|
|
Γραμμή 14: |
Γραμμή 14: |
| Ο Κόμβος Διαλειτουργικότητας, αποτελεί το βασικό πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εσωτερικών για την άντληση και επεξεργασία των δημοσιονομικών στοιχείων των ΟΤΑ (στοιχεία εσόδων εξόδων, μητρώου δεσμεύσεων, ισολογισμού (διαθέσιμα, δάνεια, υποχρεώσεις), ισοζυγίου γενικής λογιστικής, ενδοκυβερνητικών συναλλαγών κτλ). Η υποβολή των στοιχείων γίνεται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην Εγκύκλιο 9/2018 (παρ. Β και Δ), είτε δηλαδή αυτόματα μέσω δύο (2) κατάλληλων διαδικτυακών υπηρεσιών – διεπαφών (web services), είτε με μεταφόρτωση αρχείων xml ή /xls στη διαδικτυακή εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats. | | Ο Κόμβος Διαλειτουργικότητας, αποτελεί το βασικό πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εσωτερικών για την άντληση και επεξεργασία των δημοσιονομικών στοιχείων των ΟΤΑ (στοιχεία εσόδων εξόδων, μητρώου δεσμεύσεων, ισολογισμού (διαθέσιμα, δάνεια, υποχρεώσεις), ισοζυγίου γενικής λογιστικής, ενδοκυβερνητικών συναλλαγών κτλ). Η υποβολή των στοιχείων γίνεται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην Εγκύκλιο 9/2018 (παρ. Β και Δ), είτε δηλαδή αυτόματα μέσω δύο (2) κατάλληλων διαδικτυακών υπηρεσιών – διεπαφών (web services), είτε με μεταφόρτωση αρχείων xml ή /xls στη διαδικτυακή εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats. |
| Στο πλαίσιο της συλλογής οικονομικών και λοιπών στοιχείων των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τις αντίστοιχες Διεύθύνσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, έχει δημιουργηθεί ο Ειδικός Διαδικτυακός Τόπος https://aftodioikisi.ypes.gr/, αποκλειστικά για το σκοπό αυτό. Με το σύστημα αυτό επιδιώκεται η διευκόλυνση των φορέων στην παροχή των εκάστοτε αναγκαίων στοιχείων που δεν μπορούν προς το παρόν να συλλεχθούν από τον Κόμβο Διαλειτουργικότητας. | | Στο πλαίσιο της συλλογής οικονομικών και λοιπών στοιχείων των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τις αντίστοιχες Διεύθύνσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, έχει δημιουργηθεί ο Ειδικός Διαδικτυακός Τόπος https://aftodioikisi.ypes.gr/, αποκλειστικά για το σκοπό αυτό. Με το σύστημα αυτό επιδιώκεται η διευκόλυνση των φορέων στην παροχή των εκάστοτε αναγκαίων στοιχείων που δεν μπορούν προς το παρόν να συλλεχθούν από τον Κόμβο Διαλειτουργικότητας. |
− | |process_estimated_implementation_time=Το χρονοδιάγραμα εκτέλεσης και η διάρκεια που συμφωνείται μεταξύ του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ και του ενδιαφερόμενου φορέα.
| |
− | |process_estimated_implementation_time_type=Χρόνια
| |
| |process_evidence_identification_type=Άλλο | | |process_evidence_identification_type=Άλλο |
| |process_evidence_identification_type_other=Ταυτοποίηση με την χρήση προσωπικών κωδικών στον Κόμβο διαλειτουργικότητας. | | |process_evidence_identification_type_other=Ταυτοποίηση με την χρήση προσωπικών κωδικών στον Κόμβο διαλειτουργικότητας. |
Γραμμή 23: |
Γραμμή 21: |
| |process_usage=Άλλο | | |process_usage=Άλλο |
| |process_output_type=Έναυσμα σε άλλη διαδικασία, Ενημέρωση Μητρώου, Άλλο | | |process_output_type=Έναυσμα σε άλλη διαδικασία, Ενημέρωση Μητρώου, Άλλο |
− | |process_validity_duration_type=Αόριστη
| |
| |process_source=Συντάκτες | | |process_source=Συντάκτες |
| |process_total_duration_steps_min=475200.0 | | |process_total_duration_steps_min=475200.0 |
| |process_total_duration_steps_max=907200.0 | | |process_total_duration_steps_max=907200.0 |
− | |process_total_duration_steps_type=Ημέρες
| |
| |process_total_duration_steps_digital_min=0 | | |process_total_duration_steps_digital_min=0 |
| |process_total_duration_steps_digital_max=0 | | |process_total_duration_steps_digital_max=0 |
− | |process_total_duration_steps_digital_type=Δευτερόλεπτα
| |
| |process_cost_min=0 | | |process_cost_min=0 |
| |process_cost_max=0 | | |process_cost_max=0 |
Γραμμή 43: |
Γραμμή 38: |
| |process_estimated_implementation_duration=0 | | |process_estimated_implementation_duration=0 |
| |process_validity_duration=-1 | | |process_validity_duration=-1 |
− | |time_changed=1
| |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
Γραμμή 115: |
Γραμμή 109: |
| |process_step_duration_min=21600 | | |process_step_duration_min=21600 |
| |process_step_duration_max=28800 | | |process_step_duration_max=28800 |
− | |process_step_duration_type=Ώρες
| |
| |process_step_description=Αν το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ διαπιστώσει με οποιονδήποτε τρόπο ότι ένας ΟΤΑ ή νομικό του πρόσωπο έχει αδυναμία κατάρτισης τουλάχιστον ισοσκελισμένου αρχικού προϋπολογισμού ή αδυναμία ισοσκέλισης αυτού ύστερα από αναμόρφωσή του ή ότι ένας ΟΤΑ ή νομικό του πρόσωπο έχει μεν επικυρωμένο προϋπολογισμό από την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή, αλλά έχει εγγράψει σε αυτόν πλασματικά ή υπερεκτιμημένα έσοδα ή δεν έχει εγγράψει τις υποχρεωτικές του δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων των απλήρωτων υποχρεώσεών του στο πραγματικό ύψος τους, γεγονός που οδηγεί και πάλι σε αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού, ζητεί από το οικείο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο ή το διοικητικό συμβούλιο του νομικού προσώπου, αντίστοιχα, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου των Οικονομικών Υπηρεσιών του φορέα και απόφασης της οικείας Οικονομικής Επιτροπής στην περίπτωση των δήμων και περιφερειών, σε προθεσμία που αυτό ορίζει, περαιτέρω αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων τους και σύνταξη αναλυτικής έκθεσης. | | |process_step_description=Αν το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ διαπιστώσει με οποιονδήποτε τρόπο ότι ένας ΟΤΑ ή νομικό του πρόσωπο έχει αδυναμία κατάρτισης τουλάχιστον ισοσκελισμένου αρχικού προϋπολογισμού ή αδυναμία ισοσκέλισης αυτού ύστερα από αναμόρφωσή του ή ότι ένας ΟΤΑ ή νομικό του πρόσωπο έχει μεν επικυρωμένο προϋπολογισμό από την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή, αλλά έχει εγγράψει σε αυτόν πλασματικά ή υπερεκτιμημένα έσοδα ή δεν έχει εγγράψει τις υποχρεωτικές του δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων των απλήρωτων υποχρεώσεών του στο πραγματικό ύψος τους, γεγονός που οδηγεί και πάλι σε αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού, ζητεί από το οικείο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο ή το διοικητικό συμβούλιο του νομικού προσώπου, αντίστοιχα, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου των Οικονομικών Υπηρεσιών του φορέα και απόφασης της οικείας Οικονομικής Επιτροπής στην περίπτωση των δήμων και περιφερειών, σε προθεσμία που αυτό ορίζει, περαιτέρω αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων τους και σύνταξη αναλυτικής έκθεσης. |
| |process_step_note=Ο αρμόδιος υπάλληλος του Υπουργείου Εσωτερικών, εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας και εξετάζει μέσω των αυτοματοποιημένων ελέγχων και την χρήση αρχείου excel τη συμμόρφωση των υποβληθέντων αρχείων αρχικού ή αναμορφωμένου προϋπολογισμού των φορέων του υποτομέα των ΟΤΑ με τα κριτήρια που έχουν τεθεί από τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, αναφορικά με την μη ισοσκέλιση των προϋπολογισμών, την υπερεκτίμηση εσόδων ή/και τη μη εγγραφή υποχρεωτικών δαπανών. Για την αξιολόγηση συντάσσεται από το Παρατηρητήριο έκθεση, η οποία υποβάλλεται στον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο και στον Υπουργό Εσωτερικών. | | |process_step_note=Ο αρμόδιος υπάλληλος του Υπουργείου Εσωτερικών, εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας και εξετάζει μέσω των αυτοματοποιημένων ελέγχων και την χρήση αρχείου excel τη συμμόρφωση των υποβληθέντων αρχείων αρχικού ή αναμορφωμένου προϋπολογισμού των φορέων του υποτομέα των ΟΤΑ με τα κριτήρια που έχουν τεθεί από τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, αναφορικά με την μη ισοσκέλιση των προϋπολογισμών, την υπερεκτίμηση εσόδων ή/και τη μη εγγραφή υποχρεωτικών δαπανών. Για την αξιολόγηση συντάσσεται από το Παρατηρητήριο έκθεση, η οποία υποβάλλεται στον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο και στον Υπουργό Εσωτερικών. |
Γραμμή 128: |
Γραμμή 121: |
| |process_step_duration_min=86400 | | |process_step_duration_min=86400 |
| |process_step_duration_max=172800 | | |process_step_duration_max=172800 |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| |
| |process_step_description=Ο ενδιαφερόμενος φορέας συντάσσει και αποστέλλει στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ έκθεση στην οποία καταγράφονται αναλυτικά : | | |process_step_description=Ο ενδιαφερόμενος φορέας συντάσσει και αποστέλλει στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ έκθεση στην οποία καταγράφονται αναλυτικά : |
| α) Ο συνολικός δανεισμός, το ανεξοφλητο κεφάλαιο και το ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης της δημόσιας πίστης, καθώς και τυχόν εγγυήσεις που έχει παραχωρήσει ο ΟΤΑ για την συνομολόγηση δανείων και για ρυθμίσεις οφειλών από νομικά του πρόσωπα. | | α) Ο συνολικός δανεισμός, το ανεξοφλητο κεφάλαιο και το ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης της δημόσιας πίστης, καθώς και τυχόν εγγυήσεις που έχει παραχωρήσει ο ΟΤΑ για την συνομολόγηση δανείων και για ρυθμίσεις οφειλών από νομικά του πρόσωπα. |
Γραμμή 149: |
Γραμμή 141: |
| |process_step_duration_min=86400 | | |process_step_duration_min=86400 |
| |process_step_duration_max=172800 | | |process_step_duration_max=172800 |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| |
| |process_step_description=Το Παρατηρητήριο αξιολογεί την παραπάνω έκθεση και τα προτεινόμενα και τυχόν εφαρμοζόμενα από τον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο μέτρα για την αντιμετώπιση της υπερχρέωσής του και, εφόσον κρίνει ότι εξακολουθεί να υφίσταται αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού του, ενημερώνει σχετικά τον οικείο φορέα και τον Υπουργό Εσωτερικών. | | |process_step_description=Το Παρατηρητήριο αξιολογεί την παραπάνω έκθεση και τα προτεινόμενα και τυχόν εφαρμοζόμενα από τον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο μέτρα για την αντιμετώπιση της υπερχρέωσής του και, εφόσον κρίνει ότι εξακολουθεί να υφίσταται αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού του, ενημερώνει σχετικά τον οικείο φορέα και τον Υπουργό Εσωτερικών. |
| }} | | }} |
Γραμμή 161: |
Γραμμή 152: |
| |process_step_duration_min=86400 | | |process_step_duration_min=86400 |
| |process_step_duration_max=172800 | | |process_step_duration_max=172800 |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| |
| |process_step_description=Ο φορέας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρηματοδότησή του από τον Λογαριασμό οικονομικής ενίσχυσης ΟΤΑ, για το μέρος ή το σύνολο του υπολειπόμενου για την ισοσκέλιση του Προϋπολογισμού του ποσού, το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί με συνομολόγηση δανείου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47), με απόφαση του οικείου δημοτικού, περιφερειακού ή διοικητικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, προτείνει και πραγματοποιεί τις αναγκαίες για τον εξορθολογισμό της οικονομικής του διαχείρισης παρεμβάσεις. Η απόφαση αυτή περιέχει υποχρεωτικά: | | |process_step_description=Ο φορέας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρηματοδότησή του από τον Λογαριασμό οικονομικής ενίσχυσης ΟΤΑ, για το μέρος ή το σύνολο του υπολειπόμενου για την ισοσκέλιση του Προϋπολογισμού του ποσού, το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί με συνομολόγηση δανείου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47), με απόφαση του οικείου δημοτικού, περιφερειακού ή διοικητικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, προτείνει και πραγματοποιεί τις αναγκαίες για τον εξορθολογισμό της οικονομικής του διαχείρισης παρεμβάσεις. Η απόφαση αυτή περιέχει υποχρεωτικά: |
| α) αναλυτική τεκμηρίωση της κατ’ έτος εκτιμώμενης επίδρασης των προτεινόμενων παρεμβάσεων στην οικονομική θέση του φορέα και | | α) αναλυτική τεκμηρίωση της κατ’ έτος εκτιμώμενης επίδρασης των προτεινόμενων παρεμβάσεων στην οικονομική θέση του φορέα και |
Γραμμή 176: |
Γραμμή 166: |
| |process_step_duration_min=86400 | | |process_step_duration_min=86400 |
| |process_step_duration_max=172800 | | |process_step_duration_max=172800 |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| |
| |process_step_description=Το Παρατηρητήριο αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων με την απόφαση του ενδιαφερόμενου φορέα, παρεμβάσεων και αν αυτές κρίνονται ανεπαρκείς ενημερώνει το φορέα, προκειμένου να προβεί σε τροποποίηση ή συμπλήρωσή τους. Για την αξιολόγηση συντάσσεται από το Παρατηρητήριο έκθεση, η οποία υποβάλλεται στον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο και στον Υπουργό Εσωτερικών. | | |process_step_description=Το Παρατηρητήριο αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων με την απόφαση του ενδιαφερόμενου φορέα, παρεμβάσεων και αν αυτές κρίνονται ανεπαρκείς ενημερώνει το φορέα, προκειμένου να προβεί σε τροποποίηση ή συμπλήρωσή τους. Για την αξιολόγηση συντάσσεται από το Παρατηρητήριο έκθεση, η οποία υποβάλλεται στον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο και στον Υπουργό Εσωτερικών. |
| }} | | }} |
Γραμμή 188: |
Γραμμή 177: |
| |process_step_duration_min=86400 | | |process_step_duration_min=86400 |
| |process_step_duration_max=172800 | | |process_step_duration_max=172800 |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| |
| |process_step_description=Στην Προγραμματική Συμφωνία απαραίτητα ορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο αυτής, το περιεχόμενο και η οικονομική αποτίμηση των παρεμβάσεων που έχει αποφασίσει το οικείο δημοτικό, περιφερειακό ή διοικητικό συμβούλιο, οι πόροι από τους οποίους θα καλυφθεί η χρηματοδότηση, το ποσό και η ροή αυτής σε συνάρτηση με την υλοποίηση των παρεμβάσεων, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των δύο μερών, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της Συμφωνίας και τη διάρκειά της. | | |process_step_description=Στην Προγραμματική Συμφωνία απαραίτητα ορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο αυτής, το περιεχόμενο και η οικονομική αποτίμηση των παρεμβάσεων που έχει αποφασίσει το οικείο δημοτικό, περιφερειακό ή διοικητικό συμβούλιο, οι πόροι από τους οποίους θα καλυφθεί η χρηματοδότηση, το ποσό και η ροή αυτής σε συνάρτηση με την υλοποίηση των παρεμβάσεων, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των δύο μερών, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της Συμφωνίας και τη διάρκειά της. |
| |process_step_note=Το Παρατηρητήριο είναι το αρμόδιο για την παρακολούθηση της εφαρμογής της Προγραμματικής Συμφωνίας όργανο. Στην Προγραμματική Συμφωνία καθορίζονται η διαδικασία της παρακολούθησης, καθώς και οι ειδικότερες αρμοδιότητες του Παρατηρητηρίου. | | |process_step_note=Το Παρατηρητήριο είναι το αρμόδιο για την παρακολούθηση της εφαρμογής της Προγραμματικής Συμφωνίας όργανο. Στην Προγραμματική Συμφωνία καθορίζονται η διαδικασία της παρακολούθησης, καθώς και οι ειδικότερες αρμοδιότητες του Παρατηρητηρίου. |
Γραμμή 201: |
Γραμμή 189: |
| |process_step_duration_min=21600 | | |process_step_duration_min=21600 |
| |process_step_duration_max=28800 | | |process_step_duration_max=28800 |
− | |process_step_duration_type=Ώρες
| |
| |process_step_description=Το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ με τη λήξη κάθε τριμήνου, καθώς και συνολικά στο τέλος κάθε οικονομικού έτους, συντάσσει έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα εκτέλεσης των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α. και των Προγραμματικών Συμφωνιών που τυχόν έχουν συναφθεί, παραθέτοντας τα βασικά οικονομικά μεγέθη των συμβαλλομένων Ο.Τ.Α. και νομικών προσώπων, καθώς και την κίνηση του Λογαριασμού χρηματοδότησης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων καθώς και τη συνολική πορεία των οικονομικών δεικτών του υποτομέα των ΟΤΑ και τις προτάσεις του Παρατηρητηρίου για τις πολιτικές που κατά την κρίση του ενδείκνυνται να υλοποιηθούν με στόχο τη βελτίωση της δημοσιονομικής διαχείρισης, της οικονομικής βιωσιμότητας και αυτοτέλειας των ΟΤΑ. | | |process_step_description=Το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ με τη λήξη κάθε τριμήνου, καθώς και συνολικά στο τέλος κάθε οικονομικού έτους, συντάσσει έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα εκτέλεσης των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α. και των Προγραμματικών Συμφωνιών που τυχόν έχουν συναφθεί, παραθέτοντας τα βασικά οικονομικά μεγέθη των συμβαλλομένων Ο.Τ.Α. και νομικών προσώπων, καθώς και την κίνηση του Λογαριασμού χρηματοδότησης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων καθώς και τη συνολική πορεία των οικονομικών δεικτών του υποτομέα των ΟΤΑ και τις προτάσεις του Παρατηρητηρίου για τις πολιτικές που κατά την κρίση του ενδείκνυνται να υλοποιηθούν με στόχο τη βελτίωση της δημοσιονομικής διαχείρισης, της οικονομικής βιωσιμότητας και αυτοτέλειας των ΟΤΑ. |
| }} | | }} |