|
|
| Γραμμή 8: |
Γραμμή 8: |
| | |process_remarks=ΕΠΙΒΟΛΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ | | |process_remarks=ΕΠΙΒΟΛΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ |
| | Ως «κυρώσεις» ορίζονται για την παρούσα διαδικασία, οι συνέπειες για τους φορείς των επενδυτικών σχεδίων σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων οι οποίες απορρέουν από τις διατάξεις των αναπτυξιακών νόμων (Ν. 4887/202022Ν. 4399/2016, Ν. 3908/2011, Ν.3299/2004) και του σχετικού θεσμικού πλαισίου. Στην περίπτωση που εντοπιστούν παρατυπίες , ή μη τήρηση των όρων υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου , τότε επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των επενδυτικών νόμων. | | Ως «κυρώσεις» ορίζονται για την παρούσα διαδικασία, οι συνέπειες για τους φορείς των επενδυτικών σχεδίων σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων οι οποίες απορρέουν από τις διατάξεις των αναπτυξιακών νόμων (Ν. 4887/202022Ν. 4399/2016, Ν. 3908/2011, Ν.3299/2004) και του σχετικού θεσμικού πλαισίου. Στην περίπτωση που εντοπιστούν παρατυπίες , ή μη τήρηση των όρων υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου , τότε επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των επενδυτικών νόμων. |
| − | |process_estimated_implementation_duration_max=P2Y | + | |process_estimated_implementation_duration_max=P1Y |
| − | |process_type=Αμφιστρεφής | + | |process_type=Εξωστρεφής |
| | |process_trigger=Εσωτερική | | |process_trigger=Εσωτερική |
| | |process_output_type=Απόφαση, Παραγωγή εγγράφου | | |process_output_type=Απόφαση, Παραγωγή εγγράφου |
| Γραμμή 25: |
Γραμμή 25: |
| | |process_evidence_alternative_total_number=0 | | |process_evidence_alternative_total_number=0 |
| | |process_evidence_prerequisite_total_number=0 | | |process_evidence_prerequisite_total_number=0 |
| − | |process_evidence_total_number=0 | + | |process_evidence_total_number=1 |
| | |process_evidence_step_total_number=0 | | |process_evidence_step_total_number=0 |
| | |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| Γραμμή 31: |
Γραμμή 31: |
| | |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) | | |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) |
| | |process_application_owner=Νομικά πρόσωπα | | |process_application_owner=Νομικά πρόσωπα |
| − | |process_application_description=Ο Επενδυτικός φορέας θα υποβάλλει στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) για τους παλαιούς νόμους ή στο Ολοκληρωμένο Πληροφορικό Σύστημα Αναπτυξιακών Νόμων (ΟΠΣΑΝ) για τον νόμο 4887/2022,, αίτημα για τελικό έλεγχο του επενδυτικού σχεδίου . | + | |process_application_description=Ο Επενδυτικός φορέας θα υποβάλλει στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) για τους παλαιούς νόμους ή στο Ολοκληρωμένο Πληροφορικό Σύστημα Αναπτυξιακών Νόμων (ΟΠΣΑΝ) για τον νόμο 4887/2022, αίτημα για τελικό έλεγχο του επενδυτικού σχεδίου . |
| | |process_uuid=bcb4cacc-30c2-4319-b8c0-6bc092eaf6a8 | | |process_uuid=bcb4cacc-30c2-4319-b8c0-6bc092eaf6a8 |
| | |process_id=984194 | | |process_id=984194 |
| Γραμμή 39: |
Γραμμή 39: |
| | |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| | |process_conditions_type=Διοικητικές | | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| − | |process_conditions_name=Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει ενταχθεί το επενδυτικό σχέδιο στις διατάξεις των αναπτυξιακών νόμων και αν βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης. Ο επενδυτικός φορέας οφείλει να υποβάλλει στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων ( ΠΣΚΕ) για τους παλαιούς αναπτυξιακούς νόμους ή στο Ολοκληρωμένο Πληροφορικό Σύστημα Αναπτυξιακών Νόμων (ΟΠΣΑΝ) για τον νόμο 4887/2022 αίτημα για τελικό έλεγχο. | + | |process_conditions_name=Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει ενταχθεί το επενδυτικό σχέδιο στις διατάξεις των αναπτυξιακών νόμων και να βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης. Ο επενδυτικός φορέας οφείλει να υποβάλλει στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων ( ΠΣΚΕ) για τους παλαιούς αναπτυξιακούς νόμους ή στο Ολοκληρωμένο Πληροφορικό Σύστημα Αναπτυξιακών Νόμων (ΟΠΣΑΝ) για τον νόμο 4887/2022 αίτημα για τελικό έλεγχο. Με αυτό τον τρόπο εκκινεί η διαδικασία για την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου για τυχόν επιβολή κυρώσεων. |
| | }} | | }} |
| | {{process evidences cost | | {{process evidences cost |
| | |process_evidence_cost_num_id=1 | | |process_evidence_cost_num_id=1 |
| | |process_evidence_cost_alternative=Όχι | | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| | + | |process_evidence_cost_type=Κόστος παροχής υπηρεσιών |
| | + | |process_evidence_cost_description=Ο έλεγχος των επενδυτικών σχεδίων άνω των 700.000 ευρώ διενεργείται υποχρεωτικά από ορκωτό ελεγκτή , τον οποίο επιλέγει ο φορέας του επενδυτικού σχεδίου. Δεν υπάρχει απόφαση για τον καθορισμό της αμοιβής του ορκωτού ελεγκτή. |
| | + | }} |
| | + | {{process evidences |
| | + | |process_evidence_num_id=1 |
| | + | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι |
| | + | |process_evidence_alternative=Όχι |
| | }} | | }} |
| | {{process rules | | {{process rules |
| Γραμμή 177: |
Γραμμή 184: |
| | |process_step_digital_official=Λογισμικό θεσμικού φορέα | | |process_step_digital_official=Λογισμικό θεσμικού φορέα |
| | |process_step_digital_implementation=Ενέργεια λογισμικού | | |process_step_digital_implementation=Ενέργεια λογισμικού |
| | + | |process_step_digital_description=Ο επενδυτικός φορέας εκκινεί τη διαδικασία με την υποβολή στο ΠΣΚΕ ( για τους παλαιούς νόμους ) ή στο ΟΠΣΑΝ για τον νόμο 4887/2022 αιτήματος τελικού ελέγχου |
| | }} | | }} |
| | {{process steps digital | | {{process steps digital |
| Γραμμή 196: |
Γραμμή 204: |
| | |process_step_digital_duration_max=P45D | | |process_step_digital_duration_max=P45D |
| | |process_step_digital_description=Ο ορκωτός λογιστής υποβάλλει την έκθεση του στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων ( για τους παλιούς νόμους) ή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αναπτυξιακών Νόμων (ΟΠΣΑΝ) για τον νόμο 4887/2022 | | |process_step_digital_description=Ο ορκωτός λογιστής υποβάλλει την έκθεση του στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων ( για τους παλιούς νόμους) ή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αναπτυξιακών Νόμων (ΟΠΣΑΝ) για τον νόμο 4887/2022 |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=4 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Έκδοση πληρότητας της έκθεσης ελέγχου του ορκωτού λογιστή |
| | + | |process_step_digital_official=Λογισμικό θεσμικού φορέα |
| | + | |process_step_digital_implementation=Ενέργεια λογισμικού |
| | + | |process_step_digital_duration_max=P30D |
| | + | |process_step_digital_description=Το Τμήμα Ελέγχου και Παρακολούθησης Μακροχρονίων Υποχρεώσεων ελέγχει την υποβληθείσα έκθεση του ορκωτού λογιστή και εκδίδει την πληρότητα της έκθεσης ελέγχου. Εν συνεχεία την προωθεί στον Τμήμα Πιστοποιήσεων και Υποστήριξης Συγχρηματοδοτούμενων Έργων. |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=5 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Έκδοση απόφασης ολοκλήρωσης και επιβολής κυρώσεων |
| | + | |process_step_digital_official=Λογισμικό θεσμικού φορέα |
| | + | |process_step_digital_implementation=Ενέργεια λογισμικού |
| | + | |process_step_digital_duration_min=P60D |
| | + | |process_step_digital_description=Το Τμήμα Πιστοποιήσεων και Υποστήριξης Συγχρηματοδοτούμενων έργων ελέγχει όλα τα στοιχεία με σκοπό την έκδοση απόφασης υπαγωγής και τυχόν επιβολή κυρώσεων. |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=6 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Ναι |
| | + | |process_step_digital_previous_child_selector=5 |
| | + | |process_step_digital_previous_child=5 |
| | + | |process_step_digital_title=Διαπίστωση παρατυπίας/ παράβασης από εξωτερικούς φορείς ελέγχου |
| | + | |process_step_digital_duration_max=P30D |
| | + | |process_step_digital_description=Στις Εκθέσεις των εξωτερικών Φορέων που διενεργούν διοικητικές ή επιτόπιες επαληθεύσεις σε συγχρηματοδοτούμενα επενδυτικά σχέδια, περιγράφονται τα αποτελέσματα της επιτόπιας εξέτασης του έργου και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε να διασφαλιστεί η επιλεξιμότητα των δαπανών του επενδυτικού έργου από το επιχειρησιακό πρόγραμμα στο οποίο έχει ενταχθεί. Στα μέτρα αυτά είναι δυνατό να περιλαμβάνονται, η σύσταση για την επιβολή κυρώσεων και την ανάκτηση των ποσών που έχουν καταβληθεί παρανόμως σε φορείς των επενδυτικών σχεδίων. |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=7 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Διαπίστωση παράβασης από τη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακών Νόμων και Άμεσων Ξένων Επενδύσεων |
| | + | |process_step_digital_description=Σε διάφορα στάδια από την υπαγωγή έως και την ολοκλήρωση ενός επενδυτικού σχεδίου καθώς και κατά την παρακολούθηση τήρησης μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων, μπορεί να διαπιστωθεί παράβαση, στο πλαίσιο των τακτικών διαδικασιών ελέγχου και παρακολούθησης ή ως έκτακτο εύρημα (π.χ. εσωτερικών επιθεωρήσεων του συστήματος διαχείρισης ποιότητας βάσει της σχετικής διαδικασίας . Το εύρημα καταγράφεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εκάστοτε διαδικασία (π.χ. έκθεση ελέγχου ή παρακολούθησης) και κοινοποιείται στο/α αρμόδιο/α Τμήμα/τα για το χειρισμό του θέματος. |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=8 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Επιστολή προς το Φορέα για κατάθεση απόψεων επί των ευρημάτων |
| | + | |process_step_digital_description=Εφόσον το αρμόδιο Τμήμα ενημερωθεί για ευρήματα/ συστάσεις των εξωτερικών ή εσωτερικών οργάνων ελέγχου, τα οποία επισύρουν επιβολή ανάκλησης απόφασης υπαγωγής ή και ανάκτησης χορηγηθείσας ενίσχυσης / κύρωσης, προβαίνει σαν πρώτη ενέργεια στην αποστολή εγγράφου στον φορέα για την αποστολή (εγγράφως) απόψεων επί των ευρημάτων. |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=9 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Εισηγητικό σημείωμα προς την Γνωμοδοτική Επιτροπή |
| | + | |process_step_digital_description=Μετά την παραλαβή της απάντησης του φορέα, το αρμόδιο Τμήμα λαμβάνοντας υπόψη την απαντητική επιστολή, συντάσσει Εισηγητικό Σημείωμα Οριστικοποίησης Πρότασης για την Επιβολή Κυρώσεων προς την Γνωμοδοτική Επιτροπή |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=10 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Απόφαση για την επιβολή κυρώσεων |
| | + | |process_step_digital_description=Μετά την έκδοση των Πρακτικών της Γνωμοδοτικής Επιτροπής, συντάσσεται απόφαση για την επιβολή κυρώσεων / τυχόν ανάκτηση/παρακράτηση ενίσχυσης ή και ανάκληση της απόφασης υπαγωγής το οποίο προωθείται προς υπογραφή. |
| | + | |process_step_digital_note=Η απόφαση που εκδίδεται για την επιβολή κυρώσεων / ανάκτηση ενίσχυσης αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ (στην περίπτωση ανάκλησης της απόφασης υπαγωγής συντάσσεται και δημοσιεύεται σε ΦΕΚ περίληψη της απόφασης αυτής, η οποία στη συνέχεια αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ) και κοινοποιείται από το αρμόδιο για την έκδοσή της τμήμα: |
| | + | α) για ενέργεια, στο Τμήμα Πιστοποιήσεων και Υποστήριξης Συγχρηματοδοτούμενων Έργων |
| | + | β) για ενημέρωση, στο όργανο/ φορέα ελέγχου που έχει διαπιστώσει την παρατυπία, |
| | + | γ) για ενημέρωση (ως συστημένο με απόδειξη), στο φορέα της επένδυσης. |
| | + | Κατά της απόφασης επιβολής κυρώσεων μπορούν να ασκηθούν ένδικα μέσα. |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=11 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Παρακολούθηση της ανάκτησης Κρατικών Ενισχύσεων |
| | + | |process_step_digital_description=Σε περίπτωση που εκκρεμεί προς πληρωμή στο φορέα ποσό της ενίσχυσης το οποίο υπερβαίνει το ποσό της επιβληθείσας κύρωσης, το τελευταίο παρακρατείται από την οφειλόμενη ενίσχυση. |
| | + | |process_step_digital_note=Σε διαφορετική περίπτωση, το Τμήμα Πιστοποιήσεων και Υποστήριξης Συγχρηματοδοτούμενων Έργων ενημερώνεται από τον επενδυτή, για την καταβολή, του οριζόμενου στη σχετική απόφαση ποσού της κύρωσης, στην αρμόδια ΔΟΥ (ή σε λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος στην περίπτωση εκταμίευσης της ενίσχυσης με την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής) με την προσκόμιση του σχετικού Σημειώματος Κατάθεσης. |
| | + | Εφόσον παρέλθει διάστημα 15 ημερολογιακών ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης χωρίς ενημέρωση από την πλευρά του φορέα της επένδυσης (περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής του ποσού), το Τμήμα προχωρά είτε στην κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής (σε περίπτωση εκταμίευσης της ενίσχυσης με την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής) είτε στη σύνταξη Χρηματικού Καταλόγου , ο οποίος συνοδεύεται από Περιληπτική Κατάσταση Βεβαίωσης Χρέους εις τριπλούν τον οποίο αποστέλλει με διαβιβαστικό έγγραφο στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) του υπόχρεου προκειμένου αυτή να προχωρήσει στην ταμειακή βεβαίωση του χρέους. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης πληρωμής, το βεβαιωθέν ποσό επιβαρύνεται με τις προσαυξήσεις καταβολής που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.). |
| | + | }} |
| | + | {{process steps digital |
| | + | |process_step_digital_num_id=12 |
| | + | |process_step_digital_exit=Όχι |
| | + | |process_step_digital_child=Όχι |
| | + | |process_step_digital_title=Υπολογισμός τόκων |
| | + | |process_step_digital_description=Για τον υπολογισμό των εντόκως επιστρεφόμενων ποσών, λαμβάνεται υπόψη επιτόκιο, η μέθοδος εφαρμογής του οποίου περιγράφεται στο άρθρο 11 του Καν. 794/2004 της Επιτροπής και στο άρθρο 1 του Κανονισμού 271/2008. |
| | }} | | }} |
| | {{process useful links | | {{process useful links |