|
|
| Γραμμή 31: |
Γραμμή 31: |
| | |process_provided_to=Καταναλωτές | | |process_provided_to=Καταναλωτές |
| | |process_life_events=Ενημέρωση καταναλωτών | | |process_life_events=Ενημέρωση καταναλωτών |
| − | |process_sdg_lack_of_response_rule=Άλλο
| + | |process_total_duration_steps_min=6048000 |
| − | |process_sdg_notes=Τα όργανα των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών (ελεγκτές) των Περιφερειών διαθέτουν τις εξουσίες έρευνας που προβλέπονται στο άρθρο 13γ του ν.2251/1994. Κατά την έναρξη του ελέγχου, οι ελεγκτές:
| + | |process_total_duration_steps_max=12960000 |
| − | α) επιδεικνύουν τα έγγραφα ταυτοποίησής τους ως εντεταλμένοι των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών, την εντολή ελέγχου ή άλλα διοικητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η διεξαγωγή ελέγχου χωρίς την αποκάλυψη των στοιχείων των ελεγκτών, σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 13γ του
| |
| − | ν.2251/1994, και
| |
| − | β) ενημερώνουν τον ελεγχόμενο για τα κύρια σημεία του ελέγχου.
| |
| − | Οι ελεγκτές δύνανται, σε οποιοδήποτε στάδιο του ελέγχου, να ζητήσουν από τον ελεγχόμενο φορέα τις απόψεις του και οποιεσδήποτε πληροφορίες ή στοιχεία αφορούν την καταγγελλόμενη ή ερευνώμενη συμπεριφορά, ιδίως δε να ζητήσουν στοιχεία, τα οποία θα τος υποβοηθήσουν:
| |
| − | α) στον εντοπισμό της έκτασης του κινδύνου από την ελεγχόμενη παράβαση,
| |
| − | β) την τυχόν εξακολούθησή της,
| |
| − | γ) την ύπαρξη ζημίας καθώς και την έκταση αυτής,
| |
| − | δ) τον αριθμό των θιγομένων καταναλωτών,
| |
| − | ε) το ύψος κέρδους/οφέλους από την παράβαση,
| |
| − | στ) το μέγεθος ή τον κύκλο εργασιών της ελεγχόμενης επιχείρησης ή ερωτήματα στον προμηθευτή αν έχει λάβει ή προτίθεται να λάβει μέτρα παύσης της ελεγχόμενης συμπεριφοράς, περιορισμού των συνεπειών της ή και αποκατάστασης της φερόμενης ζημίας των καταναλωτών. Ο ελεγχόμενος οφείλει να παρέχει τα ευρισκόμενα στην κατοχή του στοιχεία και πληροφορίες που είναι αναγκαία για την άσκηση των ελεγκτικών τους αρμοδιοτήτων, μη δικαιούμενος να επικαλεσθεί το τραπεζικό ή άλλο απόρρητο.
| |
| − | Ο ελεγχόμενος θέτει στη διάθεση των ελεγκτών τα στοιχεία που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου και παρέχει γραπτή ή προφορική εξήγηση για τα ζητήματα που ανακύπτουν κατά τον έλεγχο.
| |
| − | Οι έλεγχοι διενεργούνται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες του ελεγχόμενου εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που σχετίζονται με το σκοπό του ελέγχου, τα ειδικά χαρακτηριστικά του ελεγχόμενου ή την επικινδυνότητα των προϊόντων που ο ελεγχόμενος κατέχει ή διαθέτει στους καταναλωτές. Ο ελεγχόμενος διευκολύνει τους ελεγκτές στο έργο τους παρέχοντας, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση, όλα τα ζητηθέντα στοιχεία.
| |
| − | Κατά τη διενέργεια του ελέγχου, οι ελεγκτές:
| |
| − | α) έχουν ελεύθερη πρόσβαση, κατά περίπτωση και εφόσον σχετίζεται με το αντικείμενο ελέγχου, στα κτίρια, εγκαταστάσεις, γραφεία, εξοπλισμό, προϊόντα, βιβλία, έγγραφα, και άλλα στοιχεία του ελεγχόμενου,
| |
| − | β) έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την διεξαγωγή του ελέγχου, σε έλεγχο των βιβλίων και των εγγράφων του οικονομικού φορέα και σε χορήγηση αντιγράφων,
| |
| − | γ) λαμβάνουν γραπτές εξηγήσεις από τον ελεγχόμενο ή το νόμιμο εκπρόσωπό του,
| |
| − | δ) λαμβάνουν δείγματα των ελεγχόμενων προϊόντων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία.
| |
| − | ε) λαμβάνουν φωτογραφίες, βίντεο ή άλλο αποδεικτικό υλικό για την τεκμηρίωση παραβάσεων που διαπιστώνουν.
| |
| − | Στο πλαίσιο των ελέγχων, οι ελεγκτές δύνανται να λαμβάνουν άνευ ανταλλάγματος δείγματα από όλα τα ελεγχόμενα προϊόντα.
| |
| − | Οι ελεγχόμενοι υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να παρέχουν συνδρομή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά την εκτέλεση του έργου τους, ήτοι να δέχονται τον έλεγχο στον χώρο επαγγελματικής δραστηριότητας, στον επαγγελματικό χώρο που τηρούνται τα έγγραφα, παραστατικά στοιχεία, και να παρέχουν τα αληθή στοιχεία που τους ζητούνται.
| |
| − | 9. Στην περίπτωση που οι υπάλληλοι που διενεργούν τον έλεγχο διαπιστώσουν ενδείξεις τέλεσης παράβασης, για την οποία δεν έχουν αρμοδιότητα επιβολής κύρωσης, ενημερώνουν προς τούτο αμέσως τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές.
| |
| − | Ο Περιφερειάρχης επιβάλλει στους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν την έδρα τους στην οικεία Περιφέρεια, τις προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τα άρθρα 13α, 13γ, 13δ, 13ε, και 13στ του ν.2251/1994 (Α΄191), εφόσον διαπιστώνει παραβάσεις των νομοθετημάτων που παρατίθενται στο Παράρτημα 1. Οι ως άνω κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν.2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45).
| |
| − | |process_total_duration_steps_min=3456000 | |
| − | |process_total_duration_steps_max=7776000 | |
| | |process_cost_min=0.00 | | |process_cost_min=0.00 |
| | |process_cost_max=0.00 | | |process_cost_max=0.00 |
| Γραμμή 83: |
Γραμμή 59: |
| | |process_conditions_type=Διοικητικές | | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| | |process_conditions_name=Οι κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45). | | |process_conditions_name=Οι κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45). |
| | + | }} |
| | + | {{process conditions |
| | + | |process_conditions_num_id=2 |
| | + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| | + | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| | + | |process_conditions_name=Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β΄ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά. |
| | }} | | }} |
| | {{process rules | | {{process rules |
| Γραμμή 92: |
Γραμμή 74: |
| | |process_rule_gazette_doc_issue=Β | | |process_rule_gazette_doc_issue=Β |
| | |process_rule_url=https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2025/20250202402.pdf | | |process_rule_url=https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2025/20250202402.pdf |
| | + | }} |
| | + | {{process rules |
| | + | |process_rule_type=Υπουργική Απόφαση |
| | + | |process_rule_decision_number=46959 |
| | + | |process_rule_decision_year=2024 |
| | + | |process_rule_description=Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών / Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης. |
| | + | |process_rule_gazette_doc_number=3421 |
| | + | |process_rule_gazette_doc_issue=Β |
| | + | |process_rule_url=https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2024/20240203421.pdf |
| | }} | | }} |
| | {{process steps | | {{process steps |
| Γραμμή 97: |
Γραμμή 88: |
| | |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| | |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| − | |process_step_title=Αίτημα για έλεγχο από την Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών | + | |process_step_title=Εκκίνηση της διαδικασίας |
| | + | }} |
| | + | {{process steps |
| | + | |process_step_num_id=2 |
| | + | |process_step_exit=Όχι |
| | + | |process_step_child=Όχι |
| | + | |process_step_title=Παραλαβή αιτήματος της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή |
| | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία | | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία |
| | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| Γραμμή 105: |
Γραμμή 102: |
| | }} | | }} |
| | {{process steps | | {{process steps |
| − | |process_step_num_id=2 | + | |process_step_num_id=3 |
| | |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| | |process_step_child=Ναι | | |process_step_child=Ναι |
| | |process_step_previous_child_selector=1 | | |process_step_previous_child_selector=1 |
| | |process_step_previous_child=1 | | |process_step_previous_child=1 |
| | + | |process_step_title=Παραλαβή καταγγελίας πολίτη |
| | + | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία |
| | + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| | + | |process_step_duration_min=P1D |
| | + | |process_step_duration_max=P1D |
| | + | }} |
| | + | {{process steps |
| | + | |process_step_num_id=4 |
| | + | |process_step_exit=Όχι |
| | + | |process_step_child=Όχι |
| | + | |process_step_title=Επεξεργασία του αιτήματος ή της καταγγελίας πολίτη από την αρμόδια Περιφέρεια |
| | + | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία |
| | + | |process_step_implementation=Έλεγχος |
| | + | |process_step_duration_min=P10D |
| | + | |process_step_duration_max=P10D |
| | + | |process_step_description=Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β΄ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά. Αν κριθεί αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση μιας αναφοράς ή καταγγελίας, η υπόθεση διεκπεραιώνεται σε εύλογο χρόνο, ανάλογα με το είδος της αναφοράς ή καταγγελίας. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των καταγγελιών κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 140 του ν. 4512/2018 είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο. |
| | + | Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών δεν απαντούν σε αιτήματα καταναλωτών υπό μορφή γνωμοδότησης ή σε ερωτήματα επί ιδιωτικής φύσεως υποθέσεων που δεν |
| | + | στοιχειοθετούν καταγγελίες παραβάσεων των νομοθετημάτων του Παραρτήματος. |
| | + | }} |
| | + | {{process steps |
| | + | |process_step_num_id=5 |
| | + | |process_step_exit=Ναι |
| | + | |process_step_child=Όχι |
| | |process_step_title=Πραγματοποίηση ελέγχων | | |process_step_title=Πραγματοποίηση ελέγχων |
| | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία | | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία |
| Γραμμή 116: |
Γραμμή 136: |
| | |process_step_duration_max=P60D | | |process_step_duration_max=P60D |
| | |process_step_description=Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών πραγματοποιούν ελέγχους είτε επιτόπιους, είτε διοικητικούς για προμηθευτές οι οποίοι έχουν την έδρα τους στα διοικητικά όρια της οικείας Περιφέρειας για τη διαπίστωση της συμμόρφωσής τους με τη νομοθεσία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή που παρατίθενται στο Παράρτημα και την επιβολή των εκεί προβλεπόμενων κυρώσεων από τον Περιφερειάρχη. | | |process_step_description=Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών πραγματοποιούν ελέγχους είτε επιτόπιους, είτε διοικητικούς για προμηθευτές οι οποίοι έχουν την έδρα τους στα διοικητικά όρια της οικείας Περιφέρειας για τη διαπίστωση της συμμόρφωσής τους με τη νομοθεσία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή που παρατίθενται στο Παράρτημα και την επιβολή των εκεί προβλεπόμενων κυρώσεων από τον Περιφερειάρχη. |
| − | Οι επιβληθείσες κυρώσεις κοινοποιούνται από τις Περιφέρειες στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία τηρεί σχετικό αρχείο.
| + | |
| − | Οι έλεγχοι της παρ.1 πραγματοποιούνται είτε αυτεπαγγέλτως, είτε κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον έχει ήδη ξεκινήσει έλεγχο ή αποφασίζει | + | Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται είτε αυτεπαγγέλτως, είτε κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον έχει ήδη ξεκινήσει έλεγχο ή αποφασίζει |
| | και η ίδια να διενεργήσει έλεγχο κατά προμηθευτή για τον οποίο έχει ξεκινήσει διαδικασία ελέγχου η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, ενημερώνει σχετικά την τελευταία. Στην περίπτωση αυτή η υπηρεσία της Περιφέρειας σταματά κάθε περαιτέρω διαδικασία και αποστέλλει χωρίς καθυστέρηση τον σχετικό φάκελο στην Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή. | | και η ίδια να διενεργήσει έλεγχο κατά προμηθευτή για τον οποίο έχει ξεκινήσει διαδικασία ελέγχου η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, ενημερώνει σχετικά την τελευταία. Στην περίπτωση αυτή η υπηρεσία της Περιφέρειας σταματά κάθε περαιτέρω διαδικασία και αποστέλλει χωρίς καθυστέρηση τον σχετικό φάκελο στην Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή. |
| − | |process_step_note=1.Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης 46959/2024 «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/ Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β΄ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά. Αν κριθεί αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση μιας αναφοράς ή καταγγελίας, η υπόθεση διεκπεραιώνεται σε εύλογο χρόνο, ανάλογα με το είδος της αναφοράς ή καταγγελίας. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των καταγγελιών κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 140 του ν. 4512/2018 είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο. | + | |process_step_note=Τα όργανα των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών (ελεγκτές) των Περιφερειών διαθέτουν τις εξουσίες έρευνας που προβλέπονται στο άρθρο 13γ του ν.2251/1994. Κατά την έναρξη του ελέγχου, οι ελεγκτές: |
| − | Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών δεν απαντούν σε αιτήματα καταναλωτών υπό μορφή γνωμοδότησης ή σε ερωτήματα επί ιδιωτικής φύσεως υποθέσεων που δεν
| + | α) επιδεικνύουν τα έγγραφα ταυτοποίησής τους ως εντεταλμένοι των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών, την εντολή ελέγχου ή άλλα διοικητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η διεξαγωγή ελέγχου χωρίς την αποκάλυψη των στοιχείων των ελεγκτών, σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 13γ του |
| − | στοιχειοθετούν καταγγελίες παραβάσεων των νομοθετημάτων του Παραρτήματος .
| + | ν.2251/1994, και |
| | + | β) ενημερώνουν τον ελεγχόμενο για τα κύρια σημεία του ελέγχου. |
| | + | Οι ελεγκτές δύνανται, σε οποιοδήποτε στάδιο του ελέγχου, να ζητήσουν από τον ελεγχόμενο φορέα τις απόψεις του και οποιεσδήποτε πληροφορίες ή στοιχεία αφορούν την καταγγελλόμενη ή ερευνώμενη συμπεριφορά, ιδίως δε να ζητήσουν στοιχεία, τα οποία θα τος υποβοηθήσουν: |
| | + | α) στον εντοπισμό της έκτασης του κινδύνου από την ελεγχόμενη παράβαση, |
| | + | β) την τυχόν εξακολούθησή της, |
| | + | γ) την ύπαρξη ζημίας καθώς και την έκταση αυτής, |
| | + | δ) τον αριθμό των θιγομένων καταναλωτών, |
| | + | ε) το ύψος κέρδους/οφέλους από την παράβαση, |
| | + | στ) το μέγεθος ή τον κύκλο εργασιών της ελεγχόμενης επιχείρησης ή ερωτήματα στον προμηθευτή αν έχει λάβει ή προτίθεται να λάβει μέτρα παύσης της ελεγχόμενης συμπεριφοράς, περιορισμού των συνεπειών της ή και αποκατάστασης της φερόμενης ζημίας των καταναλωτών. Ο ελεγχόμενος οφείλει να παρέχει τα ευρισκόμενα στην κατοχή του στοιχεία και πληροφορίες που είναι αναγκαία για την άσκηση των ελεγκτικών τους αρμοδιοτήτων, μη δικαιούμενος να επικαλεσθεί το τραπεζικό ή άλλο απόρρητο. |
| | + | Ο ελεγχόμενος θέτει στη διάθεση των ελεγκτών τα στοιχεία που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου και παρέχει γραπτή ή προφορική εξήγηση για τα ζητήματα που ανακύπτουν κατά τον έλεγχο. |
| | + | Οι έλεγχοι διενεργούνται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες του ελεγχόμενου εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που σχετίζονται με το σκοπό του ελέγχου, τα ειδικά χαρακτηριστικά του ελεγχόμενου ή την επικινδυνότητα των προϊόντων που ο ελεγχόμενος κατέχει ή διαθέτει στους καταναλωτές. Ο ελεγχόμενος διευκολύνει τους ελεγκτές στο έργο τους παρέχοντας, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση, όλα τα ζητηθέντα στοιχεία. |
| | + | |
| | Οι επιτόπιοι έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διενεργούνται: α) με την συγκρότηση κλιμακίων ελέγχου με σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών των Περιφερειών αποτελούνται τουλάχιστον από δύο (2) υπαλλήλους. Εφόσον κρίνεται απαραίτητο από την Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή δύνανται να συνοδεύονται και από υπάλληλο της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή. β) με «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», του Παραρτήματος 2, στην οποία μνημονεύονται τα στοιχεία των ελεγκτών, ο χώρος άσκησης του ελέγχου και η ημερομηνία της εν λόγω εντολής, και γ) με τη χρήση του φύλλου ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της σχετικής ΥΑ, στην οποία αναγράφονται: | | Οι επιτόπιοι έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διενεργούνται: α) με την συγκρότηση κλιμακίων ελέγχου με σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών των Περιφερειών αποτελούνται τουλάχιστον από δύο (2) υπαλλήλους. Εφόσον κρίνεται απαραίτητο από την Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή δύνανται να συνοδεύονται και από υπάλληλο της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή. β) με «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», του Παραρτήματος 2, στην οποία μνημονεύονται τα στοιχεία των ελεγκτών, ο χώρος άσκησης του ελέγχου και η ημερομηνία της εν λόγω εντολής, και γ) με τη χρήση του φύλλου ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της σχετικής ΥΑ, στην οποία αναγράφονται: |
| | i. τα στοιχεία της ταυτότητας του προμηθευτή, | | i. τα στοιχεία της ταυτότητας του προμηθευτή, |
| Γραμμή 129: |
Γραμμή 160: |
| | υπογράφεται από το όργανο ελέγχου και τον παραβάτη προμηθευτή και αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο του διοικητικού φακέλου για την επιβολή της διοικητικής | | υπογράφεται από το όργανο ελέγχου και τον παραβάτη προμηθευτή και αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο του διοικητικού φακέλου για την επιβολή της διοικητικής |
| | κύρωσης. Αν ο ελεγχόμενος προμηθευτής αρνείται να υπογράψει την έκθεση ελέγχου, γίνεται σχετική μνεία από το ελεγκτικό όργανο επί της έκθεσης. | | κύρωσης. Αν ο ελεγχόμενος προμηθευτής αρνείται να υπογράψει την έκθεση ελέγχου, γίνεται σχετική μνεία από το ελεγκτικό όργανο επί της έκθεσης. |
| | + | |
| | + | Κατά τη διενέργεια του ελέγχου, οι ελεγκτές: |
| | + | α) έχουν ελεύθερη πρόσβαση, κατά περίπτωση και εφόσον σχετίζεται με το αντικείμενο ελέγχου, στα κτίρια, εγκαταστάσεις, γραφεία, εξοπλισμό, προϊόντα, βιβλία, έγγραφα, και άλλα στοιχεία του ελεγχόμενου, |
| | + | β) έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την διεξαγωγή του ελέγχου, σε έλεγχο των βιβλίων και των εγγράφων του οικονομικού φορέα και σε χορήγηση αντιγράφων, |
| | + | γ) λαμβάνουν γραπτές εξηγήσεις από τον ελεγχόμενο ή το νόμιμο εκπρόσωπό του, |
| | + | δ) λαμβάνουν δείγματα των ελεγχόμενων προϊόντων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία. |
| | + | ε) λαμβάνουν φωτογραφίες, βίντεο ή άλλο αποδεικτικό υλικό για την τεκμηρίωση παραβάσεων που διαπιστώνουν. |
| | + | Στο πλαίσιο των ελέγχων, οι ελεγκτές δύνανται να λαμβάνουν άνευ ανταλλάγματος δείγματα από όλα τα ελεγχόμενα προϊόντα. |
| | + | Οι ελεγχόμενοι υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να παρέχουν συνδρομή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά την εκτέλεση του έργου τους, ήτοι να δέχονται τον έλεγχο στον χώρο επαγγελματικής δραστηριότητας, στον επαγγελματικό χώρο που τηρούνται τα έγγραφα, παραστατικά στοιχεία, και να παρέχουν τα αληθή στοιχεία που τους ζητούνται. Στην περίπτωση που οι υπάλληλοι που διενεργούν τον έλεγχο διαπιστώσουν ενδείξεις τέλεσης παράβασης, για την οποία δεν έχουν αρμοδιότητα επιβολής κύρωσης, ενημερώνουν προς τούτο αμέσως τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές. |
| | }} | | }} |
| | {{process steps | | {{process steps |
| − | |process_step_num_id=3 | + | |process_step_num_id=6 |
| | |process_step_exit=Ναι | | |process_step_exit=Ναι |
| | |process_step_child=Ναι | | |process_step_child=Ναι |
| Γραμμή 137: |
Γραμμή 177: |
| | |process_step_previous_child=2 | | |process_step_previous_child=2 |
| | |process_step_title=Επιβολή κυρώσεων | | |process_step_title=Επιβολή κυρώσεων |
| − | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία | + | |process_step_official=Περιφερειάρχης |
| − | |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα | + | |process_step_implementation=Υπογραφή |
| | |process_step_duration_min=P10D | | |process_step_duration_min=P10D |
| | |process_step_duration_max=P30D | | |process_step_duration_max=P30D |
| | |process_step_description=Ο Περιφερειάρχης επιβάλλει στους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν την έδρα τους στην οικεία Περιφέρεια, τις προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τα άρθρα 13α, 13γ, 13δ, 13ε, και | | |process_step_description=Ο Περιφερειάρχης επιβάλλει στους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν την έδρα τους στην οικεία Περιφέρεια, τις προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τα άρθρα 13α, 13γ, 13δ, 13ε, και |
| | 13στ του ν.2251/1994 (Α΄191), εφόσον διαπιστώνει παραβάσεις. | | 13στ του ν.2251/1994 (Α΄191), εφόσον διαπιστώνει παραβάσεις. |
| | + | Οι επιβληθείσες κυρώσεις κοινοποιούνται από τις Περιφέρειες στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία τηρεί σχετικό αρχείο. |
| | |process_step_note=Οι ως άνω κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης | | |process_step_note=Οι ως άνω κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης |
| | ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν.2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45). | | ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν.2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45). |
| | }} | | }} |