Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Καταγγελίες για Οργανωμένο Οικονομικό Έγκλημα»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
 
(37 ενδιάμεσες εκδόσεις από 4 χρήστες δεν εμφανίζονται)
Γραμμή 1: Γραμμή 1:
 
{{process
 
{{process
|process_official_title=Αντιμετώπιση Οικονομικού Εγκλήματος Αρμοδιότητας Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας
+
|process_official_title=Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων της  Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος
|process_description=Η διαδικασία αφορά στην Αντιμετώπιση Οικονομικού Εγκλήματος Αρμοδιότητας Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας. Η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας (Δ.Ο.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 24 του Ν. 4249/2014 και το άρθρο 32 του Π.Δ. 178/2014, έχει ως αποστολή την πρόληψη, έρευνα και καταστολή οικονομικών εγκλημάτων που τελέστηκαν εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων του Δημοσίου, της εθνικής οικονομίας γενικότερα, της Ε.Ε. και εμφανίζουν τα χαρακτηριστικά του οργανωμένου εγκλήματος, καθώς και την έρευνα, πρόληψη και καταστολή της αδήλωτης και της ανασφάλιστης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής, ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν συνιστούν αξιόποινες πράξεις.
+
|process_description=Η διαδικασία αφορά στην αντιμετώπιση οικονομικού εγκλήματος αρμοδιότητας Υποδιεύθυνσης Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων (Υ.Δ.Ο.Ε.) της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος (Δ.Ο.Ε.), όπου σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 13 του Π.Δ. 29/2024 είναι αρμόδια για την έρευνα, εξάρθρωση και δίωξη των ομάδων οργανωμένου εγκλήματος που αφορούν τη διάπραξη οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και τη διάπραξη εγκλημάτων κατά της περιουσίας καθώς και του Τμήματος Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων (Τ.Δ.Ο.Ε.)  που λειτουργεί στην Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος (Υ.Α.Ο.Ε.Β.Ε.) καθώς και του Τμήματος Αντιμετώπισης Οργανωμένου Οικονομικού Εγκλήματος Κρήτης (Τ.Α.Ο.Ε.Κ.), με ταυτόσημες αρμοδιότητες όπως ορίζεται στο άρθρο 1, παρ. 25 εδάφιο δ΄ του Π.Δ. 29/2024. Γίνεται μνεία ότι η Υ.Α.Ο.Ε.Β.Ε. και η Τ.Α.Ο.Ε.Κ. υπάγονται διοικητικά στη Δ.Ο.Ε. Ενδεικτικά, μπορούν να υποβληθούν καταγγελίες αναφορικά με: α) Παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας β) Τελωνειακές παραβάσεις ιδιαίτερης μεγάλης αξίας πλην της λαθρεμπορίας γ) Διακίνησης απομιμητικών / παραποιημένων προϊόντων δ) Τέλεση αδικημάτων που αφορούν την διενέργεια τυχερών παιγνίων   (χαρτοπαιχτικές λέσχες, καζίνο κ.τ.λ.) ε) Ανασφάλιστη - αδήλωτη εργασία στ) Παράνομες συνταγογραφήσεις - απάτες σε βάρος ασφαλιστικών Oργανισμών ζ) Παράνομη διαχείριση κοινοτικών πόρων και κρατικών χρηματοδοτήσεων και ενισχύσεων - απευθύνεται σε νομικά πρόσωπα η) Χειραγώγηση αθλητικών διοργανώσεων θ) Παραχάραξη - Κιβδηλεία ι) Διακίνηση παράνομων φαρμακευτικών σκευασμάτων κ) Απάτη λ) Πλαστογραφία.
Ενδεικτικά στη Δ.Ο.Α. μπορούν να υποβληθούν καταγγελίες αναφορικά με:
 
*α) Διακίνηση λαθραίων καυσίμων και προϊόντων καπνού.
 
*β) Διακίνηση απομιμητικών/παραποιημένων προϊόντων.
 
) Τέλεση αδικημάτων που αφορούν τη διενέργεια τυχερών παιγνίων (χαρτοπαιχτικές λέσχες, καζίνο κτλ).
 
) Ανασφάλιστη- αδήλωτη εργασία.
 
) Παράνομες συνταγογραφήσεις απάτες σε βάρος ασφαλιστικών οργανισμών.
 
*στ) Κατάχρηση δημόσιας περιουσίας ή περιουσίας της Ε.Ε.
 
*ζ) Παράνομη διαχείριση κοινοτικών πόρων και κρατικών χρηματοδοτήσεων και ενισχύσεων. Απευθύνεται σε νομικά πρόσωπα.
 
 
 
Με διοικητική υπαγωγή στη Δ.Ο.Α. λειτουργεί η Υποδιεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος (Υ.Ο.Α.Β.Ε.).
 
 
|process_org_owner_is_private=Όχι
 
|process_org_owner_is_private=Όχι
 
|process_org_owner=23371
 
|process_org_owner=23371
 
|process_provision_org_group=8210
 
|process_provision_org_group=8210
 
|process_provision_org=31247
 
|process_provision_org=31247
|process_provision_org_directory=ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
+
|process_provision_org_directory=Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων της  Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος
 
|process_estimated_implementation_duration_max=P3M
 
|process_estimated_implementation_duration_max=P3M
 
|process_evidence_identification_type=Ταυτοποιητικό έγγραφο
 
|process_evidence_identification_type=Ταυτοποιητικό έγγραφο
Γραμμή 24: Γραμμή 14:
 
|process_usage=Άλλο
 
|process_usage=Άλλο
 
|process_output_type=Διοικητική πράξη, Έναυσμα σε άλλη διαδικασία
 
|process_output_type=Διοικητική πράξη, Έναυσμα σε άλλη διαδικασία
 +
|process_delivery_type=Δια ζώσης ή ταχυδρομικά, Θυρίδες gov.gr
 
|process_provided_to=Δημόσιους φορείς,Ελεύθερους επαγγελματίες,Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Πολίτες
 
|process_provided_to=Δημόσιους φορείς,Ελεύθερους επαγγελματίες,Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Πολίτες
 
|process_tax_type=Καταγγελίες πολιτών
 
|process_tax_type=Καταγγελίες πολιτών
 
|process_life_events=Δημόσια περιουσία και εθνικά κληροδοτήματα / κοινωφελείς περιουσίες,Καταγγελίες
 
|process_life_events=Δημόσια περιουσία και εθνικά κληροδοτήματα / κοινωφελείς περιουσίες,Καταγγελίες
|process_total_duration_steps_min=3110400
+
|process_total_duration_steps_min=518400
|process_total_duration_steps_max=7776000
+
|process_total_duration_steps_max=2332800
 
|process_cost_min=0.00
 
|process_cost_min=0.00
 
|process_cost_max=0.00
 
|process_cost_max=0.00
 
|process_evidence_cost_guarantee=0
 
|process_evidence_cost_guarantee=0
 
|process_evidence_cost_total_number=0
 
|process_evidence_cost_total_number=0
|process_evidence_ex_officio_total_number=1
+
|process_evidence_ex_officio_total_number=0
 
|process_evidence_alternative_total_number=0
 
|process_evidence_alternative_total_number=0
 
|process_evidence_prerequisite_total_number=0
 
|process_evidence_prerequisite_total_number=0
|process_evidence_total_number=1
+
|process_evidence_total_number=2
 
|process_evidence_step_total_number=0
 
|process_evidence_step_total_number=0
 
|process_evidence_step_digital_total_number=0
 
|process_evidence_step_digital_total_number=0
Γραμμή 45: Γραμμή 36:
 
|process_application_related_url=https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/kataggelies/kataggelia-gia-oikonomika-egklemata
 
|process_application_related_url=https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/kataggelies/kataggelia-gia-oikonomika-egklemata
 
|process_application_note=Τρόποι Υποβολής Καταγγελίας:  
 
|process_application_note=Τρόποι Υποβολής Καταγγελίας:  
# Τηλεφωνικά μέσω του αριθμού 11012 για τη Δ.Ο.Α. και του αριθμού 2310387780 για την Υ.Ο.Α.Β.Ε.  
+
#Τηλεφωνικά μέσω του αριθμού 11012 για την Υ.Δ.Ο.Ε., του αριθμού 2310388449 για το Τ.Δ.Ο.Ε. της Υ.Ο.Ε.Β.Ε.
# Μέσω της νέας Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) της δημόσιας διοίκησης πατώντας στον ανωτέρω σχετικό σύνδεσμο.  
+
#Μέσω της νέας Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) της δημόσιας διοίκησης πατώντας στον ανωτέρω σχετικό σύνδεσμο.  
# Αυτοπρόσωπη παρουσία στην έδρα της Υπηρεσίας: Δ.Ο.Α. (Λ. Αλεξάνδρας 173, Αθήνα) και Υ.Ο.Α.Β.Ε. (Νικ. Πλαστήρα 2, Μενεμένη Θεσσαλονίκης).  
+
#Αυτοπρόσωπη παρουσία στην έδρα της Υπηρεσίας της Υ.Δ.Ο.Ε. (Λ. Αλεξάνδρας 173, Αθήνα).
# Ταχυδρομική επιστολή: Δ.Ο.Α. (Λ. Αλεξάνδρας 173, Τ.Κ. 11522 – Αθήνα) και Υ.Ο.Α.Β.Ε. (Νικ. Πλαστήρα 2, Τ.Κ. 54628 – Μενεμένη Θεσσαλονίκης).  
+
#Ταχυδρομική επιστολή προς: Υ.Δ.Ο.Ε. (Λ. Αλεξάνδρας 173, Τ.Κ. 11522 – Αθήνα), Τ.Δ.Ο.Ε. της Υ.Ο.Ε.Β.Ε. (Μοναστηρίου 326, Τ.Κ. 56225 Θεσσαλονίκη) ή  Τ.Α.Ο.Ε.Κ. (Αγίου Αρτεμίου 1, Τ.Κ. 71601, Νέα Αλικαρνασσός Κρήτης).
# Μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την Υ.Ο.Α.Β.Ε. στην ηλεκτρονική διεύθυνση (email): yoikastve@astynomia.gr
+
#Μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το Τ.Δ.Ο.Ε. της Υ.Ε.Β.Ε. στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) yaoeve.tdoe@astynomia.gr καθώς και το Τ.Α.Ο. στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) taoek@astynomia.gr.
 
|process_uuid=de3b8bd2-02f5-4a62-97e8-4a73530a248f
 
|process_uuid=de3b8bd2-02f5-4a62-97e8-4a73530a248f
 
|process_id=220567
 
|process_id=220567
Γραμμή 55: Γραμμή 46:
 
{{process evidences
 
{{process evidences
 
|process_evidence_num_id=1
 
|process_evidence_num_id=1
|process_evidence_type=1474
+
|process_evidence_type=2244
 
|process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι
 
|process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι
 
|process_evidence_alternative=Όχι
 
|process_evidence_alternative=Όχι
|process_evidence_submission_type=Επίδειξη από τον αιτούντα, Αυτεπάγγελτη (ψηφιακά)
+
|process_evidence_submission_type=Επίδειξη από τον αιτούντα
|process_evidence_owner=Λογισμικό μέσω διαλειτουργικότητας
 
 
|process_evidence_description=Επίδειξη Ταυτότητας ή Διαβατηρίου (για επώνυμη καταγγελία).
 
|process_evidence_description=Επίδειξη Ταυτότητας ή Διαβατηρίου (για επώνυμη καταγγελία).
 
+
|process_evidence_note=Όταν η καταγγελία υποβάλλεται αυτοπροσώπως, ο καταγγέλλων υποχρεούται να επιδεικνύει το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή άλλο επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης.
Η αναζήτηση του αντιγράφου Δελτίου Ταυτότητας διενεργείται αποκλειστικά από τους αρμόδιους υπαλλήλους των φορέων διεκπεραίωσης υποθέσεων με τη χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Ψηφιακό αντίγραφο δελτίου ταυτότητας» στη διαδρομή: https://id-copy.services.gov.gr/.
+
Αντιθέτως, σε περίπτωση μη αυτοπρόσωπης παρουσίας αλλά πληρεξούσιου ατόμου, η καταγγελία πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από ευκρινές αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας του καταγγέλλοντος, καθώς και από υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση, στην οποία να δηλώνονται η ακρίβεια των στοιχείων και η γνησιότητα της καταγγελίας.
|process_evidence_note=Όταν η καταγγελία υποβάλλεται αυτοπροσώπως.
 
 
}}
 
}}
 
{{process evidences
 
{{process evidences
Γραμμή 73: Γραμμή 62:
 
|process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
 
|process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
 
|process_evidence_description=Αποδεικτικά μέσα (έγγραφα, ψηφιακά μέσα κτλ) που δύνανται να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην καταγγελία.
 
|process_evidence_description=Αποδεικτικά μέσα (έγγραφα, ψηφιακά μέσα κτλ) που δύνανται να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην καταγγελία.
}}
+
|process_evidence_note=Η καταγγελία κρίνεται σκόπιμο να συνοδεύεται από κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, το οποίο ενισχύει την αξιοπιστία και τεκμηρίωση των καταγγελλόμενων ισχυρισμών. Ενδεικτικά, τα αποδεικτικά μέσα μπορεί να περιλαμβάνουν:
{{process rules
+
 
|process_rule_type=Νόμος
+
– Έγγραφα (π.χ. συμβάσεις, έγγραφα πληρωμών, επιστολές, σημειώματα, αναφορές)
|process_rule_decision_number=4249
+
– Ηλεκτρονικά αρχεία (π.χ. μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, SMS, καταγραφές από εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων)
|process_rule_decision_year=2014
+
– Ψηφιακά μέσα (π.χ. φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αρχεία)
|process_rule_article=24
+
– Αναφορές μαρτύρων ή άλλα στοιχεία τρίτων προσώπων που δύνανται να επιβεβαιώσουν το περιεχόμενο της καταγγελίας
|process_rule_description=Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας
+
 
|process_rule_gazette_doc_number=73
+
Όλα τα προσκομιζόμενα αποδεικτικά μέσα πρέπει να προέρχονται νομίμως και να μην προσβάλλουν τα δικαιώματα τρίτων, ιδίως ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Η Υπηρεσία διατηρεί το δικαίωμα να αξιολογεί την αξιοπιστία και τη συνάφεια των υποβληθέντων στοιχείων κατά την κρίση της.
|process_rule_gazette_doc_issue=Α
+
Σημειώνεται: Όλα τα προσκομιζόμενα αποδεικτικά μέσα πρέπει να προέρχονται νομίμως και να μην προσβάλλουν τα δικαιώματα τρίτων, ιδίως ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Γενικός Κανονισμός – GDPR), καθώς και του ν. 4624/2019 που προσαρμόζει το εθνικό δίκαιο.
|process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20140100073
 
 
}}
 
}}
 
{{process rules
 
{{process rules
 
|process_rule_type=Προεδρικό Διάταγμα
 
|process_rule_type=Προεδρικό Διάταγμα
|process_rule_decision_number=178
+
|process_rule_decision_number=29
|process_rule_decision_year=2014
+
|process_rule_decision_year=2024
|process_rule_article=32
+
|process_rule_article=13 & 14
|process_rule_description=Διάρθρωση Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας
+
|process_rule_description=Διάρθρωση ΥΔΟΕ
|process_rule_gazette_doc_number=281
+
|process_rule_url=https://search.et.gr/el/fek/?fekId=765776
|process_rule_gazette_doc_issue=Α
 
|process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20140100281
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 102: Γραμμή 88:
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_duration_min=0
 
|process_step_duration_min=0
|process_step_duration_max=0
+
|process_step_description=Η συλλογή πληροφοριών συγκαταλέγεται  στο πρωτογενή τομέα.
|process_step_description=Αποτελεί πρωτογενή διεργασία συλλογής πληροφοριών με κύρια πηγή την επιχειρησιακή δράση της Υπηρεσίας και των συναρμόδιων Αρχών καθώς και τις υποβληθείσες καταγγελίες Φορέων και πολιτών.
+
|process_step_note=Ειδικότερα, η συλλογή των πληροφοριών επιτυγχάνεται με τους εξής τρόπους, όπως:
 +
1. Επιχειρησιακή δράση της Υπηρεσίας  
 +
2. Ανατροφοδότηση μέσω συνεργασίας με Άλλους Φορείς  - Υπηρεσίες (Αστυνομικές και μη).
 +
3. Καταγγελία από Φυσικά ή Νομικά Πρόσωπα.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 110: Γραμμή 99:
 
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_title=Αξιολόγηση Πληροφοριών
 
|process_step_title=Αξιολόγηση Πληροφοριών
|process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα
+
|process_step_official=Άλλο
 
|process_step_implementation=Έλεγχος
 
|process_step_implementation=Έλεγχος
 
|process_step_duration_min=P5D
 
|process_step_duration_min=P5D
 
|process_step_duration_max=P25D
 
|process_step_duration_max=P25D
|process_step_description=Στο στάδιο αυτό, πραγματοποιείται αξιολόγηση του περιεχομένου της πληροφορίας κατά την οποία ελέγχονται η πληρότητα και η εγκυρότητα αυτής, καθώς και η σχετικότητά της με το αντικείμενο της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας. Αποτελεί μια δυναμική διεργασία από αρμόδιο προσωπικό της Υπηρεσίας, κατά την οποία δύναται να συνδυασθεί με τεχνικές συσχέτισης και εξακρίβωσης δεδομένων.
+
|process_step_description=Στο παρόν στάδιο διενεργείται αξιολόγηση του περιεχομένου της εισερχόμενης πληροφορίας ή καταγγελίας, με στόχο τον προσδιορισμό της διοικητικής και ουσιαστικής καταλληλότητας για περαιτέρω επεξεργασία από την Υπηρεσία.
 +
 
 +
Η διαδικασία περιλαμβάνει:
 +
    Έλεγχο πληρότητας των παρεχόμενων στοιχείων (π.χ. περιγραφή  γεγονότων, χρονολογική ακρίβεια, ύπαρξη τεκμηρίωσης),
 +
    Έλεγχο εγκυρότητας και αξιοπιστίας της πληροφορίας, βάσει:
 +
    της πηγής προέλευσής της (επώνυμη/ανώνυμη), της λογικής συνοχής και τεκμηρίωσης, ενδεχόμενων ιστορικών προηγούμενων ή συναφών υποθέσεων,
 +
    Έλεγχο συνάφειας της πληροφορίας με το αντικείμενο και τις αρμοδιότητες της ΥΔΟΕ, όπως αυτές ορίζονται από το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της.
 +
Εφόσον από την ανάλυση προκύπτει ότι:
 +
    α) η πληροφορία είναι εντός αρμοδιότητας, προωθείται για επόμενο στάδιο επεξεργασίας,
 +
    β) η πληροφορία είναι ελλιπής, ζητείται συμπλήρωση από τον καταγγέλλοντα (όπου είναι εφικτό),
 +
    γ) η πληροφορία δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας, ο φάκελος εισηγείται για διαβίβαση στον κατάλληλο Φορέα/Υπηρεσία.
 +
Κατά την αξιολόγηση, ο χειριστής τηρεί καταγραφή των εκτιμήσεων και αποφάσεων, διασφαλίζοντας ιχνηλασιμότητα της διαδικασίας και ενίσχυση της διοικητικής διαφάνειας.
 +
|process_step_note=Αρμόδιος Διεκπεραιωτής: Υπάλληλος από το Γραφείο Γραμματείας της ΥΔΟΕ.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 122: Γραμμή 123:
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child=2
 
|process_step_previous_child=2
|process_step_title=Ανάθεση σε αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας
+
|process_step_title=Ανάθεση σε αρμόδιο Τμήμα της ΥΔΟΕ
 
|process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής
 
|process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_duration_min=P1D
 
|process_step_duration_min=P1D
 
|process_step_duration_max=P5D
 
|process_step_duration_max=P5D
|process_step_description=Με την ολοκλήρωση του 2ου βήματος και εφόσον από την αξιολόγηση προκύπτει σαφές αντικείμενο αρμοδιότητας, χειριστής εισηγείται την ανάθεση υπόθεσης σε αρμόδιο τμήμα της ΔΟΑ και ο Διευθυντής αποφασίζει λαμβάνοτας υπόψη τη σχετική εισήγηση.
+
|process_step_description=Με την ολοκλήρωση του 2ου σταδίου της διαδικασίας και εφόσον από την αξιολόγηση της πληροφορίας ή της καταγγελίας προκύπτει ότι το περιεχόμενο εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Υ.Δ.Ο.Ε., ο αρμόδιος χειριστής προβαίνει σε αιτιολογημένη εισήγηση για την περαιτέρω διαχείριση της υπόθεσης.
 +
 
 +
Συγκεκριμένα:
 +
    Ο χειριστής προτείνει την ανάθεση του φακέλου στο καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιο Τμήμα της ΥΔΟΕ, βάσει της φύσης της πληροφορίας
 +
    Η εισήγηση συνοδεύεται από συνοπτική τεκμηρίωση, στην οποία αποτυπώνεται: - το αντικείμενο της υπόθεσης, - η αιτιολόγηση της αρμοδιότητας, -ενδεχόμενα επείγοντα χαρακτηριστικά ή στοιχεία που απαιτούν εξειδικευμένο χειρισμό.
 +
    Ο Διευθυντής της ΥΔΟΕ, κατόπιν εξέτασης της εισήγησης, προβαίνει σε διοικητική απόφαση ανάθεσης της υπόθεσης στο αντίστοιχο Τμήμα, εξασφαλίζοντας την ορθολογική κατανομή υποθέσεων και τη λειτουργική συνέχεια της υπηρεσιακής ροής.
 +
 
 +
Η ενέργεια αυτή καταγράφεται στα σχετικά αρχεία της Υπηρεσίας και αποτελεί την αφετηρία για την έναρξη των προβλεπόμενων ενεργειών διερεύνησης ή ελέγχου από το αρμόδιο Τμήμα.
 +
|process_step_note=Αρμόδιοι : Υπάλληλος από το Γραφείο Γραμματείας της ΥΔΟΕ και Χειριστής της Υπόθεσης.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
 
|process_step_num_id=4
 
|process_step_num_id=4
|process_step_exit=Όχι
+
|process_step_exit=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child=2
 
|process_step_previous_child=2
|process_step_title=Ενημέρωση Αρμόδιας Υπηρεσίας
+
|process_step_title=Διαβίβαση της καταγγελίας σε άλλη αρμόδια υπηρεσία
 
|process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής
 
|process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_duration_min=P1D
 
|process_step_duration_min=P1D
 
|process_step_duration_max=P5D
 
|process_step_duration_max=P5D
|process_step_description=Με την ολοκλήρωση του 2ου βήματος και εφόσον από την αξιολόγηση δεν προκύπτει σαφές αντικείμενο αρμοδιότητας, χειριστής εισηγείται την διαβίβαση της πληροφορίας σε αρμόδια Υπηρεσία/Φορέα και ο Διευθυντής αποφασίζει λαμβάνοτας υπόψη τη σχετική εισήγηση.
+
|process_step_description=Με την ολοκλήρωση του 3ου σταδίου επεξεργασίας καταγγελίας/πληροφορίας, και εφόσον από την αξιολόγηση των διαθέσιμων στοιχείων δεν προκύπτει σαφές αντικείμενο αρμοδιότητας της Υπηρεσίας, ο αρμόδιος χειριστής του φακέλου εισηγείται εγγράφως τη διαβίβαση της πληροφορίας σε άλλον αρμόδιο Φορέα ή Υπηρεσία.
 +
 
 +
Η εισήγηση του χειριστή βασίζεται:
 +
    -στη φύση και το περιεχόμενο της καταγγελίας,
 +
    -στην ανάλυση της ισχύουσας νομοθεσίας,
 +
    -στην καταγεγραμμένη αρμοδιότητα των εμπλεκόμενων φορέων.
 +
 
 +
Ο Διευθυντής της Υπηρεσίας, έχοντας λάβει υπόψη του την τεκμηριωμένη εισήγηση, αποφασίζει:
 +
    είτε την οριστική διαβίβαση του φακέλου/πληροφορίας στην καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία,
 +
    είτε την περαιτέρω εσωτερική επεξεργασία ή συμπληρωματική διερεύνηση, εφόσον υπάρχουν περιθώρια.
 +
 
 +
Η διαβίβαση πραγματοποιείται με συνοδευτικό υπηρεσιακό σημείωμα ή διαβιβαστικό έγγραφο, στο οποίο αναφέρεται ρητά ο λόγος παραπομπής και τα στοιχεία του φακέλου, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, προκειμένου να διασφαλιστεί  η συνέχεια της διοικητικής ροής πληροφορίας.
 +
Ο καταγγέλλων δύναται να ενημερωθεί, κατά περίπτωση, για τη διαβίβαση του αιτήματός του σε άλλη Αρχή, στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας και διαφάνειας.
 +
|process_step_note=Αρμόδιοι: Υπάλληλος από το Γραφείο Γραμματείας της ΥΔΟΕ και Χειριστής της Υπόθεσης.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
 
|process_step_num_id=5
 
|process_step_num_id=5
|process_step_exit=Ναι
+
|process_step_exit=Όχι
|process_step_child=Όχι
+
|process_step_child=Ναι
 +
|process_step_previous_child_selector=3
 +
|process_step_previous_child=3
 
|process_step_title=Ολοκλήρωση Ροής Πληροφορίας
 
|process_step_title=Ολοκλήρωση Ροής Πληροφορίας
 
|process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα
 
|process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα
Γραμμή 151: Γραμμή 175:
 
|process_step_duration_min=P1M
 
|process_step_duration_min=P1M
 
|process_step_duration_max=P2M
 
|process_step_duration_max=P2M
|process_step_description=Το εν λόγω βήμα περιλαμβάνει τον χρόνο που απαιτείται για την εκτέλεση των απαιτούμενων ενεργειών από το αρμόδιο τμήμα, είτε για την ολοκλήρωση της διοικητικής διαδικασίας, είτε για την έναρξη διαδικασιών ποινικής δικονομίας.
+
|process_step_description=Το συγκεκριμένο στάδιο αφορά την οργανωμένη και πλήρης μετάδοση όλων των απαραίτητων πληροφοριών και εγγράφων από τον καταγγέλλοντα προς τον αρμόδιο φορέα, και στη συνέχεια η παρακολούθηση της εξέλιξης της υπόθεσης έως την τελική απόφαση.
 +
Για την ολοκλήρωση της Ροής της Πληροφορίας απαιτείται η συλλογή δεδομένων, καταγραφή και επεξεργασία αυτών και τέλος η απόκριση / απόφαση αναφορικά με τα καταγγελλόμενα.
 +
Ειδικότερα, στο εν λόγω βήμα περιλαμβάνεται και ο χρόνος που απαιτείται για την εκτέλεση των απαιτούμενων ενεργειών από το αρμόδιο τμήμα, είτε για την ολοκλήρωση της διοικητικής διαδικασίας, και την ενημέρωση των αρμόδιων φορέων είτε για την έναρξη διαδικασιών ποινικής δικονομίας.
 +
|process_step_note=Αρμόδιοι: Υπάλληλος Γραφείου Γραμματείας της ΥΔΟΕ και ο Χειριστής της Υπόθεσης.
 
}}
 
}}
{{process useful links
+
{{process steps
|process_useful_link_title=Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας
+
|process_step_num_id=6
|process_useful_link_url=http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=65258&Itemid=378&lang=
+
|process_step_exit=Ναι
 +
|process_step_child=Ναι
 +
|process_step_previous_child_selector=5
 +
|process_step_previous_child=5
 +
|process_step_title=Ενημέρωση Καταγγέλοντος
 +
|process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος
 +
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 +
|process_step_duration_min=P1D
 +
|process_step_duration_max=P2D
 +
|process_step_description=Διαφορά Επώνυμης με Ανώνυμης Καταγγελίας:  
 +
Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας και σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, ο καταγγελλόμενος έχει το δικαίωμα να υποβάλει αίτηση πρόσβασης στα στοιχεία και στην πηγή της καταγγελίας, στο πλαίσιο άσκησης του δικαιώματός του στην πληροφόρηση και την υπεράσπιση.
 +
Αντιθέτως, σε περίπτωση ανώνυμης καταγγελίας (χωρίς επαρκή στοιχεία ταυτοποίησης του καταγγέλλοντος), ο καταγγελλόμενος δεν έχει τη δυνατότητα να λάβει ενημέρωση για την πορεία της καταγγελίας ή για τα πρόσωπα που την υπέβαλαν, καθώς δεν υφίσταται επίσημη πηγή προσδιορίσιμη από τη Διοίκηση.
 +
 
 +
Επισημαίνεται ότι η Υπηρεσία εξετάζει κάθε καταγγελία με αμεροληψία, τηρώντας τις αρχές της διαφάνειας, της προστασίας προσωπικών δεδομένων και του τεκμηριωμένου ελέγχου.
 +
|process_step_note=Αρμόδιοι: Υπάλληλος Γραφείου Γραμματείας της ΥΔΟΕ και ο Χειριστής της Υπόθεσης.
 
}}
 
}}

Τελευταία αναθεώρηση της 11:40, 2 Σεπτεμβρίου 2025



de3b8bd2-02f5-4a62-97e8-4a73530a248f 220567

Με μια ματιά

Υπεύθυνη οργανική μονάδα για την εκκίνηση της διαδικασίας

Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

2

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

3 μήνες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην αντιμετώπιση οικονομικού εγκλήματος αρμοδιότητας Υποδιεύθυνσης Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων (Υ.Δ.Ο.Ε.) της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος (Δ.Α.Ο.Ε.), όπου σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 13 του Π.Δ. 29/2024 είναι αρμόδια για την έρευνα, εξάρθρωση και δίωξη των ομάδων οργανωμένου εγκλήματος που αφορούν τη διάπραξη οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και τη διάπραξη εγκλημάτων κατά της περιουσίας καθώς και του Τμήματος Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων (Τ.Δ.Ο.Ε.) που λειτουργεί στην Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος (Υ.Α.Ο.Ε.Β.Ε.) καθώς και του Τμήματος Αντιμετώπισης Οργανωμένου Οικονομικού Εγκλήματος Κρήτης (Τ.Α.Ο.Ε.Κ.), με ταυτόσημες αρμοδιότητες όπως ορίζεται στο άρθρο 1, παρ. 25 εδάφιο δ΄ του Π.Δ. 29/2024. Γίνεται μνεία ότι η Υ.Α.Ο.Ε.Β.Ε. και η Τ.Α.Ο.Ε.Κ. υπάγονται διοικητικά στη Δ.Α.Ο.Ε. Ενδεικτικά, μπορούν να υποβληθούν καταγγελίες αναφορικά με: α) Παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας β) Τελωνειακές παραβάσεις ιδιαίτερης μεγάλης αξίας πλην της λαθρεμπορίας γ) Διακίνησης απομιμητικών / παραποιημένων προϊόντων δ) Τέλεση αδικημάτων που αφορούν την διενέργεια τυχερών παιγνίων (χαρτοπαιχτικές λέσχες, καζίνο κ.τ.λ.) ε) Ανασφάλιστη - αδήλωτη εργασία στ) Παράνομες συνταγογραφήσεις - απάτες σε βάρος ασφαλιστικών Oργανισμών ζ) Παράνομη διαχείριση κοινοτικών πόρων και κρατικών χρηματοδοτήσεων και ενισχύσεων - απευθύνεται σε νομικά πρόσωπα η) Χειραγώγηση αθλητικών διοργανώσεων θ) Παραχάραξη - Κιβδηλεία ι) Διακίνηση παράνομων φαρμακευτικών σκευασμάτων κ) Απάτη λ) Πλαστογραφία.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος


Τελευταία ενημέρωση

02/09/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αναφορά/Καταγγελία

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)

Κατατίθεται από

Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αναφορά - Καταγγελία

Σημειώσεις

Τρόποι Υποβολής Καταγγελίας:
  1. Τηλεφωνικά μέσω του αριθμού 11012 για την Υ.Δ.Ο.Ε., του αριθμού 2310388449 για το Τ.Δ.Ο.Ε. της Υ.Α.Ο.Ε.Β.Ε.
  2. Μέσω της νέας Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) της δημόσιας διοίκησης πατώντας στον ανωτέρω σχετικό σύνδεσμο.
  3. Αυτοπρόσωπη παρουσία στην έδρα της Υπηρεσίας της Υ.Δ.Ο.Ε. (Λ. Αλεξάνδρας 173, Αθήνα).
  4. Ταχυδρομική επιστολή προς: Υ.Δ.Ο.Ε. (Λ. Αλεξάνδρας 173, Τ.Κ. 11522 – Αθήνα), Τ.Δ.Ο.Ε. της Υ.Α.Ο.Ε.Β.Ε. (Μοναστηρίου 326, Τ.Κ. 56225 Θεσσαλονίκη) ή Τ.Α.Ο.Ε.Κ. (Αγίου Αρτεμίου 1, Τ.Κ. 71601, Νέα Αλικαρνασσός Κρήτης).
  5. Μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το Τ.Δ.Ο.Ε. της Υ.Α.Ο.Ε.Β.Ε. στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) yaoeve.tdoe@astynomia.gr καθώς και το Τ.Α.Ο.Ε.Κ. στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) taoek@astynomia.gr.

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποιητικό έγγραφο

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο

        Δια ζώσης ή ταχυδρομικά, Θυρίδες gov.gr

        Εξερχόμενα

        Διοικητική πράξη, Έναυσμα σε άλλη διαδικασία

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Αυτεπάγγελτη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (έντυπο), Αίτηση (επιστολή), Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα, Τηλεφωνική επικοινωνία, email

              Τύπος

              Αμφιστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,,


            • 1 Επίδειξη Ταυτότητας ή Διαβατηρίου (για επώνυμη καταγγελία). Ταυτοποιητικό έγγραφο

              Επίδειξη Ταυτότητας ή Διαβατηρίου (για επώνυμη καταγγελία).

              Κατάθεση από: Επίδειξη από τον αιτούντα


              Σημειώσεις: Όταν η καταγγελία υποβάλλεται αυτοπροσώπως, ο καταγγέλλων υποχρεούται να επιδεικνύει το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή άλλο επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης. Αντιθέτως, σε περίπτωση μη αυτοπρόσωπης παρουσίας αλλά πληρεξούσιου ατόμου, η καταγγελία πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από ευκρινές αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας του καταγγέλλοντος, καθώς και από υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση, στην οποία να δηλώνονται η ακρίβεια των στοιχείων και η γνησιότητα της καταγγελίας.

              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι 2244

            • 2 Αποδεικτικά μέσα (έγγραφα, ψηφιακά μέσα κτλ) που δύνανται να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην καταγγελία. Έγγραφο

              Αποδεικτικά μέσα (έγγραφα, ψηφιακά μέσα κτλ) που δύνανται να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην καταγγελία.

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)

              Κατατίθεται από: Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

              Σημειώσεις: Η καταγγελία κρίνεται σκόπιμο να συνοδεύεται από κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, το οποίο ενισχύει την αξιοπιστία και τεκμηρίωση των καταγγελλόμενων ισχυρισμών. Ενδεικτικά, τα αποδεικτικά μέσα μπορεί να περιλαμβάνουν: – Έγγραφα (π.χ. συμβάσεις, έγγραφα πληρωμών, επιστολές, σημειώματα, αναφορές) – Ηλεκτρονικά αρχεία (π.χ. μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, SMS, καταγραφές από εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων) – Ψηφιακά μέσα (π.χ. φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αρχεία) – Αναφορές μαρτύρων ή άλλα στοιχεία τρίτων προσώπων που δύνανται να επιβεβαιώσουν το περιεχόμενο της καταγγελίας Όλα τα προσκομιζόμενα αποδεικτικά μέσα πρέπει να προέρχονται νομίμως και να μην προσβάλλουν τα δικαιώματα τρίτων, ιδίως ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Η Υπηρεσία διατηρεί το δικαίωμα να αξιολογεί την αξιοπιστία και τη συνάφεια των υποβληθέντων στοιχείων κατά την κρίση της. Σημειώνεται: Όλα τα προσκομιζόμενα αποδεικτικά μέσα πρέπει να προέρχονται νομίμως και να μην προσβάλλουν τα δικαιώματα τρίτων, ιδίως ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Γενικός Κανονισμός – GDPR), καθώς και του ν. 4624/2019 που προσαρμόζει το εθνικό δίκαιο.

              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι 4084

            • Προεδρικό Διάταγμα 13 & 14 29 2024

              Περιγραφή Διάρθρωση ΥΔΟΕ

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=765776

            • 1 Συλλογή πληροφοριών συναφών με την τέλεση Οικονομικών Εγκλημάτων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η συλλογή πληροφοριών συγκαταλέγεται στο πρωτογενή τομέα.

              Σημειώσεις Ειδικότερα, η συλλογή των πληροφοριών επιτυγχάνεται με τους εξής τρόπους, όπως: 1. Επιχειρησιακή δράση της Υπηρεσίας 2. Ανατροφοδότηση μέσω συνεργασίας με Άλλους Φορείς - Υπηρεσίες (Αστυνομικές και μη). 3. Καταγγελία από Φυσικά ή Νομικά Πρόσωπα.

              Όχι Όχι


            • 2 Αξιολόγηση Πληροφοριών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Άλλο

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Στο παρόν στάδιο διενεργείται αξιολόγηση του περιεχομένου της εισερχόμενης πληροφορίας ή καταγγελίας, με στόχο τον προσδιορισμό της διοικητικής και ουσιαστικής καταλληλότητας για περαιτέρω επεξεργασία από την Υπηρεσία. Η διαδικασία περιλαμβάνει: Έλεγχο πληρότητας των παρεχόμενων στοιχείων (π.χ. περιγραφή γεγονότων, χρονολογική ακρίβεια, ύπαρξη τεκμηρίωσης), Έλεγχο εγκυρότητας και αξιοπιστίας της πληροφορίας, βάσει: της πηγής προέλευσής της (επώνυμη/ανώνυμη), της λογικής συνοχής και τεκμηρίωσης, ενδεχόμενων ιστορικών προηγούμενων ή συναφών υποθέσεων, Έλεγχο συνάφειας της πληροφορίας με το αντικείμενο και τις αρμοδιότητες της ΥΔΟΕ, όπως αυτές ορίζονται από το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της. Εφόσον από την ανάλυση προκύπτει ότι: α) η πληροφορία είναι εντός αρμοδιότητας, προωθείται για επόμενο στάδιο επεξεργασίας, β) η πληροφορία είναι ελλιπής, ζητείται συμπλήρωση από τον καταγγέλλοντα (όπου είναι εφικτό), γ) η πληροφορία δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας, ο φάκελος εισηγείται για διαβίβαση στον κατάλληλο Φορέα/Υπηρεσία. Κατά την αξιολόγηση, ο χειριστής τηρεί καταγραφή των εκτιμήσεων και αποφάσεων, διασφαλίζοντας ιχνηλασιμότητα της διαδικασίας και ενίσχυση της διοικητικής διαφάνειας.

              Σημειώσεις Αρμόδιος Διεκπεραιωτής: Υπάλληλος από το Γραφείο Γραμματείας της ΥΔΟΕ.

              Όχι Όχι


            • 3 Ανάθεση σε αρμόδιο Τμήμα της ΥΔΟΕ

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Με την ολοκλήρωση του 2ου σταδίου της διαδικασίας και εφόσον από την αξιολόγηση της πληροφορίας ή της καταγγελίας προκύπτει ότι το περιεχόμενο εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Υ.Δ.Ο.Ε., ο αρμόδιος χειριστής προβαίνει σε αιτιολογημένη εισήγηση για την περαιτέρω διαχείριση της υπόθεσης. Συγκεκριμένα: Ο χειριστής προτείνει την ανάθεση του φακέλου στο καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιο Τμήμα της ΥΔΟΕ, βάσει της φύσης της πληροφορίας Η εισήγηση συνοδεύεται από συνοπτική τεκμηρίωση, στην οποία αποτυπώνεται: - το αντικείμενο της υπόθεσης, - η αιτιολόγηση της αρμοδιότητας, -ενδεχόμενα επείγοντα χαρακτηριστικά ή στοιχεία που απαιτούν εξειδικευμένο χειρισμό. Ο Διευθυντής της ΥΔΟΕ, κατόπιν εξέτασης της εισήγησης, προβαίνει σε διοικητική απόφαση ανάθεσης της υπόθεσης στο αντίστοιχο Τμήμα, εξασφαλίζοντας την ορθολογική κατανομή υποθέσεων και τη λειτουργική συνέχεια της υπηρεσιακής ροής. Η ενέργεια αυτή καταγράφεται στα σχετικά αρχεία της Υπηρεσίας και αποτελεί την αφετηρία για την έναρξη των προβλεπόμενων ενεργειών διερεύνησης ή ελέγχου από το αρμόδιο Τμήμα.

              Σημειώσεις Αρμόδιοι : Υπάλληλος από το Γραφείο Γραμματείας της ΥΔΟΕ και Χειριστής της Υπόθεσης.

              Ναι Όχι


            • 4 Διαβίβαση της καταγγελίας σε άλλη αρμόδια υπηρεσία

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Με την ολοκλήρωση του 3ου σταδίου επεξεργασίας καταγγελίας/πληροφορίας, και εφόσον από την αξιολόγηση των διαθέσιμων στοιχείων δεν προκύπτει σαφές αντικείμενο αρμοδιότητας της Υπηρεσίας, ο αρμόδιος χειριστής του φακέλου εισηγείται εγγράφως τη διαβίβαση της πληροφορίας σε άλλον αρμόδιο Φορέα ή Υπηρεσία. Η εισήγηση του χειριστή βασίζεται: -στη φύση και το περιεχόμενο της καταγγελίας, -στην ανάλυση της ισχύουσας νομοθεσίας, -στην καταγεγραμμένη αρμοδιότητα των εμπλεκόμενων φορέων. Ο Διευθυντής της Υπηρεσίας, έχοντας λάβει υπόψη του την τεκμηριωμένη εισήγηση, αποφασίζει: είτε την οριστική διαβίβαση του φακέλου/πληροφορίας στην καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία, είτε την περαιτέρω εσωτερική επεξεργασία ή συμπληρωματική διερεύνηση, εφόσον υπάρχουν περιθώρια. Η διαβίβαση πραγματοποιείται με συνοδευτικό υπηρεσιακό σημείωμα ή διαβιβαστικό έγγραφο, στο οποίο αναφέρεται ρητά ο λόγος παραπομπής και τα στοιχεία του φακέλου, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχεια της διοικητικής ροής πληροφορίας. Ο καταγγέλλων δύναται να ενημερωθεί, κατά περίπτωση, για τη διαβίβαση του αιτήματός του σε άλλη Αρχή, στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας και διαφάνειας.

              Σημειώσεις Αρμόδιοι: Υπάλληλος από το Γραφείο Γραμματείας της ΥΔΟΕ και Χειριστής της Υπόθεσης.

              Ναι Ναι


            • 5 Ολοκλήρωση Ροής Πληροφορίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Το συγκεκριμένο στάδιο αφορά την οργανωμένη και πλήρης μετάδοση όλων των απαραίτητων πληροφοριών και εγγράφων από τον καταγγέλλοντα προς τον αρμόδιο φορέα, και στη συνέχεια η παρακολούθηση της εξέλιξης της υπόθεσης έως την τελική απόφαση. Για την ολοκλήρωση της Ροής της Πληροφορίας απαιτείται η συλλογή δεδομένων, καταγραφή και επεξεργασία αυτών και τέλος η απόκριση / απόφαση αναφορικά με τα καταγγελλόμενα. Ειδικότερα, στο εν λόγω βήμα περιλαμβάνεται και ο χρόνος που απαιτείται για την εκτέλεση των απαιτούμενων ενεργειών από το αρμόδιο τμήμα, είτε για την ολοκλήρωση της διοικητικής διαδικασίας, και την ενημέρωση των αρμόδιων φορέων είτε για την έναρξη διαδικασιών ποινικής δικονομίας.

              Σημειώσεις Αρμόδιοι: Υπάλληλος Γραφείου Γραμματείας της ΥΔΟΕ και ο Χειριστής της Υπόθεσης.

              Ναι Όχι


            • 6 Ενημέρωση Καταγγέλοντος

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Διαφορά Επώνυμης με Ανώνυμης Καταγγελίας: Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας και σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, ο καταγγελλόμενος έχει το δικαίωμα να υποβάλει αίτηση πρόσβασης στα στοιχεία και στην πηγή της καταγγελίας, στο πλαίσιο άσκησης του δικαιώματός του στην πληροφόρηση και την υπεράσπιση. Αντιθέτως, σε περίπτωση ανώνυμης καταγγελίας (χωρίς επαρκή στοιχεία ταυτοποίησης του καταγγέλλοντος), ο καταγγελλόμενος δεν έχει τη δυνατότητα να λάβει ενημέρωση για την πορεία της καταγγελίας ή για τα πρόσωπα που την υπέβαλαν, καθώς δεν υφίσταται επίσημη πηγή προσδιορίσιμη από τη Διοίκηση. Επισημαίνεται ότι η Υπηρεσία εξετάζει κάθε καταγγελία με αμεροληψία, τηρώντας τις αρχές της διαφάνειας, της προστασίας προσωπικών δεδομένων και του τεκμηριωμένου ελέγχου.

              Σημειώσεις Αρμόδιοι: Υπάλληλος Γραφείου Γραμματείας της ΥΔΟΕ και ο Χειριστής της Υπόθεσης.

              Ναι Ναι


            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.