|
|
Γραμμή 60: |
Γραμμή 60: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Διενέργεια Ελέγχου, Συλλογή Πληροφοριών. |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_description=Διενέργεια Ελέγχου, Συλλογή Πληροφοριών. Στο στάδιο αυτό αποφασίζεται αν θα γίνει επιτόπιος έλεγχος. Δείγματα ελέγχου για την επισήμανση μπορεί να ελεγχθούν στις εγκαταστάσεις του ΕΦΕΤ. Σε ειδικές περιπτώσεις δείγμα μπορεί να θεωρηθεί μια απλή φωτογραφία ή ένα διαφημιστικό σποτ. Το κλιμάκιο ελέγχου επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα και την εντολή ελέγχου. Ο έλεγχος των επιχειρήσεων γίνεται έναντι της ισχύουσας ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στον τομέα των τροφίμων, ποτών και ΥΑΕΤ. Κατά την διεξαγωγή του ελέγχου εφαρμόζονται οι γενικές αρχές που απορρέουν από καθιερωμένα διεθνή πρότυπα (Ανεξαρτησία, Αντικειμενικότητα, Εχεμύθεια, Αμεροληψία). Κατά την διεξαγωγή του ελέγχου γίνεται χρήση εγκεκριμένων εντύπων ελέγχου (εγχειρίδια, οδηγοί επιθεώρησης, εγκύκλιοι). |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 65: |
Γραμμή 68: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Διενέργεια Ελέγχου, Συλλογή Πληροφοριών. | + | |process_step_title=Σύνταξη Έκθεσης Ελέγχων. |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_description=Σύνταξη Έκθεσης Ελέγχων. Η έκθεση ελέγχου συντάσσεται, σύμφωνα με τον Ν. 2741/99, άρθρο 5, παρ 3, και καταγράφονται ο σκοπός του ελέγχου, το νομικό πλαίσιο, οι μέθοδοι, τα ευρήματα, η μη τήρηση της νομοθεσίας, τα προτεινόμενα μέτρα, η προθεσμία ανταπόκρισης της επιχείρησης (Ν. 4235/14, ΚΥΑ 15523/2006, άρ.16, παρ.4 και ΥΑ 12932/2006, άρ.23, παρ.4). Παράγεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΦΕΤ και διαβιβάζεται στην επιχείρηση και σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=6 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Κοινοποίηση Έκθεσης στον Διοικούμενο |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| + | |process_step_description=Κοινοποίηση Έκθεσης στον Διοικούμενο. Η έκθεση ελέγχου ή απόσπασμα αυτής, κατά περίπτωση, διαβιβάζεται και σε όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη τον Καν. (ΕΕ) 2016/679 (περί προσωπικών δεδομένων). |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=7 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Βεβαίωση παράβασης νομοθεσίας |
| |process_step_official=Κλιμάκιο | | |process_step_official=Κλιμάκιο |
− | |process_step_description=Διενέργεια Ελέγχου, Συλλογή Πληροφοριών. Στο στάδιο αυτό αποφασίζεται αν θα γίνει επιτόπιος έλεγχος. Δείγματα ελέγχου για την επισήμανση μπορεί να ελεγχθούν στις εγκαταστάσεις του ΕΦΕΤ. Σε ειδικές περιπτώσεις δείγμα μπορεί να θεωρηθεί μια απλή φωτογραφία ή ένα διαφημιστικό σποτ. Το κλιμάκιο ελέγχου επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα και την εντολή ελέγχου. Ο έλεγχος των επιχειρήσεων γίνεται έναντι της ισχύουσας ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στον τομέα των τροφίμων, ποτών και ΥΑΕΤ. Κατά την διεξαγωγή του ελέγχου εφαρμόζονται οι γενικές αρχές που απορρέουν από καθιερωμένα διεθνή πρότυπα (Ανεξαρτησία, Αντικειμενικότητα, Εχεμύθεια, Αμεροληψία). Κατά την διεξαγωγή του ελέγχου γίνεται χρήση εγκεκριμένων εντύπων ελέγχου (εγχειρίδια, οδηγοί επιθεώρησης, εγκύκλιοι). | + | |process_step_description=Βεβαίωση παράβασης νομοθεσίας ή μη. Σε περίπτωση που δεν διαπιστωθεί παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας, η υπόθεση αρχειοθετείται |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=8 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Εισήγηση για Επιβολή Κυρώσεων |
| + | |process_step_description=Διαδικασία επιβολής διοικητικού προστίμου. Σε καθορισμένες κατηγορίες μη συμμόρφωσης προς την ενωσιακή και την εθνική νομοθεσία, παράλληλα με την επιβολή των μέτρων συμμόρφωσης, μπορεί να επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις. Από τις κατηγορίες εξαρτάται και το εύρος του προστίμου. (Νόμος 4232, Άρθρο 23). |
| + | |process_step_note=Δεν επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις στις κάτωθι περιπτώσεις: α) Όταν η επιχείρηση στα πλαίσια του αυτοελέγχου διαπιστώσει μη συμμόρφωση προς τη νομοθεσία, δηλώσει αυτοβούλως στην αρμόδια αρχή και λάβει άμεσα τα δέοντα μέτρα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, για τον περιορισμό του κινδύνου, υπό την προϋπόθεση ότι το προϊόν δεν έχει εγκαταλείψει την εγκατάσταση ή δεν έχει καταναλωθεί. β) Όταν μη ασφαλή τρόφιμα, ζωοτροφές, ΖΥΠ ή ΠΠ αποσύρονται ή/και κατάσχονται βάσει του συστήματος RASFF, εφόσον αυτά έχουν παραχθεί εκτός της Χώρας και μόνο στις περιπτώσεις που αποδειχθεί άγνοια ή απουσία δόλου από τον υπεύθυνο της επιχείρησης που προορίζεται το φορτίο γ) Όταν τρόφιμα, ζωοτροφές, ΖΥΠ ή ΠΠ διατέθηκαν ή διακινήθηκαν και το επίπεδο των επιστημονικών και τεχνικών γνώσεων δεν επέτρεπε την τεκμηρίωση βλάβης για τη δημόσια υγεία και την υγεία των ζώων. Ωστόσο, λαμβάνονται άμεσα τα απαραίτητα μέτρα συμμόρφωσης για την αποτροπή του κινδύνου, όταν αυτός διαπιστωθεί. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=9 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=6 |
| + | |process_step_previous_child=6 |
| + | |process_step_title=Αξιολόγηση Αναγκαιότητας Επανελέγχου |
| + | |process_step_description=Αξιολόγηση Αναγκαιότητας Επανελέγχου. Σε περίπτωση που δεν διαπιστωθεί ανάγκη για επανέλεγχο, η υπόθεση αρχειοθετείται. Διαφορετικά η διαδικασία εκκινεί από το Βήμα 1. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=10 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Ενημέρωση κεντρικής υπηρεσίας για RASFF/ AAC / FF |
| + | |process_step_description=Ενημέρωση κεντρικής υπηρεσίας για RASFF/ AAC / FF |
| + | |process_step_note=RASFF: Rapid Alert System for Food and Feed, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης Τροφίμων. Το δίκτυο για την κοινοποίηση κινδύνων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία και προέρχονται από τρόφιμα ή ζωοτροφές ή υλικά σε επαφή με τρόφιμα και σοβαρών κινδύνων που απειλούν την υγεία των ζώων ή το περιβάλλον. |
| + | Δίκτυο AAC: Το δίκτυο που αποτελείται από την Επιτροπή και τους οργανισμούς σύνδεσης που έχουν οριστεί από τα κράτη μέλη σύμφωνα με το άρθρο 103 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/625, με σκοπό τη διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των αρμόδιων αρχών. |
| + | Δίκτυο FF: Δίκτυο για την Καταπολέμηση της Απάτης το οποίο αποτελείται από την Επιτροπή, την Europol και τους οργανισμούς σύνδεσης που έχουν οριστεί από τα κράτη μέλη σύμφωνα με το άρθρο 103 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/625 με συγκεκριμένο σκοπό τη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με κοινοποιήσεις περί απάτης. |
| }} | | }} |