Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Διαχείριση αναφορών/καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της διυπηρεσιακής μονάδα ελέγχου αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
Γραμμή 1: Γραμμή 1:
 
{{process
 
{{process
|process_official_title=Διαχείριση αναφορών/καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της διυπηρεσιακής μονάδα ελέγχου αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)
+
|process_official_title=Διαχείριση αναφορών/καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της διυπηρεσιακής μονάδας ελέγχου αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)
 
|process_description=Το Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης, έχει στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτή, την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών.
 
|process_description=Το Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης, έχει στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτή, την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών.
 
Σκοπός είναι η  προστασία της εσωτερικής αγοράς, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, η προστασία του καταναλωτή από επικίνδυνα παράνομα αγαθά και υπηρεσίες που διακινούνται και προσφέρονται στο εσωτερικό της χώρας, η ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας, μέσω της καταπολέμησης των παράνομων κυκλωμάτων εμπορίας και διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, η προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας, η δημιουργία υπεραξίας των εμπορικών σημάτων, η αύξηση των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων και η αύξηση των δημοσίων εσόδων.
 
Σκοπός είναι η  προστασία της εσωτερικής αγοράς, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, η προστασία του καταναλωτή από επικίνδυνα παράνομα αγαθά και υπηρεσίες που διακινούνται και προσφέρονται στο εσωτερικό της χώρας, η ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας, μέσω της καταπολέμησης των παράνομων κυκλωμάτων εμπορίας και διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, η προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας, η δημιουργία υπεραξίας των εμπορικών σημάτων, η αύξηση των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων και η αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Αναθεώρηση της 10:08, 30 Μαΐου 2025



78a7c0de-edd3-4ca1-8373-686ce90af2e6 787341

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Φορείς διαχείρισης, Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

40 έως 60 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά τη διαχείριση του Συστήματος Αναφορών/Καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης. Έχει στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτή, την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών.

Η αξιολόγηση των αναφορών/καταγγελιών πραγματοποιείται με τη χρήση κριτηρίων αξιολόγησης προσανατολισμένων στην εκτίμηση κινδύνου και στοχεύει στην κατάταξή τους στις επιμέρους προβλεπόμενες κατηγορίες. Με βάση την εν λόγω κατάταξη προσδιορίζονται οι αντίστοιχες ενέργειες διεξαγωγής διοικητικού ελέγχου. Tο αποτέλεσμα της αξιολόγησης των αναφορών/καταγγελιών είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο. Οι αναφορές/καταγγελίες μπορεί να αφορούν, ενδεικτικά σε διατάξεις: α) Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ β) Υπαίθριου Εμπορίου γ) Διάθεσης στην αγορά πλαστικών μιας χρήσης δ) Μέσων αποδοχής πληρωμών (POS, IRIS) ε) Αθέμιτης κερδοφορίας στ) Ηλεκτρονικού Εμπορίου ζ) Καλάθι νοικοκυριού η) Πλατφόρμας fuel-prices θ) Ελληνικού Σήματος ι) Ζώων συντροφιάς ια) Ανακοίνωσης μείωσης τιμής καθώς και κάθε άλλο ζήτημα το οποίο δύναται να εμπίπτει στις εποπτικές αρμοδιότητες της ΔΙ.Μ.Ε.Α. Μέθοδοι υποβολής των αναφορών/καταγγελιών είναι οι εξής: 1. Ηλεκτρονικά, με τη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. με ταυτοποίηση μέσω TAXIS (Δ1), χωρίς ταυτοποίηση (Δ2) και με τη μορφή ανώνυμης καταγγελίας (Δ3). Η ειδική φόρμα καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. είναι αναρτημένη στους ιστοτόπους του Υπουργείου Ανάπτυξης : https://dimea.mindev.gov.gr/επικοινωνία, https://kataggelies.mindev.gov.gr και https://ekatanalotis.gov.gr 2. Ταχυδρομικώς, με την αποστολή συμπληρωμένης της ειδικής φόρμας καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. στην ταχυδρομική διεύθυνση: Υπουργείο Ανάπτυξης, Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), Πλατεία Κάνιγγος, Τ.Κ. 10181, Αθήνα. 3. Με αυτοπρόσωπη παρουσία ή μέσω εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου με τη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας, που υπάρχει διαθέσιμη στο Πρωτόκολλο.

Η αναφορά/καταγγελία παραλαμβάνεται από το Πρωτόκολλο του Υπουργείου και λαμβάνει μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


Σχετικοί σύνδεσμοι

Παρατηρήσεις

Η διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών διενεργείται από τη ΔΙ.Μ.Ε.Α.

Τελευταία ενημέρωση

19/06/2025

Αίτηση




Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποίηση με κωδικούς TAXISnet

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα


        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Διαχείριση αναφορών/καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της διυπηρεσιακής μονάδας ελέγχου αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Τρόπος παροχής υπηρεσιών

            Εγκατάστασης

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες



              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη


              Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.