Καταγγελία για φαινομένα βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



708f502c-9929-4509-962b-2b99aca25e8f 785299

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Παρέχεται μόνο ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

20 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην υποβολή καταγγελίας στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου και απευθύνεται σε εργαζόμενους και απασχολούμενους σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στο άρθρο 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ανεξάρτητα από το καθεστώς απασχόλησής τους και τη σχέση εργασίας τους.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ


Παρέχεται σε

Σχετικοί σύνδεσμοι

Παρατηρήσεις

Στους εργαζόμενους, συμπεριλαμβάνονται οι απασχολούμενοι με σύμβαση έργου, ανεξαρτήτων υπηρεσιών, έμμισθης εντολής, οι απασχολούμενοι μέσω τρίτων παρόχων υπηρεσιών, καθώς και άτομα που παρακολουθούν κατάρτιση, συμπεριλαμβανομένων των ασκούμενων και των μαθητευόμενων, εθελοντές, εργαζόμενοι των οποίων η σχέση εργασίας έχει λήξει, καθώς και άτομα υπό διορισμό ή πρόσληψη. Ο δημόσιος τομέας περιλαμβάνει τη Γενική Κυβέρνηση, τα εκτός αυτής νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), καθώς και τις εκτός αυτής δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005 (Α΄ 314).

Τελευταία ενημέρωση

05/09/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αναφορά/Καταγγελία

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Κατατίθεται από

Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Καταγγελία για βία ή/και παρενόχληση στην εργασία

Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Έναυσμα σε άλλη διαδικασία

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Υποβολή καταγγελίας στην ΕΑΔ (Εθνική Αρχή Διαφάνειας) για φαινομένα βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Καταγγελία

              Τρόπος υποβολής

              Δήλωση (ψηφιακά)

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη


            • 1 Διοικητικές Προκειμένου το θιγόμενο πρόσωπο να απευθυνθεί στην ΕΑΔ, θα πρέπει προηγουμένως να έχει προσφύγει στον φορέα απασχόλησής του ή σε εποπτεύοντα φορέα αυτού ή ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν. 3896/2010 (Α΄ 207) και στον ν. 4443/2016 (Α΄ 232).

              Όχι Όχι

            • 2 Χρονικής προθεσμίας Για να είναι παραδεκτή η καταγγελία θα πρέπει να υποβληθεί στην Ε.Α.Δ, αφού παρέλθει το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών από την υποβολή καταγγελίας ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν. 3896/2010 (Α΄ 207) και στον ν. 4443/2016 (Α΄ 232) ή/και εντός του φορέα, όπου παρέχεται η εργασία ή σε εποπτεύοντα φορέα, χωρίς αυτοί να έχουν επιληφθεί αρμοδίως.

              Όχι Όχι

            • Νόμος 22 παρ. 4 4808 2021 101 Α

              Περιγραφή Εξουσιοδοτικές διατάξεις.

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=561893

            • Νόμος 4622 2019 133 Α

              Περιγραφή Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης.

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=580984

            • Υπουργική Απόφαση ΔΙΔΑΔ/Φ.64/946/οικ.858 2023 343 Β

              Περιγραφή Πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου.

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=576808

            • Υπουργική Απόφαση ΔΙΔΑΔ/Φ.64/996/οικ.6766 2023 2561 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/946/οικ. 858/19-1-2023 (Β’ 343, ΑΔΑ: 923046ΜΤΛ6-4ΘΨ) απόφασης με θέμα «Πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου».

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=623510

            • Απόφαση Ανεξάρτητης Αρχής 11699 2020 1991 Β

              Περιγραφή Οργανισμός της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.)

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=604759

            • 1 Υποδοχή καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος


              Περιγραφή Ο/Η αρμόδιος/α υπάλληλος του Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης παραλαμβάνει πρωτοκολλεί και καταχωρεί την καταγγελία ή αναφορά στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), η οποία εν συνεχεία αποστέλλεται στον Τομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της ΜΕΕ για περαιτέρω χειρισμό.

              Σημειώσεις Οι καταγγελίες ή οι αναφορές υποβάλλονται εγγράφως και ειδικότερα: i) Ηλεκτρονικά: με τη συμπλήρωση της φόρμας καταγγελιών που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο (aead.gr) της Αρχής και την επισύναψη τυχόν αποδεικτικών εγγράφων. ii) Ταχυδρομικά: με αποστολή στις ταχυδρομικές διευθύνσεις της Ε.Α.Δ στην Αθήνα (α) Λ. Λένορμαν 195 και Αμφιαράου, ΤΚ 10442 β) Λ. Συγγρού 60, Τ.Κ. 11742 γ) Λεμπέση 17, Τ.Κ. 11743, δ) Πειραιώς 205, Τ.Κ. 11853 iii) Αυτοπροσώπως (ή δια νομίμως εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου) στις εγκαταστάσεις της Ε.Α.Δ. Η καταγγελία ή η αναφορά θα πρέπει να είναι σαφής, να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα και να συνοδεύεται από στοιχεία που αποδεικνύουν ότι έχει παρέλθει το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών από την υποβολή καταγγελίας ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν.3896/2010 (Α΄/207) και στον ν.4443/2016 (Α΄/232) ή/και εντός του φορέα, όπου παρέχεται η εργασία ή σε εποπτεύοντα φορέα, χωρίς αυτοί να έχουν επιληφθεί αρμοδίως.

              Όχι Όχι


            • 2 Αποστολή καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής


              Περιγραφή Ο/Η Προϊστάμενος/η του Τομέα Διαχείρισης και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της ΜΕΕ αποστέλλει την καταγγελία/αναφορά στον/στην Προϊστάμενο/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού.

              Όχι Όχι


            • 3 Χρέωση καταγγελίας σε Επιθεωρητή-Ελεγκτή

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος


              Περιγραφή Ο/Η προϊστάμενος/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού χρεώνει την καταγγελία προς αξιολόγηση σε Επιθεωρητή-Ελεγκτή.

              Όχι Όχι


            • 4 Έλεγχος παραδεκτού καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος


              Περιγραφή Ο/Η Επιθεωρητής-Ελεγκτής παραλαμβάνει την καταγγελία, καταχωρεί τα διαθέσιμα στοιχεία και ελέγχει το παραδεκτό της καταγγελίας, ήτοι i) την ύπαρξη καταγγελίας ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν.3896/2010 (Α΄/207) και τον ν.4443/2016 (Α΄/232) ή/και εντός του φορέα, όπου παρέχεται η εργασία ή σε εποπτεύοντα φορέα και ii) την παρέλευση τριμήνου χωρίς να έχει γίνει από τους ανωτέρω φορείς οιαδήποτε ενέργεια για την εξέτασή της. Εφόσον ικανοποιούνται τα ανωτέρω, η καταγγελία αξιολογείται ως παραδεκτή και αποστέλλεται στον Τομέα Ασφάλισης, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασιακών Σχέσεων της ΜΕΕ για έλεγχο. Σε διαφορετική περίπτωση, η καταγγελία αρχειοθετείται και ενημερώνεται ο/η καταγγέλλων/ουσα για τις προϋποθέσεις της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

              Όχι Όχι


            • 5 Ενημέρωση καταγγέλλοντος

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος


              Περιγραφή Ο/Η καταγγέλλων/ουσα ενημερώνεται για το αποτέλεσμα αξιολόγησης της καταγγελίας του/της κυρίως μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

              Όχι Όχι



            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.