|
|
| Γραμμή 59: |
Γραμμή 59: |
| | |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| | |process_conditions_type=Άλλο | | |process_conditions_type=Άλλο |
| − | |process_conditions_name=Για τον προσδιορισμό ενός τουριστικού προορισμού ως προσβάσιμου εφαρμόζονται οι αρχές του «καθολικού σχεδιασμού». | + | |process_conditions_name=Για τον χαρακτηρισμό ενός τουριστικού προορισμού ως προσβάσιμου εφαρμόζονται οι αρχές του «καθολικού σχεδιασμού». |
| | Συγκεκριμένα διασφαλίζεται φυσική πρόσβαση στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον, αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες και γίνεται χρήση οπτικοακουστικών συστημάτων για την ευόδωση της επικοινωνίας και εξυπηρέτησης των ατόμων που παρουσιάζουν αισθητηριακή αναπηρία ή νοητική/γνωστική/αναπτυξιακή ή/και ψυχική αναπηρία, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και συναλλαγή με άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα εκπαιδεύεται κατάλληλα το προσωπικό σε θέματα που σχετίζονται με τις ιδιαίτερες ανάγκες αυτών των πληθυσμιακών κατηγοριών και τις τεχνικές συνοδείας/συναλλαγής και τέλος μέσω της αξιοποίησης όλων των καινοτόμων νέων τεχνολογιών διασφαλίζεται η ασφαλής διαφυγή και καταφυγή σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. | | Συγκεκριμένα διασφαλίζεται φυσική πρόσβαση στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον, αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες και γίνεται χρήση οπτικοακουστικών συστημάτων για την ευόδωση της επικοινωνίας και εξυπηρέτησης των ατόμων που παρουσιάζουν αισθητηριακή αναπηρία ή νοητική/γνωστική/αναπτυξιακή ή/και ψυχική αναπηρία, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και συναλλαγή με άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα εκπαιδεύεται κατάλληλα το προσωπικό σε θέματα που σχετίζονται με τις ιδιαίτερες ανάγκες αυτών των πληθυσμιακών κατηγοριών και τις τεχνικές συνοδείας/συναλλαγής και τέλος μέσω της αξιοποίησης όλων των καινοτόμων νέων τεχνολογιών διασφαλίζεται η ασφαλής διαφυγή και καταφυγή σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. |
| | }} | | }} |
| Γραμμή 65: |
Γραμμή 65: |
| | |process_conditions_num_id=2 | | |process_conditions_num_id=2 |
| | |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| − | |process_conditions_type=Ιδιότητας | + | |process_conditions_type=Άλλο |
| − | |process_conditions_name=Δικαίωμα αίτησης για τη χορήγηση του Σήματος Προσβάσιμου Τουριστικού Προορισμού έχουν όλοι οι πρωτοβάθμιοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης της Χώρας, δηλαδή οι Δήμοι όπως συστάθηκαν με το άρθρο 1 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), ανεξαρτήτως της κατηγορίας στην οποία ανήκουν βάσει του άρθρου 2α του ν. 3852/2010, συμπεριλαμβανομένων των ορεινών δήμων του άρθρου 2β του ν. 3852/2010. | + | |process_conditions_name=Ένας τουριστικός προορισμός για να χαρακτηριστεί ως προσβάσιμος θα πρέπει να διασφαλίζει την προσβασιμότητα της τουριστικής αλυσίδας κατ ελάχιστον στους 10 εξής τομείς: |
| − | Οι Δήμοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση εφόσον αποτελούν «τουριστικό προορισμό», όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 1, εντός του οποίου να αναπτύσσεται αυτόνομα η αλυσίδα αξίας του τουρισμού, και διασφαλίζεται ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία των επισκεπτών με αναπηρία και των παρεμποδιζόμενων ατόμων.
| |
| − | }}
| |
| − | {{process conditions
| |
| − | |process_conditions_num_id=3
| |
| − | |process_conditions_alternative=Όχι
| |
| − | |process_conditions_type=Αναπηρίας
| |
| − | |process_conditions_name=Προσβασιμότητα Τουριστικής Αλυσίδας στους 10 εξής τομείς:
| |
| | α) ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων στην μεγαλύτερη δυνατή έκταση του δημόσιου χώρου, βάσει των απαιτήσεων προσβασιμότητας α) της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/ 124964/1561/2022 απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 52907/2009 υπουργικής απόφασης “Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών” (Β’ 2621)» (Β’ 6213) και β) της στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/110088/887/2021 απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπό «Προδιαγραφές, όροι και τεχνικές οδηγίες για την εκπόνηση «Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)» (Β’ 5553), ήτοι σε πεζοδρόμια/πεζόδρομους/οδούς ήπιας κυκλοφορίας/πλατείες, διαβάσεις, νησίδες, αστικούς χώρους πρασίνου/άλση, χώρους στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένης και της σήμανσης. | | α) ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων στην μεγαλύτερη δυνατή έκταση του δημόσιου χώρου, βάσει των απαιτήσεων προσβασιμότητας α) της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/ 124964/1561/2022 απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 52907/2009 υπουργικής απόφασης “Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών” (Β’ 2621)» (Β’ 6213) και β) της στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/110088/887/2021 απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπό «Προδιαγραφές, όροι και τεχνικές οδηγίες για την εκπόνηση «Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)» (Β’ 5553), ήτοι σε πεζοδρόμια/πεζόδρομους/οδούς ήπιας κυκλοφορίας/πλατείες, διαβάσεις, νησίδες, αστικούς χώρους πρασίνου/άλση, χώρους στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένης και της σήμανσης. |
| | (β) ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων σε κτίρια και εγκαταστάσεις συνάθροισης κοινού, τα οποία έχουν την σχετική υποχρέωση βάσει της κείμενης νομοθεσίας, ήτοι κτίρια στα οποία στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) ή έχουν χρήσεις συνάθροισης κοινού, όπως αυτές ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 210 του ν. 4782/2021 (Α’ 36). Στην περίπτωση υφιστάμενων κτιρίων οι απαιτούμενες παρεμβάσεις συμμορφώνονται με την Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπό στοιχείαΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/65826/699/2020 «Τεχνικές οδηγίες προσαρμογής υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών για την προσβασιμότητα αυτών σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία» (Β’ 2998). | | (β) ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων σε κτίρια και εγκαταστάσεις συνάθροισης κοινού, τα οποία έχουν την σχετική υποχρέωση βάσει της κείμενης νομοθεσίας, ήτοι κτίρια στα οποία στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) ή έχουν χρήσεις συνάθροισης κοινού, όπως αυτές ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 210 του ν. 4782/2021 (Α’ 36). Στην περίπτωση υφιστάμενων κτιρίων οι απαιτούμενες παρεμβάσεις συμμορφώνονται με την Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπό στοιχείαΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/65826/699/2020 «Τεχνικές οδηγίες προσαρμογής υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών για την προσβασιμότητα αυτών σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία» (Β’ 2998). |
| Γραμμή 81: |
Γραμμή 74: |
| | (στ) ΧΩΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων στο μεγαλύτερο δυνατό τμήμα χώρων πολιτιστικού ενδιαφέροντος (π.χ. αρχαιολογικών χώρων, χώρων υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, καταλοίπων (προ) βιομηχανικής κληρονομιάς όπως παραδοσιακοί ανεμόμυλοι, νερόμυλοι, αλευρόμυλοι, παραδοσιακά γεφύρια, πέτρινα αλώνια, κρήνες, παραδοσιακά ελαιοτριβεία, παραδοσιακά σκάφη, καρνάγια, φάροι, εργοστάσια και βιομηχανικά κτίρια-κελύφη με νέες χρήσεις με διατηρημένο μηχανολογικό εξοπλισμό in situ, με βάση το τεχνικό, ιστορικό, κοινωνικό ή αισθητικό ενδιαφέρον τους) και τις σχετικές με αυτά εξυπηρετήσεις και υπηρεσίες, οι οποίες θα πρέπει να είναι σύμφωνες με την παρ. 2. (δ) του παρόντος άρθρου. | | (στ) ΧΩΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων στο μεγαλύτερο δυνατό τμήμα χώρων πολιτιστικού ενδιαφέροντος (π.χ. αρχαιολογικών χώρων, χώρων υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, καταλοίπων (προ) βιομηχανικής κληρονομιάς όπως παραδοσιακοί ανεμόμυλοι, νερόμυλοι, αλευρόμυλοι, παραδοσιακά γεφύρια, πέτρινα αλώνια, κρήνες, παραδοσιακά ελαιοτριβεία, παραδοσιακά σκάφη, καρνάγια, φάροι, εργοστάσια και βιομηχανικά κτίρια-κελύφη με νέες χρήσεις με διατηρημένο μηχανολογικό εξοπλισμό in situ, με βάση το τεχνικό, ιστορικό, κοινωνικό ή αισθητικό ενδιαφέρον τους) και τις σχετικές με αυτά εξυπηρετήσεις και υπηρεσίες, οι οποίες θα πρέπει να είναι σύμφωνες με την παρ. 2. (δ) του παρόντος άρθρου. |
| | (ζ) ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων σε κύρια και μη κύρια τουριστικά καταλύματα, σε εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, σε επισκέψιμες εγκαταστάσεις (οινοποιεία, ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία, τυροκομεία, αγροτουριστικές επιχειρήσεις, κ.α.) σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και αναψυχής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κείμενη τουριστική νομοθεσία. | | (ζ) ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων σε κύρια και μη κύρια τουριστικά καταλύματα, σε εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, σε επισκέψιμες εγκαταστάσεις (οινοποιεία, ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία, τυροκομεία, αγροτουριστικές επιχειρήσεις, κ.α.) σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και αναψυχής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κείμενη τουριστική νομοθεσία. |
| − | (η) ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΟΛΙΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Το κριτήριο αυτό αφορά στην συνολική και ολιστική προσέγγιση του δικαιούχου για την προσβασιμότητα στον προορισμό και τον τρόπο με τον οποίο η σχετική πολιτική εφαρμόζεται ή σχεδιάζεται να εφαρμοστεί εντός πενταετίας από την κατάθεση της αίτησης, ήτοι πρωτοβουλίες, δράσεις, μόνιμα μέτρα, προγράμματα κ.λπ. ανά τομέα του άρθρου 3 της παρούσας (δημόσια κτίρια και εγκαταστάσεις, υπαίθριος δημόσιος χώρος, μέσα μαζικής μεταφοράς, τουριστικές εγκαταστάσεις, χώροι αναψυχής και χώροι πολιτισμού, υπηρεσίες, νέες τεχνολογίες κ.λπ.). Η τεκμηρίωση του κριτηρίου αυτού περιλαμβάνει ενδεικτικά: · Περιγραφή των πρωτοβουλιών, δράσεων, μέτρων, προγραμμάτων κ.λπ. ανά τομέα, συμπεριλαμβανομένων των σκοπών, στόχων, χρονοδιαγράμματος, δικαιούχων, αναμενόμενων αποτελεσμάτων, τεκμηριωμένα με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία αποτυπωμένα σε χρονοδιάγραμμα και σχέδιο δράσης. · Σχεδιασμός προσβασιμότητας της οικείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης (όπως σχέδια αστικής προσβασιμότητας-ΣΑΠ, σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας-ΣΒΑΚ, μνημόνια συνεργασίας για την υλοποίηση δράσεων προς όφελος των ατόμων με αναπηρία, συμπερίληψη δράσεων για την βελτίωση της προσβασιμότητας ή/και προς όφελος των ατόμων με αναπηρία σε επιχειρησιακά προγράμματα (π.χ. ΕΣΠΑ ή εθνικά κ.λπ.) και σχετικές δράσεις υλοποίησης αυτών. · Υφιστάμενη συμπεριληπτική στρατηγική ή πλαίσιο πολιτικής που συμπεριλαμβάνεται στον Επιχειρησιακό και Στρατηγικό Σχεδιασμό του Δήμου σε σχέση με την προσβασιμότητα ή νέο στρατηγικό σχέδιο δράσης για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας του προορισμού, υφιστάμενες δομές υλοποίησης και πόροι υλοποίησης. · Πρωτοβουλίες από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (π.χ. αριθμός προσβάσιμων επιχειρήσεων ή που διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία, αριθμός στελεχών επιχειρήσεων που έχουν συμμετάσχει σε σεμινάρια για την αναπηρία και την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, κ.λπ.). · Σχεδιασμός διαχείρισης κρίσεων και κινδύνων σχέδιο πολιτικής προστασίας με μέριμνα για τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζόμενων ατόμων. | + | (η) ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ - ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ - ΟΛΙΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Το κριτήριο αυτό αφορά στην συνολική και ολιστική προσέγγιση του δικαιούχου για την προσβασιμότητα στον προορισμό και τον τρόπο με τον οποίο η σχετική πολιτική εφαρμόζεται ή σχεδιάζεται να εφαρμοστεί εντός πενταετίας από την κατάθεση της αίτησης, ήτοι πρωτοβουλίες, δράσεις, μόνιμα μέτρα, προγράμματα κ.λπ. ανά τομέα του άρθρου 3 της παρούσας (δημόσια κτίρια και εγκαταστάσεις, υπαίθριος δημόσιος χώρος, μέσα μαζικής μεταφοράς, τουριστικές εγκαταστάσεις, χώροι αναψυχής και χώροι πολιτισμού, υπηρεσίες, νέες τεχνολογίες κ.λπ.). Η τεκμηρίωση του κριτηρίου αυτού περιλαμβάνει ενδεικτικά: · Περιγραφή των πρωτοβουλιών, δράσεων, μέτρων, προγραμμάτων κ.λπ. ανά τομέα, συμπεριλαμβανομένων των σκοπών, στόχων, χρονοδιαγράμματος, δικαιούχων, αναμενόμενων αποτελεσμάτων, τεκμηριωμένα με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία αποτυπωμένα σε χρονοδιάγραμμα και σχέδιο δράσης. · Σχεδιασμός προσβασιμότητας της οικείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης (όπως σχέδια αστικής προσβασιμότητας-ΣΑΠ, σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας-ΣΒΑΚ, μνημόνια συνεργασίας για την υλοποίηση δράσεων προς όφελος των ατόμων με αναπηρία, συμπερίληψη δράσεων για την βελτίωση της προσβασιμότητας ή/και προς όφελος των ατόμων με αναπηρία σε επιχειρησιακά προγράμματα (π.χ. ΕΣΠΑ ή εθνικά κ.λπ.) και σχετικές δράσεις υλοποίησης αυτών. · Υφιστάμενη συμπεριληπτική στρατηγική ή πλαίσιο πολιτικής που συμπεριλαμβάνεται στον Επιχειρησιακό και Στρατηγικό Σχεδιασμό του Δήμου σε σχέση με την προσβασιμότητα ή νέο στρατηγικό σχέδιο δράσης για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας του προορισμού, υφιστάμενες δομές υλοποίησης και πόροι υλοποίησης. · Πρωτοβουλίες από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (π.χ. αριθμός προσβάσιμων επιχειρήσεων ή που διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία, αριθμός στελεχών επιχειρήσεων που έχουν συμμετάσχει σε σεμινάρια για την αναπηρία και την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, κ.λπ.). · Σχεδιασμός διαχείρισης κρίσεων και κινδύνων σχέδιο πολιτικής προστασίας με μέριμνα για τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζόμενων ατόμων. |
| | (θ) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ: Το κριτήριο αυτό αφορά στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας των υφιστάμενων και προγραμματισμένων δράσεων. Η τεκμηρίωση του κριτηρίου περιλαμβάνει ενδεικτικά: · Καθορισμό και περιγραφή μετρήσιμων στόχων και δεικτών αξιολόγησης και παρακολούθησης του συνολικού σχεδίου δράσης σχετικά με την προσβασιμότητα και την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία με συγκεκριμένο τρόπο συλλογής των απαραίτητων δεδομένων. · Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία που περιγράφουν την αποτελεσματικότητα κάθε μέτρου, δράσης κ.λπ. ανά τομέα. · Αναμενόμενα αποτελέσματα και αντίκτυπο των παραπάνω στην ισότιμη συμπερίληψη των πολιτών με αναπηρία και των εμποδιζόμενων πολιτών στην τοπική κοινωνία, καθώς και στους τρόπους διασφάλισης της βιωσιμότητας αυτών (συσχέτιση με τοπικές, περιφερειακές, εθνικές και ευρωπαϊκές δράσεις και πολιτικές) σε συσχετισμό με «τιμή βάσης» από την υφιστάμενη κατάσταση. · Χρονοδιάγραμμα και μηχανισμός παρακολούθησης. · Προτάσεις για ανανέωση και βελτίωση του σχεδίου δράσης ανά πενταετία. | | (θ) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ: Το κριτήριο αυτό αφορά στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας των υφιστάμενων και προγραμματισμένων δράσεων. Η τεκμηρίωση του κριτηρίου περιλαμβάνει ενδεικτικά: · Καθορισμό και περιγραφή μετρήσιμων στόχων και δεικτών αξιολόγησης και παρακολούθησης του συνολικού σχεδίου δράσης σχετικά με την προσβασιμότητα και την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία με συγκεκριμένο τρόπο συλλογής των απαραίτητων δεδομένων. · Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία που περιγράφουν την αποτελεσματικότητα κάθε μέτρου, δράσης κ.λπ. ανά τομέα. · Αναμενόμενα αποτελέσματα και αντίκτυπο των παραπάνω στην ισότιμη συμπερίληψη των πολιτών με αναπηρία και των εμποδιζόμενων πολιτών στην τοπική κοινωνία, καθώς και στους τρόπους διασφάλισης της βιωσιμότητας αυτών (συσχέτιση με τοπικές, περιφερειακές, εθνικές και ευρωπαϊκές δράσεις και πολιτικές) σε συσχετισμό με «τιμή βάσης» από την υφιστάμενη κατάσταση. · Χρονοδιάγραμμα και μηχανισμός παρακολούθησης. · Προτάσεις για ανανέωση και βελτίωση του σχεδίου δράσης ανά πενταετία. |
| | (ι) ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΗΡΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ Το κριτήριο αυτό αφορά στην συμμετοχή στο σχέδιο δράσης και στην υλοποίησή του από το αναπηρικό κίνημα και τους κοινωνικούς εταίρους. Η τεκμηρίωση του κριτηρίου περιλαμβάνει, ενδεικτικά, αναφορά: · Στο βαθμό συμμετοχής των ίδιων των ατόμων με αναπηρία και των αντιπροσωπευτικών τους οργανώσεων, καθώς και των κοινωνικών εταίρων σε τοπικό επίπεδο, στον σχεδιασμό και την εφαρμογή και συντήρηση των πολιτικών και πρωτοβουλιών του προορισμού που αποσκοπούν στη διασφάλιση της προσβασιμότητας υποδομών και υπηρεσιών. · Σε δραστηριότητες ευαισθητοποίησης ή ενημέρωσης γύρω από την αναπηρία, την προσβασιμότητα και τον προσβάσιμο τουρισμό που έχει αναπτύξει ο δήμος σε συνεργασία με το αναπηρικό κίνημα (π.χ. δράσεις ευαισθητοποίησης κοινής γνώμης και επιχειρηματιών, ανάπτυξη ομάδων εθελοντών για την υποστήριξη επισκεπτών με αναπηρία, δράσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση/συναλλαγή με άτομα με αναπηρία κ.λπ.). · Σε συνεργασία με άλλους δήμους ή/και κοινωνικούς φορείς για ανταλλαγή | | (ι) ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΗΡΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ Το κριτήριο αυτό αφορά στην συμμετοχή στο σχέδιο δράσης και στην υλοποίησή του από το αναπηρικό κίνημα και τους κοινωνικούς εταίρους. Η τεκμηρίωση του κριτηρίου περιλαμβάνει, ενδεικτικά, αναφορά: · Στο βαθμό συμμετοχής των ίδιων των ατόμων με αναπηρία και των αντιπροσωπευτικών τους οργανώσεων, καθώς και των κοινωνικών εταίρων σε τοπικό επίπεδο, στον σχεδιασμό και την εφαρμογή και συντήρηση των πολιτικών και πρωτοβουλιών του προορισμού που αποσκοπούν στη διασφάλιση της προσβασιμότητας υποδομών και υπηρεσιών. · Σε δραστηριότητες ευαισθητοποίησης ή ενημέρωσης γύρω από την αναπηρία, την προσβασιμότητα και τον προσβάσιμο τουρισμό που έχει αναπτύξει ο δήμος σε συνεργασία με το αναπηρικό κίνημα (π.χ. δράσεις ευαισθητοποίησης κοινής γνώμης και επιχειρηματιών, ανάπτυξη ομάδων εθελοντών για την υποστήριξη επισκεπτών με αναπηρία, δράσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση/συναλλαγή με άτομα με αναπηρία κ.λπ.). · Σε συνεργασία με άλλους δήμους ή/και κοινωνικούς φορείς για ανταλλαγή |
| | + | }} |
| | + | {{process conditions |
| | + | |process_conditions_num_id=3 |
| | + | |process_conditions_alternative=Όχι |
| | + | |process_conditions_type=Ιδιότητας |
| | + | |process_conditions_name=Δικαίωμα αίτησης για τη χορήγηση του Σήματος Προσβάσιμου Τουριστικού Προορισμού έχουν όλοι οι πρωτοβάθμιοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης της Χώρας, δηλαδή οι Δήμοι όπως συστάθηκαν με το άρθρο 1 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), ανεξαρτήτως της κατηγορίας στην οποία ανήκουν βάσει του άρθρου 2α του ν. 3852/2010, συμπεριλαμβανομένων των ορεινών δήμων του άρθρου 2β του ν. 3852/2010. |
| | + | Οι Δήμοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση εφόσον αποτελούν «τουριστικό προορισμό», όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 1, εντός του οποίου να αναπτύσσεται αυτόνομα η αλυσίδα αξίας του τουρισμού, και διασφαλίζεται ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία των επισκεπτών με αναπηρία και των παρεμποδιζόμενων ατόμων. |
| | }} | | }} |
| | {{process conditions | | {{process conditions |