|
|
(13 ενδιάμεσες εκδόσεις από 7 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
− | |process_uuid=ec47f8c0-7adf-4154-97ba-00fad98726da
| + | |process_official_title=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων (ν. 4177/2013) |
− | |process_id=242765
| + | |process_alternative_titles=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων ν. 4177/2013 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων. |
− | |process_official_title=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων (ν.4177/2013) | + | |process_description=Η διαδικασία αφορά την είσπραξη και την απόδοση των διοικητικών προστίμων, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4177/2013 (Α΄ 173) και κατόπιν της διενέργειας ελέγχου, σχετικά με τη διακίνηση και την εμπορία προϊόντων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών. |
− | |process_alternative_titles=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων ν.4177/2013 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων. | + | Τα πρόστιμα επιβάλλονται για παράβαση των διατάξεων του νόμου 4177/2013, καθώς και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων και αφορούν: |
− | |process_description=Η διαδικασία αφορά την είσπραξη και την απόδοση των διοικητικών προστίμων, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4177/2013 (Α΄ 173), σχετικά με τη διακίνηση και την εμπορία προϊόντων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών. | |
− | Τα πρόστιμα επιβάλλονται για παράβαση των διατάξεων του νόμου 4177/2013, καθώς και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων και αφορούν : | |
− | | |
− | α)την πληροφόρηση των καταναλωτών,
| |
| | | |
− | β)την τήρηση κανόνων για την ποσότητα των προϊόντων,
| + | α) την πληροφόρηση των καταναλωτών, |
| | | |
− | γ)τις ενδείξεις και επισημάνσεις των εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στο μέλι, στο γάλα και τα λοιπά γαλακτοκομικά προϊόντα, στον άρτο και τα αρτοπαρασκευάσματα, στα πτηνοτροφικά προϊόντα, στα οπωρολαχανικά, στα αλιευτικά προϊόντα, στα έλαια τις ελιές και τα λίπη, στα όσπρια και το ρύζι, στον οίνο, τον ζύθο, τα αλκοολούχα ποτά και τα αναψυκτικά,
| + | β) την τήρηση κανόνων για την ποσότητα των προϊόντων, |
| | | |
− | δ) τις ενδείξεις και επισημάνσεις των μη εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στα πολύτιμα μέταλλα και τα κοσμήματα, στους ανιχνευτές μετάλλων, στα κλωστοϋφαντουργικά, στα δέρματα και στα υποδήματα, σε λοιπά μη εδώδιμα βιομηχανικά προϊόντα όπως το χαρτί υγείας,
| + | γ) τις ενδείξεις και επισημάνσεις των εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στο μέλι, στο γάλα και τα λοιπά γαλακτοκομικά προϊόντα, στον άρτο και τα αρτοπαρασκευάσματα, στα πτηνοτροφικά προϊόντα, στα οπωρολαχανικά, στα αλιευτικά προϊόντα, στα έλαια τις ελιές και τα λίπη, στα όσπρια και το ρύζι, στον οίνο, τον ζύθο, τα αλκοολούχα ποτά και τα αναψυκτικά, |
| | | |
− | ε) την τήρηση τιμοκαταλόγου από τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών με ειδική αναφορά στις επιχειρήσεις εστίασης-αναψυχής,
| + | δ) τις ενδείξεις και επισημάνσεις των μη εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στα πολύτιμα μέταλλα και τα κοσμήματα, στους ανιχνευτές μετάλλων, στα κλωστοϋφαντουργικά, στα δέρματα και στα υποδήματα, σε λοιπά μη εδώδιμα βιομηχανικά προϊόντα όπως το χαρτί υγείας, |
| | | |
− | στ) τη διάθεση και τη διακίνηση προϊόντων και εμπορευμάτων, | + | ε) την τήρηση τιμοκαταλόγου από τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών με ειδική αναφορά στις επιχειρήσεις εστίασης-αναψυχής, |
| + | στ) τη διάθεση και τη διακίνηση προϊόντων και εμπορευμάτων, |
| | | |
− | ζ) τα όργανα μέτρησης για καύσιμα, δημητριακά και ελαστικά αυτοκινήτων, | + | ζ) τα όργανα μέτρησης για καύσιμα, δημητριακά και ελαστικά αυτοκινήτων, |
| | | |
− | η) τα καύσιμα αναφορικά με την τήρηση πινακίδων, τη διακίνηση και τις δειγματοληψίες υγρών καυσίμων, τη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης, το υγραέριο, τα στερεά καύσιμα, τις υποχρεώσεις των κατόχων άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων, | + | η) τα καύσιμα αναφορικά με την τήρηση πινακίδων, τη διακίνηση και τις δειγματοληψίες υγρών καυσίμων, τη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης, το υγραέριο, τα στερεά καύσιμα, τις υποχρεώσεις των κατόχων άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων, |
| | | |
− | θ) τη διάθεση προϊόντων σε ανώτατες προκαθορισμένες τιμές, | + | θ) τη διάθεση προϊόντων σε ανώτατες προκαθορισμένες τιμές, |
| | | |
| ι) τη διαδικασία ελέγχων, | | ι) τη διαδικασία ελέγχων, |
Γραμμή 29: |
Γραμμή 26: |
| ια) το Ελληνικό Σήμα, | | ια) το Ελληνικό Σήμα, |
| | | |
− | Ιβ) τις εκπτώσεις, τις προσφορές και τη μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές. | + | Ιβ) τις εκπτώσεις, τις προσφορές και τη μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές, |
| | | |
| ιγ) την τήρηση και την ορθότητα των παραστατικών εμπορίας και διακίνησης. | | ιγ) την τήρηση και την ορθότητα των παραστατικών εμπορίας και διακίνησης. |
− |
| |
− | Τα πρόστιμα που αφορούν παραβάσεις του νόμου 4177/2013, καθώς και των κατ΄ εξουσιοδότησή του εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων κατά την παράγραφο 1 του άρθρου 4 αυτού, πέραν των ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 19 ν. 4177/2013, είναι ύψους από πεντακόσια (500) ευρώ μέχρι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, εκτός εάν άλλως ορίζεται.
| |
− |
| |
− | Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παραγράφου 1 του άρθρου 26 ν. 4177/2013, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.
| |
| |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
| |process_org_owner=49073 | | |process_org_owner=49073 |
− | |process_provision_org_owner_directory=183874, 194387 | + | |process_provision_org_owner_directory=194387, 183874 |
− | |process_provision_org_group=9179 | + | |process_provision_org_group=7227 |
− | |process_remarks=Τα διοικητικά πρόστιμα του παρόντος νόμου εισπράττονται, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) (ν. 4978/2022, Α΄190), και αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. | + | |process_remarks=Τα πρόστιμα πέραν των ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 19 ν. 4177/2013, είναι ύψους από πεντακόσια (500) ευρώ μέχρι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, εκτός εάν άλλως ορίζεται. |
− | |process_estimated_implementation_duration=1728000 | + | Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παραγράφου 1 του άρθρου 26 ν. 4177/2013, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου. Τα διοικητικά πρόστιμα του παρόντος νόμου εισπράττονται, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) (ν. 4978/2022, Α΄190), και αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. |
| + | |process_estimated_implementation_duration_max=P20D |
| |process_provided_language=Ελληνικά | | |process_provided_language=Ελληνικά |
− | |process_border_provision=Εγκατάστασης | + | |process_see_also=Διενέργεια ελέγχων για τη διαπίστωση παραβάσεων στην εσωτερική αγορά αγαθών και υπηρεσιών |
| |process_evidence_identification_type=Ταυτοποίηση με κωδικούς TAXISnet, Ταυτοποιητικό έγγραφο | | |process_evidence_identification_type=Ταυτοποίηση με κωδικούς TAXISnet, Ταυτοποιητικό έγγραφο |
− | |process_type=Εξωστρεφής | + | |process_type=Αμφιστρεφής |
| |process_trigger=Ηλεκτρονική ειδοποίηση / Ενημέρωση, Συνέχεια άλλης διαδικασίας | | |process_trigger=Ηλεκτρονική ειδοποίηση / Ενημέρωση, Συνέχεια άλλης διαδικασίας |
| |process_trigger_type=Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα | | |process_trigger_type=Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα |
− | |process_usage=Δικαιολογητικό, Άλλο | + | |process_usage=Δικαιολογητικό |
| |process_output_type=Διοικητική πράξη | | |process_output_type=Διοικητική πράξη |
− | |process_validity_duration=-1
| + | |process_source=Συντάκτες, gov.gr |
− | |process_source=gov.gr | + | |process_provided_to=Φορείς που την εκτελούν |
− | |process_provided_to=Επιχειρήσεις | + | |process_tax_type=Πρόστιμα |
− | |process_tax_type=Καταβολές,Κυρώσεις | + | |process_life_events=Αδειοδοτήσεις και συμμόρφωση |
− | |process_life_events=Διαφορές με το δημόσιο | |
| |process_sdg_resource=Ενδικοφανής Προσφυγή | | |process_sdg_resource=Ενδικοφανής Προσφυγή |
| |process_sdg_lack_of_response_rule=Σιωπηρή απόρριψη | | |process_sdg_lack_of_response_rule=Σιωπηρή απόρριψη |
− | |process_sdg_notes=Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου του νόμου 4177/2013 και των κατ΄ εξουσιοδότησή του εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της. | + | |process_sdg_notes=Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της. |
| Η ενδικοφανής προσφυγή ασκείται ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν επιβληθεί από τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου, ενώπιον του Υπουργού Οικονομικών, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν επιβληθεί από το ΣΔΟΕ, και ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της προσφυγής. | | Η ενδικοφανής προσφυγή ασκείται ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν επιβληθεί από τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου, ενώπιον του Υπουργού Οικονομικών, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν επιβληθεί από το ΣΔΟΕ, και ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της προσφυγής. |
− | |process_total_duration_steps_min=864000 | + | |process_total_duration_steps_min=1468800 |
− | |process_total_duration_steps_max=1728000 | + | |process_total_duration_steps_max=4147200 |
| |process_total_duration_steps_digital_min=0 | | |process_total_duration_steps_digital_min=0 |
| |process_total_duration_steps_digital_max=0 | | |process_total_duration_steps_digital_max=0 |
Γραμμή 73: |
Γραμμή 66: |
| |process_evidence_step_total_number=0 | | |process_evidence_step_total_number=0 |
| |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| + | |process_govgr_codes=15173 |
| + | |process_govgr_full_info=15173 |
| |process_application_type=Αίτηση | | |process_application_type=Αίτηση |
| |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) | | |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) |
| |process_application_owner=Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα | | |process_application_owner=Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα |
− | |process_application_description=Αίτηση για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παράβολου. | + | |process_application_description=Αίτηση για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παράβολου. |
| |process_application_related_url=https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo | | |process_application_related_url=https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo |
| + | |process_application_note=Ο ελεγχόμενος σε περίπτωση επιβολής διοικητικού προστίμου σε βάρος του, αιτείται ηλεκτρονικά τη χορήγηση παραβόλου για την αποπληρωμή του. |
| + | |process_uuid=ec47f8c0-7adf-4154-97ba-00fad98726da |
| + | |process_id=242765 |
| + | |process_estimated_implementation_duration=1728000 |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
Γραμμή 83: |
Γραμμή 82: |
| |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| |process_conditions_type=Διοικητικές | | |process_conditions_type=Διοικητικές |
− | |process_conditions_name=Η είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων του ν. 4177/2013, καθώς και των εκδιδομένων κατ΄ εξουσιοδότηση | + | |process_conditions_name=Η είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων διενεργείται για πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τις αρμόδιες αρχές ως κύρωση επί παραβατικής συμπεριφοράς, σχετικά με τις διατάξεις του νόμου 4177/2013, καθώς και των κατ΄ εξουσιοδότησή του εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων. |
− | αυτού υπουργικών αποφάσεων διενεργείται για πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τις αρμόδιες αρχές ως κύρωση επί παραβατικής συμπεριφοράς, σχετικά με τις διατάξεις του νόμου 4177/2013, καθώς και των κατ΄ εξουσιοδότησή του εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων.
| + | }} |
| + | {{process conditions |
| + | |process_conditions_num_id=2 |
| + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| + | |process_conditions_type=Κατοχής κωδικών για είσοδο σε λογισμικό |
| + | |process_conditions_name=Ο ελεγχόμενος σε περίπτωση επιβολής διοικητικού προστίμου σε βάρος του αιτείται ηλεκτρονικά τη χορήγηση παραβόλου για την πληρωμή του, με τη χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet. |
| + | |process_conditions_url=https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/stoikheia-polite-kai-tautopoietika-eggrapha/elektronike-eggraphe-diakheirise-kodikon-taxisnet |
| }} | | }} |
| {{process evidences cost | | {{process evidences cost |
Γραμμή 102: |
Γραμμή 107: |
| |process_evidence_cost_alternative=Όχι | | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο | | |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο |
− | |process_evidence_cost_calculation=Ποσοτικό | + | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει συνθήκης, Εφάπαξ, Ποσοστό |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
| |process_evidence_cost_description=(Άρθρο 21, ν. 4177/2013) «Ειδικές κυρώσεις για εκπτώσεις, προσφορές και μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές (άρθρο 8 της Οδηγίας 98/6/ΕΚ)». Στους εμπόρους που παραβιάζουν την παρ. 1 του άρθρου 15 ν. 4177/2013 σχετικά με τις εκπτώσεις, επιβάλλεται πρόστιμο έως το ένα τοις εκατό (1%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Αν στον ίδιο έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο τρία τοις εκατό (3%) του ετήσιου κύκλου εργασιών του. | | |process_evidence_cost_description=(Άρθρο 21, ν. 4177/2013) «Ειδικές κυρώσεις για εκπτώσεις, προσφορές και μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές (άρθρο 8 της Οδηγίας 98/6/ΕΚ)». Στους εμπόρους που παραβιάζουν την παρ. 1 του άρθρου 15 ν. 4177/2013 σχετικά με τις εκπτώσεις, επιβάλλεται πρόστιμο έως το ένα τοις εκατό (1%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Αν στον ίδιο έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο τρία τοις εκατό (3%) του ετήσιου κύκλου εργασιών του. |
Γραμμή 115: |
Γραμμή 120: |
| |process_evidence_cost_alternative=Όχι | | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο | | |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο |
− | |process_evidence_cost_calculation=Ποσοτικό | + | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει συνθήκης, Εφάπαξ, Ποσοστό |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
| |process_evidence_cost_description=Στους εμπόρους που παραβιάζουν το άρθρο 16 ν. 4177/2013, περί λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, επιβάλλεται πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών τους και πάντως όχι μικρότερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου αυξάνεται στο τέσσερα τοις εκατό (4%) του ετήσιου κύκλου εργασιών. | | |process_evidence_cost_description=Στους εμπόρους που παραβιάζουν το άρθρο 16 ν. 4177/2013, περί λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, επιβάλλεται πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών τους και πάντως όχι μικρότερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου αυξάνεται στο τέσσερα τοις εκατό (4%) του ετήσιου κύκλου εργασιών. |
| Η αρμόδια για την επιβολή του προστίμου αρχή λαμβάνει υπόψη για την επιμέτρηση του προστίμου, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 4, κάθε επιβαρυντικό ή ελαφρυντικό στοιχείο που προκύπτει από τις περιστάσεις της υπόθεσης και ιδίως: | | Η αρμόδια για την επιβολή του προστίμου αρχή λαμβάνει υπόψη για την επιμέτρηση του προστίμου, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 4, κάθε επιβαρυντικό ή ελαφρυντικό στοιχείο που προκύπτει από τις περιστάσεις της υπόθεσης και ιδίως: |
| + | |
| α) τη φύση, τη βαρύτητα, την έκταση και τη διάρκεια της παράβασης, | | α) τη φύση, τη βαρύτητα, την έκταση και τη διάρκεια της παράβασης, |
| + | |
| β) τις ενέργειες της εμπορικής επιχείρησης, με σκοπό τον μετριασμό ή την επανόρθωση μετά τη ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές, | | β) τις ενέργειες της εμπορικής επιχείρησης, με σκοπό τον μετριασμό ή την επανόρθωση μετά τη ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές, |
| + | |
| γ) τις προηγούμενες παραβάσεις της εμπορικής επιχείρησης, | | γ) τις προηγούμενες παραβάσεις της εμπορικής επιχείρησης, |
| + | |
| δ) τα οικονομικά οφέλη που αποκόμισε ή τις ζημίες που απέφυγε η εμπορική επιχείρηση λόγω της παράβασης, εάν τα σχετικά στοιχεία είναι διαθέσιμα, και | | δ) τα οικονομικά οφέλη που αποκόμισε ή τις ζημίες που απέφυγε η εμπορική επιχείρηση λόγω της παράβασης, εάν τα σχετικά στοιχεία είναι διαθέσιμα, και |
| + | |
| ε) τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στην εμπορική επιχείρηση για την ίδια παράβαση σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε διασυνοριακές υποθέσεις, όπου οι πληροφορίες, σχετικά με τις εν λόγω κυρώσεις, είναι διαθέσιμες μέσω του μηχανισμού που θεσπίστηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/2394 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2017, σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και με την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 2006/2004 (L 345). | | ε) τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στην εμπορική επιχείρηση για την ίδια παράβαση σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε διασυνοριακές υποθέσεις, όπου οι πληροφορίες, σχετικά με τις εν λόγω κυρώσεις, είναι διαθέσιμες μέσω του μηχανισμού που θεσπίστηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/2394 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2017, σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και με την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 2006/2004 (L 345). |
| Αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων του παρόντος άρθρου είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση, και ο οποίος υποχρεούται ανά μήνα να κοινοποιεί τις σχετικές αποφάσεις στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος άρθρου σε πλοία, αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην περιοχή αρμοδιότητας του οποίου εδρεύει η Υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος, όργανο της οποίας βεβαίωσε την παράβαση. Για τον υπολογισμό του κύκλου εργασιών εφαρμόζεται το άρθρο 10 του ν. 3959/2011 (Α΄ 93). | | Αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων του παρόντος άρθρου είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση, και ο οποίος υποχρεούται ανά μήνα να κοινοποιεί τις σχετικές αποφάσεις στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος άρθρου σε πλοία, αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην περιοχή αρμοδιότητας του οποίου εδρεύει η Υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος, όργανο της οποίας βεβαίωσε την παράβαση. Για τον υπολογισμό του κύκλου εργασιών εφαρμόζεται το άρθρο 10 του ν. 3959/2011 (Α΄ 93). |
Γραμμή 135: |
Γραμμή 145: |
| |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης | | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
− | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 2 YA 91354/2017 (B΄ 2983) (πρόστιμα επί παραβάσεων σχετικά με την αναγραφή προβλεπομένων ενδείξεων επί των μέσων ενημέρωσης των καταναλωτών (Πινακίδες κ.λπ.). Για παραβάσεις που αφορούν την μη τήρηση πινακίδας με τις απαιτούμενες ενδείξεις, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ελλιπείς ενδείξεις πινακίδας επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ανακριβείς-παραπλανητικές ενδείξεις πινακίδας, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ύπαρξη διαφορετικών τιμών πώλησης ή για υπέρβαση τιμής, βάσει των προβλεπομένων στην παράγραφο 9 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν πώληση προϊόντων που απευθύνονται αποκλειστικά σε επαγγελματίες λόγω επικινδυνότητας βάσει των προβλεπόμενων στις παραγράφους 13 και 13α, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν μη ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου τιμών (price checker ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληροφόρησης) όπως προβλέπεται από την παράγραφο 6 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, δύο χιλιάδες ευρώ (2.000€). | + | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 2 YA 91354/2017 (B΄ 2983) (πρόστιμα επί παραβάσεων σχετικά με την αναγραφή προβλεπομένων ενδείξεων επί των μέσων ενημέρωσης των καταναλωτών (Πινακίδες κ.λπ.). |
| + | |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν την μη τήρηση πινακίδας με τις απαιτούμενες ενδείξεις, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ελλιπείς ενδείξεις πινακίδας επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν ανακριβείς-παραπλανητικές ενδείξεις πινακίδας, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν ύπαρξη διαφορετικών τιμών πώλησης ή για υπέρβαση τιμής, βάσει των προβλεπομένων στην παράγραφο 9 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν πώληση προϊόντων που απευθύνονται αποκλειστικά σε επαγγελματίες λόγω επικινδυνότητας βάσει των προβλεπόμενων στις παραγράφους 13 και 13α, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν μη ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου τιμών (price checker ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληροφόρησης) όπως προβλέπεται από την παράγραφο 6 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, δύο χιλιάδες ευρώ (2.000€). |
| |process_evidence_cost_min=1.000 | | |process_evidence_cost_min=1.000 |
| |process_evidence_cost_max=3.000 | | |process_evidence_cost_max=3.000 |
Γραμμή 147: |
Γραμμή 165: |
| |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης | | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
− | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 4 ΥΑ 91354/2017 (Β΄ 2983)(πρόστιμα επί παραβάσεων που αφορούν τα μέσα συσκευασίας). Για παράβαση της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€). Για παράβαση των παραγράφων 2, 3, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά παράβαση. | + | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 4 ΥΑ 91354/2017 (Β΄ 2983)(πρόστιμα επί παραβάσεων που αφορούν τα μέσα συσκευασίας). Για παράβαση της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€). |
| + | |
| + | Για παράβαση των παραγράφων 2, 3, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά παράβαση. |
| |process_evidence_cost_min=500 | | |process_evidence_cost_min=500 |
| |process_evidence_cost_max=1.000 | | |process_evidence_cost_max=1.000 |
Γραμμή 1.276: |
Γραμμή 1.296: |
| |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email) | | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email) |
| |process_evidence_owner=Φορείς του Δημοσίου | | |process_evidence_owner=Φορείς του Δημοσίου |
− | |process_evidence_description=Χρηματικός κατάλογος με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής για το πρόστιμο. | + | |process_evidence_description=Χρηματικός κατάλογος με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής για το πρόστιμο. |
− | |process_evidence_note=Η αρμόδια αρχή που απέκτησε τον νόμιμο τίτλο, δηλαδή την απόφαση επιβολής του προστίμου συντάσσει και αποστέλλει στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) χρηματικό κατάλογο με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής. | + | |process_evidence_note=Η αρμόδια αρχή που απέκτησε τον νόμιμο τίτλο, δηλαδή την απόφαση επιβολής του προστίμου, συντάσσει και αποστέλλει στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), χρηματικό κατάλογο με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής. |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 1.382: |
Γραμμή 1.402: |
| |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα | | |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα |
| |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα | | |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα |
− | |process_step_description=Η αρμόδια αρχή που απέκτησε τον νόμιμο τίτλο, δηλαδή την απόφαση επιβολής του προστίμου συντάσσει χρηματικό κατάλογο με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής. | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. | + | |process_step_duration_max=P2D |
| + | |process_step_description=Η αρμόδια αρχή που απέκτησε τον νόμιμο τίτλο, δηλαδή την απόφαση επιβολής του προστίμου συντάσσει χρηματικό κατάλογο με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής. |
| + | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 1.389: |
Γραμμή 1.411: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Αποστολή χρηματικού καταλόγου | + | |process_step_title=Αποστολή χρηματικού καταλόγου στην ΑΑΔΕ |
| |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα | | |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα |
| |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα | | |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα |
− | |process_step_description=Αποστολή του χρηματικού καταλόγου από την αρμόδια αρχή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). | + | |process_step_duration_min=P2D |
− | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. | + | |process_step_duration_max=P2D |
| + | |process_step_description=Αποστολή του χρηματικού καταλόγου από την αρμόδια αρχή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). |
| + | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 1.399: |
Γραμμή 1.423: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Καταχώριση νόμιμου τίτλου | + | |process_step_title=Καταχώριση νόμιμου τίτλου |
| |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή | | |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή |
| |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού | | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
− | |process_step_description=Η ΑΑΔΕ καταχωρίζει τον νόμιμο τίτλο στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων. | + | |process_step_duration_min=P2D |
− | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. | + | |process_step_duration_max=P21D |
| + | |process_step_description=Η ΑΑΔΕ καταχωρίζει τον νόμιμο τίτλο στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων. |
| + | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 1.409: |
Γραμμή 1.435: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Έκδοση ατομικής ειδοποίησης | + | |process_step_title=Έκδοση ατομικής ειδοποίησης προς τον οφειλέτη |
| |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή | | |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή |
| |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού | | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
− | |process_step_description=Η ΑΑΔΕ εκδίδει ατομική ειδοποίηση την οποία αποστέλλει στον οφειλέτη, προκειμένου αυτός να καταβάλει το πρόστιμο. | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων». | + | |process_step_duration_max=P1D |
| + | |process_step_description=Η ΑΑΔΕ εκδίδει ατομική ειδοποίηση, την οποία αποστέλλει στον/στην οφειλέτη, προκειμένου αυτός/αυτή να καταβάλει το πρόστιμο. |
| + | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων». |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 1.422: |
Γραμμή 1.450: |
| |process_step_official=Αρμόδιος φορέας | | |process_step_official=Αρμόδιος φορέας |
| |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα | | |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα |
− | |process_step_description=Είσπραξη του προστίμου που έχει επιβληθεί στον οφειλέτη δύναται . | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_note=Το πρόστιμο για τις παραβάσεις των διατάξεων του νόμου 4177/2017 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων, δύναται να καταβληθεί και με την κατάθεση ηλεκτρονικού παράβολου. | + | |process_step_duration_max=P2D |
| + | |process_step_description=Είσπραξη του προστίμου που έχει επιβληθεί στον/ στην οφειλέτη. |
| + | |process_step_note=Το πρόστιμο για τις παραβάσεις των διατάξεων του νόμου 4177/2017 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων, δύναται να καταβληθεί και με την κατάθεση ηλεκτρονικού παράβολου. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 1.429: |
Γραμμή 1.459: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Απόδοση προστίμων, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α'224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό | + | |process_step_title=Απόδοση προστίμου |
− | |process_step_official=Άλλο | + | |process_step_official=Αρμόδιος φορέας |
| |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού | | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
− | |process_step_duration_min=864000 | + | |process_step_duration_min=P10D |
− | |process_step_duration_max=1728000 | + | |process_step_duration_max=P20D |
− | |process_step_description=Τα διοικητικά πρόστιμα του νόμου 4177/2013 και των | + | |process_step_description=Τα διοικητικά πρόστιμα αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. |
− | κατ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων διοικητικών πράξεων αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
| |
− | }}
| |
− | {{process provision digital locations
| |
− | |process_provision_digital_location_title=Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο)
| |
− | |process_provision_digital_location_url=https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo
| |
− | |process_provision_digital_location_description=Ιστότοπος Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για τη διαχείριση ηλεκτρονικού παράβολου.
| |
| }} | | }} |
| {{process useful links | | {{process useful links |