Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Επιβολή Τέλους Στάθμευσης Οχημάτων»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
μ (Ο Dz3csgmdnpkz μετακίνησε τη σελίδα ΥΕ:Επιβολή Τέλους Στάθμευσης Οχημάτων στην ΠΕ:Επιβολή Τέλους Στάθμευσης Οχημάτων χωρίς να αφήσει ανακατεύθυνση: Αποστολή για έλεγχο ΥΕ > ΠΕ)
(Καμία διαφορά)

Αναθεώρηση της 13:28, 7 Αυγούστου 2024



a388fa31-0bf5-47ac-8997-6adb77f9258b 812422

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Δήμοι

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

1

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

4 ημέρες έως 1 μήνας

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στα τέλη στάθμευσης, που εισπράττονται με μετρητές χρόνου στάθμευσης (παρκόμετρα) ή με οποιοδήποτε άλλο σύστημα μέτρησης χρόνου (κάρτες κ.λ.π.).

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

ΔΗΜΟΙ

Σχετικοί σύνδεσμοι

Διάρκεια Ισχύος

Κυμαινόμενη υπό προϋποθέσεις

Παρατηρήσεις

Με το Π.Δ. 241/2005 "Θέσπιση Δελτίου Στάθμευσης για άτομα με αναπηρίες" κατοχυρώνεται για τους δικαιούχους, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 αυτού, η χρήση του δελτίου

α. Σε αποκλειστικής χρήσης χώρους στάθμευσης, με οριζόντια και κάθετη σήμανση για οχήματα Ατόμων με Αναπηρία.

β. Κατά προτεραιότητα, σε οδούς και χώρους που χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων.

Τελευταία ενημέρωση

24/10/2024

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Γνωστοποίηση/Αναγγελία/Ανακοίνωση

Κατάθεση

Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Αυτεπάγγελτη (ψηφιακά)

Κατατίθεται από

Φυσικά πρόσωπα


Σημειώσεις

Παράδειγμα, στο Δήμο Αθηναίων η πληρωμή για θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης γίνεται:

-Μέσω την εφαρμογής myathenspass και την χρήση πιστωτικής κάρτας -Μέσω POS σε όλα τα εξουσιοδοτημένα περίπτερα ή καταστήματα

-Με την αγορά ξυστής κάρτας

Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Κανόνες για την έλλειψη απάντησης από την αρμόδια αρχή και νομικές συνέπειες για τους χρήστες:

        Καταβολή ποσού

        Επιβολή προστίμου για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (παρ. 10 αρ. 34 του ν. 2696/1999).

        Όποιος σταθμεύει όχημα χωρίς να καταβάλει το τέλος ή υπερβεί το χρόνο στάθμευσης τιμωρείται με πρόστιμο, το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.

        Το πρόστιμο δεν δύναται να είναι μικρότερο του ενός τρίτου ούτε μεγαλύτερο των δύο τρίτων του προστίμου που επιβάλλεται για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Κατάθεση ποσού

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Τέλη Στάθμευσης

            Επίσημος τίτλος

            Επιβολή Τέλους Στάθμευσης Οχημάτων

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Αιτούμενη, Ηλεκτρονική ειδοποίηση / Ενημέρωση

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (ψηφιακά)

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              ,,


            • 1 Οικονομικές Το τέλος στάθμευσης πρέπει να καθορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο σε τέτοιο ύψος, ώστε να μπορεί να καταβληθεί από οποιονδήποτε. Υψηλό τέλος στάθμευσης αίρει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα των περιοχών όπου ελέγχεται η στάθμευση, δεδομένου ότι αποκλείει από τη χρήση τους όσους αδυνατούν οικονομικά να καταβάλουν το τέλος.

              Όχι Όχι

            • 2 Αποκλειστικότητας Το τέλος στάθμευσης έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και διατίθεται αποκλειστικά για την εκτέλεση έργων που βελτιώνουν την κυκλοφοριακή διαχείριση (φωτεινή σηματοδότηση, σήμανση, νησίδες κυκλοφορίας, διαβάσεις πεζών κλπ). Τα έσοδα από το τέλος αυτό δεν είναι δυνατόν να διατίθενται για την κάλυψη άλλων δαπανών.

              Όχι Όχι

            • 3 Φορολογικές Η οικονομική εκμετάλλευση υπαίθριων δημοτικών θέσεων στάθμευσης, αποτελεί δραστηριότητα μη υποκείμενη σε ΦΠΑ. Στην περίπτωση αυτή, από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα (παρκόμετρα) που έχουν εγκατασταθεί στις περιοχές ελεγχόμενης στάθμευσης, εκδίδονται απλές (αθεώρητες) αποδείξεις είσπραξης, χωρίς να απαιτείται η έκδοση θεωρημένων αποδείξεων παροχής υπηρεσιών. (Εγκ. Υπ. Οικ.1135366/1329/0015/1995)

              Όχι Όχι

            • 4 Φορολογικές Στις αποδείξεις είσπραξης αναγράφονται τα στοιχεία του δήμου και όχι τα στοιχεία της ιδιωτικής επιχείρησης (νομικού προσώπου), στην οποία έχει τυχόν ανατεθεί η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Για την αμοιβή που δικαιούται από το δήμο, ανεξαρτήτως του τρόπου υπολογισμού της, η επιχείρηση εκδίδει θεωρημένα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών (Εγκ. Υπ. Οικον. 1135366/1329/0015/1995)

              Όχι Όχι

            • 5 Φορολογικές Σε περίπτωση που η είσπραξη των τελών στάθμευσης γίνεται με κάρτες καθορισμένης ονομαστικής αξίας, που διατίθενται στο κοινό από την ανάδοχο διαχειρίστρια του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ιδιωτική εταιρεία, είτε απευθείας από κιόσκια της διαχειρίστριας εταιρείας, είτε μέσω περιπτέρων, καταστημάτων ψιλικών κλπ, εκδίδονται τα φορολογικά στοιχεία που αναφέρονται στην Α.Υ.Ο. 1049940/337/0015/ΠΟΛ. 1104/25-4-1994, ΦΕΚ 370/Β΄).

              Όχι Όχι

            • 1 Οι δημοτικές αρχές ρυθμίζουν θέματα της αρμοδιότητάς τους εκδίδοντας τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, με τις οποίες θέτουν κανόνες για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, τον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης των οχημάτων, καθώς και για την τοποθέτηση και λειτουργία μετρητών ή εγκαταστάσεων ρύθμισης της στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους. (αρ. 79 παρ. 1 ν. 3463/2006). Επομένως, απαιτείται η έκδοση δυο διακριτών αποφάσεων: - μιας τοπικής κανονιστικής απόφασης με βάση του 79 του Δ.Κ.Κ. που θα αφορά τους όρους και προϋποθέσεις του υπό ρύθμιση θέματος - μιας κανονιστικής απόφασης με βάση τις ειδικότερες διατάξεις που προβλέπουν την επιβολή τέλους, με την οποία θα επιβάλλεται το αντίστοιχο τέλος και η οποία δημοσιεύεται σύμφωνα με το άρθρο 66 του β.δ. 24-9/20-10-1958. (Εγκ. ΥΠΕΣ 41/12243/14-6-2007)


              Είδος κόστους Τέλος

              Όχι

            • 1 Τα τέλη στάθμευσης εισπράττονται με μετρητές χρόνου στάθμευσης (παρκόμετρα) ή με οποιοδήποτε άλλο σύστημα μέτρησης χρόνου (κάρτες κλπ). Αποδεικτικό πληρωμής / απόδειξη

              Τα τέλη στάθμευσης εισπράττονται με μετρητές χρόνου στάθμευσης (παρκόμετρα) ή με οποιοδήποτε άλλο σύστημα μέτρησης χρόνου (κάρτες κλπ).

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (αποκλειστικά δια ζώσης), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)

              Κατατίθεται από: Φυσικά πρόσωπα


              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι 7053

            • Νόμος 4 1900 1990 125 Α
            • Βασιλικό Διάταγμα 66 24-9 1958 171 Α
            • Νόμος 79 3463 2006


            • Νόμος 52 2696 1999


            • Προεδρικό Διάταγμα 2 241 2005

              Περιγραφή "Θέσπιση Δελτίου Στάθμευσης για άτομα με αναπηρίες".


            • 1




              Όχι Όχι





            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.