708f502c-9929-4509-962b-2b99aca25e8f
785299
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
Παρέχεται μόνο ψηφιακά
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή καταγγελίας στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου και απευθύνεται σε εργαζόμενους και απασχολούμενους σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στο άρθρο 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ανεξάρτητα από το καθεστώς απασχόλησής τους και τη σχέση εργασίας τους.
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αναφορά/Καταγγελία
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Καταγγελία για βία ή/και παρενόχληση στην εργασία
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Έναυσμα σε άλλη διαδικασία
Άλλες πληροφορίες
Επίσημος τίτλος
Υποβολή καταγγελίας στην ΕΑΔ (Εθνική Αρχή Διαφάνειας) για φαινομένα βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Δήλωση (ψηφιακά)
ΔΔ
5
0
0
0
5
0
48414
Όχι
528327
Δικαιολογητικό
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή καταγγελίας στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου και απευθύνεται σε εργαζόμενους και απασχολούμενους σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στο άρθρο 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ανεξάρτητα από το καθεστώς απασχόλησής τους και τη σχέση εργασίας τους.
0.00
0.00
0
0
0
20 ημέρες
1
Διοικητικές
Προκειμένου το θιγόμενο πρόσωπο να απευθυνθεί στην ΕΑΔ, θα πρέπει προηγουμένως να έχει προσφύγει στον φορέα απασχόλησής του ή σε εποπτεύοντα φορέα αυτού ή ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν. 3896/2010 (Α΄ 207) και στον ν. 4443/2016 (Α΄ 232).
Όχι
Όχι
2
Χρονικής προθεσμίας
Για να είναι παραδεκτή η καταγγελία θα πρέπει να υποβληθεί στην Ε.Α.Δ, αφού παρέλθει το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών από την υποβολή καταγγελίας ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν. 3896/2010 (Α΄ 207) και στον ν. 4443/2016 (Α΄ 232) ή/και εντός του φορέα, όπου παρέχεται η εργασία ή σε εποπτεύοντα φορέα, χωρίς αυτοί να έχουν επιληφθεί αρμοδίως.
Όχι
Όχι
Νόμος
22 παρ. 4
4808
2021
101
Α
Νόμος
4622
2019
133
Α
Υπουργική Απόφαση
ΔΙΔΑΔ/Φ.64/946/οικ.858
2023
343
Β
Υπουργική Απόφαση
ΔΙΔΑΔ/Φ.64/996/οικ.6766
2023
2561
Β
Περιγραφή
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/946/οικ. 858/19-1-2023 (Β’ 343, ΑΔΑ: 923046ΜΤΛ6-4ΘΨ) απόφασης με θέμα «Πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου».
Νομικές παραπομπές
https://search.et.gr/el/fek/?fekId=623510
Απόφαση Ανεξάρτητης Αρχής
11699
2020
1991
Β
1
Υποδοχή καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο/Η αρμόδιος/α υπάλληλος του Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης παραλαμβάνει πρωτοκολλεί και καταχωρεί την καταγγελία ή αναφορά στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), η οποία εν συνεχεία αποστέλλεται στον Τομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της ΜΕΕ για περαιτέρω χειρισμό.
Σημειώσεις
Οι καταγγελίες ή οι αναφορές υποβάλλονται εγγράφως και ειδικότερα: i) Ηλεκτρονικά: με τη συμπλήρωση της φόρμας καταγγελιών που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο (aead.gr) της Αρχής και την επισύναψη τυχόν αποδεικτικών εγγράφων. ii) Ταχυδρομικά: με αποστολή στις ταχυδρομικές διευθύνσεις της Ε.Α.Δ στην Αθήνα (α) Λ. Λένορμαν 195 και Αμφιαράου, ΤΚ 10442 β) Λ. Συγγρού 60, Τ.Κ. 11742 γ) Λεμπέση 17, Τ.Κ. 11743, δ) Πειραιώς 205, Τ.Κ. 11853 iii) Αυτοπροσώπως (ή δια νομίμως εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου) στις εγκαταστάσεις της Ε.Α.Δ. Η καταγγελία ή η αναφορά θα πρέπει να είναι σαφής, να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα και να συνοδεύεται από στοιχεία που αποδεικνύουν ότι έχει παρέλθει το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών από την υποβολή καταγγελίας ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν.3896/2010 (Α΄/207) και στον ν.4443/2016 (Α΄/232) ή/και εντός του φορέα, όπου παρέχεται η εργασία ή σε εποπτεύοντα φορέα, χωρίς αυτοί να έχουν επιληφθεί αρμοδίως.
Όχι
Όχι
2
Αποστολή καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Διευθυντής
Περιγραφή
Ο/Η Προϊστάμενος/η του Τομέα Διαχείρισης και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της ΜΕΕ αποστέλλει την καταγγελία/αναφορά στον/στην Προϊστάμενο/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού.
Όχι
Όχι
3
Χρέωση καταγγελίας σε Επιθεωρητή-Ελεγκτή
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο/Η προϊστάμενος/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού χρεώνει την καταγγελία προς αξιολόγηση σε Επιθεωρητή-Ελεγκτή.
Όχι
Όχι
4
Έλεγχος παραδεκτού καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο/Η Επιθεωρητής-Ελεγκτής παραλαμβάνει την καταγγελία, καταχωρεί τα διαθέσιμα στοιχεία και ελέγχει το παραδεκτό της καταγγελίας, ήτοι i) την ύπαρξη καταγγελίας ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν.3896/2010 (Α΄/207) και τον ν.4443/2016 (Α΄/232) ή/και εντός του φορέα, όπου παρέχεται η εργασία ή σε εποπτεύοντα φορέα και ii) την παρέλευση τριμήνου χωρίς να έχει γίνει από τους ανωτέρω φορείς οιαδήποτε ενέργεια για την εξέτασή της. Εφόσον ικανοποιούνται τα ανωτέρω, η καταγγελία αξιολογείται ως παραδεκτή και αποστέλλεται στον Τομέα Ασφάλισης, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασιακών Σχέσεων της ΜΕΕ για έλεγχο. Σε διαφορετική περίπτωση, η καταγγελία αρχειοθετείται και ενημερώνεται ο/η καταγγέλλων/ουσα για τις προϋποθέσεις της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Όχι
Όχι
5
Ενημέρωση καταγγέλλοντος
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο/Η καταγγέλλων/ουσα ενημερώνεται για το αποτέλεσμα αξιολόγησης της καταγγελίας του/της κυρίως μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).
Όχι
Όχι
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.