Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Αίτηση για διενέργεια εργατικής διαφοράς»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
Γραμμή 119: Γραμμή 119:
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_description=Αποστέλλεται πρόσκληση στο άλλο μέρος προκειμένου να λάβει γνώση για το πρόσωπο του αιτούντος και για το αντικείμενο της συζήτησης. Στην πρόσκληση αναγράφεται υποχρεωτικά η ημέρα και η ώρα της συζήτησης καθώς και το αντικέμενο της υπό διερεύνησης υπόθεσης. Είθισται να επισυνάπτεται αντίγραφο της αίτησης. Ζητείται παράλληλα η προσκόμιση εγγράφων (πχ ατομικές συμβάσεις εργασίας, αποδείξεις μισθοδοσίας κλπ) η εξέταση των οποίων θα συνδράμει στην τυχόν επίλυση της διαφοράς.
 
|process_step_description=Αποστέλλεται πρόσκληση στο άλλο μέρος προκειμένου να λάβει γνώση για το πρόσωπο του αιτούντος και για το αντικείμενο της συζήτησης. Στην πρόσκληση αναγράφεται υποχρεωτικά η ημέρα και η ώρα της συζήτησης καθώς και το αντικέμενο της υπό διερεύνησης υπόθεσης. Είθισται να επισυνάπτεται αντίγραφο της αίτησης. Ζητείται παράλληλα η προσκόμιση εγγράφων (πχ ατομικές συμβάσεις εργασίας, αποδείξεις μισθοδοσίας κλπ) η εξέταση των οποίων θα συνδράμει στην τυχόν επίλυση της διαφοράς.
|process_step_note=Η πρόσκληση αποστέλλεται
+
|process_step_note=Η πρόσκληση αποστέλλεται είτε ηλεκτρονικά (ηλεκτρονική κοινοποίηση μέσω του ΟΠΣ), είτε ταχυδρομικά (με συστημένη επιστολή επί αποδείξει) ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο και εφόσον συναινεί ο αιτών (πχ δύναται ο ενδιαφερόμενος να παραδώσει ο ίδιος την πρόσκληση στον εργοδότη του επί αποδείξει κλπ).
 +
Στις περιπτώσεις όπου η πρόσκληση επιστρέψει στην Υπηρεσία με τις ενδείξεις : " ΕΦΥΓΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ Δ/ΝΣΗ", "ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕ", "ΜΕΤΟΙΚΗΣΕ", "ΑΓΝΩΣΤΗ Δ/ΝΣΗ, "ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ" ή "ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ Δ/ΝΣΗ" η διενέργεια εργατικής διαφοράς είτε αναβάλλεται προσωρινά είτε ματαιώνεται.
 +
Στην περίπτωση όπου η πρόσκληση επιστρέψει με την ένδειξη "ΑΖΗΤΗΤΟ" κι εφόσον υπάρχει χρόνος μέχρι την ορισθείσα ημερομηνία συζήτησης αυτή επαναποστέλεται, διαφορετικά η συζήτηση είτε ματαιώνεται είτε αναβάλλεται προσωρινά μέχρι να υποδειχτεί νέα δ/νση αποστολής της πρόσκλησης κλπ.
 
}}
 
}}
 
{{process provision digital locations
 
{{process provision digital locations

Αναθεώρηση της 12:42, 12 Ιουνίου 2022



6823726f-2f60-4c55-83c5-8895b861d176 682372

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

1 μήνας

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην επίλυση εργατικής διαφοράς, κατόπιν καταγγελίας - αναφοράς από ενδιαφερόμενο μέρος. Εργατική διαφορά είναι κάθε είδους διαφωνία μεταξύ εργαζόμενου και εργοδότη, όπως αυτή πηγάζει από την εργασιακή σχέση αναφορικά με την εφαρμογή και την τήρηση των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

Παρατηρήσεις

Το ενδιαφερόμενο μέρος απευθύνεται στο αρμόδιο Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων ανάλογα με τον τόπο παροχής που παρέχεται (ή στην περίπτωση λύσης της εργασιακής σχέσης που παρεχόταν) η εργασία. Στην περίπτωση που δεν προσδιορίζεται ακριβώς ο τόπος παροχής εργασίας, τότε αρμόδιο να επιληφθεί είναι το τοπικό τμήμα της περιοχής που παρέχεται η εργασία από τον μισθωτό.

Τελευταία ενημέρωση

09/04/2025

Αίτηση




Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Απόφαση, Διοικητική πράξη, Έναυσμα σε άλλη διαδικασία

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Εργατική Διαφορά, Επίλυση Εργατικής Διαφοράς, Καταγγελία, Επώνυμη Καταγγελία, Συμφιλιωτική Διαδιακασία

            Επίσημος τίτλος

            Αίτηση για διενέργεια εργατικής διαφοράς

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Μητρώα που τηρούνται

            Νομοθεσία

              ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


            • 1 Εργασιακές Η ύπαρξη εργασιακής σχέσης και τυχόν διαφωνίες που πηγάζουν από τη σχέση αυτή αναφορικά με την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, των όρων συλλογικών ρυθμίσεων ή κανονισμών εργασίας και των όρων ατομικών συμβάσεων εργασίας.

              Όχι Όχι

            • Νόμος 122 4808 2021 101 Α

              Περιγραφή Επιτάχυνση επίλυσης διαφορών στην Επιθεώρηση Εργασίας-Τροποποίηση του άρθρου 3Β του Ν 3996/2011

              Νομικές παραπομπές http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL8zNy8ycs-iQh5MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS 18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuafCU5tNHUICFwAvLd3AG7x1QvqqSkEa PYhK3RVOERf

            • Υπουργική Απόφαση 2 Υ.Α. οικ. 34331/Δ9.8920/ 2016 2458 Β

              Περιγραφή Στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας λειτουργεί Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ ΣΕΠΕ) στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.sepe.gov.gr για την επικοινωνία των υπηρεσιών του μεταξύ τους και με τρίτους. Οι εργοδότες, οι εργαζόμενοι και οι οργανώσεις εργοδοτών και εργαζομένων δύναται να υποβάλλουν αιτήσεις, αναγγελίες, γνωστοποιήσεις και λοιπά έγγραφα μεταξύ των οποίων και αίτηση για διενέργεια εργατικής διαφοράς.

              Νομικές παραπομπές https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%988%CE%9C465%CE%981%CE%A9-9%CE%9D7

              ΑΔΑ 6Θ8Μ465Θ1Ω-9Ν7

            • Νόμος 23 4144 2013 88 Α

              Περιγραφή Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνικής Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Επίλυση Εργατικών Διαφορών.

              Νομικές παραπομπές http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEaosRGzKxO6XdtvSoClrL8Q92htLCbm4vtIl9LGdkF53UIxsx942CdyqxSQYNuqAGCF0IfB9HI6qSYtMQEkEHLwnFqmgJSA5WIsluV-nRwO1oKqSe4BlOTSpEWYhszF8P8UqWb zFijLHQ4sMNb9S5-KgVspvCBT09JcBJUrwzbMZY-jJB Wao

            • Νόμος 3 3996 2011 170 Α
            • 1 Υποβολή Αίτησης για Διενέργεια Εργατικής Διαφοράς

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπάλληλος

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Το βήμα αυτό αφορά στην υποβολή αίτησης από τον αιτούντα με φυσική παρουσία του στο αρμόδιο Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων όπου ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει το έντυπο "Αιτήσεως για διενέργεια Εργατικής Διαφοράς". Η αίτηση πρέπει οπωσδήποτε να περιέχει τα ακριβή στοιχεία όλων των εμπλεκόμων μερών ( όνομα, επώνυμο, ΑΦΜ κλπ), την ακριβή ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας καθώς και το αντικείμενο της εργατικής διαφοράς.

              Σημειώσεις Ο αρμόδιος υπάλληλος ελέγχει το έντυπο και κυρίως τα στοιχεία των εμπλεκόμενων μερών κι εφόσον διαπιστώσει ελλείψεις ή ανακρίβειες (πχ δεν υπάρχει η διεύθυνση εργασίας, το ΑΦΜ ή το αντικείμενο της εργατικής διαφοράς είναι διφορούμενο) ενημερώνει τον αιτούντα για τις ελλείψεις αυτές και τους κινδύνους που ενδεχομένως προκύψουν (αναβολή της προγραμματισθείσας συζήτησης με την επιστροφή της πρόσκλησης με "άγνωστη" διεύθυνση της επιχ/σης κλπ). Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος αδυνατεί να συμπληρώσει την αίτηση (ΑΜΕΑ, αναλφάβητος, αλλοδαπός κλπ) ο αρμόδιος υπάλληλος οφείλει να συντάξει ο ίδιος την αίτηση κατά παραγγελία του αιτούντος και προφορικής έκεθεσης του αιτήματος του.

              Όχι Όχι


            • 2 Κατάθεση και Πρωτοκόλληση της Αίτησης για Διενέργεια Εργατικής Διαφοράς


              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Η υπογεγραμμένη από τον ενδιαφερόμενο (ή από τον πληρεξούσιο δικηγόρο του ή/και τρίτο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) αίτηση κατατίθεται στο πρωτόκολλο, καταχωρείται στο ΟΠΣ και λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου. Αμέσως ορίζεται ημερομηνία και ώρα της συζήτησης της εργαικής διαφοράς.

              Σημειώσεις Η συζήτηση κρίνεται σκόπιμο να προσδιορίζεται όχι πριν από δέκα (10) μέρες από την κατάθεση της αίτησης, ώστε να υπάρχει χρόνος επαρκής για την αποστολή της πρόσκλησης και της προετοιμασίας των εμπλεκόμενων μερών (διαμόρφωση ισχυρισμών, αναζήτηση και συλλογή εγγράφων/στοιχείων κλπ).

              Όχι Όχι


            • 3 Σύνταξη και Αποστολή της Πρόσκλησης για Διενέργεια Εργατικής Διαφοράς


              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αποστέλλεται πρόσκληση στο άλλο μέρος προκειμένου να λάβει γνώση για το πρόσωπο του αιτούντος και για το αντικείμενο της συζήτησης. Στην πρόσκληση αναγράφεται υποχρεωτικά η ημέρα και η ώρα της συζήτησης καθώς και το αντικέμενο της υπό διερεύνησης υπόθεσης. Είθισται να επισυνάπτεται αντίγραφο της αίτησης. Ζητείται παράλληλα η προσκόμιση εγγράφων (πχ ατομικές συμβάσεις εργασίας, αποδείξεις μισθοδοσίας κλπ) η εξέταση των οποίων θα συνδράμει στην τυχόν επίλυση της διαφοράς.

              Σημειώσεις Η πρόσκληση αποστέλλεται είτε ηλεκτρονικά (ηλεκτρονική κοινοποίηση μέσω του ΟΠΣ), είτε ταχυδρομικά (με συστημένη επιστολή επί αποδείξει) ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο και εφόσον συναινεί ο αιτών (πχ δύναται ο ενδιαφερόμενος να παραδώσει ο ίδιος την πρόσκληση στον εργοδότη του επί αποδείξει κλπ). Στις περιπτώσεις όπου η πρόσκληση επιστρέψει στην Υπηρεσία με τις ενδείξεις : " ΕΦΥΓΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ Δ/ΝΣΗ", "ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕ", "ΜΕΤΟΙΚΗΣΕ", "ΑΓΝΩΣΤΗ Δ/ΝΣΗ, "ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ" ή "ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ Δ/ΝΣΗ" η διενέργεια εργατικής διαφοράς είτε αναβάλλεται προσωρινά είτε ματαιώνεται. Στην περίπτωση όπου η πρόσκληση επιστρέψει με την ένδειξη "ΑΖΗΤΗΤΟ" κι εφόσον υπάρχει χρόνος μέχρι την ορισθείσα ημερομηνία συζήτησης αυτή επαναποστέλεται, διαφορετικά η συζήτηση είτε ματαιώνεται είτε αναβάλλεται προσωρινά μέχρι να υποδειχτεί νέα δ/νση αποστολής της πρόσκλησης κλπ.

              Όχι Όχι





            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.