|
|
Γραμμή 126: |
Γραμμή 126: |
| {{process rules | | {{process rules |
| |process_rule_type=Νόμος | | |process_rule_type=Νόμος |
− | |process_rule_decision_number=101 | + | |process_rule_decision_number=4808 |
| |process_rule_decision_year=2021 | | |process_rule_decision_year=2021 |
| |process_rule_article=11 | | |process_rule_article=11 |
Αναθεώρηση της 14:32, 13 Μαρτίου 2022
a6490462-70ef-453c-8274-ae893be824fc
833801
Ratification of company labour regulation
Με μια ματιά
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην κύρωση κανονισμού εργασίας για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις από το ΣΕΠΕ.
Βασικές πληροφορίες
Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Διοικητική πράξη
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Κύρωση κανονισμού, κανονισμός επιχείρησης, κανονισμός εργασίας
Επίσημος τίτλος
Κύρωση κανονισμού εργασίας επιχείρησης
Γλώσσες παροχής
Ελληνικά, Αγγλικά
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (έντυπο)
ΔΔ
8
0
0
Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝΤο «Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ» δεν είναι αριθμός.
Όχι
36.5
1
ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε)Το «ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε)» δεν είναι αριθμός.
Συντάκτες"Συντάκτες" is not in the list (EU-GO, EU-GO (υποστηρικτική)) of allowed values for the "Process source" property.
Αφορά την κύρωση κανονισμού εργασίας για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που γίνεται από το ΣΕΠΕ. Επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις ή εργασίες εν γένει, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή και από το αν ανήκουν σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολούν προσωπικό μεγαλύτερο των 70 ατόμων, έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν κανονισμό εργασίας. Μάλιστα με απόφαση του Υπουργείου Εργασίας είναι δυνατόν να επεκτείνεται η υποχρέωση αυτή και σε επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό κάτω των 70 ατόμων, όχι όμως μικρότερο των 40.
60
440
4
0
0
}}
}}
}}
,
Πρότυπο:Process sdg
1
Άλλο
Υποχρέωση για κατάρτιση κανονισμού εργασίας έχουν οι επιχειρήσεις , εκμεταλλεύσεις η εργασίες εν γένει, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή και από το αν ανήκουν σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολούν προσωπικό μεγαλύτερο των 70 ατόμων, έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν κανονισμό εργασίας. Μάλιστα με απόφαση του Υπ. Εργασίας είναι δυνατόν να επεκτείνεται η υποχρέωση αυτή και σε επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό κάτω των 70 ατόμων, όχι όμως μικρότερο των 40
Όχι
Όχι
1
Το παράβολο , όπως αυτό προβλέπεται στην υπ΄αριθμ. 2322/19.03.2002 Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ. Δεν εκδίδεται μέσω του e-paravolo.
α) εκατόν ογδόντα (180) ευρώ για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν μέχρι εβδομήντα (70) εργαζόμενους,
β) τριακόσια (300) ευρώ για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν εβδομήντα ένα (71) έως εκατόν ογδόντα (180) εργαζόμενους,
γ) τετρακόσια σαράντα (440) ευρώ για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν περισσότερους από εκατόν ογδόντα (180) εργαζόμενους.
Για την τροποποίηση των ανωτέρω αναφερομένων Κανονισμών, ορίζουμε παράβολο εξήντα (60) ευρώ, εκατό (100)ευρώ, και εκατόν πενήντα (150) ευρώ αντίστοιχα.
Το κατά τα ανωτέρω οριζόμενο παράβολο κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας.
Από την υποχρέωση καταβολής του ανωτέρω παραβόλου εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού.
60 € - 440 €
Όχι
1
Αίτηση για κύρωση κανονισμού εργασίας ή τροποποίηση κανονισμού εργασίας
Αίτηση για κύρωση κανονισμού εργασίας ή τροποποίηση κανονισμού εργασίας
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)
Κατατίθεται από:
Νομικά πρόσωπα
Σημειώσεις:
Η αίτηση εις διπλούν κατατίθεται στα αρμόδια Τμήματα Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (παρ. 2.ια του άρθρ.2 του Ν. 3996/2011, άρθρο 47 Π.Δ 134/2017). Η τοπική αρμοδιότητα των ΤΣΕΕΣ ορίζεται με βάση τον τόπο, που βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης.
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
ΑίτησηΤο «Αίτηση» δεν είναι αριθμός.
2
Υπεύθυνη δήλωση του νομικού εκπροσώπου της επιχείρησης που αναφέρει τον ακριβή αριθμό απασχολούμενου προσωπικού της επιχείρησης και οτι η επιχείρηση δεν έχει επιχειρησιακό σωματείο ή συμβούλιο εργαζομένων.
Όχι
Υπεύθυνη ΔήλωσηΤο «Υπεύθυνη Δήλωση» δεν είναι αριθμός.
3
10 αντίγραφα του κανονισμού
10 αντίγραφα του κανονισμού
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)
Κατατίθεται από:
Νομικά πρόσωπα
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
Αντίγραφο εγγράφουΤο «Αντίγραφο εγγράφου» δεν είναι αριθμός.
4
Χρηματικό παράβολο
Χρηματικό παράβολο
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)
Κατατίθεται από:
Φυσικά πρόσωπα
Σημειώσεις:
Χρηματικό παράβολο, όπως προβλέπεται από την υπ΄αριθμ. 2322/19.03.2002 Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
ΆλλοΤο «Άλλο» δεν είναι αριθμός.
Εγκύκλιος
18547
2022
Περιγραφή
Διευκρινήσεις για την υποβολή προς κύρωση κανονισμών Εργασίας προσωπικού που καταρτίζονται μονομερώς από τον εργοδότη, σύμφνα με τις διατάξεις του ν.δ. 3789/1957, σε συμμόρφωση με το άρθρο 11 του Ν. 4808/2021 και την υπ΄αριθ. 82063/2021 ΥΑ
ΑΔΑ
9ΣΕΤ46ΜΤΛΚ-39Γ
Υπουργική Απόφαση
2,3
82063
2021
5059
Β
Περιγραφή
Η διαβούλευση επί των πολιτικών των άρθρων 9 και 10 του ν. 4808/2021 διεξάγεται ως εξής:
α) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού ή εφόσον διαθέτει ήδη ή καταρτίζει τέτοιο, ενσωματώνει σε αυτόν το κείμενο πολιτικών των άρθρων 9 και 10, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται περί κατάρτισης ή τροποποίησης αυτού, και συμπεριλαμβάνει σε αυτόν προβλέψεις για πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχική διαδικασία και πειθαρχικές ποινές, στο πλαίσιο ή σε συνέχεια καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία.
β) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης δεν έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού, το σχέδιο πολιτικών των άρθρων 9 και 10 της επιχείρησης αποτελεί αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων κατά την κατάρτιση Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
γ) Σε κάθε άλλη περίπτωση, καθώς και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών των ανωτέρω υποπαρ. α) ή β), οι πολιτικές των άρθρων 9 και 10 καταρτίζονται από την επιχείρηση - εργοδότη. Ο εργοδότης διαβουλεύεται επί του σχεδίου των πολιτικών με τους εκπροσώπους της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης ή με το συμβούλιο εργαζομένων ή, εφόσον δεν υπάρχουν, ενημερώνει τους εργαζόμενους για την επικείμενη κατάρτιση και αναρτά το σχέδιο πολιτικής στον χώρο εργασίας, προκειμένου να λάβει απόψεις, κατά τα οριζόμενα από το άρθρο 11 του ν. 4808/2021.
Νομικές παραπομπές
http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL8eXNC2Lvs-qpp6k5uE6xNduJInJ48 97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Pu3hxZzkOTz5qZnsIAdk8Lv e6czmhEembNmZCMxLMtXm5zCU1 xLQzybEWT2zydtunhv4arSXsO3G6sih2Puu
Νόμος
11
4808
2021
101
Α
Υπουργική Απόφαση
2322
2002
371
Β
Νομοθετικό Διάταγμα
3789
1957
210
Α
1
Υποβολή αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Άλλο
Περιγραφή
Υποβολή αίτησης και έλεγχος δικαιολογητικών από τον Προιστάμενο ή από υπάλληλο του Τμήματος Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ)
Όχι
Όχι
2
Πρωτοκόλληση της αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο υπάλληλος πρωτοκολλεί την αίτηση και χορηγεί αριθμό πρωτοκόλλου από τον ΠΑΠΥΡΟ
Όχι
Όχι
3
Διαβίβαση του φακέλου από το ΤΣΕΕΣ στην Τριμελή Επιτροπή του Π.Δ 369/1989, που λειτουργεί σε κάθε περιφερειακή ενότητα
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Διαβίβαση του φακέλου από το ΤΣΕΕΣ στην Τριμελή Επιτροπή του Π.Δ 369/1989, που λειτουργεί σε κάθε περιφερειακή ενότητα
Όχι
Όχι
4
Ορισμός ημερομηνίας συζήτησης από την επιτροπή
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ορίζεται από την επιτροπή ημερομηνία συζήτησης
Όχι
Όχι
5
Συζήτηση της επιτροπής παρουσία του εργοδότη
Περιγραφή
Συζήτηση και ενημέρωση της επιχείρησης για τις προτεινόμενες αλλαγές
Όχι
Όχι
6
Επανυποβολή του κανονισμού με τις αλλαγές
Περιγραφή
Μετά την επανυποβολή του κανονισμού ακολουθεί επανέλεγχος
Όχι
Όχι
7
Γνωμοδότηση της επιτροπής
Περιγραφή
Γνωμοδότηση της επιτροπής και διαβίβαση του φακέλου στο τμήμα συντονισμού επιθεώρησης εργασιακών σχέσεων που ανήκει η έδρα της επιχείρησης
Όχι
Όχι
8
Έλεγχος του κανονισμού και υπογραφή
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Τμηματάρχης
Περιγραφή
Έλεγχος του κανονισμού και υπογραφή από τον προιστάμενο του τμήματος συντονισμού επιθεώρησης εργασιακών σχέσεων της έδρας της επιχείρησης
Σημειώσεις
Μετά την υπογραφή η επιχείρηση παραλαμβάνει αντίγραφο του κανονισμού.
Η ισχύς του κανονισμού αρχίζει μετά την κύρωση και εφ’ όσον τηρηθεί ο όρος δημοσιότητας του νόμου, εφ’ όσον δηλαδή ο κανονισμός αναρτηθεί και είναι «ανά πάσα στιγμή αναρτημένος σε εμφανή και προσιτά για τους εργαζόμενους σημεία του τόπου εργασίας (παρ. 2 του άρθρ. 1 του ΝΔ.3789/57). Με το Βασιλικό Διάταγμα 24 Ιουν. 1958 «Περί καταρτίσεως, διαδικασίας υποβολής, κυρώσεως, ανακοινώσεως και δημοσιότητος Κανονισμών Εργασίας» (ΦΕΚ 103, τεύχος Α΄, της 8 Ιουλ. 1958) καθορίζονται οι λεπτομέρειες διαδικασίας υποβολής, επεξεργασίας και δημοσιότητας των κανονισμών εργασίας.
Όχι
Όχι
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.