Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
μ (Ο 26c08slxfvym μετακίνησε τη σελίδα ΠΔ:ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ στην ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ χωρίς να αφήσει ανακατεύθυνση: Αποστολή για έλεγχο ΠΔ > ΔΔ)
 
(106 ενδιάμεσες εκδόσεις από 3 χρήστες δεν εμφανίζονται)
Γραμμή 9: Γραμμή 9:
 
|process_remarks=Σύμφωνα με το άρθρο 43, παρ.1, ν.5024/2023 (Α’ 41) φυσικά ή νομικά πρόσωπα δύνανται να αιτηθούν τη χορήγηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών τους προς χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, για κάθε νόμιμη χρήση.
 
|process_remarks=Σύμφωνα με το άρθρο 43, παρ.1, ν.5024/2023 (Α’ 41) φυσικά ή νομικά πρόσωπα δύνανται να αιτηθούν τη χορήγηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών τους προς χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, για κάθε νόμιμη χρήση.
 
Με την αίτηση παρέχεται από τον αιτούντα άδεια για την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων του άρθρου 1 του ν.δ. 1059/1971 (Α’ 270) και του φορολογικού απορρήτου του άρθρου 17 του ν. 4987/2022 (Α’ 206).
 
Με την αίτηση παρέχεται από τον αιτούντα άδεια για την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων του άρθρου 1 του ν.δ. 1059/1971 (Α’ 270) και του φορολογικού απορρήτου του άρθρου 17 του ν. 4987/2022 (Α’ 206).
|process_estimated_implementation_duration_min=P1D
+
Ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος είναι : https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/diakheirise-opheilon/bebaiose-khrematikon-opheilon
|process_estimated_implementation_duration_max=P30D
+
|process_estimated_implementation_duration_min=P15D
 +
|process_estimated_implementation_duration_max=P20D
 
|process_evidence_identification_type=Ταυτοποίηση 2 παραγόντων με κωδικούς Taxisnet και πιστοποιημένο κινητό στο ΕΜΕπ
 
|process_evidence_identification_type=Ταυτοποίηση 2 παραγόντων με κωδικούς Taxisnet και πιστοποιημένο κινητό στο ΕΜΕπ
 
|process_type=Εξωστρεφής
 
|process_type=Εξωστρεφής
Γραμμή 21: Γραμμή 22:
 
|process_provided_to=Ελεύθερους επαγγελματίες,Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Εταιρείες,Οφειλέτες
 
|process_provided_to=Ελεύθερους επαγγελματίες,Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Εταιρείες,Οφειλέτες
 
|process_life_events=Διαχείριση ακίνητης περιουσίας,Διαχείριση οφειλών,Φορολογία πολιτών,Βεβαιώσεις και αντίγραφα,Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών,Πολίτες και Δημόσιο
 
|process_life_events=Διαχείριση ακίνητης περιουσίας,Διαχείριση οφειλών,Φορολογία πολιτών,Βεβαιώσεις και αντίγραφα,Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών,Πολίτες και Δημόσιο
|process_sdg_lack_of_response_rule=Άλλο
+
|process_sdg_notes=Σε περίπτωση που ο αιτών διαπιστώσει σφάλματα ή παραλείψεις στις οφειλές του, μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα με τους πιστωτές του μέσω συγκεκριμένης καρτέλας στην αίτηση του, για τη διόρθωση ή συμπλήρωση των οφειλών του και στη συνέχεια θα πρέπει να προβεί στη δημιουργία νέας αίτησης προκειμένου να του χορηγηθεί νέα βεβαίωση στην οποία θα αποτυπώνονται πλέον ορθά οι οφειλές του.
|process_total_duration_steps_min=60
+
|process_total_duration_steps_min=1296080
|process_total_duration_steps_max=60
+
|process_total_duration_steps_max=1728200
 
|process_cost_min=0.00
 
|process_cost_min=0.00
 
|process_cost_max=0.00
 
|process_cost_max=0.00
Γραμμή 53: Γραμμή 54:
 
|process_conditions_alternative=Όχι
 
|process_conditions_alternative=Όχι
 
|process_conditions_type=Διοικητικές
 
|process_conditions_type=Διοικητικές
|process_conditions_name=Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και καταχώρηση του στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1
+
|process_conditions_name=Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και καταχώρηση του στο ΕΜΕπ, σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1
 
|process_conditions_url=https://search.et.gr/el/fek/?fekId=596953
 
|process_conditions_url=https://search.et.gr/el/fek/?fekId=596953
 
}}
 
}}
Γραμμή 60: Γραμμή 61:
 
|process_conditions_alternative=Όχι
 
|process_conditions_alternative=Όχι
 
|process_conditions_type=Διοικητικές
 
|process_conditions_type=Διοικητικές
|process_conditions_name=Καταχώρηση αριθμού κινητού τηλεφώνου  στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1
+
|process_conditions_name=Καταχώρηση αριθμού κινητού τηλεφώνου  στο ΕΜΕπ, σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1
 
|process_conditions_url=https://search.et.gr/el/fek/?fekId=596953
 
|process_conditions_url=https://search.et.gr/el/fek/?fekId=596953
 
}}
 
}}
Γραμμή 87: Γραμμή 88:
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
|process_step_title=Είσοδος στην πλατφόρμα
+
|process_step_title=Εκκίνηση της διαδικασίας / είσοδος στην πλατφόρμα
 
|process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο
 
|process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο
 
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
|process_step_duration_min=PT1M
+
|process_step_description=Ο χρήστης (αιτών) εισέρχεται στην πλατφόρμα μέσω σχετικού συνδέσμου και κατευθύνεται σε κατάλληλα διαμορφωμένη σελίδα όπου καλείται να καταχωρήσει τα διαπιστευτήρια (Όνομα χρήστη, Κωδικός) που χρησιμοποιεί για την είσοδό του στο TAXISnet.
|process_step_duration_max=PT1M
+
|process_step_note=Στην αρχική οθόνη της πλατφόρμας εμφανίζεται ενημερωτικό μήνυμα σχετικά με την έναρξη της διαδικασίας.
|process_step_description=Για τη δημιουργία της αίτησης βεβαίωσης χρηματικών οφειλών ο χρήστης (αιτών) εισέρχεται στην πλατφόρμα μέσω του σχετικού συνδέσμου επιλέγοντας ρόλο "Αιτών".
 
|process_step_note=Ο χρήστης κατευθύνεται σε κατάλληλα διαμορφωμένη σελίδα όπου καλείται να καταχωρήσει τα διαπιστευτήρια (όνομα χρήστη, κωδικός) που χρησιμοποιεί για την είσοδο του στο TAXISnet.
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
 
|process_step_num_id=2
 
|process_step_num_id=2
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
|process_step_child=Ναι
+
|process_step_child=Όχι
|process_step_previous_child_selector=1
+
|process_step_title=Δημιουργία αίτησης
|process_step_previous_child=1
+
|process_step_official=Λογισμικό
|process_step_title=Εκκίνηση της διαδικασίας,
+
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
|process_step_description=Για την εκκίνηση της διαδικασίας, ο χρήστης (Αιτών) εισέρχεται στην αρχική οθόνη της Πλατφόρμας όπου
+
|process_step_duration_min=PT10S
εμφανίζεται ενημερωτικό μήνυμα σχετικά με την έναρξη της διαδικασίας.
+
|process_step_duration_max=PT20S
 +
|process_step_description=Στην αρχική οθόνη της πλατφόρμας εμφανίζεται η «Λίστα Αιτήσεων Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών». Η λίστα εμφανίζεται κενή κατά την αρχική είσοδο στην πλατφόρμα.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 111: Γραμμή 111:
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child=2
 
|process_step_previous_child=2
|process_step_title=Δημιουργία αίτησης βεβαίωσης οφειλών
+
|process_step_title=Άρση απορρήτου
|process_step_description=Ο χρήστης (Αιτών) εισέρχεται στην αρχική σελίδα Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών όπου εμφανίζεται η «Λίστα Αιτήσεων Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών».
+
|process_step_official=Λογισμικό
Επιλέγοντας το εικονίδιο «Δημιουργία Αίτησης», εμφανίζεται το παράθυρο άρσης απορρήτου (Εικόνα 5). Ο
+
|process_step_implementation=Ενέργεια πολίτη
χρήστης (Αιτών) επισκοπεί το κείμενο άρσης απορρήτου και επιλέγει το εικονίδιο «Συμφωνώ» προκειμένου να
+
|process_step_duration_min=PT10S
προχωρήσει με τη δημιουργία της αίτησής του.
+
|process_step_duration_max=PT20S
|process_step_note=Σημειώνεται ότι κατά την αρχική είσοδο στην Πλατφόρμα, η «Λίστα Αιτήσεων Βεβαίωσης Χρηματικών
+
|process_step_description=Επιλέγοντας ο χρήστης (αιτών) το εικονίδιο «Δημιουργία Αίτησης», εμφανίζεται το παράθυρο άρσης απορρήτου προκειμένου να προχωρήσει η δημιουργία της αίτησης.
Οφειλών» εμφανίζεται κενή. Κατά τη δημιουργία μίας αίτησης, στη «Λίστα Αιτήσεων Βεβαίωσης
 
Χρηματικών Οφειλών» θα εμφανίζεται ο αριθμός της αίτησης καθώς και τα υπόλοιπα στοιχεία της. Επιπλέον,
 
στη «Λίστα Αιτήσεων Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών» εμφανίζονται αιτήσεις που έχει εκκινήσει ο Αιτών στο
 
παρελθόν και πλέον έχουν ολοκληρωθεί.
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
 
|process_step_num_id=4
 
|process_step_num_id=4
|process_step_exit=Όχι
+
|process_step_exit=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
|process_step_previous_child_selector=3
+
|process_step_previous_child_selector=2
|process_step_previous_child=3
+
|process_step_previous_child=2
|process_step_title=Καταχώρηση στοιχείων αίτησης
+
|process_step_title=Διατήρηση απόρρητου (μη συναίνεση στην άρση)
|process_step_description=Ο χρήστης (Αιτών) εισέρχεται στην οθόνη δημιουργίας νέας αίτησης όπου επισκοπεί τα στοιχεία της αίτησης
+
|process_step_official=Λογισμικό
που έχουν αντληθεί από το Μητρώο της ΑΑΔΕ και ελέγχει την εγκυρότητά τους.
+
|process_step_implementation=Ενέργεια πολίτη
Εν συνεχεία, ο χρήστης (Αιτών) μεταβαίνει στην ενότητα «Στοιχεία Επικοινωνίας» όπου καταχωρεί
+
|process_step_description=Στην περίπτωση που ο χρήστης (Αιτών) δεν συναινέσει στην άρση απορρήτου και επιλέξει το εικονίδιο «Επιστροφή», θα κατευθυνθεί σε προηγούμενη οθόνη της Πλατφόρμας (Δημιουργία αίτησης).
την Ηλεκτρονική του Διεύθυνση στο ομώνυμο πεδίο.
+
|process_step_note=Η μη συναίνεση στην άρση απορρήτου ουσιαστικά σημαίνει τη διακοπή της διαδικασίας για την έκδοση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
 
|process_step_num_id=5
 
|process_step_num_id=5
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
|process_step_child=Ναι
+
|process_step_child=Όχι
|process_step_previous_child_selector=4
+
|process_step_title=Ανάρτηση στοιχείων αίτησης
|process_step_previous_child=4
+
|process_step_official=Λογισμικό
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 +
|process_step_duration_min=PT10S
 +
|process_step_duration_max=PT1M
 +
|process_step_description=Πραγματοποιείται η ανάρτηση ταυτοποιητικών στοιχείων του αιτούντα από το  Μητρώο της ΑΑΔΕ.
 +
|process_step_note=Ο αιτών ελέγχει την εγκυρότητά των στοιχείων που έχουν αναρτηθεί από το μητρώο της ΑΑΔΕ.
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=6
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Όχι
 +
|process_step_title=Επιβεβαίωση στοιχείων επικοινωνίας
 +
|process_step_official=Λογισμικό
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 +
|process_step_duration_min=PT30S
 +
|process_step_duration_max=PT1M
 +
|process_step_description=Το σύστημα αποστέλλει με αυτοματοποιημένο μήνυμα τον κωδικό επιβεβαίωσης στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει καταχωρηθεί από τον χρήστη (αιτούντα).
 +
Μετά τη λήψη του κωδικού επιβεβαίωσης  ο χρήστης (αιτών) καταχωρεί το τηλέφωνο επικοινωνίας του στο ομώνυμο πεδίο και κάνει δεξί κλικ με το ποντίκι του εκτός του πλαισίου που καταχώρησε τον αριθμό τηλεφώνου του.
 +
|process_step_note=Ο χρήστης (αιτών) έχει καταχωρήσει την ηλεκτρονική του διεύθυνση στην καρτέλα «Στοιχεία Επικοινωνίας» και έχει ζητήσει την «Αποστολή κωδικού επιβεβαίωσης» προκειμένου να γίνει η απαραίτητη ταυτοποίηση της.
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=7
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_title=Οριστικοποίηση αίτησης
 
|process_step_title=Οριστικοποίηση αίτησης
 
|process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο
 
|process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο
 
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
|process_step_description=Για την οριστικοποίηση της αίτησής του, ο χρήστης (Αιτών) επιλέγει το εικονίδιο «Οριστικοποίηση Αίτησης».
+
|process_step_duration_min=PT10S
Στη συνέχεια, στο αναδυόμενο παράθυρο επιβεβαίωσης ενέργειας που εμφανίζεται ο χρήστης (Αιτών) επιλέγει
+
|process_step_duration_max=PT20S
το εικονίδιο «Ναι» προκειμένου να υποβάλει οριστικά την αίτηση.
+
|process_step_description=Για την οριστικοποίηση της αίτησης του ο χρήστης (αιτών) επιλέγει το εικονίδιο "οριστικοποίηση αίτησης".
|process_step_note=Εφόσον ο αιτών οριστικοποιήσει την αίτησή του, η αίτηση εισέρχεται στο στάδιο «Αναμονή ανάκτησης
 
στοιχείων από τρίτες πηγές». Κατά το συγκεκριμένο στάδιο, δημιουργείται στην αίτηση η καρτέλα «Οφειλές»,
 
καθώς αποστέλλονται αυτοματοποιημένα στην αίτηση τα δεδομένα που υπάρχουν ήδη διαθέσιμα στις
 
υφιστάμενες βάσεις δεδομένων των πιστωτών (ΑΑΔΕ, ΚΕΑΟ, τράπεζες, διαχειριστές δανείων). Κατά την
 
διάρκεια του σταδίου δεν επιτρέπεται η οποιαδήποτε παρέμβαση στην αίτηση. Ο αιτών ανά τακτά χρονικά
 
διαστήματα μπορεί να παρατηρεί τη διαμόρφωση της καρτέλας των οφειλών του, καθώς αποστέλλονται από
 
τους Πιστωτές οι οφειλές.
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
|process_step_num_id=6
+
|process_step_num_id=8
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Όχι
 +
|process_step_title=Αναμονή ανάκτησης στοιχείων από τρίτες πηγές
 +
|process_step_official=Λογισμικό
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 +
|process_step_duration_min=P15D
 +
|process_step_duration_max=P20D
 +
|process_step_description=Αποστέλλονται αυτοματοποιημένα οι πληροφορίες που είναι ήδη διαθέσιμες στις υφιστάμενες βάσεις δεδομένων των πιστωτών (ΑΑΔΕ, ΚΕΑΟ, τράπεζες, διαχειριστές δανείων).
 +
|process_step_note=Κατά τη διάρκεια του σταδίου δεν επιτρέπεται η οποιαδήποτε παρέμβαση στην αίτηση. Ο αιτών ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να επισκοπεί την καρτέλα των οφειλών του.
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=9
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Όχι
 +
|process_step_title=Έκδοση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών
 +
|process_step_official=Λογισμικό
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 +
|process_step_duration_min=PT10S
 +
|process_step_duration_max=PT20S
 +
|process_step_description=Με την ολοκλήρωση του χρονικού διαστήματος της ανάκτησης στοιχείων, ο αιτών ενημερώνεται σχετικά με την έκδοση της βεβαίωσης, με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει.
 +
|process_step_note=Ο αιτών μπορεί να αντλήσει τη Βεβαίωση Χρηματικών Οφειλών  από το σχετικό πεδίο: «Λήψη Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών».
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=10
 
|process_step_exit=Ναι
 
|process_step_exit=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
|process_step_previous_child_selector=5
+
|process_step_previous_child_selector=9
|process_step_previous_child=5
+
|process_step_previous_child=9
|process_step_title=Ολοκλήρωση αίτησης/ έκδοση βεβαίωσης
+
|process_step_title=Χρήση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών
|process_step_description=Με την ολοκλήρωση του χρονικού διαστήματος της ανάκτησης στοιχείων, είναι δυνατή η λήψη της βεβαίωσης.
+
|process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο
|process_step_note=Αποστέλλεται ενημερωτικό μήνυμα από την πλατφόρμα στη δηλωθείσα (στην αίτηση) ηλεκτρονική
+
|process_step_implementation=Ενέργεια πολίτη
διεύθυνση του αιτούντος. Ο αιτών μπορεί να αντλήσει τη Βεβαίωση Χρηματικών Οφειλών επιλέγοντας το
+
|process_step_duration_min=PT10S
βελάκι κάτω από πεδίο «Λήψη Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών».
+
|process_step_duration_max=PT20S
 +
|process_step_description=Η βεβαίωση χρηματικών οφειλών έχει εκδοθεί και ο χρήστης (αιτών) μπορεί να την αξιοποιήσει για κάθε χρήση.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
|process_step_num_id=7
+
|process_step_num_id=11
|process_step_exit=Όχι
+
|process_step_exit=Ναι
|process_step_child=Όχι
+
|process_step_child=Ναι
|process_step_description=ο πολίτης ελέγχει τις οφειλές που έχουν αναρτηθεί
+
|process_step_previous_child_selector=9
 +
|process_step_previous_child=9
 +
|process_step_title=Διόρθωση στοιχείων
 +
|process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 +
|process_step_duration_min=PT10S
 +
|process_step_duration_max=PT20S
 +
|process_step_description=Σε περίπτωση που ο αιτών (χρήστης) διαπιστώσει σφάλματα ή παραλείψεις στις οφειλές που έχουν αναρτηθεί, επικοινωνεί με τους πιστωτές του για να ζητήσει τη διόρθωση ή συμπλήρωση των οφειλών μέσω της καρτέλας "Επικοινωνία".
 +
|process_step_note=Όταν μέσω της καρτέλας "Επικοινωνία" ο αιτών (χρήστης)  λάβει απάντηση από τους πιστωτές του ότι ολοκληρώθηκαν οι ζητούμενες διορθώσεις/συμπληρώσεις, θα πρέπει να προβεί στη δημιουργία νέας αίτησης χορήγησης βεβαίωσης χρηματικών οφειλών προκειμένου να του χορηγηθεί νέα βεβαίωση, με την ορθή αποτύπωση των οφειλών του.
 
}}
 
}}
 
{{process useful links
 
{{process useful links

Τελευταία αναθεώρηση της 12:20, 25 Νοεμβρίου 2025



d98a471f-0a11-46bf-97d8-2092753e6610 984711

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Παρέχεται μόνο ψηφιακά

Eξ αποστάσεως σημεία εξυπηρέτησης

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

15 έως 20 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στη χορήγηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς, δημόσιο και φορείς κοινωνικής ασφάλισης για κάθε νόμιμη χρήση. Απευθύνεται σε φυσικά και σε νομικά πρόσωπα.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ


Διάρκεια Ισχύος

Αόριστη

Παρατηρήσεις

Σύμφωνα με το άρθρο 43, παρ.1, ν.5024/2023 (Α’ 41) φυσικά ή νομικά πρόσωπα δύνανται να αιτηθούν τη χορήγηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών τους προς χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, για κάθε νόμιμη χρήση.

Με την αίτηση παρέχεται από τον αιτούντα άδεια για την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων του άρθρου 1 του ν.δ. 1059/1971 (Α’ 270) και του φορολογικού απορρήτου του άρθρου 17 του ν. 4987/2022 (Α’ 206).

Ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος είναι : https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/diakheirise-opheilon/bebaiose-khrematikon-opheilon

Τελευταία ενημέρωση

25/11/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση / Υπεύθυνη δήλωση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών όπως προβλέπεται στο νόμο

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποίηση 2 παραγόντων με κωδικούς Taxisnet και πιστοποιημένο κινητό στο ΕΜΕπ

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά


        Σε περίπτωση που ο αιτών διαπιστώσει σφάλματα ή παραλείψεις στις οφειλές του, μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα με τους πιστωτές του μέσω συγκεκριμένης καρτέλας στην αίτηση του, για τη διόρθωση ή συμπλήρωση των οφειλών του και στη συνέχεια θα πρέπει να προβεί στη δημιουργία νέας αίτησης προκειμένου να του χορηγηθεί νέα βεβαίωση στην οποία θα αποτυπώνονται πλέον ορθά οι οφειλές του.

        Εξερχόμενα

        Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο

        Ενημέρωση/Ανάρτηση εγγράφου μέσω Πληροφοριακού Συστήματος

        Εξερχόμενα

        Παραγωγή Ψηφιακού εγγράφου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Χορήγηση βεβαίωσης για τις χρηματικές οφειλές προς χρηματοδοτικούς φορείς, δημόσιο και φορείς κοινωνικής ασφάλισης

            Επίσημος τίτλος

            Βεβαίωση χρηματικών οφειλών

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (ψηφιακά)

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,,,,,,


            • 1 Διοικητικές Έκδοση κωδικών χρήσης Taxisnet από την ΑΑΔΕ

              Όχι Όχι

            • 2 Διοικητικές Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και καταχώρηση του στο ΕΜΕπ, σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1

              Όχι Όχι

            • 3 Διοικητικές Καταχώρηση αριθμού κινητού τηλεφώνου στο ΕΜΕπ, σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1

              Όχι Όχι

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 29 4738/2020 2020 207 Α

              Περιγραφή NOMOΣ ΥΠ ΑΡΙΘΜ. 4738 ΦΕΚ Α 207/27.10.2020. Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=590679

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 43 5024 2023 41 Α

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=603216


            • 1 Εκκίνηση της διαδικασίας / είσοδος στην πλατφόρμα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο χρήστης (αιτών) εισέρχεται στην πλατφόρμα μέσω σχετικού συνδέσμου και κατευθύνεται σε κατάλληλα διαμορφωμένη σελίδα όπου καλείται να καταχωρήσει τα διαπιστευτήρια (Όνομα χρήστη, Κωδικός) που χρησιμοποιεί για την είσοδό του στο TAXISnet.

              Σημειώσεις Στην αρχική οθόνη της πλατφόρμας εμφανίζεται ενημερωτικό μήνυμα σχετικά με την έναρξη της διαδικασίας.

              Όχι Όχι


            • 2 Δημιουργία αίτησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Στην αρχική οθόνη της πλατφόρμας εμφανίζεται η «Λίστα Αιτήσεων Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών». Η λίστα εμφανίζεται κενή κατά την αρχική είσοδο στην πλατφόρμα.

              Όχι Όχι


            • 3 Άρση απορρήτου

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια πολίτη

              Περιγραφή Επιλέγοντας ο χρήστης (αιτών) το εικονίδιο «Δημιουργία Αίτησης», εμφανίζεται το παράθυρο άρσης απορρήτου προκειμένου να προχωρήσει η δημιουργία της αίτησης.

              Ναι Όχι


            • 4 Διατήρηση απόρρητου (μη συναίνεση στην άρση)

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια πολίτη

              Περιγραφή Στην περίπτωση που ο χρήστης (Αιτών) δεν συναινέσει στην άρση απορρήτου και επιλέξει το εικονίδιο «Επιστροφή», θα κατευθυνθεί σε προηγούμενη οθόνη της Πλατφόρμας (Δημιουργία αίτησης).

              Σημειώσεις Η μη συναίνεση στην άρση απορρήτου ουσιαστικά σημαίνει τη διακοπή της διαδικασίας για την έκδοση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών.

              Ναι Ναι


            • 5 Ανάρτηση στοιχείων αίτησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Πραγματοποιείται η ανάρτηση ταυτοποιητικών στοιχείων του αιτούντα από το Μητρώο της ΑΑΔΕ.

              Σημειώσεις Ο αιτών ελέγχει την εγκυρότητά των στοιχείων που έχουν αναρτηθεί από το μητρώο της ΑΑΔΕ.

              Όχι Όχι


            • 6 Επιβεβαίωση στοιχείων επικοινωνίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Το σύστημα αποστέλλει με αυτοματοποιημένο μήνυμα τον κωδικό επιβεβαίωσης στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει καταχωρηθεί από τον χρήστη (αιτούντα). Μετά τη λήψη του κωδικού επιβεβαίωσης ο χρήστης (αιτών) καταχωρεί το τηλέφωνο επικοινωνίας του στο ομώνυμο πεδίο και κάνει δεξί κλικ με το ποντίκι του εκτός του πλαισίου που καταχώρησε τον αριθμό τηλεφώνου του.

              Σημειώσεις Ο χρήστης (αιτών) έχει καταχωρήσει την ηλεκτρονική του διεύθυνση στην καρτέλα «Στοιχεία Επικοινωνίας» και έχει ζητήσει την «Αποστολή κωδικού επιβεβαίωσης» προκειμένου να γίνει η απαραίτητη ταυτοποίηση της.

              Όχι Όχι


            • 7 Οριστικοποίηση αίτησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Για την οριστικοποίηση της αίτησης του ο χρήστης (αιτών) επιλέγει το εικονίδιο "οριστικοποίηση αίτησης".

              Όχι Όχι


            • 8 Αναμονή ανάκτησης στοιχείων από τρίτες πηγές

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Αποστέλλονται αυτοματοποιημένα οι πληροφορίες που είναι ήδη διαθέσιμες στις υφιστάμενες βάσεις δεδομένων των πιστωτών (ΑΑΔΕ, ΚΕΑΟ, τράπεζες, διαχειριστές δανείων).

              Σημειώσεις Κατά τη διάρκεια του σταδίου δεν επιτρέπεται η οποιαδήποτε παρέμβαση στην αίτηση. Ο αιτών ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να επισκοπεί την καρτέλα των οφειλών του.

              Όχι Όχι


            • 9 Έκδοση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Με την ολοκλήρωση του χρονικού διαστήματος της ανάκτησης στοιχείων, ο αιτών ενημερώνεται σχετικά με την έκδοση της βεβαίωσης, με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει.

              Σημειώσεις Ο αιτών μπορεί να αντλήσει τη Βεβαίωση Χρηματικών Οφειλών από το σχετικό πεδίο: «Λήψη Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών».

              Όχι Όχι


            • 10 Χρήση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια πολίτη

              Περιγραφή Η βεβαίωση χρηματικών οφειλών έχει εκδοθεί και ο χρήστης (αιτών) μπορεί να την αξιοποιήσει για κάθε χρήση.

              Ναι Ναι


            • 11 Διόρθωση στοιχείων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Σε περίπτωση που ο αιτών (χρήστης) διαπιστώσει σφάλματα ή παραλείψεις στις οφειλές που έχουν αναρτηθεί, επικοινωνεί με τους πιστωτές του για να ζητήσει τη διόρθωση ή συμπλήρωση των οφειλών μέσω της καρτέλας "Επικοινωνία".

              Σημειώσεις Όταν μέσω της καρτέλας "Επικοινωνία" ο αιτών (χρήστης) λάβει απάντηση από τους πιστωτές του ότι ολοκληρώθηκαν οι ζητούμενες διορθώσεις/συμπληρώσεις, θα πρέπει να προβεί στη δημιουργία νέας αίτησης χορήγησης βεβαίωσης χρηματικών οφειλών προκειμένου να του χορηγηθεί νέα βεβαίωση, με την ορθή αποτύπωση των οφειλών του.

              Ναι Ναι



            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.