Λύση Ναυτιλιακής Εταιρίας Πλοίων Αναψυχής (Ν.Ε.Π.Α)

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



d5850e24-c214-4174-9e94-76e4a24da262 529856

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Αριθμός δικαιολογητικών

2 έως 4

Κόστος

70 €

Εκτιμώμενος χρόνος

50 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στη λύση κάθε Ναυτιλιακής Εταιρίας Πλοίων Αναψυχής (Ν.Ε.Π.Α.) υπό προϋποθέσεις και στη διαγραφή της από το Μητρώο Ν.Ε.Π.Α.. Η λύση είναι εκούσια και αυτοδίκαιη.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ/ ΜΗΤΡΩΟ ΝΕΠΑ

Σχετικοί σύνδεσμοι

Παρατηρήσεις

Η λύση κάθε εταιρίας ΝΕΠΑ λαμβάνει χώρα:

α. όταν λήξει ο χρόνος διάρκειάς της, β. με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, που λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία επί του συνολικού αριθμού των μετοχών της εταιρείας, γ. με την κήρυξη της εταιρείας σε πτώχευση, δ. με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου, που δικάζει σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον ή του Υπουργού Ναυτιλίας, αν η εταιρεία επιδιώκει διαφορετικό σκοπό από αυτόν που αναφέρεται στο άρθρο 1, ε. αυτοδικαίως, αν παρέλθει χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την ημερομηνία καταχώρισης του καταστατικού στο Μητρώο και η εταιρεία δεν προκαλέσει σημείωση στο Μητρώο, ότι απέκτησε την κυριότητα ή ότι ανέλαβε την εκμετάλλευση ή διαχείριση πλοίου αναψυχής που έχει χαρακτηρισθεί ως επαγγελματικό, στ. αυτοδικαίως, αν παρέλθει χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων μηνών από την ημερομηνία που έπαυσε να έχει την κυριότητα ή την εκμετάλλευση ή τη διαχείριση πλοίου αναψυχής που χαρακτηρίζεται ως επαγγελματικό. Αν με διοικητική πράξη παύσει, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, να χαρακτηρίζεται ως επαγγελματικό το μοναδικό πλοίο αναψυχής, που η εταιρεία έχει στην κυριότητα ή την εκμετάλλευση ή τη διαχείρισή της, η λύση επέρχεται ύστερα από είκοσι τέσσερις (24) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της διοικητικής πράξης.

Στις περιπτώσεις ε΄ και στ΄ ανωτέρω, το χρονικό διάστημα αυξάνεται σε σαράντα οκτώ μήνες, αν πρόκειται για πλοίο αναψυχής υπό ναυπήγηση.

Τελευταία ενημέρωση

24/10/2024

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση καταχώρισης πρακτικού Γενικής Συνέλευσης με θέμα τη Λύση της εταιρείας, τη θέση αυτής σε εκκαθάριση και την εκλογή Εκκαθαριστών.

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποιητικό έγγραφο

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά




        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Διοικητική πράξη, Ενημέρωση Μητρώου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Κατάσταση εκκαθάρισης, θέση σε εκκαθάριση

            Επίσημος τίτλος

            Λύση ΝΕΠΑ

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Μητρώα που τηρούνται

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Αιτούμενη, Αυτεπάγγελτη, Συνέχεια άλλης διαδικασίας

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (έντυπο), Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα

              Τύπος

              Εσωστρεφής

              ,,,,


            • 1 Διοικητικές Πριν τη λήξη της διάρκειας της η ΝΕΠΑ μπορεί να λυθεί, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων που λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφίας επί του συνολικού αριθμού των μετοχών της εταιρείας.

              Όχι Όχι

            • 2 Χρονικής προθεσμίας Εάν παρέλθουν 24 μήνες από την καταχώριση της εταιρείας και αυτή δεν προκαλέσει σημείωση για την απόκτηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, τότε το Μητρώο ΝΕΠΑ διαπιστώνει την αυτοδίκαιη λύση της εταιρείας και τη θέση σε εκκαθάριση με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ως εκκαθαριστές.

              Όχι Όχι

            • 3 Χρονικής προθεσμίας Όταν λήξει ο χρόνος διάρκειας της ΝΕΠΑ, που προβλέπεται στο Καταστατικό της και δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) έτη, τότε ο τηρών το Μητρώο ΝΕΠΑ διαπιστώνει την αυτοδίκαιη λύση της εταιρείας και τη θέση αυτής σε εκκαθάριση.

              Όχι Όχι

            • 4 Οικονομικές Με την κήρυξη της εταιρείας σε πτώχευση, η εταιρεία λύεται και εκδίδεται η σχετική διαπιστωτική πράξη.

              Όχι Όχι

            • 5 Χρονικής προθεσμίας Εάν παρέλθουν 24 μήνες από την ημερομηνία που έπαυσε να έχει στην κυριότητα ή την εκμετάλευση ή τη διαχείριση πλοίου αναψυχής που χαρακτιρίζεται ως επαγγελματικό, τότε το Μητρώο ΝΕΠΑ διαπιστώνει την αυτοδίκαιη λύση της εταιρείας και τη θέση σε εκκαθάριση με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ως εκκαθαριστές.

              Όχι Όχι

            • 1 Για κάθε Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης απαιτείται παράβολο στο κωδικό 3034 70 €

              Κωδικός e-παραβόλου 3034

              Υπολογισμός κόστους Εφάπαξ

              Τρόπος Πληρωμής Ψηφιακά (χρεωστική/πιστωτική κάρτα)

              Είδος κόστους e-Παράβολο

              Σύνδεσμος Παραβόλου https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo

              Όχι

            • 1 Αίτηση καταχώρισης πρακτικού Γενικής Συνέλευσης με θέμα τη Λύση της εταιρείας, τη θέση αυτής σε εκκαθάριση και την εκλογή Εκκαθαριστών.

              Αίτηση καταχώρισης πρακτικού Γενικής Συνέλευσης με θέμα τη Λύση της εταιρείας, τη θέση αυτής σε εκκαθάριση και την εκλογή Εκκαθαριστών.

              Σχετικός σύνδεσμος: https://www.ynanp.gr/el/gia-ton-polith/8alassios-toyrismos/epangelmatika-touristika-ploia-anapsyches-kai-metroo-nepa/

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

              Κατατίθεται από: Νομικά πρόσωπα


              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι ΑίτησηΤο «Αίτηση» δεν είναι αριθμός.

            • 2 Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης, με θέμα τη διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο ΝΕΠΑ.

              Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης, με θέμα τη διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο ΝΕΠΑ.

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

              Κατατίθεται από: Νομικά πρόσωπα


              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι ΑπόφασηΤο «Απόφαση» δεν είναι αριθμός.

            • 3 Καταστατικό της εταιρείας όπου να προβλέπεται ότι μπορεί να είναι μέλος σε άλλη εταιρεία, πρακτικό να εξουσιοδοτεί φυσικό πρόσωπο να υπογράψει στο καταστατικό της ΝΕΠΑ καλώς έχειν της εταιρείας πιστοποιητικό μετόχων και πιστοποιητικό διευθυντών, σε επικυρωμένα ακριβή αντίγραφα εντός εξαμήνου από την έκδοσή τους.αν η εταιρεία είναι αλλοδαπή apostille σε όλα τα παραπάνω έγγραφα.

              Καταστατικό της εταιρείας όπου να προβλέπεται ότι μπορεί να είναι μέλος σε άλλη εταιρεία, πρακτικό να εξουσιοδοτεί φυσικό πρόσωπο να υπογράψει στο καταστατικό της ΝΕΠΑ καλώς έχειν της εταιρείας πιστοποιητικό μετόχων και πιστοποιητικό διευθυντών, σε επικυρωμένα ακριβή αντίγραφα εντός εξαμήνου από την έκδοσή τους.αν η εταιρεία είναι αλλοδαπή apostille σε όλα τα παραπάνω έγγραφα.

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

              Κατατίθεται από: Νομικά πρόσωπα


              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι Νομιμοποιητικά έγγραφα νομικών προσώπωνΤο «Νομιμοποιητικά έγγραφα νομικών προσώπων» δεν είναι αριθμός.

            • 4 Σε περίπτωση που ο αιτών είναι τρίτο πρόσωπο τότε απαιτείται εξουσιοδότηση από τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρίας για την κατάθεση της αίτησης λύσης της εταιρίας και την παραλαβή της Βεβαίωσης και του ακριβούς αντιγράφου του Καταστατικού.

              Σε περίπτωση που ο αιτών είναι τρίτο πρόσωπο τότε απαιτείται εξουσιοδότηση από τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρίας για την κατάθεση της αίτησης λύσης της εταιρίας και την παραλαβή της Βεβαίωσης και του ακριβούς αντιγράφου του Καταστατικού.

              Σχετικός σύνδεσμος: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-upeuthunes-deloses

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

              Κατατίθεται από: Φυσικά πρόσωπα

              Σημειώσεις: Σε περίπτωση που ο αιτών είναι δικηγόρος τότε δεν απαιτείται εξουσιοδότηση καθώς ενεργεί εκ μέρους του πελάτη του έστω και με προφορική εντολή.

              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Ναι

              Προϋπόθεση δικαιολογητικού: Ταυτοπροσωπίας

              Όχι ΕξουσιοδότησηΤο «Εξουσιοδότηση» δεν είναι αριθμός.

            • Νόμος 27 3182 2003 220 Α


            • 1 Παραλαβή της αίτησης και πρωτοκόλληση

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Η αίτηση καταχώρισης του Πρακτικού της Γενικής Συνέλευσης περί λύσης της εταιρείας υποβάλλεται στη Διεύθυνση Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Θαλάσσιου Τουρισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και πρωτοκολλείται.

              Όχι Όχι


            • 2 Χρέωση της αίτησης στο αρμόδιο Τμήμα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Η αίτηση χρεώνεται από τον Προϊστάμενο Διεύθυνσης στο αρμόδιο Τμήμα.

              Όχι Όχι


            • 3 Επεξεργασία αίτησης και έκδοση βεβαίωσης λύσης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Στο αρμόδιο Τμήμα, η αίτηαη ανατίθεται σε εισηγητή ο οποίος προβαίνει στον έλεγχο της αίτησης. Εφόσον διαπιστωθεί ότι το Πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης της υπό λύση εταιρίας έχει καταρτιστεί νομοτύπως ο υπάλληλος το καταχωρεί και προβαίνει στην έκδοση της Βεβαίωση λύσης της εταιρείας και των συγκεκριμένων εκκαθαριστών που έχουν οριστεί από τη Γενική Συνέλευση.

              Όχι Όχι


            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.