Ρύθμιση τμηματικής καταβολής για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας ‘’Daniel’’

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



2a182fc2-0484-4ff0-9e63-f3aa844d15e8 863394

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Παρέχεται μόνο ψηφιακά

Eξ αποστάσεως σημεία εξυπηρέτησης

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

1 ώρα

Εκτιμώμενος χρόνος (ψηφιακά)

10 λεπτά

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά σε ρύθμιση, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σε έως και εβδομήντα δύο (72) μηνιαίες δόσεις οφειλών βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ/ΚΕ.Β.ΕΙΣ./Κ.Ε.ΜΕ.Φ, για τις οποίες έχει χορηγηθεί αναστολή είσπραξης ή παράταση καταβολής έως τις 31 Ιουλίου 2025 σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 5184/2025 (Α 34) στο πλαίσιο αντιμετώπισης των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από την εκδήλωση της κακοκαιρίας "Daniel" τον Σεπτέμβριο του 2023.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ (Γ.Δ.Φ.Λ.)


Διάρκεια Ισχύος

Τελευταία ενημέρωση

06/11/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση / Υπεύθυνη δήλωση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση ρύθμισης τμηματικής καταβολής λόγω της κακοκαιρίας "Daniel" (αρ. 256 ν. 5222/2025 - Α 134)

Σημειώσεις

Η αίτηση υποβάλλεται ψηφιακά από τις 08 Αυγούστου 2025 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση συντελείται με την καταβολή της πρώτης δόσης εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών. Εξαιρετικά σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία ψηφιακής υποστήριξης η αίτηση υποβάλλεται μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής "Τα Αιτήματα μου". Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις που η αίτηση δεν υποβάλλεται από τον πρωτοφειλέτη ή στις περιπτώσεις οφειλών της περ. β του δευτέρου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Α1117/2025 (Β 4331) Απόφασης. Σε αυτές τις περιπτώσεις, εφόσον η αίτηση γίνει δεκτή, η αρμόδια για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής Υπηρεσία αποστέλλει μήνυμα στη θυρίδα του ηλεκτρονικού λογαριασμού του αιτούντος, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 5104/2024 (Α΄58 , Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας- Κ.Φ.Δ.), με τα στοιχεία της ρύθμισης. Η υπαγωγή στη ρύθμιση συντελείται με την καταβολή ποσού που αντιστοιχεί στην πρώτη δόση αυτής εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης στον αιτούντα του προαναφερθέντος μηνύματος . Οι επόμενες δόσεις είναι καταβλητέες έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών από την προαναφερθείσα ημερομηνία κοινοποίησης.

Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο

        Ενημέρωση/Ανάρτηση εγγράφου μέσω Πληροφοριακού Συστήματος

        Εξερχόμενα

        Έναυσμα σε άλλη διαδικασία

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Ρύθμιση του άρθρου 256 του ν.5222/2025 (Α134)

            Επίσημος τίτλος

            Ρύθμιση τμηματικής καταβολής για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας ‘’Daniel’’ κατ’ εφαρμογή του άρθρου 256 του ν. 5222/2025

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (ψηφιακά)

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,,,,


            • 1 Υπαγωγής Για την υπαγωγή προϋπόθεση αποτελεί οι οφειλές για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής ο αιτών να είναι βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ./ΚΕ.Β.ΕΙΣ./Κ.Ε.ΜΕ.Φ. και να έχει χορηγηθεί για αυτές αναστολή είσπραξης ή παράταση καταβολής, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 5184/2025 (Α΄ 34) στο πλαίσιο αντιμετώπισης των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από την εκδήλωση της κακοκαιρίας «Daniel».

              Όχι Όχι

            • 2 Χρονικής προθεσμίας Η αίτηση ρύθμισης υποβάλλεται ψηφιακά από τις 08 Αυγούστου 2025 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

              Όχι Όχι

            • Νόμος 256 5222 2025 134 Α

              Περιγραφή Ρύθμιση βεβαιωμένων οφειλών για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας "Daniel"


            • Νόμος 43 5184 2025 34 Α

              Περιγραφή Ρύθμιση βεβαιωμένων οφειλών για τις οποίες έχουν χορηγηθεί παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας "Daniel"


            • Υπουργική Απόφαση A1117 2025 4331 Β

              Περιγραφή Καθορισμός ειδικών θεμάτων και λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 256 του ν. 5222/2025 (Α 134) περί ρύθμισης βεβαιωμένων οφειλών για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών λόγω της κακοκαιρίας "Daniel".


            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 1196 2024 7121 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/2023 (Β΄5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αναφορικά με την αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.


            • Υπουργική Απόφαση 1194 2024 7120 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/21.9.2023 (Β΄5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αναφορικά με την παράταση καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.


            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 1148 2024 5514 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/21.9.2023 (Β΄5599) απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αναφορικά με την αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.


            • Υπουργική Απόφαση 1145 2024 5455 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/2023 (Β΄5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναφορικά με την παράταση καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.


            • Υπουργική Απόφαση 1111 2024 4103 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/21.09.2023 απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Παράταση καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που επλήγησαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (ισχυρές βροχοπτώσεις, πλημμύρες) που εκδηλώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2023»(Β΄5599)


            • Υπουργική Απόφαση 1077 2024 2669 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/21.09.2023 (Β΄5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.


            • Υπουργική Απόφαση 1056 2024 2329 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/2023 (Β΄5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.


            • Υπουργική Απόφαση 1216 2023 7465 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/2023 (Β΄5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.


            • Υπουργική Απόφαση 1188 2023 6720 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/2023 (Β΄5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.


            • Υπουργική Απόφαση 1143 2023 5599 Β

              Περιγραφή Παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που επλήγησαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (ισχυρές βροχοπτώσεις, πλημμύρες) που εκδηλώθηκαν το Σεπτέμβριο του 2023.


            • 1 Εκκίνηση της διαδικασίας



              Όχι Όχι


            • 2 Υποβολή αίτησης μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής της ΑΑΔΕ "Τα Αιτήματά μου"

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Υποβολή αίτησης ρύθμισης οφειλών μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής της ΑΑΔΕ "Τα Αιτήματά μου". Η εν λόγω αίτηση υφίσταται στη θεματική ομάδα "Ρυθμίσεις" και έχει τίτλο διαδικασίας "Αίτηση ρύθμισης τμηματικής καταβολής λόγω κακοκαιρίας "Daniel" (αρ. 256 ν. 5222/2025)".

              Σημειώσεις Η αίτηση υποβάλλεται στην εφαρμογή "myaade", επιλογή "Τα Αιτήματά μου" σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία ψηφιακής υποστήριξης. Η αίτηση υποβάλλεται, επίσης, στην εφαρμογή "myaade", επιλογή "Τα Αιτήματά μου", στις περιπτώσεις που δεν υποβάλλεται από τον πρωτοφειλέτη ή στις περιπτώσεις οφειλών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης και κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής σε αυτή έχουν ήδη υπαχθεί σε άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής, όπως ενδεικτικά σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις της υποπαρ. Α2 της παρ. Α του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α` 107), της οποίας οι όροι τηρούνται.

              Ναι Όχι


            • 3 Αυτοπρόσωπη υποβολή αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία λόγω αδυναμίας ολοκλήρωσης της διαδικασίας της αίτησης μέσω της εφαρμογής "Τα Αιτήματά μου".

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία ολοκλήρωσης της διαδικασίας αίτησης μέσω της εφαρμογής "Τα Αιτήματά μου", ο φορολογούμενος παραπέμπεται στην Αρμόδια Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ./ΚΕ.Β.ΕΙΣ./Κ.Ε.ΜΕ.Φ./ Ε.Μ.ΕΙΣ.) προκειμένου να υποβάλλει αίτηση.

              Σημειώσεις Στην περίπτωση που η αίτηση υποβάλλεται αυτοπρόσωπα στην Αρμόδια Υπηρεσία, την παραλαμβάνει δια χειρός το Αρμόδιο Τμήμα. Γίνεται έλεγχος των προϋποθέσεων και εφόσον πληρούνται, ο αρμόδιος υπάλληλος ενημερώνει τον αιτούντα για την ταυτότητα της ρυθμισμένης οφειλής (ΤΡΟ), το ακριβές ποσό της πρώτης δόσης και την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής της δόσης της ρύθμισης. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση, ο αιτών ενημερώνεται σχετικά για το λόγο απόρριψης της αίτησής του.

              Ναι Όχι


            • 4 Παραλαβή αίτησης και έλεγχος προϋποθέσεων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Έλεγχος των προϋποθέσεων υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 256 του ν. 5222/2025 από το Αρμόδιο Τμήμα της Αρμόδιας Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ./ΚΕ.Β.ΕΙΣ./Κ.Ε.ΜΕ.Φ./ Ε.Μ.ΕΙΣ.).

              Όχι Όχι


            • 5 Μη πλήρωση των προϋποθέσεων υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 256 του ν.5222/2025

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Σε συνέχεια του ελέγχου που πραγματοποιείται διαπιστώνεται από το Αρμόδιο Τμήμα ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 256 του ν.5222/2025.

              Σημειώσεις Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 256 του ν. 5222/2025, ο ενδιαφερόμενος-αιτών ενημερώνεται από το Αρμόδιο Τμήμα σχετικά μέσω της εφαρμογής "Τα Αιτήματά μου".

              Ναι Ναι


            • 6 Πλήρωση των προϋποθέσεων υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 256 του ν. 5222/2025

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Σε συνέχεια του ελέγχου που πραγματοποιείται διαπιστώνεται από το Αρμόδιο Τμήμα ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 256 του ν. 5222/2025.

              Ναι Όχι


            • 7 Καταχώρηση στοιχείων αίτησης στο TAXIS - Έκδοση Ταυτότητας Ρυθμισμένης Οφειλής (ΤΡΟ)

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Καταχώρηση αίτησης στο TAXIS και έκδοση Ταυτότητας Ρυθμισμένης Οφειλής (ΤΡΟ) από το Αρμόδιο Τμήμα.

              Ναι Όχι


            • 8 Απάντηση στο αίτημα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Υπογραφή

              Περιγραφή Στην ηλεκτρονική εφαρμογή "e-Κοινοποιήσεις " της προσωποποιημένης πληροφόρησης του taxisnet στην οποία ο φορολογούμενος έχει πρόσβαση με τους προσωπικούς του κωδικούς αποστέλλεται απαντητικό μήνυμα όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων: η ταυτότητα της ρυθμισμένης οφειλής (ΤΡΟ), το ακριβές ποσό της πρώτης δόσης και η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής της δόσης.

              Σημειώσεις Ο φορολογούμενος πρέπει να πληρώσει την πρώτη δόση εντός ορισμένου χρονικού πλαισίου, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η ρύθμιση.

              Ναι Ναι


            • 1 Είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με κωδικούς TaxisNet

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό εκτελεστικού φορέα


              Περιγραφή Οι ενδιαφερόμενοι εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή με τη χρήση των προσωπικών κωδικών διαπιστευτηρίων TaxisNet και αυθεντικοποιούνται.

              Όχι Όχι


            • 2 Αίτηση ρύθμισης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό θεσμικού φορέα

              Τρόπος Υλοποίησης Είσοδος δεδομένων σε λογισμικό

              Σύνδεσμος http://aade.gr

              Περιγραφή Για την ψηφιακή αίτηση ρύθμισης ακολουθείτε στην πλατφόρμα την εξής διαδρομή: Επιλογή "myaade"-επιλογή "Εφαρμογές "-επιλογή "Πολίτες"- επιλογή "Αίτηση ρύθμισης οφειλών".

              Όχι Όχι


            • 3 Έλεγχος προϋποθέσεων υπαγωγής στη ρύθμιση

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό θεσμικού φορέα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια λογισμικού

              Περιγραφή Αυτόματος έλεγχος των προϋποθέσεων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της ρύθμισης ηλεκτρονικά.

              Όχι Όχι


            • 4 Αυτόματη απόδοση ταυτότητας ρυθμισμένης οφειλής - ΤΡΟ

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό θεσμικού φορέα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια λογισμικού

              Περιγραφή Η διαδικτυακή εφαρμογή του TAXISNET εκδίδει ΤΡΟ (ταυτότητα ρυθμισμένης οφειλής) προκειμένου να πληρώσει ο πολίτης την πρώτη δόση, ώστε να ενεργοποιηθεί η ρύθμιση.

              Όχι Όχι




            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.