|
|
| (4 ενδιάμεσες εκδόσεις από ένα χρήστη δεν εμφανίζονται) |
| Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| − | '''ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ''' ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ | + | '''Υπουργική Aπόφαση 19169/8.11.2024 (Β΄ 6273) |
| | + | ''' |
| | | | |
| − | ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
| |
| | | | |
| − | ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΗΤΡΩΟΥ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
| + | Μπορείτε να κατεβάσετε την υπ' αριθμό 19169/2024 Απόφαση της Υφυπουργού Εσωτερικών με θέμα: "Ζητήματα οργάνωσης και τήρησης του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος», κατ’ εφαρμογή του άρθρου 90 του ν. 4727/2020 |
| − | | + | (Α’ 184)" [https://search.et.gr/el/fek/?fekId=773614 εδώ] |
| − | Αρ. Φακ. ΔΙΔΔΔΗ/Φ.ΕΜΔ
| |
| − | | |
| − | '''Δ/νση:''' Φραγκούδη 11 και Aλ. Πάντου Τ.Κ.: 101 63 Καλλιθέα | |
| − | | |
| − | '''Πληροφ.:''' Σαράκη Μαρίνα Τηλ.: 210 9098163, - 8176 Ηλ.Ταχ.: ma.saraki@mindigital.gr
| |
| − | | |
| − | ==Θέμα: Ζητήματα οργάνωσης και τήρησης του Εθνικού Μητρώου Διαδικασιών,κατ' εφαρμογή του άρθρου 90 του ν. 4727/2020 (Α ́ 184)».==
| |
| − | | |
| − | ''ΑΠΟΦΑΣΗ''
| |
| − | | |
| − | Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
| |
| − | | |
| − | Έχοντας υπόψη:
| |
| − | | |
| − | *Α. Τις διατάξεις:
| |
| − | 1. Των άρθρων 5, 90 και 107 περ. 59 του ν. 4727 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση
| |
| − | (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της
| |
| − | Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) – Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό
| |
| − | Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α ́ 184).
| |
| − | | |
| − | 2. Του άρθρου 45 του ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»
| |
| − | (Α ́ 167), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 80 του Κεφαλαίου Α ́ του
| |
| − | Μέρους Β ́ του ν. 4674/2020 «Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των Οργανισμών
| |
| − | Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών
| |
| − | και άλλες διατάξεις» (Α ́ 53).
| |
| − | | |
| − | 3. Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση
| |
| − | Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και
| |
| − | αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α ́ 119).
| |
| − | | |
| − | 4 Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών,
| |
| − | Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α ́ 121).
| |
| − | | |
| − | 5 Του άρθρου 13 του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών
| |
| − | Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/ Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων»
| |
| − | (Α ́ 123).
| |
| − | | |
| − | 6 Του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» ( Α ́
| |
| − | 85).
| |
| − | | |
| − | 7 Της αριθμ. Υ6/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων
| |
| − | στον Υπουργό Επικρατείας» ( Β ́ 2902).
| |
| − | | |
| − | 8 Την υπ ́ αρ. 161/25.7.2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του
| |
| − | Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ψηφιακής
| |
| − | Διακυβέρνησης, Γεώργιο Γεωργαντά» (Β’ 3017).
| |
| − | | |
| − | 9 Της αριθμ. 15660ΕΞ2020/15.06.2020 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας
| |
| − | «Εφαρμοστική απόφαση του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών,
| |
| − | βάσει του άρθρου 45 του ν. 4635/2019 (Α ́ 167)» (Β ́ 2747).
| |
| − | | |
| − | 10 Του αρ.19 του ν. 3429/2005 με τίτλο «Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί
| |
| − | (Δ.Ε.Κ.Ο.)».
| |
| − | | |
| − | * Β. Την από Μαρτίου τ.ε. Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΕΔYTE Α.Ε. με αντικείμενο την «Ανάπτυξη και υποστήριξη
| |
| − | της λειτουργίας εφαρμογών και την μεταφορά τεχνογνωσίας επί των δικτυακών και
| |
| − | υπολογιστικών τεχνολογιών και των εφαρμογών τους, με στόχο την προώθηση του
| |
| − | Ψηφιακού Μετασχηματισμού».
| |
| − | * Γ. Την επιτακτική ανάγκη οργάνωσης και τήρησης Μητρώου Διαδικασιών Δημοσίου.
| |
| − | * Δ. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος
| |
| − | του κρατικού προϋπολογισμού. | |
| − | | |
| − | Αποφασίζουμε
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 1==
| |
| − | | |
| − | '''Σκοπός Εθνικού Μητρώου Διαδικασιών'''
| |
| − | | |
| − | 1. Στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών (εξής Ε.Μ.Δ.) καταχωρίζονται και
| |
| − | επικαιροποιούνται όλες οι ψηφιακές και φυσικές διαδικασίες φορέων της
| |
| − | Γενικής Κυβέρνησης του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α ́ 143), των εκτός
| |
| − | αυτής νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), καθώς και των
| |
| − | δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών του Κεφαλαίου Α ́ του ν. 3429/2005
| |
| − | (A ́ 314), ανεξαρτήτως εάν έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή του. Οι εν
| |
| − | λόγω διαδικασίες αφορούν στην παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε φυσικά ή
| |
| − | νομικά πρόσωπα ή αφορούν σε εσωτερικές διαδικασίες των δημόσιων
| |
| − | φορέων και υπηρεσιών.
| |
| − | 2. Σκοπός του Ε.Μ.Δ. είναι η καταγραφή και λεπτομερής προβολή των φυσικών
| |
| − | και ψηφιακών διοικητικών διαδικασιών των δημόσιων φορέων και υπηρεσιών,
| |
| − | καθώς και η συνεχής επικαιροποίησή τους, προκειμένου να υφίσταται ένα
| |
| − | μοναδικό σημείο αναφοράς, από το οποίο αντλείται αξιόπιστη και έγκυρη
| |
| − | πληροφορία, κάθε φορά, για το σύνολο των διοικητικών διαδικασιών του
| |
| − | δημοσίου. Με τον τρόπο αυτό οι διοικητικές διαδικασίες καθίστανται
| |
| − | διαφανείς, νομικά τεκμηριωμένες, ορθά και ενιαία δομημένες, επιτρέποντας
| |
| − | την εύκολη αναζήτηση και τον εντοπισμό τους, τη μελέτη ανασχεδιασμού τους
| |
| − | και τη δυνατότητα υποβολής προτάσεων βελτίωσής τους.
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 2==
| |
| − | | |
| − | '''Ορισμοί και Τυπολογία Διοικητικών Διαδικασιών'''
| |
| − | | |
| − | 1. Ως διοικητική διαδικασία νοείται το σύνολο των ενεργειών που απαιτούνται,
| |
| − | ώστε να εκτελεστεί μία νομικά και εννοιολογικά καθορισμένη και
| |
| − | περιεγραμμένη λειτουργία.
| |
| − | | |
| − | 2. Για τους σκοπούς του Ε.Μ.Δ., οι διοικητικές διαδικασίες του δημοσίου
| |
| − | διακρίνονται σε: (α) εξωστρεφείς, δηλαδή διαδικασίες παροχής υπηρεσιών σε
| |
| − | εξωτερικούς χρήστες (πολίτες και επιχειρήσεις), (β)
| |
| − | εσωστρεφείς/ενδοδιοικητικές, δηλαδή διαδικασίες που εκτελούνται στο
| |
| − | πλαίσιο της εσωτερικής λειτουργίας των δημοσίων φορέων και υπηρεσιών και
| |
| − | (γ) αμφιστρεφείς/μεικτές διαδικασίες, δηλαδή διαδικασίες προετοιμασίας
| |
| − | εξωστρεφών διαδικασιών για τις οποίες απαιτούνται ενδοδιοικητικές ενέργειες
| |
| − | των υπηρεσιών και φορέων.
| |
| − | | |
| − | 3. Οι διοικητικές διαδικασίες μπορούν να είναι αυτοτελείς ή να ενσωματώνουν
| |
| − | κατά την εκτέλεσή τους σε ένα ή περισσότερα από τα διακριτά τους βήματα,
| |
| − | άλλες διαδικασίες των ιδίων ή άλλων φορέων.
| |
| − | ==Άρθρο 3==
| |
| − | | |
| − | '''Περιεχόμενο Ε.Μ.Δ. και πεδία των διαδικασιών'''
| |
| − | | |
| − | 1. Το ΕΜΔ περιλαμβάνει: (α) Πλήρη κατάλογο των υφιστάμενων διοικητικών
| |
| − | διαδικασιών. (β) Αναλυτική πληροφόρηση για τα επί μέρους πεδία κάθε
| |
| − | διοικητικής διαδικασίας. (γ) Πλατφόρμα υποβολής αναφορών – προτάσεων.
| |
| − | | |
| − | 2. Μέσω της πλατφόρμας του Ε.Μ.Δ. κάθε ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει
| |
| − | αναφορά στις περιπτώσεις διαπίστωσης απόκλισης κατά την εκτέλεση μιας
| |
| − | διαδικασίας από τον τυποποιημένο τρόπο προβολής της στο Ε.Μ.Δ.. Στην εν
| |
| − | λόγω αναφορά κατονομάζεται ο συγκεκριμένος φορέας και εφαρμόζονται τα
| |
| − | οριζόμενα στο άρθρο 9 της παρούσας.
| |
| − | | |
| − | 3. Ομοίως, μέσω της πλατφόρμας του ΕΜΔ, παρέχεται δυνατότητα σε κάθε
| |
| − | ενδιαφερόμενο να υποβάλει πρόταση απλούστευσης για διαδικασίες
| |
| − | καταχωρισμένες στο ΕΜΔ. Οι προτάσεις αυτές συγκεντρώνονται από τη
| |
| − | Διεύθυνση Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου της Γενικής Γραμματείας
| |
| − | Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και αξιολογούνται
| |
| − | στο πλαίσιο του σχεδιασμού του ετήσιου προγραμματισμού του Εθνικού
| |
| − | Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών.
| |
| − | | |
| − | 4. Οι διοικητικές διαδικασίες που καταχωρίζονται στο Ε.Μ.Δ. περιλαμβάνουν
| |
| − | κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα πεδία: | |
| − | | |
| − | ι) Επίσημος τίτλος της διαδικασίας.
| |
| − | | |
| − | ιι)Νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη διαδικασία, καθώς και τα
| |
| − | επιμέρους στάδια αυτής.
| |
| − | | |
| − | ιιι) Αρμόδιες και τυχόν συναρμόδιες υπηρεσίες
| |
| − | διεκπεραίωσης της διαδικασίας και των επιμέρους σταδίων αυτής.
| |
| − | | |
| − | ιv) Απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας και των
| |
| − | επιμέρους σταδίων αυτής.
| |
| − |
| |
| − | v) Στάδια/ βήματα της διαδικασίας αποτυπωμένα
| |
| − | γραμμικά και με διάγραμμα ροής, σύμφωνα με τυποποιημένη μεθοδολογία
| |
| − | διαγράμματος.
| |
| − | | |
| − | vi) Τελικό διοικητικό προϊόν.
| |
| − | | |
| − | vii) Εκτιμώμενοι χρόνοι διεκπεραίωσης.
| |
| − | | |
| − | viii) Κόστος παραβόλων ή άλλων τελών.
| |
| − | | |
| − | 5. Στο ΕΜΔ συμπεριλαμβάνονται για μεταγενέστερη συμπλήρωση: (α) πεδίο
| |
| − | σχετικά με την πιστοποίηση των απλουστευμένων διαδικασιών κατ ́
| |
| − | εφαρμογή του άρθρου 45 του ν. 4635/2019 (A ́ 167) «Εθνικό Πρόγραμμα | |
| − | Απλούστευσης Διαδικασιών» καθώς και (β) πεδίο μέτρησης διοικητικού
| |
| − | βάρους. Για τα εν λόγω πεδία αρμοδιότητα καταχώρισης έχει αποκλειστικά η
| |
| − | Διεύθυνση Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου της Γενικής Γραμματείας
| |
| − | Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου
| |
| − | Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 4==
| |
| − | | |
| − | '''Υπόχρεοι φορείς για την καταχώριση των διοικητικών διαδικασιών'''
| |
| − | | |
| − | 1. Υπόχρεοι για την καταχώριση διοικητικών διαδικασιών στο Ε.Μ.Δ. είναι οι
| |
| − | φορείς που έχουν τη θεσμική αρμοδιότητα επί των διαδικασιών που
| |
| − | καταχωρίζονται, ήτοι οι φορείς που εκδίδουν τη σχετική νομοθεσία ή τις
| |
| − | κανονιστικές πράξεις που καθορίζουν τα βήματα και τους όρους
| |
| − | διεκπεραίωσης των εν λόγω διοικητικών διαδικασιών.
| |
| − | | |
| − | 2. Οι φορείς που έχουν εφαρμοστική αρμοδιότητα, ήτοι οι φορείς που έχουν εκ
| |
| − | του νόμου την υποχρέωση διεκπεραίωσης των εκάστοτε διαδικασιών μέσω
| |
| − | ενεργειών, όπως η συγκέντρωση αιτήσεων και δικαιολογητικών, η διαβίβασή
| |
| − | τους σε άλλους φορείς, ο έλεγχος των προϋποθέσεων και η έκδοση
| |
| − | πιστοποιητικών, αδειών κλπ. συνεπικουρούν τους υπόχρεους φορείς με την
| |
| − | παροχή πληροφοριών, όταν τους ζητείται, χωρίς να έχουν δικαίωμα ή
| |
| − | υποχρέωση καταχώρισης των διαδικασιών που διεκπεραιώνουν στο Ε.Μ.Δ.
| |
| − | | |
| − | 3. Ειδικά για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α ́ και β ́ βαθμού,
| |
| − | οι εν λόγω φορείς έχουν υποχρέωση να καταχωρούν στο Ε.Μ.Δ., μόνο
| |
| − | διαδικασίες, επί των οποίων διατηρούν θεσμική, κατά τόπο αρμοδιότητα.
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 5==
| |
| − | | |
| − | '''Μοντέλο οργάνωσης και διαχείρισης - Ρόλοι'''
| |
| − | | |
| − | 1. Για τον ορθότερο συντονισμό των επιμέρους ενεργειών που αναλύονται στο
| |
| − | άρθρο 6, κάθε υπόχρεος φορέας καλείται να ορίσει χρήστες στο
| |
| − | πληροφοριακό σύστημα Ε.Μ.Δ., οι οποίοι εκ της ιδιότητας και θέσης που
| |
| − | κατέχουν στο φορέα που υπηρετούν, ενασχολούνται με την καταχώριση των
| |
| − | διαδικασιών αρμοδιότητάς τους και την έγκριση του περιεχομένου
| |
| − | πληροφορίας.
| |
| − | | |
| − | 2. Η Διεύθυνση Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου της Γενικής Γραμματείας
| |
| − | Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών στο τελικό στάδιο
| |
| − | της διαδικασίας οριστικοποιεί τη δημοσίευση της καταχώρισης στο Ε.Μ.Δ. και
| |
| − | η δημοσιευμένη διαδικασία φέρει έναν μοναδικό κωδικό, που αποτελεί την
| |
| − | ταυτότητα της διαδικασίας.
| |
| − | | |
| − | 3. Οι ρόλοι με τις αντίστοιχες αρμοδιότητες, όσων εμπλέκονται στη διαδικασία
| |
| − | καταχώρισης στο ΕΜΔ, είναι οι εξής: (Ι) «'''Συντάκτης'''»: Ο συντάκτης ή ο
| |
| − | αναπληρωτής αυτού είναι αρμόδιος για τη συμπλήρωση του συνόλου των
| |
| − | πεδίων έκαστης διαδικασίας αρμοδιότητας του φορέα του, καθώς και τη
| |
| − | μεταβολή αυτών, στην περίπτωση τροποποίησης του θεσμικού πλαισίου. Οι
| |
| − | συντάκτες του Ε.Μ.Δ. είναι στελέχη των Διευθύνσεων ή Τμημάτων που είναι
| |
| − | αρμόδιες για το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις προς καταχώριση διαδικασίες
| |
| − | του οικείου φορέα. (II) «'''Διαχειριστής'''»: Ο διαχειριστής ή ο αναπληρωτής
| |
| − | αυτού είναι αρμόδιος για τον καθορισμό της λίστας διαδικασιών και την
| |
| − | καταχώρισή τους στο Ε.Μ.Δ. Οι διαχειριστές ορίζουν τους συντάκτες. Ο
| |
| − | διαχειριστής είναι επίσης αρμόδιος για τον έλεγχο της καταχώρισης, την
| |
| − | οριστικοποίηση έκαστης διαδικασίας ή την οριστικοποίηση της μεταβολής της
| |
| − | διαδικασίας, καθώς και για τυχόν διαγραφή μίας διαδικασίας από το Ε.Μ.Δ.
| |
| − | Οι «διαχειριστές» του Ε.Μ.Δ. είναι προϊστάμενοι των «συντακτών» κατά τη
| |
| − | διοικητική ιεραρχία των υπηρεσιών τους, σε επίπεδο Διεύθυνσης ή Γενικής
| |
| − | Διεύθυνσης. (III) «'''Υπεύθυνος Φορέα στο ΕΜΔ»''': Ο Υπεύθυνος Φορέα στο
| |
| − | Ε.Μ.Δ. είναι ανάλογα με το είδος φορέα για τα Υπουργεία ο οικείος
| |
| − | Υπηρεσιακός Γραμματέας και ελλείψει αυτού ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας
| |
| − | Υπουργείου, για τους Δήμους ο Δήμαρχος, για τις Περιφέρειες ο οικείος
| |
| − | Περιφερειάρχης, σε Ν.Π.Δ.Δ. ο Διοικητής ή Πρόεδρος κ.λπ. με αρμοδιότητα
| |
| − | την επίλυση ζητημάτων σχετικών με τη λειτουργία του Ε.Μ.Δ., τα οποία δεν
| |
| − | μπορούν να επιλυθούν κατά την επικοινωνία με τα υπόλοιπα επίπεδα
| |
| − | συνεργατών. Τέτοια ζητήματα αφορούν στη λανθασμένη καταχώριση
| |
| − | διαδικασιών του φορέα αρμοδιότητάς του, στην πλημμελή εφαρμογή
| |
| − | διαδικασιών από υπηρεσίες της αρμοδιότητάς του και στη μέριμνα για την
| |
| − | κίνηση πειθαρχικής διαδικασίας, κατ ́ εφαρμογή του άρθρου 9 της παρούσας.
| |
| − | Ο Υπεύθυνος Φορέα στο ΕΜΔ αποτελεί τον επίσημο σύνδεσμο επικοινωνίας
| |
| − | της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης
| |
| − | Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τον εκάστοτε καθ’
| |
| − | ύλην αρμόδιο φορέα και συνιστά δια της εποπτείας του τον εγγυητή της
| |
| − | εύρυθμης και ομαλής λειτουργίας του ΕΜΔ. Για τον συντονισμό των
| |
| − | εσωτερικών ενεργειών που καλείται να εκτελέσει κάθε φορέας ορίζεται από
| |
| − | τον Υπεύθυνο Φορέα στο ΕΜΔ ένας '''εκτελεστικός υπεύθυνος''' του αυτού
| |
| − | φορέα, ο οποίος κατά προτίμηση έχει γνώσεις των θεμάτων ΤΠΕ και υπηρετεί
| |
| − | σε οργανική μονάδα του φορέα, επιφορτισμένη με τις αρμοδιότητες
| |
| − | διαχείρισης των Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Υποδομών που
| |
| − | αναπτύσσει και διαθέτει ο φορέας, ήτοι τη Διεύθυνση Ψηφιακής
| |
| − | Διακυβέρνησης (σε επίπεδο Υπουργείου, κατ ́ εφαρμογή του άρθρου 9 του ν.
| |
| − | 4727/2020) ή τη Διεύθυνση Πληροφορικής ή Οριζόντιων Τεχνολογικών
| |
| − | Υποδομών του οικείου κάθε φορά φορέα. Ο εκτελεστικός υπεύθυνος έχει την
| |
| − | αρμοδιότητα να συντονίζει όλες τις εργασίες που θα απαιτηθούν εντός του
| |
| − | φορέα του σε κάθε φάση υλοποίησης του ΕΜΔ, επιλύοντας τα προκύπτοντα
| |
| − | κάθε φορά ζητήματα. (IV) '''«Επόπτης Έργου»''': H Γενική Γραμματεία
| |
| − | Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου
| |
| − | Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δια της Διεύθυνσης Διοικητικών Διαδικασιών
| |
| − | Δημοσίου ασκεί εποπτεία επί του Ε.Μ.Δ., μέσω των κάτωθι ενεργειών: (α)
| |
| − | προβαίνει σε προτεραιοποίηση των διαδικασιών προς καταχώριση στο ΕΜΔ,
| |
| − | σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια, όπως ο αριθμός χρηστών στους οποίους
| |
| − | αφορούν οι εκάστοτε διοικητικές διαδικασίες ή ο βαθμός διαπιστωμένων
| |
| − | διαφοροποιήσεων ορισμένων διαδικασιών από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
| |
| − | που τις διέπει κατά την εκτέλεσή τους, καθιστώντας επιτακτική την
| |
| − | προτυποποίησή τους, (β) συντονίζει τις ενδεδειγμένες ενέργειες των
| |
| − | υπόχρεων θεσμικών φορέων και μεριμνά για την ορθή καταχώριση από κάθε
| |
| − | φορέα των πληροφοριών που αφορούν στις διαδικασίες αρμοδιότητάς του,
| |
| − | (γ) διενεργεί έλεγχο ορθότητας συμπλήρωσης κάθε καταχώρισης που έχει
| |
| − | λάβει την τελική έγκριση του οικείου διαχειριστή και ακολούθως δημοσιεύει τη
| |
| − | διαδικασία στο ΕΜΔ, (δ) έχει την αρμοδιότητα διαχείρισης της πλατφόρμας
| |
| − | υποβολής αναφορών - προτάσεων απλούστευσης από κάθε ενδιαφερόμενο
| |
| − | και (ε) ενημερώνει αμελλητί τον αρμόδιο φορέα για την έγκαιρη κίνηση της
| |
| − | προβλεπόμενης πειθαρχικής διαδικασίας από αρμόδιο όργανο, σύμφωνα με
| |
| − | τα οριζόμενα στο άρθρο 9 της παρούσας, όταν διαπιστώνεται παράλειψη της
| |
| − | υποχρέωσης καταχώρισης διαδικασίας στο ΕΜΔ ή απόκλιση κατά την
| |
| − | εφαρμογή της καταχωρισμένης διαδικασίας. (V) '''«Επιμελητής»''': Ο
| |
| − | επιμελητής είναι στέλεχος μόνο των φορέων εκείνων που παρουσιάζουν
| |
| − | διαφοροποίηση στις διαδικασίες που παρέχουν, σε σχέση με τις διαδικασίες
| |
| − | που παρέχουν άλλοι ομοειδείς φορείς τους, ιδίως Νοσοκομεία, Επιμελητήρια,
| |
| − | ΟΤΑ α’ και β ́ βαθμού. Ο επιμελητής επιτελεί συγκεκριμένες εργασίες, όπως
| |
| − | επιλέγει (tagging) από μια γενική λίστα διαδικασιών του Ε.Μ.Δ., εκείνες τις
| |
| − | διαδικασίες που διεκπεραιώνονται στον οικείο φορέα και παρέχει στο
| |
| − | υποσύστημα του ΕΜΔ για τον φορέα του, τις ειδικότερες πληροφορίες για την
| |
| − | καλύτερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων. Επίσης, ο επιμελητής μεριμνά
| |
| − | για τη διαλειτουργικότητα μεταξύ του Ε.Μ.Δ. και τυχόν ιστοσελίδων που
| |
| − | αναπτύσσει ο φορέας του, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και
| |
| − | φορείς του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 6==
| |
| − | | |
| − | '''Διαδικασία καταχώρισης στο Ε.Μ.Δ.'''
| |
| − | | |
| − | 1. Στο ΕΜΔ οι διοικητικές διαδικασίες του άρθρου 2 της παρούσας,
| |
| − | καταχωρούνται από τους υπόχρεους φορείς με την ακόλουθη σειρά
| |
| − | προτεραιότητας: (α) οι εξωστρεφείς διοικητικές διαδικασίες, (β) οι
| |
| − | αμφιστρεφείς/ μεικτές διαδικασίες και (γ) οι εσωστρεφείς/ ενδοδιοικητικές
| |
| − | διοικητικές διαδικασίες. Η καταχώριση των ανωτέρω διοικητικών διαδικασιών
| |
| − | πραγματοποιείται σε δύο (2) περιόδους, σύμφωνα με το άρθρο 8 της
| |
| − | παρούσας.
| |
| − | | |
| − | 2. Η καταχώριση των διοικητικών διαδικασιών στο ΕΜΔ διακρίνεται στα
| |
| − | ακόλουθα επιμέρους στάδια: i) Καταχώριση τίτλων: Καταχωρίζεται από τους
| |
| − | διαχειριστές το σύνολο των επισήμων τίτλων των υφιστάμενων διαδικασιών
| |
| − | αρμοδιότητάς τους, σε σχετικό πεδίο του πληροφοριακού συστήματος του
| |
| − | ΕΜΔ. ii) Συμπλήρωση πεδίων: Συμπληρώνονται από τους συντάκτες οι
| |
| − | πληροφορίες των διοικητικών διαδικασιών στα διαθέσιμα πεδία του άρθρου
| |
| − | 3. iii) Έλεγχος και έγκριση καταχώρισης διαδικασίας: Ελέγχεται και εγκρίνεται
| |
| − | από τον διαχειριστή η ορθή και πλήρης καταχώριση της διαδικασίας. iv)
| |
| − | Έλεγχος επιτυχούς ολοκλήρωσης και δημοσίευση της διαδικασίας:
| |
| − | Πραγματοποιείται από τον Επόπτη, ήτοι τη Διεύθυνση Διοικητικών
| |
| − | Διαδικασιών Δημοσίου της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και
| |
| − | Απλούστευσης Διαδικασιών. Κάθε διαδικασία, με τη δημοσίευση, φέρει
| |
| − | μοναδικό κωδικό αριθμό στο ΕΜΔ, αποτελώντας την ταυτότητα της
| |
| − | διαδικασίας.
| |
| − | | |
| − | 3. Κάθε μεταβολή διοικητικής διαδικασίας, καταχωρισμένης στο ΕΜΔ,
| |
| − | πραγματοποιείται εντός τριών (3) μηνών από τη θέσπιση της μεταβολής.
| |
| − | Εντός του τριμήνου ο συντάκτης της υπό μεταβολή διαδικασίας έχει την
| |
| − | υποχρέωση για την επικαιροποίησή της στο ΕΜΔ και μέχρι την ολοκλήρωση
| |
| − | της τροποποίησης οφείλει να μεριμνά για την άμεση αλλαγή της κατάστασης
| |
| − | της διαδικασίας, ώστε να προκύπτει ότι είναι «υπό καθεστώς μεταβολής». Το
| |
| − | δικαίωμα στο συντάκτη για την τροποποίηση στοιχείων της διαδικασίας, δεν
| |
| − | απαιτεί προηγούμενη έγκριση της Διεύθυνσης Διοικητικών Διαδικασιών
| |
| − | Δημοσίου της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και
| |
| − | Απλούστευσης Διαδικασιών.
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 7==
| |
| − | | |
| − | '''Διασύνδεση Ε.Μ.Δ. με την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Δημόσιας Διοίκησης (Ε.Ψ.Π.-gov.gr)'''
| |
| − | | |
| − | 1. Το Ε.Μ.Δ. συνιστά λειτουργικά μέρος της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας
| |
| − | Διοίκησης (ΕΨΠ- gov.gr), με την οποία διαλειτουργεί ως προς τις διαδικασίες
| |
| − | που διεκπεραιώνονται μέσω αυτής. Εφεξής, για τις διαδικασίες οι οποίες
| |
| − | συγκεντρώνονται στην ΕΨΠ - gov.gr, η πληροφορία καταχωρείται άπαξ στα
| |
| − | σχετικά πεδία του Ε.Μ.Δ..
| |
| − | | |
| − | 2. Για τους σκοπούς της εφαρμογής του Κανονισμού 2018/1724 για τη
| |
| − | δημιουργία ενιαίας ψηφιακής θύρας με σκοπό την παροχή πρόσβασης σε
| |
| − | πληροφορίες, σε διαδικασίες και σε υπηρεσίες υποστήριξης και επίλυσης
| |
| − | προβλημάτων και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ.
| |
| − | 1024/2012, καθώς και για κάθε ρύθμιση που σχετίζεται με την υποχρέωση
| |
| − | καταχώρισης πληροφόρησης σχετικής με διοικητικές διαδικασίες του
| |
| − | δημοσίου, θα γίνεται χρήση της πληροφορίας που καταχωρείται στο ΕΜΔ
| |
| − | από τους υπόχρεους φορείς. Η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης
| |
| − | και Απλούστευσης Διαδικασιών μεριμνά για τη συμμόρφωση του Ε.Μ.Δ. με
| |
| − | τις τεχνικές απαιτήσεις του εν λόγω Κανονισμού.
| |
| − | ==Άρθρο 8==
| |
| − | | |
| − | '''Φάσεις και Χρονοδιάγραμμα Εφαρμογής Ε.Μ.Δ.'''
| |
| − | | |
| − | 1. Η υλοποίηση του Ε.Μ.Δ., διακρίνεται σε δύο (2) περιόδους Α ́ και Β ́ και
| |
| − | έκαστη περίοδος, χωρίζεται σε δύο (2) φάσεις: την προπαρασκευαστική φάση
| |
| − | κατά την οποία ορίζονται οι ρόλοι συντακτών, διαχειριστών και εκτελεστικών
| |
| − | υπευθύνων κάθε υπόχρεου φορέα και πραγματοποιείται η απαραίτητη
| |
| − | εκπαίδευση αυτών και η κυρίως φάση κατά την οποία λαμβάνει χώρα η
| |
| − | καταχώριση των διαδικασιών στο Ε.Μ.Δ..
| |
| − | | |
| − | 2. Στη Α ́ περίοδο και μέχρι 30/04/2021 ορίζονται οι ρόλοι του άρθρου 5 και
| |
| − | καταχωρούνται οι διοικητικές διαδικασίες των κεντρικών υπηρεσιών των
| |
| − | Υπουργείων και των εποπτευόμενων από αυτά Νομικών Προσώπων
| |
| − | Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ).
| |
| − | | |
| − | 3. Στη Β ́ περίοδο, από 01/03/2021 και μέχρι 30/09/2021 ορίζονται οι ρόλοι του
| |
| − | άρθρου 5 και καταχωρούνται οι διοικητικές διαδικασίες από τους ΟΤΑ Α ́ και
| |
| − | Β ́ βαθμού, τα ΝΠΔΔ που δεν ανήκουν στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης του
| |
| − | άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) και Οργανισμοί του Κεφαλαίου Α ́ του ν.
| |
| − | 3429/2005 (Α ́ 314).
| |
| − | | |
| − | 4. Ο ορισμός των συντακτών και των διαχειριστών και των εκτελεστικών
| |
| − | υπεύθυνων - σε κάθε θεσμικό φορέα - πραγματοποιείται με την καταχώριση
| |
| − | των απαραίτητων στοιχείων των υπαλλήλων, σε υποσύστημα του
| |
| − | πληροφοριακού συστήματος του Ε.Μ.Δ..
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 9==
| |
| − | '''Πειθαρχικές Ευθύνες'''
| |
| − | | |
| − | 1. Η παράλειψη της υποχρέωσης καταχώρισης ή επικαιροποίησης διοικητικών
| |
| − | διαδικασιών στο Ε.Μ.Δ., καθώς και κάθε απόκλιση, κατά την εφαρμογή τους,
| |
| − | από τον τυποποιημένο τρόπο προβολής τους στο Ε.Μ.Δ., συνιστά
| |
| − | πειθαρχικό παράπτωμα, σύμφωνα με την περ. κθ ́ της παρ. 1 του άρθρου
| |
| − | 107 του ν. 3528/2007.
| |
| − | | |
| − | 2. Στις περιπτώσεις διαπίστωσης των ανωτέρω, η Διεύθυνση Διοικητικών
| |
| − | Διαδικασιών Δημοσίου της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και
| |
| − | Απλούστευσης Διαδικασιών, οφείλει αμελλητί να προβεί στην ενημέρωση του
| |
| − | αρμόδιου κατά περίπτωση πειθαρχικού οργάνου του οικείου φορέα για την
| |
| − | άμεση κίνηση της προβλεπόμενης διαδικασίας Ένορκης Διοικητικής
| |
| − | Εξέτασης, προς διερεύνηση των συνθηκών τέλεσης ή μη πειθαρχικού
| |
| − | παραπτώματος.
| |
| − | | |
| − | 3. Κάθε φορέας της παρ. 2, στις περιπτώσεις παράλειψης καταχώρισης ή
| |
| − | επικαιροποίησης διοικητικών διαδικασιών του στο Ε.Μ.Δ., ανεξάρτητα από
| |
| − | την πειθαρχική διαδικασία που ακολουθείται, οφείλει αμελλητί να προβεί στις
| |
| − | απαραίτητες ενέργειες για την ορθή καταχώριση της διαδικασίας στο Ε.Μ.Δ..
| |
| − | | |
| − | ==Άρθρο 10==
| |
| − | '''Έναρξη Ισχύος'''
| |
| − | | |
| − | Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της
| |
| − | Κυβέρνησης.
| |
| − | Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
| |
| − | | |
| − | Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
| |
| − | '''ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ'''
| |
| − | | |
| − | Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
| |
| − | ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
| |
| − | '''ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ'''
| |