Διαχείριση καταγγελιών που αφορούν στη διαχείριση και υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



7c119fc3-b8a0-4e0c-b95b-4cfb42995345 711938

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Παρέχεται μόνο ψηφιακά

Ψηφιακά σημεία παροχής

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

1 μήνας

Περιγραφή

Η διαδικασία εφαρμόζεται σε περίπτωση καταγγελίας που αφορά σε έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και περιέρχονται στην Υπηρεσία Συντονισμού (ΕΥΣΤΑ) από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ)/(AFCOS), προς περαιτέρω διερεύνηση. Η διαδικασία εφαρμόζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του ΤΑΑ.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ


Παρατηρήσεις

Εθνικό σημείο υποδοχής των καταγγελιών είναι η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ) που ορίστηκε ως Ελληνική Υπηρεσία Συντονισμού Καταπολέμησης της Απάτης (AFCOS), σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 82 του ν.4622/19 και την παρ. 4 του άρθρου 3 του Καν. 883/2013. Η ΕΑΔ εξετάζει τις υποβαλλόμενες καταγγελίες βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων/ προϋποθέσεων και αποδίδει μοναδικό αριθμό αναγνώρισης (AFCOS ΧΧΧ). Σε περίπτωση που η καταγγελία αφορά σε δράσεις/έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης την διαβιβάζει στην ΕΥΣΤΑ για διερεύνηση.

Τελευταία ενημέρωση

21/12/2024

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αναφορά/Καταγγελία

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Υποβολή καταγγελίας για έργα του ΤΑΑ

Σημειώσεις

Οι καταγγελίες υποβάλλονται ηλεκτρονικά, με τη συμπλήρωση της φόρμας καταγγελιών που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο της Υπηρεσίας (https://greece20.gov.gr/kataggelies-gia-erga/)) επισυνάπτοντας τυχόν αποδεικτικά στοιχεία. Η υποβολή καταγγελίας απευθείας στην ΕΑΔ γίνεται μέσω e-mail στο rrfasupport@minfin.gr.

Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά

        Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:

        Άλλο

                                   Ισχύουν οι γενικές διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας Ν. 2690/1999
        


        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Παραγωγή εγγράφου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Διαχείριση Καταγγελιών για Δράσεις/Έργα που σχετίζονται με Ενωσιακούς πόρους Διαχείριση Καταγγελιών για Δράσεις Έργα που χρηματοδοτούνται από το Ελλάδα 2.0

            Επίσημος τίτλος

            Διαχείριση καταγγελιών που αφορούν στη διαχείριση και υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Καταγγελία

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (ψηφιακά), email

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              ,,


            • 1 Διοικητικές Η καταγγελία σκόπιμο είναι να περιλαμβάνει πληροφορίες και στοιχεία που καθιστούν εφικτή την αξιολόγηση της, όπως τον προσδιορισμό του καταγγελλομένου Φορέα, του καταγγελλόμενου Έργου και του χρόνου κατά τον οποίο η πράξη αυτή έλαβε χώρα.

              Όχι Όχι

            • 2 Διοικητικές Να γίνεται αναφορά σε στοιχεία ή ενδείξεις που στοιχειοθετούν την εν δυνάμει απόκλιση από την νομιμότητα και την εφαρμογή των προβλεπομένων ενωσιακών ή εθνικών διατάξεων.

              Όχι Όχι

            • Υπουργική Απόφαση 119126 EΞ 2021 2021 4498 Β

              Περιγραφή Καθορισμός του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210204498

            • Ευρωπαϊκός Κανονισμός 241 2021

              Περιγραφή Θέσπιση του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας

              Νομικές παραπομπές https://greece20.gov.gr/wp-content/uploads/2021/06/%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-2021 241-RRF el.pdf

            • Νόμος 4738 2020 207 Α

              Περιγραφή Καταστατικός νόμος της ΕΥΣΤΑ

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20200100207

            • 1 Υποδοχή Καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο αρμόδιος υπάλληλος της Δ/νσης Διοικητικής Υποστήριξης αναρτά στο ΣΗΔΕ την καταγγελία η οποία έχει διαβιβασθεί στην ΕΥΣΤΑ με οποιοδήποτε τρόπο (email, ταχυδρομικά). Η καταγγελία χρεώνεται στο Τμήμα Σχεδιασμού Διαδικασιών και Ανάλυσης Κινδύνων.

              Σημειώσεις Η υποδοχή της καταγγελίας από την ΕΑΔ γίνεται μέσω e-mail στο rrfasupport@minfin.gr.

              Όχι Όχι


            • 2 Χρέωση σε αρμόδιο υπάλληλο και καταχώρηση της καταγγελίας σε ειδικό αρχείο

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Μετά την παραλαβή της καταγγελίας ο Προϊστάμενος του Τμήματος Σχεδιασμού Διαδικασιών και Ανάλυσης Κινδύνων την χρεώνει σε στέλεχος του Τμήματος. Το στέλεχος καταγράφει την υπόθεση και τα βασικά στοιχεία της σε ειδικό Αρχείο Καταγγελιών που τηρείται από την ΕΥΣΤΑ (Έντυπο Δ11_Ε1 Αρχείο καταγγελιών).

              Σημειώσεις Οποιαδήποτε ενέργεια της ΕΥΣΤΑ σχετικά με την καταγγελία κάνει αναφορά στον μοναδικό αριθμό αναγνώρισης αυτής (AFCOS XXX).

              Όχι Όχι


            • 3 Διοικητική Διερεύνηση καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή O αρμόδιoς υπάλληλος προβαίνει στη διερεύνηση της καταγγελίας. Το πρώτο στάδιο της διερεύνησης συνίσταται στη διενέργεια μιας αρχικής, διοικητικής, αξιολόγησης του παραδεκτού της καταγγελίας. Η αξιολόγηση αυτή συνίσταται στο αν αυτή η καταγγελία αφορά σε έργο του ΤΑΑ και εντός αρμοδιοτήτων ΕΥΣΤΑ. Η ΕΥΣΤΑ, στη συνέχεια, συλλέγει και εξετάζει στοιχεία που σχετίζονται με την καταγγελία, όπως πχ στοιχεία υλοποίησης του έργου από το ΟΠΣ ΤΑΑ, το διαδίκτυο, το ΕΣΗΔΗΣ ή άλλες πηγές.

              Όχι Όχι


            • 4 Αναζήτηση απόψεων από το Υπουργείο Ευθύνης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η ΕΥΣΤΑ διαβιβάζει την καταγγελία και τυχόν συνοδευτικό υλικό αυτής, στο Υπουργείο Ευθύνης/Φορέα Υλοποίησης, για την αποστολή απόψεων σε σχέση με τα διαλαμβανόμενα στην καταγγελία. Το Υπουργείο Ευθύνης αφού εξετάσει βάσει στοιχείων, τα διαλαμβανόμενα στη καταγγελία σε συνεργασία και με τον Φορέα Υλοποίησης, κατά περίπτωση, αποφασίζει για την τυχόν λήψη διορθωτικών ενεργειών και ενημερώνει αναλυτικά και εγγράφως την ΕΥΣΤΑ διαβιβάζοντας σχετικό τεκμηριωτικό υλικό.

              Ναι Όχι


            • 5 Κλείσιμο καταγγελίας/ Ενημέρωση ΕΑΔ (Αβάσιμη καταγγελία/ Αδυναμία διερεύνησης)

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αν κατά την αρχική αξιολόγηση διαπιστωθεί ότι δεν αφορά σε θέματα αρμοδιότητας της ΕΥΣΤΑ ή είναι ανώνυμη και προδήλως αόριστη η καταγγελία τίθεται στο αρχείο και ενημερώνεται σχετικά η ΕΑΔ.

              Ναι Ναι


            • 6 Αξιολόγηση στοιχείων και πληροφοριών από ΕΥΣΤΑ

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Η ΕΥΣΤΑ προχωρά σε αξιολόγηση των καταγγελομένων λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που έχουν συλλεγεί, συμπεριλαμβανομένων των απόψεων ή και πρόσθετου τεκμηριωτικού υλικού που έχει αποσταλεί από το Υπουργείο ευθύνης/Φορέα Υλοποίησης.

              Όχι Όχι


            • 7 Συγκρότηση Ομάδας Διερεύνησης από ΕΥΣΤΑ

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Διοικητής/τρια

              Τρόπος Υλοποίησης Υπογραφή

              Περιγραφή Αν από την αξιολόγηση του βήματος 6 κρίνεται ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση των διαλαμβανόμενων στην καταγγελία με την συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων με τις λοιπές οργανικές μονάδες της ΕΥΣΤΑ, την εξέταση των διαθέσιμων πληροφοριών και τυχόν συμπλήρωση αυτών γίνεται εισήγηση για τη συγκρότηση ομάδας διερεύνησης. Η ομάδα συγκροτείται με απόφαση του Διοικητή της ΕΥΣΤΑ.

              Ναι Όχι


            • 8 Λήψη διορθωτικών μέτρων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διερεύνηση μιας καταγγελίας ότι οι ισχυρισμοί είναι βάσιμοι και ο Φορέας Υλοποίησης παρεκκλίνει από το εγχειρίδιο διαδικασιών του ΣΔΕ του ΤΑΑ αποστέλλεται σχετικό έγγραφο με συστάσεις για τη λήψη διορθωτικών μέτρων.

              Ναι Όχι


            • 9 Κλείσιμο καταγγελίας/ Ενημέρωση ΕΑΔ (Αβάσιμη/Βάσιμη καταγγελία)

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η ΕΥΣΤΑ προχωρά σε ενημέρωση της ΕΑΔ σχετικά με α) την απόρριψη των ισχυρισμών ή β) την ολοκλήρωση της διαδικασίας λόγω επίλυσης του προβλήματος με ή χωρίς την λήψη πρόσθετων διορθωτικών ενεργειών από τον Φορέα Υλοποίησης ή και το Υπουργείο Ευθύνης.

              Ναι Ναι


            • 10 Διεξαγωγή διερεύνησης/ελέγχου καταγγελίας από την Ομάδα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ομάδα εργασίας

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Η Ομάδα Διερεύνησης/Ελέγχου συλλέγει όλα τα διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν στην συγκεκριμένη καταγγελία. Στο πλαίσιο της διερεύνησης, εξετάζεται κάθε υπόθεση ως προς το αν η καταγγελία: α. συνδέεται ή όχι με παρατυπία β. ενέχει ή όχι στοιχεία για ένδειξη απάτης γ. αν η ένδειξη απάτης είναι βάσιμη και άρα αποτελεί υπόνοια απάτης. Ο στόχος της διερεύνησης είναι να επιτραπεί στην Ομάδα να διαμορφώσει ανεξάρτητη και αιτιολογημένη γνώμη σχετικά με τα ζητήματα που θέτει ο καταγγέλλων. Η έκβαση της εν λόγω διαδικασίας μπορεί να είναι ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: α. απόρριψη των ισχυρισμών, β. επίλυση του προβλήματος κατά τη διαδικασία διερεύνησης της καταγγελίας, γ. διαπίστωση ότι δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες, δ. υποβολή σύστασης/-εων και λήψη διορθωτικών ενεργειών, ε. διαπίστωση ότι απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες διερεύνησης και εκκίνηση άλλης διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας σε εθνικό επίπεδο, με την αποστολή αναφοράς περαιτέρω διερεύνησης προς την υπηρεσία AFCOS, στην περίπτωση που εντοπισθούν βάσιμα στοιχεία ένδειξης απάτης. Η Ομάδα Διερεύνησης με την ολοκλήρωση της εξέτασης της υπόθεσης καταγράφει την κατάληξη της διαδικασίας, σε έκθεση αποτελεσμάτων ελέγχου.

              Ναι Όχι


            • 11 Έγκριση αποτελεσμάτων ελέγχου

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Διοικητής/τρια

              Τρόπος Υλοποίησης Υπογραφή

              Περιγραφή Η έκθεση αποτελεσμάτων ελέγχου διαβιβάζεται αρμοδίως προς τον Διοικητή της ΕΥΣΤΑ για σχετική έγκριση αυτής.

              Ναι Όχι


            • 12 Κλείσιμο καταγγελίας/ Ενημέρωση ΕΑΔ και για τυχόν περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο αρμοδιότητάς της

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η ΕΥΣΤΑ μετά την έγκριση της έκθεσης αποτελεσμάτων ελέγχου, προχωρά σε σχετική ενημέρωση της ΕΑΔ.

              Ναι Ναι


            • 13 Κλείσιμο καταγγελίας/ Ενημέρωση ΕΑΔ (Λήψη διορθωτικών μέτρων)

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η ΕΥΣΤΑ ενημερώνει την ΕΑΔ στην περίπτωση που η καταγγελία είναι βάσιμη, σχετικά με την λήψη διορθωτικών μέτρων.

              Ναι Ναι



            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.