|
|
| Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| | {{process | | {{process |
| | |process_official_title=Διαδικασία αξιολόγησης για την ένταξη στο καθεστώς ενίσχυσης του Cash Rebate Greece | | |process_official_title=Διαδικασία αξιολόγησης για την ένταξη στο καθεστώς ενίσχυσης του Cash Rebate Greece |
| − | |process_description=Η αξιολόγηση των αιτήσεων ένταξης χρηματοδότησης αφορά στον έλεγχο πληρότητας και νομιμότητας | + | |process_description=Η διαδικασία αφορά στην αξιολόγηση των αιτήσεων για την ένταξη στο καθεστώς ενίσχυσης του Cash Rebate Greece. Γίνεται σχετικός έλεγχος πληρότητας και νομιμότητας των δικαιολογητικών του φακέλου του επενδυτικού σχεδίου, καθώς και αξιολόγηση του περιεχομένου από τριμελείς Επιτροπές Αξιολόγησης του άρθρου 39 του ν. 5105/2024, οι οποίες συγκροτούνται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Χορηγούσας Αρχής, μετά από εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών της τελευταίας. Η απόφαση συγκρότησης των Επιτροπών Αξιολόγησης αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, στο πληροφοριακό σύστημα της Χορηγούσας Αρχής και σε κάθε άλλο σύστημα που υποχρεωτικά ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. |
| − | των δικαιολογητικών του φακέλου του επενδυτικού σχεδίου, καθώς και στην αξιολόγηση του περιεχομένου και πραγματοποιείται από τριμελείς Επιτροπές Αξιολόγησης του άρθρου 39 του ν. 5105/2024, οι οποίες συγκροτούνται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Χορηγούσας Αρχής, μετά από εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών της τελευταίας. Η απόφαση συγκρότησης των Επιτροπών Αξιολόγησης αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, στο πληροφοριακό σύστημα της Χορηγούσας Αρχής και σε κάθε άλλο σύστημα που υποχρεωτικά ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. | |
| | |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
| | |process_org_owner=45100 | | |process_org_owner=45100 |
| Γραμμή 8: |
Γραμμή 7: |
| | |process_provision_org=42538 | | |process_provision_org=42538 |
| | |process_deadline_duration=P3M | | |process_deadline_duration=P3M |
| − | |process_type=Εσωστρεφής | + | |process_evidence_identification_type=Ταυτοποιητικό έγγραφο |
| | + | |process_type=Αμφιστρεφής |
| | |process_trigger=Συνέχεια άλλης διαδικασίας | | |process_trigger=Συνέχεια άλλης διαδικασίας |
| | |process_trigger_type=Δεν απαιτείται | | |process_trigger_type=Δεν απαιτείται |
| | |process_usage=Μη χρήση ως δικαιολογητικό | | |process_usage=Μη χρήση ως δικαιολογητικό |
| | |process_output_type=Απόφαση | | |process_output_type=Απόφαση |
| | + | |process_validity_duration_set=Αόριστη |
| | |process_provided_to=Εμπορικές επιχειρήσεις | | |process_provided_to=Εμπορικές επιχειρήσεις |
| | |process_tax_type=Επιχορηγήσεις | | |process_tax_type=Επιχορηγήσεις |
| − | |process_life_events=Ενίσχυση επιχειρήσεων | + | |process_life_events=Ενίσχυση επιχειρήσεων,Πολιτισμός, αθλητισμός και τουρισμός |
| | |process_total_duration_steps_min=0 | | |process_total_duration_steps_min=0 |
| | |process_total_duration_steps_max=0 | | |process_total_duration_steps_max=0 |
| Γραμμή 35: |
Γραμμή 36: |
| | |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| | |process_conditions_type=Διοικητικές | | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| − | |process_conditions_name=Αίτηση για ένταξη και τροποποίηση ένταξης στο καθεστώς ενίσχυσης του Cash Rebate Greece | + | |process_conditions_name=Έχει προηγηθεί η υποβολή σχετικής αίτησης για ένταξη και τροποποίηση ένταξης στο καθεστώς ενίσχυσης του Cash Rebate Greece. |
| | }} | | }} |
| | {{process conditions | | {{process conditions |
| Γραμμή 41: |
Γραμμή 42: |
| | |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| | |process_conditions_type=Διοικητικές | | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| − | |process_conditions_name=Συγκρότηση Επιτροπών Αξιολόγησης σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 5105/2024 | + | |process_conditions_name=Απαιτείται η συγκρότηση Επιτροπών Αξιολόγησης, σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 5105/2024 |
| | }} | | }} |
| | {{process rules | | {{process rules |
| Γραμμή 47: |
Γραμμή 48: |
| | |process_rule_decision_number=5105 | | |process_rule_decision_number=5105 |
| | |process_rule_decision_year=2024 | | |process_rule_decision_year=2024 |
| − | |process_rule_article=30 | + | |process_rule_article=30-31 |
| − | |process_rule_description=Διαδικασία και περιεχόμενο αξιολόγησης - | + | |process_rule_description=Ρυθμίσεις για τη διαδικασία και το περιεχόμενο αξιολόγησης, τα αρμόδια όργανα και τις αποφάσεις ένταξης χρηματοδότησης ή απόρριψης επενδυτικών σχεδίων. |
| − | Όργανα
| |
| − | |process_rule_gazette_doc_number=61
| |
| − | |process_rule_gazette_doc_issue=Α
| |
| − | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20240100061
| |
| − | }}
| |
| − | {{process rules
| |
| − | |process_rule_type=Νόμος
| |
| − | |process_rule_decision_number=5105
| |
| − | |process_rule_decision_year=2024
| |
| − | |process_rule_article=31
| |
| − | |process_rule_description=Αποφάσεις ένταξης χρηματοδότησης ή απόρριψης επενδυτικών σχεδίων
| |
| | |process_rule_gazette_doc_number=61 | | |process_rule_gazette_doc_number=61 |
| | |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| Γραμμή 81: |
Γραμμή 71: |
| | |process_step_official=Αρμόδια επιτροπή | | |process_step_official=Αρμόδια επιτροπή |
| | |process_step_implementation=Έλεγχος | | |process_step_implementation=Έλεγχος |
| | + | |process_step_duration_min=P20D |
| | |process_step_duration_max=P30D | | |process_step_duration_max=P30D |
| | |process_step_description=- Η διαδικασία ελέγχου της πληρότητας και νομιμότητας της αίτησης δεν μπορεί να υπερβεί τις τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες και διενεργείται ως εξής: (α) η Επιτροπή Αξιολόγησης ελέγχει τα δικαιολογητικά του φακέλου του επενδυτικού σχεδίου εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησης και εφόσον διαπιστώσει την ανάγκη διευκρινίσεων, υποχρεούται να ενημερώσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την αιτούσα επιχείρηση, (β) η αιτούσα επιχείρηση υποχρεούται, εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών, να παρέχει τις διευκρινίσεις, προκειμένου ο φάκελος να είναι πλήρης. Μετά την πάροδο των τριάντα (30) εργάσιμων ημερών, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των ως άνω προθεσμιών, ουδεμία παράταση για περαιτέρω διευκρινίσεις δεν μπορεί να δοθεί. Εάν η αιτούσα επιχείρηση δεν παράσχει τις ορθές διευκρινίσεις, η αίτηση απορρίπτεται ενώ το παράβολο καταπίπτει υπέρ του Δημοσίου. Παράταση της προθεσμίας δύναται να παρασχεθεί μόνο στην περίπτωση έκτακτων ή απρόβλεπτων περιστάσεων ή λόγω τεκμηριωμένης υπαιτιότητας δημοσίου φορέα, ο οποίος καθυστερεί την έκδοση των εν λόγω δικαιολογητικών. Κατά τον έλεγχο πληρότητας και νομιμότητας η Επιτροπή Αξιολόγησης εκτιμά ιδίως τη συνδρομή των γενικών και ειδικών νόμιμων προϋποθέσεων της ενωσιακής νομικής βάσης για τη χορήγηση της ενίσχυσης και στις περιπτώσεις που το εκάστοτε καθεστώς έχει παραπάνω από μια πηγές χρηματοδότησης, δύναται να κατανέμει τις αιτήσεις επενδυτικών σχεδίων ανά πηγή χρηματοδότησης. Δεν γίνονται αποδεκτά σε καμία περίπτωση συμπληρωματικά στοιχεία των ήδη υποβληθέντων δικαιολογητικών, παρά μόνο διευκρινίσεις όπως ορίζεται ανωτέρω. | | |process_step_description=- Η διαδικασία ελέγχου της πληρότητας και νομιμότητας της αίτησης δεν μπορεί να υπερβεί τις τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες και διενεργείται ως εξής: (α) η Επιτροπή Αξιολόγησης ελέγχει τα δικαιολογητικά του φακέλου του επενδυτικού σχεδίου εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησης και εφόσον διαπιστώσει την ανάγκη διευκρινίσεων, υποχρεούται να ενημερώσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την αιτούσα επιχείρηση, (β) η αιτούσα επιχείρηση υποχρεούται, εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών, να παρέχει τις διευκρινίσεις, προκειμένου ο φάκελος να είναι πλήρης. Μετά την πάροδο των τριάντα (30) εργάσιμων ημερών, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των ως άνω προθεσμιών, ουδεμία παράταση για περαιτέρω διευκρινίσεις δεν μπορεί να δοθεί. Εάν η αιτούσα επιχείρηση δεν παράσχει τις ορθές διευκρινίσεις, η αίτηση απορρίπτεται ενώ το παράβολο καταπίπτει υπέρ του Δημοσίου. Παράταση της προθεσμίας δύναται να παρασχεθεί μόνο στην περίπτωση έκτακτων ή απρόβλεπτων περιστάσεων ή λόγω τεκμηριωμένης υπαιτιότητας δημοσίου φορέα, ο οποίος καθυστερεί την έκδοση των εν λόγω δικαιολογητικών. Κατά τον έλεγχο πληρότητας και νομιμότητας η Επιτροπή Αξιολόγησης εκτιμά ιδίως τη συνδρομή των γενικών και ειδικών νόμιμων προϋποθέσεων της ενωσιακής νομικής βάσης για τη χορήγηση της ενίσχυσης και στις περιπτώσεις που το εκάστοτε καθεστώς έχει παραπάνω από μια πηγές χρηματοδότησης, δύναται να κατανέμει τις αιτήσεις επενδυτικών σχεδίων ανά πηγή χρηματοδότησης. Δεν γίνονται αποδεκτά σε καμία περίπτωση συμπληρωματικά στοιχεία των ήδη υποβληθέντων δικαιολογητικών, παρά μόνο διευκρινίσεις όπως ορίζεται ανωτέρω. |
| Γραμμή 93: |
Γραμμή 84: |
| | |process_step_official=Αρμόδια επιτροπή | | |process_step_official=Αρμόδια επιτροπή |
| | |process_step_implementation=Έλεγχος | | |process_step_implementation=Έλεγχος |
| | + | |process_step_duration_min=P10D |
| | + | |process_step_duration_max=P20D |
| | |process_step_description=- Στο πλαίσιο της αξιολόγησης του περιεχομένου των αιτήσεων ένταξης που διενεργεί η Επιτροπή Αξιολόγησης, εξετάζει, ελέγχει και πιστοποιεί τα ακόλουθα στοιχεία, με βάση τα σχετικά δικαιολογητικά του Παραρτήματος ΙΙΙ της ΚΥΑ 6376/2025: (α) ότι το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών που παρουσιάζεται στην αίτηση πως θα πραγματοποιηθούν στην ελληνική επικράτεια ανέρχεται κατ’ ελάχιστον στα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν. 5105/2024 ποσά, (β) τον υποβληθέντα προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών και την ορθή κατανομή τους ανά ομάδα και ανά κατηγορία δαπανών, σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ της ΚΥΑ 6376/2025, (γ) την πλήρωση των συγκεκριμένων όρων φερεγγυότητας που προβλέπονται διά της υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών φερεγγυότητας του Παραρτήματος ΙV της ΚΥΑ 6376/2025, και τις πηγές χρηματοδότησης του επενδυτικού σχεδίου, σύμφωνα με τα υποβαλλόμενα σχετικά στοιχεία, (δ) τα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης των δεικτών βαθμολογίας των πολιτιστικών κριτηρίων και προβαίνει σε βαθμολόγηση και επαλήθευση ότι το επενδυτικό σχέδιο πληροί τα ως άνω πολιτιστικά κριτήρια έχοντας συγκεντρώσει την προβλεπόμενη αναγκαία ελάχιστη συνολική βαθμολογία. | | |process_step_description=- Στο πλαίσιο της αξιολόγησης του περιεχομένου των αιτήσεων ένταξης που διενεργεί η Επιτροπή Αξιολόγησης, εξετάζει, ελέγχει και πιστοποιεί τα ακόλουθα στοιχεία, με βάση τα σχετικά δικαιολογητικά του Παραρτήματος ΙΙΙ της ΚΥΑ 6376/2025: (α) ότι το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών που παρουσιάζεται στην αίτηση πως θα πραγματοποιηθούν στην ελληνική επικράτεια ανέρχεται κατ’ ελάχιστον στα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν. 5105/2024 ποσά, (β) τον υποβληθέντα προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών και την ορθή κατανομή τους ανά ομάδα και ανά κατηγορία δαπανών, σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ της ΚΥΑ 6376/2025, (γ) την πλήρωση των συγκεκριμένων όρων φερεγγυότητας που προβλέπονται διά της υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών φερεγγυότητας του Παραρτήματος ΙV της ΚΥΑ 6376/2025, και τις πηγές χρηματοδότησης του επενδυτικού σχεδίου, σύμφωνα με τα υποβαλλόμενα σχετικά στοιχεία, (δ) τα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης των δεικτών βαθμολογίας των πολιτιστικών κριτηρίων και προβαίνει σε βαθμολόγηση και επαλήθευση ότι το επενδυτικό σχέδιο πληροί τα ως άνω πολιτιστικά κριτήρια έχοντας συγκεντρώσει την προβλεπόμενη αναγκαία ελάχιστη συνολική βαθμολογία. |
| | | | |
| Γραμμή 104: |
Γραμμή 97: |
| | |process_step_official=Αρμόδιος φορέας | | |process_step_official=Αρμόδιος φορέας |
| | |process_step_implementation=Υπογραφή | | |process_step_implementation=Υπογραφή |
| | + | |process_step_duration_min=P10D |
| | + | |process_step_duration_max=P10D |
| | |process_step_description=Τα επενδυτικά σχέδια που πληρούν τις προϋποθέσεις του Γενικού Μέρους και του άρθρου 54 του ΓΑΚ, καθώς και τις προϋποθέσεις του ν. 5105/2024 και της ΚΥΑ 6376/2025 εντάσσονται στο καθεστώς ενίσχυσης της συγκεκριμένης ΚΥΑ κατόπιν έκδοσης απόφασης ένταξης από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Χορηγούσας Αρχής, ύστερα από εισήγηση των Επιτροπών Αξιολόγησης στο αρμόδιο τμήμα της εκάστοτε Διεύθυνσης, η οποία τελικά εισηγείται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο. Τα επενδυτικά σχέδια που δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, απορρίπτονται με αιτιολογημένη απόφαση του Διευθύνοντα Συμβούλου της Χορηγούσας Αρχής, ύστερα από εισήγηση των Επιτροπών Αξιολόγησης, το δε οικείο παράβολο καταπίπτει υπέρ του Δημοσίου. Κατά της απορριπτικής απόφασης η αιτούσα επιχείρηση μπορεί να ασκήσει ένσταση σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 5105/2024. Με την έγκριση των αποτελεσμάτων της διαδικασίας αξιολόγησης, οριστικοποιούνται στο ΟΠΣΚΕ τα στοιχεία των αιτήσεων που περιλαμβάνονται στην παραπάνω απόφαση και ο δυνητικός Δικαιούχος ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μέσω του ΟΠΣΚΕ. Οι ως άνω αποφάσεις αναρτώνται και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Η ενημέρωση μέσω ΟΠΣΚΕ επέχει θέση κοινοποίησης, κατά την έννοια του άρθρου 19 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α 45), ολοκληρώνεται με την αποστολή ηλεκτρονικής ειδοποίησης στη δηλωθείσα στο ΟΠΣΚΕ διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και επιφέρει όλες τις νόμιμες συνέπειες σύμφωνα με το άρθρο 56, παρ. 6, σημ. δ του ν. 4914/2022 (Α 61). | | |process_step_description=Τα επενδυτικά σχέδια που πληρούν τις προϋποθέσεις του Γενικού Μέρους και του άρθρου 54 του ΓΑΚ, καθώς και τις προϋποθέσεις του ν. 5105/2024 και της ΚΥΑ 6376/2025 εντάσσονται στο καθεστώς ενίσχυσης της συγκεκριμένης ΚΥΑ κατόπιν έκδοσης απόφασης ένταξης από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Χορηγούσας Αρχής, ύστερα από εισήγηση των Επιτροπών Αξιολόγησης στο αρμόδιο τμήμα της εκάστοτε Διεύθυνσης, η οποία τελικά εισηγείται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο. Τα επενδυτικά σχέδια που δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, απορρίπτονται με αιτιολογημένη απόφαση του Διευθύνοντα Συμβούλου της Χορηγούσας Αρχής, ύστερα από εισήγηση των Επιτροπών Αξιολόγησης, το δε οικείο παράβολο καταπίπτει υπέρ του Δημοσίου. Κατά της απορριπτικής απόφασης η αιτούσα επιχείρηση μπορεί να ασκήσει ένσταση σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 5105/2024. Με την έγκριση των αποτελεσμάτων της διαδικασίας αξιολόγησης, οριστικοποιούνται στο ΟΠΣΚΕ τα στοιχεία των αιτήσεων που περιλαμβάνονται στην παραπάνω απόφαση και ο δυνητικός Δικαιούχος ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μέσω του ΟΠΣΚΕ. Οι ως άνω αποφάσεις αναρτώνται και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Η ενημέρωση μέσω ΟΠΣΚΕ επέχει θέση κοινοποίησης, κατά την έννοια του άρθρου 19 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α 45), ολοκληρώνεται με την αποστολή ηλεκτρονικής ειδοποίησης στη δηλωθείσα στο ΟΠΣΚΕ διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και επιφέρει όλες τις νόμιμες συνέπειες σύμφωνα με το άρθρο 56, παρ. 6, σημ. δ του ν. 4914/2022 (Α 61). |
| | }} | | }} |