|
|
(77 ενδιάμεσες εκδόσεις από 9 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
− | |process_uuid=ca9c9997-3a62-4b38-b349-7ef4ba8b7761
| |
− | |process_id=506552
| |
| |process_official_title=Κατάρτιση Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών Εσωτερικού Ελέγχου | | |process_official_title=Κατάρτιση Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών Εσωτερικού Ελέγχου |
− | |process_description=Το Ετήσιο Πρόγραμμα Εργασιών είναι ένα σημαντικό διοικητικό εργαλείο, που περιλαμβάνει τα έργα (διαβεβαιωτικά και συμβουλευτικά) που πρόκειται να διενεργήσει/παρέχει η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου στο συγκεκριμένο έτος. Ο σχεδιασμός του Προγράμματος αποτελεί την κύρια ευθύνη του Προϊσταμένου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου. Στο τέλος κάθε έτους συντάσσεται το Ετήσιο Πρόγραμμα Εργασιών για το επόμενο έτος. | + | |process_description=Η διαδικασία αυτή είναι ενδοδιοικητική και απευθύνεται στις Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου κάθε δημόσιου φορέα. Αφορά την κατάρτιση του ετήσιου Προγράμματος Εργασιών, το οποίο είναι ένα σημαντικό διοικητικό εργαλείο, που περιλαμβάνει έργα (διαβεβαιωτικά και συμβουλευτικά) που πρόκειται να διενεργήσει/παρέχει η κάθε Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου στο συγκεκριμένο έτος. Ο σχεδιασμός του Προγράμματος αποτελεί την κύρια ευθύνη του Προϊσταμένου της κάθε Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου. Στο τέλος κάθε έτους συντάσσεται το Ετήσιο Πρόγραμμα Εργασιών για το επόμενο έτος. |
| |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
− | |process_org_owner=Φορέας:ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ | + | |process_org_owner=48414 |
− | |process_provision_org_owner_directory=ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ | + | |process_provision_org_owner_directory=362361 |
− | |process_deadline=2 | + | |process_provision_org_group=8990 |
− | |process_deadline_type=Μήνες | + | |process_deadline_duration=P4M |
− | |process_type=Εξωστρεφής | + | |process_see_also=Διενέργεια εσωτερικού ελέγχου, ανά στάδιο, σύμφωνα με τον ν. 4795/2021 |
| + | |process_type=Εσωστρεφής |
| |process_trigger=Αυτεπάγγελτη | | |process_trigger=Αυτεπάγγελτη |
− | |process_usage=Άλλο | + | |process_trigger_type=Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα |
| + | |process_usage=Είσοδος σε άλλη διαδικασία, Εσωτερική διαδικασία |
| |process_output_type=Έναυσμα σε άλλη διαδικασία | | |process_output_type=Έναυσμα σε άλλη διαδικασία |
− | |process_provided_to=Φορείς που την εκτελούν | + | |process_validity_duration_set=Καθορισμένη |
− | |process_tax_type=Έλεγχοι,Εσωτερικές διαδικασίες | + | |process_validity_duration=P1Y |
− | |process_life_events=Εσωτερικές διαδικασίες δημοσίου | + | |process_source=Συντάκτες |
− | |process_cost_min=0 | + | |process_provided_to=Δημόσιους φορείς |
− | |process_cost_max=0 | + | |process_tax_type=Εσωτερικές διαδικασίες |
| + | |process_life_events=Επιχειρηματική δραστηριότητα |
| + | |process_total_duration_steps_min=6048000 |
| + | |process_total_duration_steps_max=10108800 |
| + | |process_cost_min=0.00 |
| + | |process_cost_max=0.00 |
| + | |process_evidence_cost_guarantee=0 |
| |process_evidence_cost_total_number=0 | | |process_evidence_cost_total_number=0 |
| + | |process_evidence_ex_officio_total_number=0 |
| + | |process_evidence_alternative_total_number=0 |
| |process_evidence_prerequisite_total_number=0 | | |process_evidence_prerequisite_total_number=0 |
| |process_evidence_total_number=0 | | |process_evidence_total_number=0 |
| |process_evidence_step_total_number=0 | | |process_evidence_step_total_number=0 |
| |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| + | |process_uuid=ca9c9997-3a62-4b38-b349-7ef4ba8b7761 |
| + | |process_id=506552 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=4795 |
| + | |process_rule_decision_year=2021 |
| + | |process_rule_article=14 |
| + | |process_rule_description=Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδίοικηση. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=62 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20210100062 |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=1 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Προϋποθέσεις και κριτήρια για το σχεδιασμό του Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P10D |
| + | |process_step_duration_max=P20D |
| + | |process_step_description=Με βάση τη χαρτογράφηση των δραστηριοτήτων του φορέα και την αξιολόγηση κινδύνων που έχει πραγματοποιηθεί από τη Διοίκηση ή από το αρμόδιο διοικητικό όργανο, ο Προϊστάμενος Εσωτερικού Ελέγχου προβαίνει στη κατάρτιση του Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών το αργότερο εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους. Κατά τη προετοιμασία του Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών λαμβάνονται υπόψη ενδεικτικά: |
| + | οι αντικειμενικοί στόχοι του φορέα, |
| + | οι εγγενείς κίνδυνοι και το κατά πόσο ο φορέας διαχειρίζεται αποτελεσματικά τους κινδύνους αυτούς, |
| + | τυχόν προηγούμενοι έλεγχοι (Ελεγκτικό Συνέδριο, ΓΛΚ) καθώς και η συμμόρφωση του φορέα με τα συμπεράσματα, τις προτάσεις και τις διορθωτικές ενέργειες των ελέγχων αυτών, |
| + | η βαρύτητα μιας δραστηριότητας για τη λειτουργία του φορέα (π.χ. οικονομικές υπηρεσίες), |
| + | η ιεράρχηση και η ταξινόμηση των κινδύνων ανά λειτουργία του φορέα και βαθμό σπουδαιότητας. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=2 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Προσδιορισμός Περιβάλλοντος Ελέγχου- Α' στάδιο κατάρτισης του Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
| + | |process_step_duration_min=P10D |
| + | |process_step_duration_max=P20D |
| + | |process_step_description=Για να διασφαλιστεί η πληρότητα του περιβάλλοντος ελέγχου, ο Προϊστάμενος Εσωτερικού Ελέγχου θα πρέπει να εξετάσει τη στρατηγική και τους στόχους του φορέα, το κανονιστικό και νομικό πλαίσιο, τις διαδικασίες όλων των κύριων λειτουργιών, τους συνεργαζόμενους με το φορέα, τις σημαντικές εφαρμογές πληροφορικής και τα κυριότερα πληροφοριακά συστήματα. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=3 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Εντοπισμός όλων των κινδύνων που σχετίζονται με το περιβάλλον ελέγχου- Β' στάδιο κατάρτισης Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P10D |
| + | |process_step_duration_max=P15D |
| + | |process_step_description=Για την αναγνώριση των κινδύνων ο εσωτερικός ελεγκτής μπορεί καταρχάς να συλλέξει πληροφορίες από πηγές όπως: το Οργανόγραμμα, πρακτικά συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων, οι ετήσιες εκθέσεις και δημόσιες αναφορές, προηγούμενες αξιολογήσεις και εκθέσεις (λειτουργίες δεύτερης γραμμής ρόλων, Υπουργείο Οικονομικών, ορκωτοί ελεγκτές-αν υπάρχουν), συναντήσεις με στελέχη της Διοίκησης, το στρατηγικό σχέδιο του φορέα και τα εγχειρίδια διαδικασιών. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=4 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Ιεράρχηση των κινδύνων και προσδιορισμός προτεραιοτήτων -Γ' στάδιο κατάρτισης Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
| + | |process_step_duration_min=P10D |
| + | |process_step_duration_max=P12D |
| + | |process_step_description=Οι κίνδυνοι, για την καλύτερη ανάλυση, αποτίμηση και διαχείριση, μπορεί να ενταχθούν σε διάφορες κατηγορίες, όπως: υψηλοί, μεσαίοι, χαμηλοί ή/και να κατηγοριοποιηθούν σε διάφορους τύπους, όπως στρατηγικοί, χρηματοοικονομικοί, λειτουργικοί, ατυχημάτων φυσικού και ανθρώπινου περιβάλλοντος κλπ. Η βαθμολόγηση των κινδύνων έχει να κάνει με την προληπτική αξιολόγηση των λειτουργικών κινδύνων, προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα σε δραστηριότητες με υψηλό κίνδυνο. Για να εκπονηθεί η αξιολόγηση της βαρύτητας των κινδύνων, κάθε κίνδυνος πρέπει να εξετασθεί σε συσχέτιση με τους υπόλοιπους. Η ανάλυση κινδύνων περιλαμβάνει την εξέταση της εκτιμώμενης επίπτωσης ενός κινδύνου σε σχέση με την πιθανότητα να συμβεί. Οι κίνδυνοι μπορούν να χαρτογραφηθούν μαζί ώστε να διευκολύνεται ο διαχωρισμός μεταξύ υψηλών και χαμηλών κινδύνων. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=5 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Αντιστοίχιση των πιό κρίσιμων κινδύνων με την ελεγχόμενη μονάδα ή δραστηριότητα και την προτεραιοποίηση των αποστολών ελέγχου - Δ' στάδιο κατάρτισης του Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P10D |
| + | |process_step_duration_max=P20D |
| + | |process_step_description=Ο κύριος σκοπός της αξιολόγησης κινδύνων για το Ετήσιο Πρόγραμμα Εργασιών είναι να δοθεί προτεραιότητα στους σημαντικούς κινδύνους και να προτεραιοποιηθούν οι έλεγχοι των σχετικών περιοχών. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=6 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Κατανομή των ελεγκτικών πόρων - Ε' στάδιο κατάρτισης του Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P10D |
| + | |process_step_duration_max=P20D |
| + | |process_step_description=Στο πλαίσιο της διαχείρισης πόρων ο Προϊστάμενος Εσωτερικού Ελέγχου πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι πόροι της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου (ΜΕΕ) είναι κατάλληλοι, επαρκείς και αξιοποιούνται αποτελεσματικά ώστε να επιτυγχάνεται το εγκεκριμένο πρόγραμμα. Δεδομένου ότι σπάνια οι πόροι επαρκούν για να καλυφθούν τα πάντα, οι έλεγχοι πρέπει να λάβουν προτεραιότητα ανάλογα με την διαθεσιμότητα των πόρων. Η λίστα που σχηματοποιείται συνιστά το Πρόγραμμα Εργασιών. Εάν υπάρχουν περιοχές υψηλού ή μέσου κινδύνου που δεν έχουν συμπεριληφθεί στον προγραμματισμό λόγω έλλειψης πόρων, το γεγονός αυτό πρέπει να επισημανθεί ιδιαιτέρως από τον Προϊστάμενο Εσωτερικού Ελέγχου, κατά την έγκριση του Προγράμματος Εργασιών. Το Πρόγραμμα Εργασιών σταθμίζει ουσιαστικά (α) τις ελεγκτικές ανάγκες της Μονάδας που προκύπτουν από την αξιολόγηση κινδύνων αλλά και από λοιπές πηγές, όπως από σχόλια των ανώτερων στελεχών της Διοίκησης, το παρεπόμενο ελεγκτικό έργο άλλων μονάδων του φορέα (πχ. Οικονομική Διεύθυνση, Επιθεώρηση κλπ.) και εξωτερικών οργάνων και (β) του διαθέσιμου ελεγκτικού χρόνου. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=7 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Ανάπτυξη, επικοινωνία και έγκριση του Ετήσιου Προγράμματος Εργασιών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής |
| + | |process_step_implementation=Υπογραφή |
| + | |process_step_duration_min=P10D |
| + | |process_step_duration_max=P10D |
| + | |process_step_description=Σε συνεργασία με τη Διοίκηση επιβεβαιώνεται ότι το προτεινόμενο πρόγραμμα εργασιών καλύπτει τις ανάγκες του περιβάλλοντος ελέγχου του φορέα και τις προτεραιότητες της Διοίκησης. |
| + | Όταν οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα εργασιών προωθείται στον επικεφαλής του φορέα προς έγκριση. |
| }} | | }} |