|
|
Γραμμή 80: |
Γραμμή 80: |
| | | |
| * Άρθρο 9 Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Προσθήκη άρθρου 13Α στον Αλιευτικό Κώδικα) | | * Άρθρο 9 Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Προσθήκη άρθρου 13Α στον Αλιευτικό Κώδικα) |
− | 1. Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συστήνεται τριμελές Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.), με έδρα το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και με αρμοδιότητα την εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών κατά αποφάσεων, με τις οποίες επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις για αλιευτικές παραβάσεις. | + | |
− | 2. To Σ.Ε.Α.Π. συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και αποτελείται από τα εξής μέλη με τους αναπληρωτές τους: α) έναν (1) Πάρεδρο ή Δικαστικό Πληρεξούσιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρο, β) έναν εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως μέλη. | + | # 1. Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συστήνεται τριμελές Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.), με έδρα το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και με αρμοδιότητα την εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών κατά αποφάσεων, με τις οποίες επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις για αλιευτικές παραβάσεις. |
− | 3. Τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς, οι δε λειτουργοί του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) ορίζονται από τον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ.. | + | |
| + | # 2. To Σ.Ε.Α.Π. συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και αποτελείται από τα εξής μέλη με τους αναπληρωτές τους: α) έναν (1) Πάρεδρο ή Δικαστικό Πληρεξούσιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρο, β) έναν εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως μέλη. |
| + | |
| + | # 3. Τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς, οι δε λειτουργοί του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) ορίζονται από τον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ.. |
| Η θητεία των μελών είναι διετής και μπορεί να ανανεωθεί άπαξ. | | Η θητεία των μελών είναι διετής και μπορεί να ανανεωθεί άπαξ. |
− | 4. Με την απόφαση της παρ. 1 ορίζονται ο γραμματέας της Επιτροπής, με τον νόμιμο αναπληρωτή του και οι εισηγητές των υποθέσεων, που υπηρετούν στη Γενική Διεύθυνση Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. | + | # 4. Με την απόφαση της παρ. 1 ορίζονται ο γραμματέας της Επιτροπής, με τον νόμιμο αναπληρωτή του και οι εισηγητές των υποθέσεων, που υπηρετούν στη Γενική Διεύθυνση Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. |
| | | |
| * Άρθρο 10 | | * Άρθρο 10 |
− | Δυνατότητα άσκησης αλιευτικής προσφυγής Αντικατάσταση άρθρου 14 Αλιευτικού Κώδικα | + | Δυνατότητα άσκησης αλιευτικής προσφυγής |
| + | |
| + | Αντικατάσταση άρθρου 14 Αλιευτικού Κώδικα |
| + | |
| Το άρθρο 14 του Αλιευτικού Κώδικα (ν.δ. 420/1970, Α’ 27), περί άσκησης της αλιευτικής προσφυγής, αντικαθίσταται ως εξής: | | Το άρθρο 14 του Αλιευτικού Κώδικα (ν.δ. 420/1970, Α’ 27), περί άσκησης της αλιευτικής προσφυγής, αντικαθίσταται ως εξής: |
| + | |
| «Άρθρο 14 | | «Άρθρο 14 |
| + | |
| Αλιευτική προσφυγή | | Αλιευτική προσφυγή |
| + | |
| 1. Κατά των αποφάσεων που έχουν εκδοθεί δυνάμει των άρθρων 11 και 12 επιτρέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής, ενώπιον του Συμβουλίου Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.), μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών, η οποία αρχίζει από την κοινοποίηση της απόφασης. Η προσφυγή υποβάλλεται, είτε στην αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη απόφαση είτε στη Γραμματεία του Σ.Ε.Α.Π.. Η αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη απόφαση διαβιβάζει, αμελλητί, την προσφυγή και τον σχετικό φάκελο στη Γραμματεία του Σ.Ε.Α.Π.. | | 1. Κατά των αποφάσεων που έχουν εκδοθεί δυνάμει των άρθρων 11 και 12 επιτρέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής, ενώπιον του Συμβουλίου Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.), μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών, η οποία αρχίζει από την κοινοποίηση της απόφασης. Η προσφυγή υποβάλλεται, είτε στην αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη απόφαση είτε στη Γραμματεία του Σ.Ε.Α.Π.. Η αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη απόφαση διαβιβάζει, αμελλητί, την προσφυγή και τον σχετικό φάκελο στη Γραμματεία του Σ.Ε.Α.Π.. |
| Η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής δεν έχει ανασταλτική δύναμη επί της είσπραξης του προστίμου. Προς υποστήριξη της ενδικοφανούς προσφυγής μπορεί να κατατίθεται υπόμνημα, ενώπιον του Σ.Ε.Α.Π., με κάθε αποδεικτικό μέσο, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών, η οποία αρχίζει από την κατάθεση της προσφυγής. Η διαδικασία ενώπιον του Σ.Ε.Α.Π. είναι έγγραφη και διενεργείται με βάση τα στοιχεία του φακέλου. | | Η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής δεν έχει ανασταλτική δύναμη επί της είσπραξης του προστίμου. Προς υποστήριξη της ενδικοφανούς προσφυγής μπορεί να κατατίθεται υπόμνημα, ενώπιον του Σ.Ε.Α.Π., με κάθε αποδεικτικό μέσο, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών, η οποία αρχίζει από την κατάθεση της προσφυγής. Η διαδικασία ενώπιον του Σ.Ε.Α.Π. είναι έγγραφη και διενεργείται με βάση τα στοιχεία του φακέλου. |
| + | |
| 2. Για την κατάθεση της προσφυγής απαιτείται η κατάθεση παραβόλου ύψους είκοσι (20) ευρώ, για πρόστιμα έως και τριακόσια (300) ευρώ, ή παραβόλου σαράντα (40) ευρώ για πρόστιμα από τριακόσια ένα (301) ευρώ και άνω. Αν δεν καταβληθεί το παράβολο, η προσφυγή θεωρείται απαράδεκτη. Αν η προσφυγή γίνει δεκτή, το παράβολο επιστρέφεται στον προσφεύγοντα. | | 2. Για την κατάθεση της προσφυγής απαιτείται η κατάθεση παραβόλου ύψους είκοσι (20) ευρώ, για πρόστιμα έως και τριακόσια (300) ευρώ, ή παραβόλου σαράντα (40) ευρώ για πρόστιμα από τριακόσια ένα (301) ευρώ και άνω. Αν δεν καταβληθεί το παράβολο, η προσφυγή θεωρείται απαράδεκτη. Αν η προσφυγή γίνει δεκτή, το παράβολο επιστρέφεται στον προσφεύγοντα. |
| + | |
| 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να αναπροσαρμόζονται τα ποσά των παραβόλων της παρ. 2. | | 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να αναπροσαρμόζονται τα ποσά των παραβόλων της παρ. 2. |
| + | |
| 4. Η Γενική Διεύθυνση Αλιείας τηρεί βάση δεδομένων για τις προσφυγές που υποβάλλονται και τις αποφάσεις του Σ.Ε.Α.Π., που εκδίδονται επί αυτών.» | | 4. Η Γενική Διεύθυνση Αλιείας τηρεί βάση δεδομένων για τις προσφυγές που υποβάλλονται και τις αποφάσεις του Σ.Ε.Α.Π., που εκδίδονται επί αυτών.» |
| | | |
| | | |
| * Άρθρο 11 | | * Άρθρο 11 |
− | Απόφαση του Συμβουλίου Εξέτασης | + | |
− | Αλιευτικών Προσφυγών Προσθήκη άρθρου | + | Απόφαση του Συμβουλίου Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών |
− | 14Α στον Αλιευτικό Κώδικα | + | |
| + | Προσθήκη άρθρου 14Α στον Αλιευτικό Κώδικα |
| + | |
| Στον Αλιευτικό Κώδικα (ν.δ. 420/1970, Α’ 27) προστίθεται άρθρο 14Α ως εξής: | | Στον Αλιευτικό Κώδικα (ν.δ. 420/1970, Α’ 27) προστίθεται άρθρο 14Α ως εξής: |
| + | |
| «Άρθρο 14Α | | «Άρθρο 14Α |
− | Απόφαση Συμβουλίου Εξέτασης | + | |
− | Αλιευτικών Προσφυγών | + | Απόφαση Συμβουλίου Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών |
| + | |
| 1. Το Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.) εκδίδει μέσα σε εκατόν είκοσι (120) ημέρες από την υποβολή της προσφυγής αιτιολογημένη απόφαση, με την οποία μπορεί είτε να απορρίψει την προσφυγή είτε να τη δεχθεί στο σύνολό της και να άρει τις επιβληθείσες κυρώσεις είτε να τη δεχθεί μερικά και να μειώσει τις επιβληθείσες κυρώσεις. Αν, εντός της ως άνω προθεσμίας, δεν εκδοθεί απόφαση, η ενδικοφανής προσφυγή θεωρείται ότι έχει απορριφθεί από το Σ.Ε.Α.Π., ο δε προσφεύγων τεκμαίρεται ότι έχει λάβει γνώση της απόρριψης κατά την εκπνοή της προθεσμίας αυτής. | | 1. Το Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.) εκδίδει μέσα σε εκατόν είκοσι (120) ημέρες από την υποβολή της προσφυγής αιτιολογημένη απόφαση, με την οποία μπορεί είτε να απορρίψει την προσφυγή είτε να τη δεχθεί στο σύνολό της και να άρει τις επιβληθείσες κυρώσεις είτε να τη δεχθεί μερικά και να μειώσει τις επιβληθείσες κυρώσεις. Αν, εντός της ως άνω προθεσμίας, δεν εκδοθεί απόφαση, η ενδικοφανής προσφυγή θεωρείται ότι έχει απορριφθεί από το Σ.Ε.Α.Π., ο δε προσφεύγων τεκμαίρεται ότι έχει λάβει γνώση της απόρριψης κατά την εκπνοή της προθεσμίας αυτής. |
| | | |