, γραφεία, εξοπλισμό, προϊόντα, βιβλία, έγγραφα, και άλλα στοιχεία του ελεγχόμενου, β) έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την διεξαγωγή του ελέγχου, σε έλεγχο των βιβλίων και των εγγράφων του οικονομικού φορέα και σε χορήγηση αντιγράφων, γ) λαμβάνουν γραπτές εξηγήσεις από τον ελεγχόμενο ή το νόμιμο εκπρόσωπό του, δ) λαμβάνουν δείγματα των ελεγχόμενων προϊόντων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία. ε) λαμβάνουν φωτογραφίες, βίντεο ή άλλο αποδεικτικό υλικό για την τεκμηρίωση παραβάσεων που διαπιστώνουν. Στο πλαίσιο των ελέγχων, οι ελεγκτές δύνανται να λαμβάνουν άνευ ανταλλάγματος δείγματα από όλα τα ελεγχόμενα προϊόντα. Οι ελεγχόμενοι υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να παρέχουν συνδρομή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά την εκτέλεση του έργου τους, ήτοι να δέχονται τον έλεγχο στον χώρο επαγγελματικής δραστηριότητας, στον επαγγελματικό χώρο που τηρούνται τα έγγραφα, παραστατικά στοιχεία, και να παρέχουν τα αληθή στοιχεία που τους ζητούνται. Στην περίπτωση που οι υπάλληλοι που διενεργούν τον έλεγχο διαπιστώσουν ενδείξεις τέλεσης παράβασης, για την οποία δεν έχουν αρμοδιότητα επιβολής κύρωσης, ενημερώνουν προς τούτο αμέσως τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές.

              Όχι Όχι


            • 6 Έκδοση Έκθεσης Ελέγχου

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Κλιμάκιο

              Τρόπος Υλοποίησης Υπογραφή

              Περιγραφή Υπογράφεται το φύλλο ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της σχετικής αρ. 33220/2025 ΥΑ, στην οποία αναγράφονται: i. τα στοιχεία της ταυτότητας του προμηθευτή, ii. ο χρόνος πραγματοποίησης του ελέγχου, και iii. συνοπτική περιγραφή της πιθανολογούμενης παράβασης. Το όργανο ελέγχου συμπληρώνει, εις τριπλούν, την «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ». Η έκθεση ελέγχου για τη βεβαίωση της παράβασης, υπογράφεται από το όργανο ελέγχου και τον παραβάτη προμηθευτή και αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο του διοικητικού φακέλου για την επιβολή της διοικητικής κύρωσης. Αν ο ελεγχόμενος προμηθευτής αρνείται να υπογράψει την έκθεση ελέγχου, γίνεται σχετική μνεία από το ελεγκτικό όργανο επί της έκθεσης.

              Όχι Όχι


            • 7 Επιβολή κυρώσεων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Περιφερειάρχης

              Τρόπος Υλοποίησης Υπογραφή

              Περιγραφή Ο Περιφερειάρχης επιβάλλει στους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν την έδρα τους στην οικεία Περιφέρεια, τις προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τα άρθρα 13α, 13γ, 13δ, 13ε, και 13στ του ν.2251/1994 (Α΄191), εφόσον διαπιστώνει παραβάσεις. Οι επιβληθείσες κυρώσεις κοινοποιούνται από τις Περιφέρειες στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία τηρεί σχετικό αρχείο.

              Σημειώσεις Οι ως άνω κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν.2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45).

              Όχι Ναι


            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.