|
|
Γραμμή 113: |
Γραμμή 113: |
| |process_step_duration_max=5 | | |process_step_duration_max=5 |
| |process_step_duration_type=Εβδομάδες | | |process_step_duration_type=Εβδομάδες |
− | |process_step_description=Για καθένα από τα συγχρηματοδοτούμενα ΕΠ καταρτίζεται σχέδιο αρχικής Στρατηγικής Ελέγχου/Σχεδίου Ελέγχου εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου από την έγκριση των Προγραμμάτων, το οποίο εγκρίνεται από την ΕΔΕΛ (για τα ΕΠ του Στόχου ΕΕΣ, κατόπιν διαβούλευσης μεταξύ των αρμόδιων Ομάδων Ελεγκτών (Group of Auditors – GoA). Το κείμενο της Στρατηγικής/Σχεδίου Ελέγχου για καθένα από τα συγχρηματοδοτούμενα ΕΠ (εκτός των δράσεων ΤΑΕΕ και ΕΤΠΠ), επικαιροποιείται τουλάχιστον ετησίως από την αρμόδια Διεύθυνση Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων (ΔΣΑΕ) της ΓΔΕΣΠ και εγκρίνεται από την Ε.Δ.ΕΛ.. Αφορά κυρίως την αναθεώρηση ή νέα εφαρμογή μεθόδων και διαδικασιών, τον καθορισμό των Ετήσιων στόχων σε σχέση με τους ελέγχους Συστημάτων και πράξεων, καθώς και τον καθορισμό των ανθρώπινων πόρων που θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των Ετήσιων στόχων. Στη συνέχεια, καθορίζεται η μεθοδολογία Δειγματοληψίας, για ι) τους ελέγχους Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου Φορέων (δείγμα πράξεων), ιι) τους ελέγχους πράξεων (υπο-δειγματοληψία δαπανών) και ιιι) τους ελέγχους λογαριασμών (δείγμα πράξεων) και σχεδιάζεται ο Προγραμματισμός των ελέγχων, ανά λογιστική χρήση.Η κατάρτιση του Προγραμματισμού των ελέγχων και η υλοποίησή του αποτελεί αρμοδιότητα των ΔΕΔΣΠ Α’ και Β’ (τακτικών) και του ΑΤΕΕΣΠ (εκτάκτων) και αναρτάται στην ιστοσελίδα της ΕΔΕΛ (www.edel.gr), από τη ΔΣΑΕ. | + | |process_step_description=Για καθένα από τα συγχρηματοδοτούμενα ΕΠ/ Ταμεία καταρτίζεται σχέδιο αρχικής Στρατηγικής Ελέγχου/Σχεδίου Ελέγχου εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου από την έγκριση των Προγραμμάτων, το οποίο εγκρίνεται από την ΕΔΕΛ για τα ΕΠ του Στόχου Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας , κατόπιν διαβούλευσης μεταξύ των αρμόδιων Ομάδων Ελεγκτών (Group of Auditors – GoA). Το κείμενο της Στρατηγικής/Σχεδίου Ελέγχου για καθένα από τα συγχρηματοδοτούμενα ΕΠ/ Ταμεία (εκτός των δράσεων του Ταμείου Αλληλεγγύης και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση), επικαιροποιείται τουλάχιστον ετησίως από την αρμόδια Διεύθυνση Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων (ΔΣΑΕ) της ΓΔΕΣΠ και εγκρίνεται από την Ε.Δ.ΕΛ.. Αφορά κυρίως την αναθεώρηση ή νέα εφαρμογή μεθόδων και διαδικασιών, τον καθορισμό των ετήσιων στόχων σε σχέση με τους ελέγχους Συστημάτων και πράξεων, καθώς και τον καθορισμό των ανθρώπινων πόρων που θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των ετήσιων στόχων. Επίσης, στη Στρατηγική/ Σχέδιο Ελέγχου περιλαμβάνεται η μεθοδολογία και ο σχεδιασμός Δειγματοληψίας για ι) τους ελέγχους Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου Φορέων (δείγμα πράξεων), ιι) τους ελέγχους πράξεων (υπο-δειγματοληψία δαπανών) και ιιι) τους ελέγχους λογαριασμών . Η κατάρτιση του Προγραμματισμού των ελέγχων και η υλοποίησή του αποτελεί αρμοδιότητα των ελεγκτικών Διευθύνσεων και Τμημάτων της ΓΔΕΣΠ και αναρτάται στην ιστοσελίδα της ΕΔΕΛ (www.edel.gr), από τη ΔΣΑΕ. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 125: |
Γραμμή 125: |
| |process_step_duration_max=3 | | |process_step_duration_max=3 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Οι ενέργειες προετοιμασίας του ελέγχου διενεργούνται από την Ομάδα Προετοιμασίας/Ομάδα Ελέγχου, η οποία συγκεντρώνει και μελετά όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν: (α) τον ελεγχόμενο Φορέα ή/και άλλους εμπλεκόμενους Φορείς και (β) την ελεγχόμενη πράξη/υποέργο/ δράση/ ενέργεια. Επικοινωνεί με τον ελεγχόμενο Φορέα και όπου απαιτείται, με κάθε άλλο Φορέα που εμπλέκεται στις διαδικασίες ένταξης, παρακολούθησης, υλοποίησης ή χρηματοδότησης, προκειμένου να τους ενημερώσει για την επικείμενη διενέργεια του ελέγχου, να προσδιορίσει το χρονοδιάγραμμα και τη διάρκεια του ελέγχου και να δώσει επίσης τη δυνατότητα στους Φορείς να προετοιμαστούν εγκαίρως, ώστε η διενέργεια του ελέγχου να είναι κατά το δυνατόν σύντομη και αποτελεσματική. Πριν την ολοκλήρωση αυτού του Σταδίου εκδίδεται η Απόφαση Σύστασης Ομάδας Ελέγχου, η οποία υπογράφεται από τον Πρόεδρο της ΕΔΕΛ και κατόπιν αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και δημοσιεύεται σε ΦΕΚ. | + | |process_step_description=Οι ενέργειες προετοιμασίας του ελέγχου διενεργούνται από την Ομάδα Προετοιμασίας/Ομάδα Ελέγχου, η οποία συγκεντρώνει και μελετά όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν: (α) τον ελεγχόμενο Φορέα ή/και άλλους εμπλεκόμενους Φορείς και (β) την ελεγχόμενη πράξη/υποέργο/ δράση/ ενέργεια. Επικοινωνεί με τον ελεγχόμενο Φορέα και όπου απαιτείται, με κάθε άλλο Φορέα που εμπλέκεται στις διαδικασίες ένταξης, παρακολούθησης, υλοποίησης ή χρηματοδότησης, προκειμένου να τους ενημερώσει για την επικείμενη διενέργεια του ελέγχου, να προσδιορίσει το χρονοδιάγραμμα και τη διάρκεια του ελέγχου και να δώσει επίσης τη δυνατότητα στους Φορείς να προετοιμαστούν εγκαίρως, ώστε η διενέργεια του ελέγχου να είναι κατά το δυνατόν σύντομη και αποτελεσματική. Πριν την ολοκλήρωση αυτού του Σταδίου εκδίδεται η Απόφαση Σύστασης Ομάδας Ελέγχου, η οποία υπογράφεται από τον Πρόεδρο της ΕΔΕΛ και κατόπιν αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και δημοσιεύεται σε ΦΕΚ |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 137: |
Γραμμή 137: |
| |process_step_duration_max=2 | | |process_step_duration_max=2 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Η ενημέρωση του ελεγχόμενου Φορέα ή/και άλλων εμπλεκομένων Φορέων, γίνεται εγγράφως, σε εύλογο χρόνο πριν από την καθορισμένη ημερομηνία έναρξης της διενέργειας του ελέγχου. Το ενημερωτικό έγγραφο προς τον ελεγχόμενο Φορέα ή/και άλλους εμπλεκόμενους Φορείς, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αναλυτική λίστα των πρόσθετων στοιχείων που απαιτείται να αποσταλούν, εξαιρώντας τα στοιχεία που υπάρχουν ήδη καταχωρημένα/ αναρτημένα στο ΟΠΣ ΕΣΠΑ/ ΠΣΚΕ (λαμβάνονται υπόψη κατά τρόπο δεσμευτικό για τον έλεγχο, θεωρώντας ότι είναι πλήρη, τελικά και εγκεκριμένα), τα οποία η ομάδα θα πρέπει να έχει συγκεντρώσει κατά το στάδιο προετοιμασίας του ελέγχου. | + | |process_step_description=Η ενημέρωση του ελεγχόμενου Φορέα ή/και άλλων εμπλεκομένων Φορέων, γίνεται εγγράφως, σε εύλογο χρόνο πριν από την καθορισμένη ημερομηνία έναρξης της διενέργειας του ελέγχου. Το ενημερωτικό έγγραφο προς τον ελεγχόμενο Φορέα ή/και άλλους εμπλεκόμενους Φορείς, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, λίστα των στοιχείων που απαιτείται να αποσταλούν στην Ομάδα Ελέγχου. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 149: |
Γραμμή 149: |
| |process_step_duration_max=72 | | |process_step_duration_max=72 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Κατά τον «επιτόπιο έλεγχο» σε Σύστημα Φορέα ή σε πράξη/ υποέργο/ δράση /ενέργεια, η Ομάδα Ελέγχου επισκέπτεται είτε τα γραφεία του ελεγχόμενου Φορέα/ Δικαιούχου/ Φορέα υλοποίησης ή/και άλλων εμπλεκομένων Φορέων είτε τον τόπο υλοποίησης του ελεγχόμενου φυσικού αντικειμένου, προκειμένου να επαληθεύσει τη συμμόρφωση με τους στόχους του ελέγχου.Ο «έλεγχος γραφείου» περιλαμβάνει την εξέταση στο γραφείο τόσο των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί κατά το στάδιο της προετοιμασίας του ελέγχου, όσο και των πρόσθετων στοιχείων που αποστέλλει ο Φορέας ή/και άλλοι εμπλεκόμενοι Φορείς. Στο πλαίσιο του «ελέγχου γραφείου», η Ομάδα Ελέγχου μπορεί να αξιοποιήσει τεχνολογίες πληροφορικής απομακρυσμένης πρόσβασης (π.χ. Skype, e-presence, webex κ.α.) για την παροχή διευκρινίσεων ή/και για την αναζήτηση πρόσθετων στοιχείων που απαιτούνται από τον ελεγχόμενο Φορέα ή/και άλλους εμπλεκόμενους Φορείς. | + | |process_step_description=Προκειμένου να επαληθευτεί η συμμόρφωση με τους στόχους του ελέγχου διενεργείται επιτόπιος έλεγχος ή/ και έλεγχος γραφείου. Κατά τον «επιτόπιο έλεγχο» σε Σύστημα Φορέα ή σε πράξη/ υποέργο/ δράση /ενέργεια, η Ομάδα Ελέγχου επισκέπτεται είτε τα γραφεία του ελεγχόμενου Φορέα/ Δικαιούχου/ Φορέα υλοποίησης ή/και άλλων εμπλεκομένων Φορέων είτε τον τόπο υλοποίησης του ελεγχόμενου φυσικού αντικειμένου. Ο «έλεγχος γραφείου» περιλαμβάνει την εξέταση στο γραφείο τόσο των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί κατά το στάδιο της προετοιμασίας του ελέγχου, όσο και των πρόσθετων στοιχείων που αποστέλλει ο Φορέας ή/και άλλοι εμπλεκόμενοι Φορείς. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 161: |
Γραμμή 161: |
| |process_step_duration_max=3 | | |process_step_duration_max=3 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Η Έκθεση Προσωρινών Αποτελεσμάτων ελέγχου περιλαμβάνει τα αποτελέσματα του ελέγχου. Οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι Τμήματος/ Διεύθυνσης διενεργούν έλεγχο ποιότητας επί της έκθεσης προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου και του ερωτηματολογίου ελέγχου. Η Έκθεση προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου αποστέλλεται στον ελεγχόμενο Φορέα/και σε άλλους εμπλεκόμενους Φορείς, κοινοποιώντας την έκθεση στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή /Ενδιάμεσο Φορέα, στην Αρχή Πιστοποίησης, στην Εθνική Αρχή Συντονισμού (ΕΥΘΥ) ή σε άλλον αρμόδιο συντονιστικό Φορέα. | + | |process_step_description=Η Έκθεση Προσωρινών Αποτελεσμάτων ελέγχου περιλαμβάνει τα αποτελέσματα του ελέγχου. Οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι Τμήματος/ Διεύθυνσης διενεργούν έλεγχο ποιότητας επί της έκθεσης προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου και του ερωτηματολογίου ελέγχου. Η Έκθεση προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου αποστέλλεται στον ελεγχόμενο Φορέα/και σε άλλους εμπλεκόμενους Φορείς, στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή /Ενδιάμεσο Φορέα, στην Αρχή Πιστοποίησης, στην Εθνική Αρχή Συντονισμού (ΕΥΘΥ) ή σε άλλον αρμόδιο συντονιστικό Φορέα. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 167: |
Γραμμή 167: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Αξιολόγηση αποτελεσμάτων ελέγχου/ Υποβολή αντιρρήσεων/ παρατηρήσεων από τον ελεγχόμενο Φορέα ή /και άλλους εμπλεκόμενους Φορείς/ | + | |process_step_title=Αξιολόγηση αποτελεσμάτων ελέγχου/ Υποβολή αντιρρήσεων/ παρατηρήσεων από τον ελεγχόμενο Φορέα ή /και άλλους εμπλεκόμενους Φορείς/ Εισήγηση Αρμόδιας Διεύθυνσης/ Τμήματος |
| |process_step_official=Άλλο | | |process_step_official=Άλλο |
| |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού | | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
Γραμμή 173: |
Γραμμή 173: |
| |process_step_duration_max=15 | | |process_step_duration_max=15 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Ο ελεγχόμενος Φορέας ή /και άλλοι εμπλεκόμενοι Φορείς, καθώς και η ΔΑ/ΕΦ, η ΑΠ και η ΕΑΣ, έχουν δικαίωμα υποβολής (έντυπα ή ηλεκτρονικά) αντιρρήσεων/παρατηρήσεων επί του σώματος του πορίσματος ή/ και επί των ευρημάτων/συστάσεων του ελέγχου, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της Έκθεσης Προσωρινών Αποτελεσμάτων ελέγχου. Λόγω του αποκλειστικού χαρακτήρα της εν λόγω προθεσμίας, τυχόν λήψη αντιρρήσεων μετά την εκπνοή της, έχει ως αποτέλεσμα οι εν λόγω αντιρρήσεις να μην λαμβάνονται υπόψη από την Ε.Δ.ΕΛ. | + | |process_step_description=Ο ελεγχόμενος Φορέας ή /και άλλοι εμπλεκόμενοι Φορείς, καθώς και η αρμόδια Διαχειριστική Αρχή /Ενδιάμεσος Φορέας, η Αρχή Πιστοποίησης και η αρμόδια Αρχή Συντονισμού , έχουν δικαίωμα υποβολής (έντυπα ή ηλεκτρονικά) αντιρρήσεων/παρατηρήσεων επί του σώματος του πορίσματος ή/ και επί των ευρημάτων/συστάσεων του ελέγχου, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της Έκθεσης Προσωρινών Αποτελεσμάτων ελέγχου. Η αρμόδια Διεύθυνση/ Τμήμα συντάσσει την «Εισήγηση προς την Ε.Δ.ΕΛ.», στην οποία περιλαμβάνονται οι απόψεις της επί των αντιρρήσεων/παρατηρήσεων ή/και των τυχόν μεταγενέστερων γεγονότων. Η Εισήγηση υπογράφεται από τους αρμόδιους Προϊσταμένους Τμήματος/ Διεύθυνσης και υποβάλλεται στο Γραμματέα της ΕΔΕΛ. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 184: |
Γραμμή 184: |
| |process_step_duration_max=1 | | |process_step_duration_max=1 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Η αρμόδια Διεύθυνση/ Τμήμα συντάσσει την «Εισήγηση προς την Ε.Δ.ΕΛ.», στην οποία περιλαμβάνονται οι απόψεις της επί των αντιρρήσεων/παρατηρήσεων ή/και των τυχόν μεταγενέστερων γεγονότων.Η Εισήγηση υπογράφεται από τους αρμόδιους Προϊσταμένους Τμήματος/ Διεύθυνσης και υποβάλλεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και φυσικό αρχείο, στο Γραμματέα της ΕΔΕΛ.Προκειμένου να οριστικοποιήσει τα αποτελέσματα ενός ελέγχου, η ΕΔΕΛ κατά τη συνεδρίαση της: | + | |process_step_description=Προκειμένου να οριστικοποιήσει τα αποτελέσματα ενός ελέγχου, η ΕΔΕΛ κατά τη συνεδρίαση της: (α) εξετάζει την Έκθεση Προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου (β) εξετάζει την Εισήγηση που υποβλήθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση/ Τμήμα, (γ) εξετάζει τις αντιρρήσεις/ παρατηρήσεις των ελεγχομένων/ εμπλεκόμενων Φορέων, (δ) λαμβάνει υπόψη τις απόψεις των ελεγχόμενων Φορέων που διατυπώνονται κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης, εφόσον παρίστανται, και (ε) λαμβάνει υπόψη τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία που καταθέτουν οι Φορείς κατά τη συνεδρίαση και οποιαδήποτε άλλα στοιχεία για τα οποία έλαβε η ίδια γνώση με άλλο τρόπο. Οι σχετικές αποφάσεις του συλλογικού οργάνου καταγράφονται στα Πρακτικά της Συνεδρίασης. |
− | (α) εξετάζει την Έκθεση Προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου | |
− | (β) εξετάζει την Εισήγηση που υποβλήθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση/ Τμήμα, | |
− | (γ) εξετάζει τις αντιρρήσεις/ παρατηρήσεις των ελεγχομένων/ εμπλεκόμενων Φορέων, | |
− | (δ) λαμβάνει υπόψη τις απόψεις των ελεγχόμενων Φορέων που διατυπώνονται κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης, εφόσον παρίστανται, και | |
− | (ε) λαμβάνει υπόψη τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία που καταθέτουν οι Φορείς κατά τη συνεδρίαση και οποιαδήποτε άλλα στοιχεία για τα οποία έλαβε η ίδια γνώση με άλλο τρόπο. Οι σχετικές αποφάσεις του συλλογικού οργάνου καταγράφονται στα Πρακτικά της Συνεδρίασης.Τα Πρακτικά της Συνεδρίασης αποστέλλονται ηλεκτρονικά στα μέλη της ΕΔΕΛ προς έγκριση με ηλεκτρονική αποστολή επιβεβαίωσης, στο Γραμματέα της ΕΔΕΛ. Στη συνέχεια, υπογράφονται από τον Πρόεδρο και το Γραμματέα της ΕΔΕΛ, ο οποίος τα αναρτά στο ΟΠΣ ΕΔΕΛ μετά την έγκρισή τους και τα κοινοποιεί ηλεκτρονικά στις αρμόδιες ελεγκτικές Διευθύνσεις/ Τμήματα, καθώς και στη ΔΣΑΕ | |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 201: |
Γραμμή 196: |
| |process_step_duration_max=1 | | |process_step_duration_max=1 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Σύμφωνα με την Απόφαση της ΕΔΕΛ, όπως αυτή αποτυπώνεται στα Πρακτικά της Συνεδρίασης η Ομάδα Ελέγχου μεριμνά για τη διαμόρφωση της Έκθεσης Οριστικών αποτελεσμάτων ελέγχου.Η Έκθεση Οριστικών Αποτελεσμάτων Ελέγχου προωθείται προς υπογραφή στον Πρόεδρο της Ε.Δ.ΕΛ.Η πρωτότυπη υπογεγραμμένη Έκθεση προωθείται στο Γραμματέα της ΕΔΕΛ και αντίγραφο/ απόσπασμα κοινοποιείται: α) στους Φορείς που είχε κοινοποιηθεί και η Έκθεση Προσωρινών Αποτελεσμάτων Ελέγχου, β) σε κάθε άλλο Φορέα κατά την απόφαση της ΕΔΕΛ (αναφέρεται στα Πρακτικά της Συνεδρίασης) και γ) στη ΔΣΑΕ για την παρακολούθηση των συστάσεων. | + | |process_step_description=Σύμφωνα με την Απόφαση της ΕΔΕΛ, όπως αυτή αποτυπώνεται στα Πρακτικά της Συνεδρίασης η Ομάδα Ελέγχου μεριμνά για τη διαμόρφωση της Έκθεσης Οριστικών αποτελεσμάτων ελέγχου. Η Έκθεση Οριστικών Αποτελεσμάτων Ελέγχου προωθείται προς υπογραφή στον Πρόεδρο της Ε.Δ.ΕΛ. Η πρωτότυπη υπογεγραμμένη Έκθεση προωθείται στο Γραμματέα της ΕΔΕΛ και αντίγραφο/ απόσπασμα κοινοποιείται: α) στους Φορείς που είχε κοινοποιηθεί και η Έκθεση Προσωρινών Αποτελεσμάτων Ελέγχου, β) σε κάθε άλλο Φορέα κατά την απόφαση της ΕΔΕΛ (αναφέρεται στα Πρακτικά της Συνεδρίασης) και γ) στη ΔΣΑΕ για την παρακολούθηση των συστάσεων. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 213: |
Γραμμή 208: |
| |process_step_duration_max=0 | | |process_step_duration_max=0 |
| |process_step_duration_type=Δευτερόλεπτα | | |process_step_duration_type=Δευτερόλεπτα |
− | |process_step_description=Η έναρξη του σταδίου της παρακολούθησης από τα αρμόδια Τμήματα Γ΄ και Δ΄ της ΔΣΑΕ πραγματοποιείται με την ηλεκτρονική ενημέρωση (μέσω του ΟΠΣ ΕΔΕΛ) από το Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης (ΑΤΔΥ). Ειδικότερα, το ΑΤΔΥ ενημερώνει τα αρμόδια τμήματα για την κοινοποίηση των εκθέσεων οριστικών αποτελεσμάτων στους εμπλεκόμενους φορείς για τους ελέγχους που διενεργούνται από τις Διευθύνσεις Ελέγχου Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων (ΔΕΔΣΠ) καθώς και το Αυτοτελές Τμήμα Εκτάκτων Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων ΑΤΕΕΣΠ. | + | |process_step_description=Η έναρξη του σταδίου της παρακολούθησης από τα αρμόδια Τμήματα Γ΄ και Δ΄ της ΔΣΑΕ πραγματοποιείται με την ηλεκτρονική ενημέρωση (μέσω του ΟΠΣ ΕΔΕΛ) από το Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης (ΑΤΔΥ). Ειδικότερα, το ΑΤΔΥ ενημερώνει τα αρμόδια τμήματα για την κοινοποίηση των εκθέσεων οριστικών αποτελεσμάτων στους εμπλεκόμενους φορείς για τους ελέγχους που διενεργούνται από τις Διευθύνσεις Ελέγχου Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων (ΔΕΔΣΠ) καθώς και το Αυτοτελές Τμήμα Εκτάκτων Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων ΑΤΕΕΣΠ. Στο στάδιο αυτό παρακολουθούνται οι ελεγχόμενοι φορείς, ανά έλεγχο, σε σχέση με τα μέτρα που λαμβάνουν προκειμένου να συμμορφωθούν στις συστάσεις που τους απευθύνονται. Το στάδιο ολοκληρώνεται, για κάθε έλεγχο, με την πλήρη συμμόρφωση προς όλες τις συστάσεις της ΕΔΕΛ. |
− | Στο στάδιο αυτό παρακολουθούνται οι ελεγχόμενοι φορείς, ανά έλεγχο, σε σχέση με τα μέτρα που λαμβάνουν προκειμένου να συμμορφωθούν στις συστάσεις που τους απευθύνονται. Το στάδιο ολοκληρώνεται, για κάθε έλεγχο, με την πλήρη συμμόρφωση προς όλες τις συστάσεις της ΕΔΕΛ ή με τη μεταφορά και την παρακολούθησή τους σε επόμενο έλεγχο. | |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 226: |
Γραμμή 220: |
| |process_step_duration_max=6 | | |process_step_duration_max=6 |
| |process_step_duration_type=Ημέρες | | |process_step_duration_type=Ημέρες |
− | |process_step_description=Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των ευρωπαϊκών Κανονισμών που αφορούν στη δημοσιονομική διαχείριση, στο πλαίσιο της υποβολής στην ΕΕ του «πακέτου διασφάλισης» απαιτείται για κάθε Πρόγραμμα, η υποβολή Λογαριασμών για τις δαπάνες που δηλώνονται στην Επιτροπή κατά τη διάρκεια κάθε λογιστικής χρήσης. Τυχόν διαφοροποιήσεις που αφορούν τα ΕΠ Μεταναστευτικών Ροών, το ΕΤΠΠ, τα ΕΠ του ΧΜ ΕΟΧ και το ΤΑΕΕ αναφέρονται διακριτά κατωτέρω.Για την πλειοψηφία των ΕΠ στα οποία η ΕΔΕΛ έχει οριστεί Αρχή Ελέγχου, έως τον Φεβρουάριο του έτους, μετά τη λήξη της λογιστικής χρήσης (1 Ιουλίου - 30 Ιουνίου), ο κύκλος ελέγχου έχει ολοκληρωθεί τόσο μέσω των Διαχειριστικών Επαληθεύσεων από τις ΔΑ/ΕΦ όσο και μέσω των ελέγχων της ΕΔΕΛ στα Συστήματα και στις πράξεις. Η ΑΠ αφαιρεί όλα τα ποσά των διαπιστωθεισών παρατυπιών, μέχρι να διαβιβάσει το Σχέδιο των Λογαριασμών στην ΕΔΕΛ, συνεπώς, ο υπολειπόμενος κίνδυνος σφάλματος για τις δαπάνες που περιλαμβάνονται στους Λογαριασμούς αναμένεται να είναι χαμηλός. Στη συνέχεια, η ΕΔΕΛ πραγματοποιεί πρόσθετες ελεγκτικές εργασίες επί του Σχεδίου των Λογαριασμών, οι οποίες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από την ΑΠ πριν από τη διαβίβαση των οριστικών Λογαριασμών στην Επιτροπή. Επισημαίνεται ότι η πληρωμή ή ανάκτηση του ετήσιου υπολοίπου, πραγματοποιείται μόνο μετά την οριστικοποίηση της αξιολόγησης και την αποδοχή των Λογαριασμών από την Επιτροπή. Κατά γενικό κανόνα, το υπόδειγμα για τους Λογαριασμούς αντανακλά το υπόδειγμα της τελικής αίτησης ενδιάμεσης πληρωμής της σχετικής λογιστικής χρήσης κάθε ΕΠ και δομείται σε επιμέρους Προσαρτήματα. | + | |process_step_description=Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των ευρωπαϊκών Κανονισμών που αφορούν στη δημοσιονομική διαχείριση, στο πλαίσιο της ετήσιας υποβολής στην ΕΕ του «πακέτου διασφάλισης» απαιτείται για κάθε Πρόγραμμα, η υποβολή Λογαριασμών για τις δαπάνες που δηλώνονται στην Επιτροπή κατά τη διάρκεια κάθε λογιστικής χρήσης. Η Αρχή Πιστοποίησης αφαιρεί όλα τα ποσά των διαπιστωθεισών παρατυπιών, μέχρι να διαβιβάσει το Σχέδιο των Λογαριασμών στην ΕΔΕΛ. Στη συνέχεια, η ΕΔΕΛ πραγματοποιεί πρόσθετες ελεγκτικές εργασίες επί του Σχεδίου των Λογαριασμών, οι οποίες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από την Αρχή Πιστοποίησης πριν από τη διαβίβαση των οριστικών Λογαριασμών στην Επιτροπή. Επισημαίνεται ότι η πληρωμή ή ανάκτηση του ετήσιου υπολοίπου, πραγματοποιείται μόνο μετά την οριστικοποίηση της αξιολόγησης και την αποδοχή των Λογαριασμών από την Επιτροπή. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 238: |
Γραμμή 232: |
| |process_step_duration_max=3 | | |process_step_duration_max=3 |
| |process_step_duration_type=Μήνες | | |process_step_duration_type=Μήνες |
− | |process_step_description=Η ΕΔΕΛ, στο πλαίσιο των καθηκόντων της, συντάσσει την Ετήσια Έκθεση Ελέγχου (ΕΕΕ), στην οποία παρατίθενται τα κυριότερα πορίσματα των ελέγχων Συστημάτων και πράξεων που πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τη Στρατηγική/ Σχέδιο Ελέγχου των αντίστοιχων ΕΠ/ Ταμείων, καθώς και τα διορθωτικά μέτρα που προτάθηκαν και εφαρμόσθηκαν για την αντιμετώπιση των ευρημάτων που εντοπίστηκαν από τους ελέγχους της Ε.Δ.ΕΛ. και την βελτίωση της λειτουργίας του ΣΔΕ. Στην ΕΕΕ παρατίθενται επίσης, τα αποτελέσματα του ελέγχου της Ε.Δ.ΕΛ επί των λογαριασμών που καταρτίζονται από την Αρχή Πιστοποίησης, καθώς και της αξιολόγησης των Ετησίων Συνόψεων και Δηλώσεων Διαχείρισης που καταρτίζονται από τις διαχειριστικές Αρχές.Η Ε.Δ.ΕΛ., παρέχει γνώμη λογιστικού ελέγχου για κάθε ΕΠ/ Ταμείο, η οποία βασίζεται στα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τις ελεγκτικές εργασίες που διενήργησε. | + | |process_step_description=Η ΕΔΕΛ, στο πλαίσιο των καθηκόντων της, συντάσσει την Ετήσια Έκθεση Ελέγχου (ΕΕΕ), στην οποία παρατίθενται τα κυριότερα πορίσματα των ελέγχων Συστημάτων και πράξεων που πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τη Στρατηγική/ Σχέδιο Ελέγχου των αντίστοιχων ΕΠ/ Ταμείων, καθώς και τα διορθωτικά μέτρα που προτάθηκαν και εφαρμόσθηκαν για την αντιμετώπιση των ευρημάτων που εντοπίστηκαν από τους ελέγχους της Ε.Δ.ΕΛ. και την βελτίωση της λειτουργίας του ΣΔΕ. Στην ΕΕΕ παρατίθενται επίσης, τα αποτελέσματα του ελέγχου της Ε.Δ.ΕΛ επί των λογαριασμών που καταρτίζονται από την Αρχή Πιστοποίησης, καθώς και της αξιολόγησης των Ετησίων Συνόψεων και Δηλώσεων Διαχείρισης που καταρτίζονται από τις διαχειριστικές Αρχές. Η Ε.Δ.ΕΛ., παρέχει γνώμη λογιστικού ελέγχου για κάθε ΕΠ/ Ταμείο, η οποία βασίζεται στα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τις ελεγκτικές εργασίες που διενήργησε. Σκοπός της Γνώμης Λογιστικού Ελέγχου είναι να παρέχει εύλογη βεβαιότητα για το κατά πόσο: α) οι λογαριασμοί είναι ακριβείς και πλήρεις, β) οι δαπάνες που συμπεριλαμβάνονται στους ετήσιους λογαριασμούς του Προγράμματος είναι νόμιμες και κανονικές και γ) τα Συστήματα ελέγχου που τέθηκαν σε εφαρμογή λειτουργούν εύρυθμα. Βάσει της Στρατηγικής/ Σχεδίου Ελέγχου, η Αρχή Ελέγχου (ΑΕ) πρέπει να εκτελεί το σύνολο των ελεγκτικών εργασιών που είναι αναγκαίες για τη σύνταξη αξιόπιστης γνώμης λογιστικού ελέγχου για κάθε περίοδο αναφοράς. |
− | Σκοπός της Γνώμης Λογιστικού Ελέγχου είναι να παρέχει εύλογη βεβαιότητα για το κατά πόσο: α) οι λογαριασμοί είναι ακριβείς και πλήρεις, β) οι δαπάνες που συμπεριλαμβάνονται στους ετήσιους λογαριασμούς του Προγράμματος είναι νόμιμες και κανονικές και γ) τα Συστήματα ελέγχου που τέθηκαν σε εφαρμογή λειτουργούν εύρυθμα. | |
− | Βάσει της Στρατηγικής/ Σχεδίου Ελέγχου, η Αρχή Ελέγχου (ΑΕ) πρέπει να εκτελεί το σύνολο των ελεγκτικών εργασιών που είναι αναγκαίες για τη σύνταξη αξιόπιστης γνώμης λογιστικού ελέγχου για κάθε περίοδο αναφοράς. | |
| }} | | }} |