Καταγγελία / αναφορά για ενδεχόμενη παραβίαση των υποχρεώσεων των εκπροσώπων συμφερόντων

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



60eeed80-ddcf-44e6-ba41-269080c47049 684464

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Παρέχεται μόνο ψηφιακά

Ψηφιακά σημεία παροχής

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

30 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας για ενδεχόμενη παραβίαση των υποχρεώσεων των εκπροσώπων συμφερόντων, όπως αυτές απορρέουν από τις διατάξεις του Α΄ Μέρους του ν. 4829/2021 και απευθύνεται σε θεσμικούς φορείς ή οποιονδήποτε τρίτο επιθυμεί να υποβάλλει καταγγελία ή αναφορά στην ΕΑΔ σχετικά με ενδεχόμενη παραβίαση των υποχρεώσεων των εκπροσώπων συμφερόντων.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

Τομέας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της Μονάδας

Παρατηρήσεις

Οι καταγγελίες ή οι αναφορές αξιολογούνται σύμφωνα με το θεσμοθετημένο Σύστημα Αξιολόγησης καταγγελιών ή αναφορών περί παραβίασης των υποχρεώσεων εκπροσώπων συμφερόντων της ΕΑΔ με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών, τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας στη διαχείρισή τους και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην αποτελεσματικότητα της Πολιτείας ως προς τη λήψη δημοσίων αποφάσεων και την άσκηση των δραστηριοτήτων επιρροής από εκπροσώπους συμφερόντων.

Τελευταία ενημέρωση

01/09/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αναφορά/Καταγγελία

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στην ΕΑΔ για ενδεχόμενη παραβίαση των υποχρεώσεων των εκπροσώπων συμφερόντων

Σημειώσεις

Οι καταγγελίες υποβάλλονται επώνυμα ή ανώνυμα, με την επισύναψη τυχόν αποδεικτικών εγγράφων, στη φόρμα καταγγελιών που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο του Μητρώου Διαφάνειας (lobbying.aead.gr), με αποστολή στις ταχυδρομικές διεύθυνσεις της Ε.Α.Δ. και αυτοπροσώπως (ή δια νομίμως εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου) στις εγκαταστάσεις της Ε.Α.Δ.

Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο

        Email

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Υποβολή καταγγελίας/αναφοράς στην ΕΑΔ (Εθνική Αρχή Διαφάνειας) για ενδεχόμενη παραβίαση των υποχρεώσεων των εκπροσώπων συμφερόντων

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Καταγγελία

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (επιστολή), Αίτηση (ψηφιακά), email

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,,


            • 1 Πληρότητας Η καταγγελία ή η αναφορά θα πρέπει να είναι σαφής, να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα και να συνοδεύεται από τη μεγαλύτερη δυνατή τεκμηρίωση.

              Όχι Όχι

            • Υπουργική Απόφαση ΓΓΑΔΔΤ208/5827 2022 2058 Β

              Περιγραφή Διαδικασία υποβολής, εξέτασης αναφορών ή καταγγελιών και επιβολής κυρώσεων για εφαρμογή του Κεφαλαίου Δ’ Μέρους Α’ του ν. 4829/2021

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=587074

            • Νόμος 4829 2021 166 Α

              Περιγραφή Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση της ακεραιότητας του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις. (Α΄ Μέρος).

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=607673

            • Απόφαση Ανεξάρτητης Αρχής 11699 2020 1991 Β

              Περιγραφή Οργανισμός της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.)

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=604759

            • Νόμος 4622 2019 133 Α

              Περιγραφή Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης.

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=580984

            • 1 Υποδοχή καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο/Η αρμόδιος/α υπάλληλος του Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης παραλαμβάνει πρωτοκολλεί και καταχωρεί την καταγγελία ή αναφορά στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), η οποία εν συνεχεία αποστέλλεται στον Τομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της ΜΕΕ για περαιτέρω χειρισμό.

              Σημειώσεις Οι καταγγελίες ή οι αναφορές υποβάλλονται εγγράφως, επώνυμα ή ανώνυμα και ειδικότερα: i) Ηλεκτρονικά: με τη συμπλήρωση της φόρμας καταγγελιών που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο (aead.gr) της Αρχής και την επισύναψη τυχόν αποδεικτικών εγγράφων. ii) Ταχυδρομικά: με αποστολή στις ταχυδρομικές διευθύνσεις της Ε.Α.Δ στην Αθήνα (α) Λ. Λένορμαν 195 και Αμφιαράου, ΤΚ 10442 β) Λ. Συγγρού 60, Τ.Κ. 11742 γ) Λεμπέση 17, Τ.Κ. 11743, δ) Πειραιώς 205, Τ.Κ. 11853 iii) Αυτοπροσώπως (ή δια νομίμως εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου) στις εγκαταστάσεις της Ε.Α.Δ.. Η καταγγελία ή η αναφορά θα πρέπει να είναι σαφής, να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα και να συνοδεύεται από τη μεγαλύτερη δυνατή τεκμηρίωση.

              Όχι Όχι


            • 2 Αποστολή καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο/Η Προϊστάμενος/η του Τομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων αποστέλλει την καταγγελία/αναφορά στον/στην Προϊστάμενο/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού.

              Όχι Όχι


            • 3 Χρέωση καταγγελίας σε Επιθεωρητή-Ελεγκτή

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο/Η προϊστάμενος/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού χρεώνει την καταγγελία προς αξιολόγηση σε αρμόδιο Επιθεωρητή-Ελεγκτή.

              Όχι Όχι


            • 4 Αξιολόγηση καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Ο/Η αξιολογητής καταχωρεί στοιχεία και δεδομένα της καταγγελίας/αναφοράς στο Φύλλο Αξιολόγησης και προβαίνει στην αξιολόγηση αυτής λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια αξιολόγησης, τη βαθμολόγησή τους και τους συντελεστές βαρύτητας. Το Φύλλο Αξιολόγησης υποβάλλεται προς ιεραρχική έγκριση στον/στην Προϊστάμενο/η του Υποτομέα, στον/στην Προϊστάμενο/η του Τομέα και στον/στην Επικεφαλής της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων για την τελική εγκριτική απόφαση.

              Όχι Όχι


            • 5 Έκβαση αξιολόγησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Οι καταγγελίες/αναφορές μετά την έγκριση της κατηγοριοποίησής τους από τον/την Επικεφαλής της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων διαβιβάζονται μέσω ΣΗΔΕ στον αρμόδιο Τομέα Οικονομίας και Ανάπτυξης για περαιτέρω χειρισμό.

              Όχι Όχι


            • 6 Ενημέρωση καταγγέλλοντος/αναφέροντος


              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Εφόσον η καταγγελία ή η αναφορά υποβάλλεται επώνυμα, ο καταγγέλλων/αναφέρων ενημερώνεται για το αποτέλεσμα αξιολόγησής της κυρίως μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

              Όχι Όχι





            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.