|
|
(38 ενδιάμεσες εκδόσεις από 11 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
− | |process_uuid=a6490462-70ef-453c-8274-ae893be824fc
| |
− | |process_id=833801
| |
| |process_official_title=Κύρωση κανονισμού εργασίας επιχείρησης | | |process_official_title=Κύρωση κανονισμού εργασίας επιχείρησης |
| |process_alternative_titles=Κύρωση κανονισμού, κανονισμός επιχείρησης, κανονισμός εργασίας | | |process_alternative_titles=Κύρωση κανονισμού, κανονισμός επιχείρησης, κανονισμός εργασίας |
− | |process_description=Αφορά την κύρωση κανονισμού εργασίας για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που γίνεται από το ΣΕΠΕ. Επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις ή εργασίες εν γένει, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή και από το αν ανήκουν σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολούν προσωπικό μεγαλύτερο των 70 ατόμων, έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν κανονισμό εργασίας. Μάλιστα με απόφαση του Υπουργείου Εργασίας είναι δυνατόν να επεκτείνεται η υποχρέωση αυτή και σε επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό κάτω των 70 ατόμων, όχι όμως μικρότερο των 40. | + | |process_description=Η διαδικασία αφορά στην κύρωση κανονισμού εργασίας για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις από το ΣΕΠΕ. |
| |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
− | |process_org_owner=Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ | + | |process_org_owner=28202 |
− | |process_provision_org=ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε) | + | |process_provision_org_group=2118 |
− | |process_remarks=Η κατάρτιση των κανονισμών γίνεται από τον εργοδότη και δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του προσωπικού που αφορά ο κανονισμός. Παρέχεται όμως η ευχέρεια στην οικεία συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων να προσφύγει ενώπιον του Τμήματος Κανονισμών Εργασίας κατά των διατάξεων του Κανονισμού που αντίκεινται στους νόμους ή στα εκτελεστικά τους διατάγματα ή υπ. Αποφάσεις. Προκειμένου να αποκτήσει ο κανονισμός ισχύ, απαιτείται κύρωση από τη Διοίκηση. Η κύρωση για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις γίνεται από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας , ενώ για τις επιχειρήσεις- εκμεταλλεύσεις που ανήκουν ή ασκούνται από το Δημόσιο καθώς και για εκείνες των Δήμων, Κοινοτήτων, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου Τραπεζών και Κλινικών η κύρωση γίνεται με κοινή Απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και του Υπουργού που ασκεί την εποπτεία. | + | |process_provision_org_directory=Τμήμα συντονισμού επιθεώρησης εργασιακών σχέσεων |
− | |process_deadline_type=Μήνες | + | |process_remarks=Η κατάρτιση των κανονισμών γίνεται από τον εργοδότη και δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του προσωπικού που αφορά ο κανονισμός. Παρέχεται όμως η ευχέρεια στην οικεία συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων να προσφύγει ενώπιον του Τμήματος Κανονισμών Εργασίας, κατά των διατάξεων του Κανονισμού που αντίκεινται στους νόμους ή στα εκτελεστικά τους διατάγματα ή Υπ. Αποφάσεις. Προκειμένου να αποκτήσει ο κανονισμός ισχύ, απαιτείται κύρωση από τη Διοίκηση. Η κύρωση για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις γίνεται από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, ενώ για τις επιχειρήσεις- εκμεταλλεύσεις που ανήκουν ή ασκούνται από το Δημόσιο καθώς και για εκείνες των Δήμων, Κοινοτήτων, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου Τραπεζών και Κλινικών η κύρωση γίνεται με κοινή Απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και του Υπουργού που ασκεί την εποπτεία. |
− | |process_estimated_implementation_time_type=Μήνες | + | |process_estimated_implementation_duration_max=P2Y |
| + | |process_evidence_identification_type=Ταυτοποιητικό έγγραφο |
| |process_type=Εξωστρεφής | | |process_type=Εξωστρεφής |
| |process_trigger=Αιτούμενη | | |process_trigger=Αιτούμενη |
| |process_trigger_type=Αίτηση (έντυπο) | | |process_trigger_type=Αίτηση (έντυπο) |
| |process_output_type=Διοικητική πράξη | | |process_output_type=Διοικητική πράξη |
− | |process_source=Συντάκτες | + | |process_source=Συντάκτες, SDG |
− | |process_provided_to=Επιχειρήσεις | + | |process_provided_to=Επιχειρήσεις,Εργοδότες |
− | |process_tax_type=Κυρώσεις,Χορηγήσεις | + | |process_tax_type=Επικυρώσεις |
− | |process_total_duration_steps_min=1 | + | |process_life_events=Αδειοδοτήσεις και συμμόρφωση, Απασχόληση προσωπικού |
− | |process_total_duration_steps_max=36.5 | + | |process_total_duration_steps_min=2851500 |
− | |process_total_duration_steps_type=Μήνες
| + | |process_total_duration_steps_max=95042700 |
− | |process_cost_min=60 | + | |process_cost_min=60.00 |
− | |process_cost_max=440 | + | |process_cost_max=440.00 |
| |process_evidence_cost_guarantee=0 | | |process_evidence_cost_guarantee=0 |
| |process_evidence_cost_total_number=0 | | |process_evidence_cost_total_number=0 |
| + | |process_evidence_ex_officio_total_number=0 |
| + | |process_evidence_alternative_total_number=0 |
| |process_evidence_prerequisite_total_number=0 | | |process_evidence_prerequisite_total_number=0 |
− | |process_evidence_total_number=4 | + | |process_evidence_total_number=2 |
| |process_evidence_step_total_number=0 | | |process_evidence_step_total_number=0 |
| |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
− | |process_evidence_ex_officio_total_number=0 | + | |process_sdg_codes=J1 |
− | |process_evidence_alternative_total_number=0 | + | |process_application_type=Αίτηση |
− | }}
| + | |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά) |
− | {{process sdg
| + | |process_application_owner=Νομικά πρόσωπα |
− | |process_sdg_code=J1 | + | |process_application_description=Αίτηση για την κύρωση κανονισμού εργασίας ή τροποποίηση κανονισμού εργασίας. |
− | |process_sdg_title=Εγγραφή, μεταβολή της νομικής μορφής ή κλείσιμο επιχείρησης | + | |process_application_note=Η αίτηση κατατίθεται εις διπλούν στα αρμόδια Τμήματα Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (παρ. 2.ια του άρθρ.2 του Ν. 3996/2011, άρθρο 47 Π.Δ 134/2017). Η τοπική αρμοδιότητα των ΤΣΕΕΣ ορίζεται με βάση τον τόπο, που βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης. |
− | |process_sdg_description=εγγραφή, μεταβολή της νομικής μορφής ή κλείσιμο επιχείρησης στην Ελλάδα (διαδικασίες εγγραφής και νομικές μορφές άσκησης δραστηριότητας) | + | |process_uuid=a6490462-70ef-453c-8274-ae893be824fc |
| + | |process_id=833801 |
| + | |process_estimated_implementation_duration=62208000 |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
| |process_conditions_num_id=1 | | |process_conditions_num_id=1 |
| |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
− | |process_conditions_type=Άλλο | + | |process_conditions_type=Εργασιακές |
− | |process_conditions_name=Υποχρέωση για κατάρτιση κανονισμού εργασίας έχουν οι επιχειρήσεις , εκμεταλλεύσεις η εργασίες εν γένει, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή και από το αν ανήκουν σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολούν προσωπικό μεγαλύτερο των 70 ατόμων, έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν κανονισμό εργασίας. Μάλιστα με απόφαση του Υπ. Εργασίας είναι δυνατόν να επεκτείνεται η υποχρέωση αυτή και σε επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό κάτω των 70 ατόμων, όχι όμως μικρότερο των 40 | + | |process_conditions_name=Υποχρέωση για κατάρτιση κανονισμού εργασίας έχουν οι επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις ή εργασίες εν γένει, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή και από το αν ανήκουν σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολούν προσωπικό μεγαλύτερο των 70 ατόμων, έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν κανονισμό εργασίας. Με απόφαση του Υπ. Εργασίας είναι δυνατόν να επεκτείνεται η υποχρέωση αυτή και σε επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό κάτω των 70 ατόμων, όχι όμως μικρότερο των 40. |
| }} | | }} |
| {{process evidences cost | | {{process evidences cost |
| |process_evidence_cost_num_id=1 | | |process_evidence_cost_num_id=1 |
| |process_evidence_cost_alternative=Όχι | | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
− | |process_evidence_cost_type=e-Παράβολο | + | |process_evidence_cost_type=Παράβολο (δεν τηρείται στο e-παράβολο) |
| |process_evidence_cost_calculation=Εφάπαξ | | |process_evidence_cost_calculation=Εφάπαξ |
− | |process_evidence_cost_code=3428
| + | |process_evidence_cost_description=Για την υποβολή και συζήτηση των κανονισμών εργασίας, ορίζεται παράβολο εκατόν ογδόντα (180) ευρώ. Για την τροποποίηση των κανονισμών, ορίζεται παράβολο εξήντα (60) ευρώ. Τα ανωτέρω ισχύουν για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν μέχρι εβδομήντα (70) εργαζόμενους. |
− | |process_evidence_cost_description=Το παράβολο , όπως αυτό προβλέπεται στην υπ΄αριθμ. 2322/19.03.2002 Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ. Δεν εκδίδεται μέσω του e-paravolo. | + | Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ και κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας. |
− | α) εκατόν ογδόντα (180) ευρώ για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν μέχρι εβδομήντα (70) εργαζόμενους,
| + | *Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού. |
− | β) τριακόσια (300) ευρώ για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν εβδομήντα ένα (71) έως εκατόν ογδόντα (180) εργαζόμενους,
| |
− | γ) τετρακόσια σαράντα (440) ευρώ για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν περισσότερους από εκατόν ογδόντα (180) εργαζόμενους.
| |
− | Για την τροποποίηση των ανωτέρω αναφερομένων Κανονισμών, ορίζουμε παράβολο εξήντα (60) ευρώ, εκατό (100)ευρώ, και εκατόν πενήντα (150) ευρώ αντίστοιχα.
| |
− | Το κατά τα ανωτέρω οριζόμενο παράβολο κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας.
| |
− | Από την υποχρέωση καταβολής του ανωτέρω παραβόλου εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού.
| |
| |process_evidence_cost_min=60 | | |process_evidence_cost_min=60 |
| + | |process_evidence_cost_max=180 |
| + | |process_evidence_cost_payment_type=Ταμείο τραπέζης, Ψηφιακά (web banking) |
| + | }} |
| + | {{process evidences cost |
| + | |process_evidence_cost_num_id=2 |
| + | |process_evidence_cost_alternative=Ναι |
| + | |process_evidence_cost_alternative_of_selector=1 |
| + | |process_evidence_cost_alternative_of=1 |
| + | |process_evidence_cost_type=Παράβολο (δεν τηρείται στο e-παράβολο) |
| + | |process_evidence_cost_calculation=Εφάπαξ |
| + | |process_evidence_cost_description=Για την υποβολή και συζήτηση των κανονισμών εργασίας, ορίζεται παράβολο τριακοσίων (300) ευρώ. Για την τροποποίηση των κανονισμών, ορίζεται παράβολο εκατό (100) ευρώ. Τα ανωτέρω ισχύουν για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν από εβδομήντα ένα (71) εργαζόμενους έως εκατόν ογδόντα (180). |
| + | Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ και κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας. |
| + | *Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού. |
| + | |process_evidence_cost_min=100 |
| + | |process_evidence_cost_max=300 |
| + | |process_evidence_cost_payment_type=Ταμείο τραπέζης, Ψηφιακά (web banking) |
| + | }} |
| + | {{process evidences cost |
| + | |process_evidence_cost_num_id=3 |
| + | |process_evidence_cost_alternative=Ναι |
| + | |process_evidence_cost_alternative_of_selector=1 |
| + | |process_evidence_cost_alternative_of=1 |
| + | |process_evidence_cost_type=Παράβολο (δεν τηρείται στο e-παράβολο) |
| + | |process_evidence_cost_calculation=Εφάπαξ |
| + | |process_evidence_cost_description=Για την υποβολή και συζήτηση των κανονισμών εργασίας, ορίζεται παράβολο τετρακοσίων σαράντα (440) ευρώ. Για την τροποποίηση των κανονισμών, ορίζεται παράβολο εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Τα ανωτέρω ισχύουν για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν περισσότερους από εκατόν ογδόντα (180) εργαζόμενους. |
| + | Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ και κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας. |
| + | *Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού. |
| + | |process_evidence_cost_min=150 |
| |process_evidence_cost_max=440 | | |process_evidence_cost_max=440 |
− | |process_evidence_cost_url=https://www1.gsis.gr/sgsisapps/eparavolo/public/create.htm?langId=1 | + | |process_evidence_cost_payment_type=Ταμείο τραπέζης, Ψηφιακά (web banking) |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
| |process_evidence_num_id=1 | | |process_evidence_num_id=1 |
| + | |process_evidence_type=7320 |
| |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι | | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
| |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά) | | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά) |
| |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα | | |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα |
− | |process_evidence_type=Αίτηση
| |
− | |process_evidence_identification_type=Ταυτοποιητικό έγγραφο
| |
− | |process_evidence_description=Αίτηση για κύρωση κανονισμού εργασίας ή τροποποίηση κανονισμού εργασίας
| |
− | |process_evidence_note=Η αίτηση εις διπλούν κατατίθεται στα αρμόδια Τμήματα Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (παρ. 2.ια του άρθρ.2 του Ν. 3996/2011, άρθρο 47 Π.Δ 134/2017). Η τοπική αρμοδιότητα των ΤΣΕΕΣ ορίζεται με βάση τον τόπο, που βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης.
| |
− | }}
| |
− | {{process evidences
| |
− | |process_evidence_num_id=2
| |
− | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι
| |
− | |process_evidence_alternative=Όχι
| |
− | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)
| |
− | |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα
| |
− | |process_evidence_type=Υπεύθυνη Δήλωση
| |
| |process_evidence_description=Υπεύθυνη δήλωση του νομικού εκπροσώπου της επιχείρησης που αναφέρει τον ακριβή αριθμό απασχολούμενου προσωπικού της επιχείρησης και οτι η επιχείρηση δεν έχει επιχειρησιακό σωματείο ή συμβούλιο εργαζομένων. | | |process_evidence_description=Υπεύθυνη δήλωση του νομικού εκπροσώπου της επιχείρησης που αναφέρει τον ακριβή αριθμό απασχολούμενου προσωπικού της επιχείρησης και οτι η επιχείρηση δεν έχει επιχειρησιακό σωματείο ή συμβούλιο εργαζομένων. |
− | |process_evidence_related_process=ΔΔ:Υπεύθυνη δήλωση και ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση | + | |process_evidence_related_process=Υπεύθυνη δήλωση και ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση |
| |process_evidence_related_url=https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses | | |process_evidence_related_url=https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
− | |process_evidence_num_id=3 | + | |process_evidence_num_id=2 |
| + | |process_evidence_type=5658 |
| |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι | | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
| |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά) | | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά) |
| |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα | | |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα |
− | |process_evidence_type=Αντίγραφο εγγράφου
| + | |process_evidence_description=Οκτώ (8) αντίγραφα του Κανονισμού εργασίας επιχείρησης |
− | |process_evidence_description=10 αντίγραφα του κανονισμού | |
− | }}
| |
− | {{process evidences
| |
− | |process_evidence_num_id=4
| |
− | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι
| |
− | |process_evidence_alternative=Όχι
| |
− | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)
| |
− | |process_evidence_owner=Φυσικά πρόσωπα
| |
− | |process_evidence_type=Άλλο
| |
− | |process_evidence_description=Χρηματικό παράβολο
| |
− | |process_evidence_note=Χρηματικό παράβολο, όπως προβλέπεται από την υπ΄αριθμ. 2322/19.03.2002 Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
| |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 107: |
Γραμμή 112: |
| |process_rule_description=Διευκρινήσεις για την υποβολή προς κύρωση κανονισμών Εργασίας προσωπικού που καταρτίζονται μονομερώς από τον εργοδότη, σύμφνα με τις διατάξεις του ν.δ. 3789/1957, σε συμμόρφωση με το άρθρο 11 του Ν. 4808/2021 και την υπ΄αριθ. 82063/2021 ΥΑ | | |process_rule_description=Διευκρινήσεις για την υποβολή προς κύρωση κανονισμών Εργασίας προσωπικού που καταρτίζονται μονομερώς από τον εργοδότη, σύμφνα με τις διατάξεις του ν.δ. 3789/1957, σε συμμόρφωση με το άρθρο 11 του Ν. 4808/2021 και την υπ΄αριθ. 82063/2021 ΥΑ |
| |process_rule_ada=9ΣΕΤ46ΜΤΛΚ-39Γ | | |process_rule_ada=9ΣΕΤ46ΜΤΛΚ-39Γ |
| + | |process_rule_url=https://diavgeia.gov.gr/doc/9%CE%A3%CE%95%CE%A446%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%9A-39%CE%93?inline=true |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 112: |
Γραμμή 118: |
| |process_rule_decision_number=82063 | | |process_rule_decision_number=82063 |
| |process_rule_decision_year=2021 | | |process_rule_decision_year=2021 |
− | |process_rule_article=2,3 | + | |process_rule_article=2, 3 |
| |process_rule_description=Η διαβούλευση επί των πολιτικών των άρθρων 9 και 10 του ν. 4808/2021 διεξάγεται ως εξής: | | |process_rule_description=Η διαβούλευση επί των πολιτικών των άρθρων 9 και 10 του ν. 4808/2021 διεξάγεται ως εξής: |
− |
| |
| α) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού ή εφόσον διαθέτει ήδη ή καταρτίζει τέτοιο, ενσωματώνει σε αυτόν το κείμενο πολιτικών των άρθρων 9 και 10, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται περί κατάρτισης ή τροποποίησης αυτού, και συμπεριλαμβάνει σε αυτόν προβλέψεις για πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχική διαδικασία και πειθαρχικές ποινές, στο πλαίσιο ή σε συνέχεια καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία. | | α) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού ή εφόσον διαθέτει ήδη ή καταρτίζει τέτοιο, ενσωματώνει σε αυτόν το κείμενο πολιτικών των άρθρων 9 και 10, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται περί κατάρτισης ή τροποποίησης αυτού, και συμπεριλαμβάνει σε αυτόν προβλέψεις για πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχική διαδικασία και πειθαρχικές ποινές, στο πλαίσιο ή σε συνέχεια καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία. |
− |
| |
| β) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης δεν έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού, το σχέδιο πολιτικών των άρθρων 9 και 10 της επιχείρησης αποτελεί αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων κατά την κατάρτιση Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. | | β) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης δεν έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού, το σχέδιο πολιτικών των άρθρων 9 και 10 της επιχείρησης αποτελεί αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων κατά την κατάρτιση Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. |
− |
| |
| γ) Σε κάθε άλλη περίπτωση, καθώς και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών των ανωτέρω υποπαρ. α) ή β), οι πολιτικές των άρθρων 9 και 10 καταρτίζονται από την επιχείρηση - εργοδότη. Ο εργοδότης διαβουλεύεται επί του σχεδίου των πολιτικών με τους εκπροσώπους της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης ή με το συμβούλιο εργαζομένων ή, εφόσον δεν υπάρχουν, ενημερώνει τους εργαζόμενους για την επικείμενη κατάρτιση και αναρτά το σχέδιο πολιτικής στον χώρο εργασίας, προκειμένου να λάβει απόψεις, κατά τα οριζόμενα από το άρθρο 11 του ν. 4808/2021. | | γ) Σε κάθε άλλη περίπτωση, καθώς και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών των ανωτέρω υποπαρ. α) ή β), οι πολιτικές των άρθρων 9 και 10 καταρτίζονται από την επιχείρηση - εργοδότη. Ο εργοδότης διαβουλεύεται επί του σχεδίου των πολιτικών με τους εκπροσώπους της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης ή με το συμβούλιο εργαζομένων ή, εφόσον δεν υπάρχουν, ενημερώνει τους εργαζόμενους για την επικείμενη κατάρτιση και αναρτά το σχέδιο πολιτικής στον χώρο εργασίας, προκειμένου να λάβει απόψεις, κατά τα οριζόμενα από το άρθρο 11 του ν. 4808/2021. |
| |process_rule_gazette_doc_number=5059 | | |process_rule_gazette_doc_number=5059 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Β | | |process_rule_gazette_doc_issue=Β |
− | |process_rule_url=http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL8eXNC2Lvs-qpp6k5uE6xNduJInJ48_97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Pu3hxZzkOTz5qZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtXm5zCU1_xLQzybEWT2zydtunhv4arSXsO3G6sih2Puu | + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20210205059 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 130: |
Γραμμή 133: |
| |process_rule_article=11 | | |process_rule_article=11 |
| |process_rule_description=Περιεχόμενο Κανονισμών Εργασίας και Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας | | |process_rule_description=Περιεχόμενο Κανονισμών Εργασίας και Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας |
− |
| |
| Οι πολιτικές των άρθρων 9 και 10 είναι αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων ως περιεχόμενο της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ή του Κανονισμού Εργασίας ή καταρτίζονται από τον εργοδότη, κατόπιν διαβούλευσης με τους εκπροσώπους της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης ή με το συμβούλιο εργαζομένων και, εφόσον δεν υπάρχουν συνδικαλιστικές οργανώσεις και συμβούλιο εργαζομένων, κατόπιν ενημέρωσης των εργαζομένων και ανάρτησης του σχεδίου πολιτικής στον χώρο εργασίας ή γνωστοποίησής του, προκειμένου να λάβει απόψεις. Ειδικά οι προβλέψεις για πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχική διαδικασία και πειθαρχικές ποινές στο πλαίσιο ή σε συνέχεια καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία αποτελούν υποχρεωτικό περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας, εφόσον τέτοιος υπάρχει ή υπάρχει υποχρέωση κατάρτισης τέτοιου. | | Οι πολιτικές των άρθρων 9 και 10 είναι αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων ως περιεχόμενο της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ή του Κανονισμού Εργασίας ή καταρτίζονται από τον εργοδότη, κατόπιν διαβούλευσης με τους εκπροσώπους της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης ή με το συμβούλιο εργαζομένων και, εφόσον δεν υπάρχουν συνδικαλιστικές οργανώσεις και συμβούλιο εργαζομένων, κατόπιν ενημέρωσης των εργαζομένων και ανάρτησης του σχεδίου πολιτικής στον χώρο εργασίας ή γνωστοποίησής του, προκειμένου να λάβει απόψεις. Ειδικά οι προβλέψεις για πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχική διαδικασία και πειθαρχικές ποινές στο πλαίσιο ή σε συνέχεια καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία αποτελούν υποχρεωτικό περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας, εφόσον τέτοιος υπάρχει ή υπάρχει υποχρέωση κατάρτισης τέτοιου. |
| |process_rule_gazette_doc_number=101 | | |process_rule_gazette_doc_number=101 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
− | |process_rule_url=http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL8zNy8ycs-iQh5MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyIq-BTkXB0ftEAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIudXUV9pVDaEYxpe0ImzlQkKIWCJLJFrxeWJd2NicMdRi | + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20210100101 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 140: |
Γραμμή 142: |
| |process_rule_decision_number=2322 | | |process_rule_decision_number=2322 |
| |process_rule_decision_year=2002 | | |process_rule_decision_year=2002 |
− | |process_rule_description=Καθορισμός ύψους παραβόλου για την υποβολή και έγκριση κανονισμών εργασίας | + | |process_rule_description=Καθορισμός ύψους παραβόλου για την υποβολή και έγκριση κανονισμών εργασίας. |
| |process_rule_gazette_doc_number=371 | | |process_rule_gazette_doc_number=371 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Β | | |process_rule_gazette_doc_issue=Β |
− | |process_rule_url=http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wHghqNAYvmYB3dtvSoClrL8_h6wwjeLrLZ5MXD0LzQTLf7MGgcO23N88knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIueLY5Amttcx92WuSIu3KXz_NTWQG4gkXtjskgokdT5rG | + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20020200371 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 149: |
Γραμμή 151: |
| |process_rule_decision_number=3789 | | |process_rule_decision_number=3789 |
| |process_rule_decision_year=1957 | | |process_rule_decision_year=1957 |
− | |process_rule_description=Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως ενίων διατάξεων της Εργατικής Νομοθεσίας | + | |process_rule_description=Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως ενίων διατάξεων της Εργατικής Νομοθεσίας. |
| |process_rule_gazette_doc_number=210 | | |process_rule_gazette_doc_number=210 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
− | |process_rule_url=http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGyhVjr6uLQjXdtvSoClrL8AAq6YYgHlq55MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuZTbuA_G-whWJ8ZFLE7FkaHDS2iElYujkm5FuCFOdacV | + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19570100210 |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 158: |
Γραμμή 160: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Υποβολή αίτησης | + | |process_step_title=Παραλαβή αίτησης. |
− | |process_step_official=Άλλο | + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_duration_min=PT1M |
− | |process_step_duration_max=5 | + | |process_step_duration_max=PT5M |
− | |process_step_duration_type=Λεπτά
| |
| |process_step_description=Υποβολή αίτησης και έλεγχος δικαιολογητικών από τον Προιστάμενο ή από υπάλληλο του Τμήματος Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ) | | |process_step_description=Υποβολή αίτησης και έλεγχος δικαιολογητικών από τον Προιστάμενο ή από υπάλληλο του Τμήματος Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ) |
| }} | | }} |
Γραμμή 171: |
Γραμμή 172: |
| |process_step_title=Πρωτοκόλληση της αίτησης | | |process_step_title=Πρωτοκόλληση της αίτησης |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
− | |process_step_duration_min=2 | + | |process_step_duration_min=PT2M |
− | |process_step_duration_max=5 | + | |process_step_duration_max=PT5M |
− | |process_step_duration_type=Λεπτά
| |
| |process_step_description=Ο υπάλληλος πρωτοκολλεί την αίτηση και χορηγεί αριθμό πρωτοκόλλου από τον ΠΑΠΥΡΟ | | |process_step_description=Ο υπάλληλος πρωτοκολλεί την αίτηση και χορηγεί αριθμό πρωτοκόλλου από τον ΠΑΠΥΡΟ |
| }} | | }} |
Γραμμή 180: |
Γραμμή 180: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Διαβίβαση του φακέλου από το ΤΣΕΕΣ στην Τριμελή Επιτροπή του Π.Δ 369/1989, που λειτουργεί σε κάθε περιφερειακή ενότητα | + | |process_step_title=Διαβίβαση του φακέλου σε Τριμελή Επιτροπή |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_max=5 | + | |process_step_duration_max=P5D |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| + | |process_step_description=Διαβίβαση του φακέλου από το ΤΣΕΕΣ στην Τριμελή Επιτροπή του Π.Δ 369/1989, που λειτουργεί σε κάθε περιφερειακή ενότητα. |
− | |process_step_description=Διαβίβαση του φακέλου από το ΤΣΕΕΣ στην Τριμελή Επιτροπή του Π.Δ 369/1989, που λειτουργεί σε κάθε περιφερειακή ενότητα | |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 193: |
Γραμμή 192: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Ορισμός ημερομηνίας συζήτησης από την επιτροπή | | |process_step_title=Ορισμός ημερομηνίας συζήτησης από την επιτροπή |
− | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | + | |process_step_official=Συλλογικό όργανο |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_max=36 | + | |process_step_duration_min=P1M |
− | |process_step_duration_type=Μήνες | + | |process_step_duration_max=P3Y |
| |process_step_description=Ορίζεται από την επιτροπή ημερομηνία συζήτησης | | |process_step_description=Ορίζεται από την επιτροπή ημερομηνία συζήτησης |
| }} | | }} |
Γραμμή 204: |
Γραμμή 203: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Συζήτηση της επιτροπής παρουσία του εργοδότη | | |process_step_title=Συζήτηση της επιτροπής παρουσία του εργοδότη |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_official=Συλλογικό όργανο |
− | |process_step_duration_max=30 | + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_type=Λεπτά | + | |process_step_duration_min=PT1M |
− | |process_step_description=Συζήτηση και ενημέρωση της επιχείρησης για τις προτεινόμενες αλλαγές | + | |process_step_duration_max=PT30M |
| + | |process_step_description=Συζήτηση και ενημέρωση της επιχείρησης για τις προτεινόμενες αλλαγές. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 214: |
Γραμμή 214: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Επανυποβολή του κανονισμού με τις αλλαγές | | |process_step_title=Επανυποβολή του κανονισμού με τις αλλαγές |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_official=Συλλογικό όργανο |
− | |process_step_duration_max=5 | + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_type=Λεπτά | + | |process_step_duration_min=PT1M |
− | |process_step_description=Μετά την επανυποβολή του κανονισμού ακολουθεί επανέλεγχος | + | |process_step_duration_max=PT5M |
| + | |process_step_description=Μετά την επανυποβολή του κανονισμού ακολουθεί επανέλεγχος. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 224: |
Γραμμή 225: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Γνωμοδότηση της επιτροπής | | |process_step_title=Γνωμοδότηση της επιτροπής |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_official=Συλλογικό όργανο |
− | |process_step_duration_max=5 | + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_description=Γνωμοδότηση της επιτροπής και διαβίβαση του φακέλου στο τμήμα συντονισμού επιθεώρησης εργασιακών σχέσεων που ανήκει η έδρα της επιχείρησης | + | |process_step_duration_max=P5D |
| + | |process_step_description=Γνωμοδότηση της επιτροπής και διαβίβαση του φακέλου στο τμήμα συντονισμού επιθεώρησης εργασιακών σχέσεων που ανήκει η έδρα της επιχείρησης. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
| |process_step_num_id=8 | | |process_step_num_id=8 |
− | |process_step_exit=Όχι | + | |process_step_exit=Ναι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Έλεγχος του κανονισμού και έγκριση αυτού | | |process_step_title=Έλεγχος του κανονισμού και έγκριση αυτού |
| |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης | | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_max=10 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες | + | |process_step_duration_max=P10D |
− | |process_step_description=Έλεγχος του κανονισμού και έγκριση αυτού με δημιουργία διοικητικής πράξης με θέμα ¨Έγκριση του κανονισμού" η οποία υπογράφεται από τον Προιστάμενο του Τμήματος Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων της έδρας της επιχείρησης | + | |process_step_description=Έλεγχος του κανονισμού και έγκριση αυτού με δημιουργία διοικητικής πράξης με θέμα ¨Έγκριση του κανονισμού" η οποία υπογράφεται από τον Προιστάμενο του Τμήματος Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων της έδρας της επιχείρησης |
| |process_step_note=Μετά την έκδοση της διοικητικής πράξης η επιχείρηση παραλαμβάνει αντίγραφο του κανονισμού. | | |process_step_note=Μετά την έκδοση της διοικητικής πράξης η επιχείρηση παραλαμβάνει αντίγραφο του κανονισμού. |
| Η ισχύς του κανονισμού αρχίζει μετά την κύρωση και εφ’ όσον τηρηθεί ο όρος δημοσιότητας του νόμου, εφ’ όσον δηλαδή ο κανονισμός αναρτηθεί και είναι «ανά πάσα στιγμή αναρτημένος σε εμφανή και προσιτά για τους εργαζόμενους σημεία του τόπου εργασίας (παρ. 2 του άρθρ. 1 του ΝΔ.3789/57). Με το Βασιλικό Διάταγμα 24 Ιουν. 1958 «Περί καταρτίσεως, διαδικασίας υποβολής, κυρώσεως, ανακοινώσεως και δημοσιότητος Κανονισμών Εργασίας» (ΦΕΚ 103, τεύχος Α΄, της 8 Ιουλ. 1958) καθορίζονται οι λεπτομέρειες διαδικασίας υποβολής, επεξεργασίας και δημοσιότητας των κανονισμών εργασίας. | | Η ισχύς του κανονισμού αρχίζει μετά την κύρωση και εφ’ όσον τηρηθεί ο όρος δημοσιότητας του νόμου, εφ’ όσον δηλαδή ο κανονισμός αναρτηθεί και είναι «ανά πάσα στιγμή αναρτημένος σε εμφανή και προσιτά για τους εργαζόμενους σημεία του τόπου εργασίας (παρ. 2 του άρθρ. 1 του ΝΔ.3789/57). Με το Βασιλικό Διάταγμα 24 Ιουν. 1958 «Περί καταρτίσεως, διαδικασίας υποβολής, κυρώσεως, ανακοινώσεως και δημοσιότητος Κανονισμών Εργασίας» (ΦΕΚ 103, τεύχος Α΄, της 8 Ιουλ. 1958) καθορίζονται οι λεπτομέρειες διαδικασίας υποβολής, επεξεργασίας και δημοσιότητας των κανονισμών εργασίας. |
| + | }} |
| + | {{process useful links |
| + | |process_useful_link_title=ΣΕΠΕ - Επικοινωνία |
| + | |process_useful_link_url=https://www.sepe.gov.gr/epikoinonia/ |
| }} | | }} |