Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων)»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
Γραμμή 82: Γραμμή 82:
 
{{process rules
 
{{process rules
 
|process_rule_type=Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου
 
|process_rule_type=Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου
|process_rule_decision_number=η 128/24-04-2020
+
|process_rule_decision_number=128/24-04-2020
 
|process_rule_decision_year=2020
 
|process_rule_decision_year=2020
|process_rule_description=Αναθεώρηση της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών του ΕΦΕΤ
+
|process_rule_description=Αναθεώρηση της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών του ΕΦΕΤ.
|process_rule_ada=ΑΔΑ Ψ1ΟΩΟΡ9Τ-ΝΔ1
+
|process_rule_ada=Ψ1ΟΩΟΡ9Τ-ΝΔ1
|process_rule_url=file:///C:/Users/user/Downloads/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941.pdf
+
|process_rule_url=https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 106: Γραμμή 106:
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Ο καταγγέλων μπορεί να υποβάλει την καταγγελία/ αναφορά μέσω της ιστοσελίδας
+
|process_step_description=Ο καταγγέλων μπορεί να υποβάλει την καταγγελία/ αναφορά μέσω της ιστοσελίδας https://efet.gr/index.php/el/consumers/ilektroniki-ypovoli
https://efet.gr/index.php/el/consumers/ilektroniki-ypovoli
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 132: Γραμμή 131:
 
|process_step_previous_child_selector=3
 
|process_step_previous_child_selector=3
 
|process_step_previous_child=3
 
|process_step_previous_child=3
|process_step_title=Η καταχώρηση των αναφορών/καταγγελιών σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ
+
|process_step_title=Η καταχώρηση της αναφοράς/καταγγελίας σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
Γραμμή 138: Γραμμή 137:
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Στην περίπτωση που η υποβολής Αναφοράς/ Καταγγελίας δεν είναι ηλεκτρονική η αρμόδια υπηρεσία την καταχωρεί υποχρεωτικά σε ηλεκτρονική μορφή.
+
|process_step_description=Στην περίπτωση που η υποβολή Αναφοράς/ Καταγγελίας δεν είναι ηλεκτρονική, η αρμόδια υπηρεσία την καταχωρεί υποχρεωτικά σε ηλεκτρονική μορφή.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 146: Γραμμή 145:
 
|process_step_previous_child_selector=1
 
|process_step_previous_child_selector=1
 
|process_step_previous_child=1
 
|process_step_previous_child=1
|process_step_title=Υποβολή καταγγελίας αναφοράς με προσκομισθέν δείγμα
+
|process_step_title=Λήψη καταγγελίας αναφοράς, με προσκομισθέν δείγμα
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
Γραμμή 152: Γραμμή 151:
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Στην περίπτωση υποβολής Αναφοράς/ Καταγγελίας με προσκομισθέν δείγμα η αναφορά/καταγγελία καταγράφεται ενώ το προσκομισθέν δείγμα
+
|process_step_description=Στην περίπτωση υποβολής Αναφοράς/ Καταγγελίας με προσκομισθέν δείγμα, η αναφορά/καταγγελία καταγράφεται ενώ το προσκομισθέν δείγμα παραλαμβάνεται μόνο εφόσον αυτή υποβληθεί επωνύμως.
παραλαμβάνεται μόνο εφόσον αυτή υποβληθεί επωνύμως
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 159: Γραμμή 157:
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
|process_step_title=Διαχείριση των καταγγελιών/αναφορών ανάλογα με τον τρόπο υποβολής τους
+
|process_step_title=Διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
Γραμμή 165: Γραμμή 163:
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Οι καταγγελίες/αναφορές διαχειρίζονται ανάλογα με τον τρόπο υποβολής τους
+
|process_step_description=Η διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς πραγματοποιείται ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 173: Γραμμή 171:
 
|process_step_previous_child_selector=6
 
|process_step_previous_child_selector=6
 
|process_step_previous_child=6
 
|process_step_previous_child=6
|process_step_title=Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ
+
|process_step_title=Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_duration_min=5
 
|process_step_duration_min=5
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ διαβιβάζονται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Διατροφικών Περιστατικών της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτών της Κ.Υ. του ΕΦΕΤ στην αρμόδια τριμελή Επιτροπή Εξέτασης αναφορών/καταγγελιών για αξιολόγηση.
+
|process_step_description=Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ διαβιβάζεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Διατροφικών Περιστατικών της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτών της κεντρικής υπηρεσίας του ΕΦΕΤ στην αρμόδια τριμελή Επιτροπή Εξέτασης αναφορών/καταγγελιών, για αξιολόγηση.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 186: Γραμμή 184:
 
|process_step_previous_child_selector=6
 
|process_step_previous_child_selector=6
 
|process_step_previous_child=6
 
|process_step_previous_child=6
|process_step_title=Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες ΑA
+
|process_step_title=Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες ΑA
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
Γραμμή 192: Γραμμή 190:
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών, διαβιβάζονται από τον προϊστάμενο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ προς
+
|process_step_description=Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών, διαβιβάζεται από τον προϊστάμενο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ προς
αξιολόγηση. Αξιολογούνται από την αρμόδια προς τούτο επιτροπή και στην συνέχεια διαβιβάζονται στις αρμόδιες αρχές για την αξιολόγηση δευτέρου επιπέδου και την τελική διαχείριση τους
+
αξιολόγηση. Αξιολογείται από την αρμόδια προς τούτο επιτροπή και στην συνέχεια διαβιβάζεται στις αρμόδιες αρχές για την αξιολόγηση δευτέρου επιπέδου και την τελική διαχείριση της.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 201: Γραμμή 199:
 
|process_step_previous_child_selector=6
 
|process_step_previous_child_selector=6
 
|process_step_previous_child=6
 
|process_step_previous_child=6
|process_step_title=Αναφορές/καταγγελίες που αξιολογούνται από τις AA
+
|process_step_title=Αναφορά/καταγγελία που αξιολογείται από τις Αρμόδιες Αρχές
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
Γραμμή 207: Γραμμή 205:
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών οι οποίες δεν λαμβάνουν μεγάλο αριθμό καταγγελιών προβαίνουν αυτοτελώς στην αξιολόγηση τους σύμφωνα με την παρούσα, στη διερεύνηση τους και την
+
|process_step_description=Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών οι οποίες δεν λαμβάνουν μεγάλο αριθμό καταγγελιών, προβαίνουν αυτοτελώς στην αξιολόγηση αυτής, στη διερεύνηση της και την ενημέρωση του Κέντρου Λήψεως Αναφορών του ΕΦΕΤ σχετικά με τα αποτελέσματα των ενεργειών τους.
ενημέρωση του Κέντρου Λήψεως Αναφορών του ΕΦΕΤ σχετικά με τα αποτελέσματα των ενεργειών τους.
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 221: Γραμμή 218:
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_description=Η Επιτροπή Αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών του ΕΦΕΤ λαμβάνει γνώση των αναφορών/καταγγελιών που έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων η οποία είναι συνδεδεμένη με το ΟΠΣ.
 
|process_step_description=Η Επιτροπή Αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών του ΕΦΕΤ λαμβάνει γνώση των αναφορών/καταγγελιών που έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων η οποία είναι συνδεδεμένη με το ΟΠΣ.
Η Επιτροπή βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων αξιολογεί το περιεχόμενο κάθε αναφοράς/καταγγελίας προκειμένου να αποφασίσει την διερεύνηση της ή όχι καθώς και τη διαβάθμιση αυτής.
+
Η Επιτροπή βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, αξιολογεί το περιεχόμενο κάθε αναφοράς/καταγγελίας προκειμένου να αποφασίσει τη διερεύνηση της, ή όχι, καθώς και τη διαβάθμιση αυτής.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 235: Γραμμή 232:
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_max=10
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Καταγγελίες /αναφορές που αξιολογούνται ως "χωρίς ενδιαφέρον" αρχειοθετούνται
+
|process_step_description=Καταγγελία /αναφορά που αξιολογείται ως "χωρίς ενδιαφέρον" αρχειοθετείται.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 243: Γραμμή 240:
 
|process_step_previous_child_selector=10
 
|process_step_previous_child_selector=10
 
|process_step_previous_child=10
 
|process_step_previous_child=10
|process_step_title=Διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών για διερεύνηση
+
|process_step_title=Διαβίβαση της αναφοράς/καταγγελίας για διερεύνηση
 
|process_step_official=Αρμόδια επιτροπή
 
|process_step_official=Αρμόδια επιτροπή
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
Γραμμή 249: Γραμμή 246:
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_max=20
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
 
|process_step_duration_type=Λεπτά
|process_step_description=Α) Αν πρόκειται για " Ενδιαφέρουσα -Σημαντική"  αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και προτείνεται η διερεύνηση της στο πλαίσιο του προγράμματος τακτικών ελέγχων.
+
|process_step_description=Α) Αν πρόκειται για "Ενδιαφέρουσα -Σημαντική"  αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και προτείνεται η διερεύνηση της, στο πλαίσιο του προγράμματος τακτικών ελέγχων.
Β) Αν πρόκειται για " Πολύ Ενδιαφέρουσα - Εξόχως Σημαντική" αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και  
+
Β) Αν πρόκειται για "Πολύ Ενδιαφέρουσα - Εξόχως Σημαντική" αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και  
 
προτείνεται η διερεύνησή της άμεσα ή το συντομότερο δυνατό.
 
προτείνεται η διερεύνησή της άμεσα ή το συντομότερο δυνατό.
Γ)Αν πρόκειται για "Ειδικού Χειρισμού"  αναφορά/καταγγελία εξετάζεται κατά προτεραιότητα σε κεντρικό επίπεδο.
+
Γ) Αν πρόκειται για "Ειδικού Χειρισμού"  αναφορά/καταγγελία εξετάζεται κατά προτεραιότητα, σε κεντρικό επίπεδο.
 
|process_step_note=Εάν δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας του ΕΦΕΤ, δεν  αξιολογείται αλλά προωθείται στην
 
|process_step_note=Εάν δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας του ΕΦΕΤ, δεν  αξιολογείται αλλά προωθείται στην
 
καθ’ ύλην Αρμόδια Αρχή.
 
καθ’ ύλην Αρμόδια Αρχή.
Γραμμή 262: Γραμμή 259:
 
|process_step_previous_child_selector=12
 
|process_step_previous_child_selector=12
 
|process_step_previous_child=12
 
|process_step_previous_child=12
|process_step_title=Διερεύνηση της καταγγελίας από Αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες
+
|process_step_title=Διερεύνηση της καταγγελίας από αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
 
|process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια
Γραμμή 270: Γραμμή 267:
 
|process_step_description=Οι Αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες προκειμένου να αποφασίσουν τον τρόπο χειρισμού της αναφοράς/καταγγελίας, συνεκτιμούν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με
 
|process_step_description=Οι Αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες προκειμένου να αποφασίσουν τον τρόπο χειρισμού της αναφοράς/καταγγελίας, συνεκτιμούν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με
 
το ιστορικό συμμόρφωσης και των ελέγχων της επιχείρησης κατά της οποίας υποβλήθηκε η αναφορά/καταγγελία, τον χρόνο που έχει παρέλθει από τη διαπίστωση του προβλήματος, το προφίλ του καταγγέλλοντα (εάν είναι γνωστό), και κάθε άλλο
 
το ιστορικό συμμόρφωσης και των ελέγχων της επιχείρησης κατά της οποίας υποβλήθηκε η αναφορά/καταγγελία, τον χρόνο που έχει παρέλθει από τη διαπίστωση του προβλήματος, το προφίλ του καταγγέλλοντα (εάν είναι γνωστό), και κάθε άλλο
σχετικό στοιχείο που έχει περιέλθει σε γνώση της.
+
σχετικό στοιχείο, που έχει περιέλθει σε γνώση της.
 
|process_step_note=Η απόφαση της υπηρεσίας μπορεί να είναι:
 
|process_step_note=Η απόφαση της υπηρεσίας μπορεί να είναι:
 
α. Αρχειοθέτηση της καταγγελίας.
 
α. Αρχειοθέτηση της καταγγελίας.
Γραμμή 276: Γραμμή 273:
 
γ. Να διενεργηθεί έκτακτος έλεγχος.
 
γ. Να διενεργηθεί έκτακτος έλεγχος.
 
  Η Περιφερειακή υπηρεσία μπορεί να αποφασίσει διαφορετικά σχετικά με το εάν ο έλεγχος θα πρέπει να είναι άμεσος ή να συμπεριληφθεί στο τακτικό πρόγραμμα ελέγχων.
 
  Η Περιφερειακή υπηρεσία μπορεί να αποφασίσει διαφορετικά σχετικά με το εάν ο έλεγχος θα πρέπει να είναι άμεσος ή να συμπεριληφθεί στο τακτικό πρόγραμμα ελέγχων.
Σε περίπτωση που διαβιβαζόμενη αναφορά/καταγγελία έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή ως "Πολύ ενδιαφέρουσα-Εξόχως σημαντική" δεν αρχειοθετείται.
+
Σε περίπτωση που διαβιβαζόμενη αναφορά/καταγγελία που έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή ως "Πολύ ενδιαφέρουσα-Εξόχως σημαντική", δεν αρχειοθετείται.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps

Αναθεώρηση της 20:33, 10 Δεκεμβρίου 2022



ab95b471-0d58-4e19-b84c-6c5a69e18de8 954710

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΚΕΝΤΡΟ ΛΗΨΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ, ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.)

Ψηφιακά σημεία παροχής

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

30 λεπτά

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων). Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΚΕΝΤΡΟ ΛΗΨΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ

Παρατηρήσεις

Οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν στον ΕΦΕΤ

ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας https://efet.gr/index.php/el/consumers/ilektroniki-ypovoli, ταχυδρομικά, τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717,

με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Δ/νσεων του ΕΦΕΤ.

Τελευταία ενημέρωση

09/04/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αναφορά/Καταγγελία

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Καταγγελία/Αναφορά

Σημειώσεις

Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποιητικό έγγραφο

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Έναυσμα σε άλλη διαδικασία, Άλλο

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων)

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Γνωστοποίηση/Ανακοίνωση

              Τρόπος υποβολής

              Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα, Τηλεφωνική επικοινωνία, email

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,


            • 1 Υγειονομικές Να υπάρχουν βάσιμοι λόγοι αναφορικά με τη μη ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους

              Όχι Όχι

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 15523 2006 1187 Β

              Περιγραφή Αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΚ) υπ’ αριθμ. 178/2002, 852/2004, 853/2004, 854/2004 και 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και εναρμόνιση της Οδηγίας 2004/41/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20060201187

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 1288 2017 1763 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της αριθ. 15523/30-8-2006 απόφασης (Β’1187/31.8.2006)

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20170201763

            • Ευρωπαϊκός Κανονισμός 140 625 2017

              Περιγραφή Οι αρμόδιες αρχές πρέπει να διαθέτουν αποτελεσματικούς μηχανισμούς που επιτρέπουν την αναφορά πραγματικών ή ενδεχόμενων παραβάσεων του κανονισμού 625/2017.

              Νομικές παραπομπές https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017R0625&from=EL

            • Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου 128/24-04-2020 2020

              Περιγραφή Αναθεώρηση της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών του ΕΦΕΤ.

              Νομικές παραπομπές https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941

              ΑΔΑ Ψ1ΟΩΟΡ9Τ-ΝΔ1

            • 1 Υποβολή καταγγελίας/αναφοράς

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Άλλο



              Όχι Όχι


            • 2 Λήψη καταγγελίας/αναφοράς μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΕΤ


              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο καταγγέλων μπορεί να υποβάλει την καταγγελία/ αναφορά μέσω της ιστοσελίδας https://efet.gr/index.php/el/consumers/ilektroniki-ypovoli

              Ναι Όχι


            • 3 Λήψη καταγγελίας /αναφοράς με άλλο τρόπο

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αφορά σε αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται ταχυδρομικά, με αυτοπρόσωπη παρουσία ή μέσω εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου, προφορικά στη τηλεφωνική γραμμή 11717 ή με έγγραφη αναφορά που υποβάλλεται, είτε στο Κέντρο Λήψεως Αναφορών του ΕΦΕΤ, είτε στα Τμήματα Προστασίας Καταναλωτών των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΦΕΤ είτε στις υπηρεσίες των αρμόδιων αρχών ελέγχου τροφίμων.

              Σημειώσεις Δικαίωμα υποβολής αναφορών/καταγγελιών στον ΕΦΕΤ έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Ανάλογη δυνατότητα έχουν όλες οι αρχές του Κράτους και οι φορείς του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα.

              Ναι Όχι


            • 4 Η καταχώρηση της αναφοράς/καταγγελίας σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Στην περίπτωση που η υποβολή Αναφοράς/ Καταγγελίας δεν είναι ηλεκτρονική, η αρμόδια υπηρεσία την καταχωρεί υποχρεωτικά σε ηλεκτρονική μορφή.

              Ναι Όχι


            • 5 Λήψη καταγγελίας αναφοράς, με προσκομισθέν δείγμα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Στην περίπτωση υποβολής Αναφοράς/ Καταγγελίας με προσκομισθέν δείγμα, η αναφορά/καταγγελία καταγράφεται ενώ το προσκομισθέν δείγμα παραλαμβάνεται μόνο εφόσον αυτή υποβληθεί επωνύμως.

              Ναι Όχι


            • 6 Διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς πραγματοποιείται ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της.

              Όχι Όχι


            • 7 Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ


              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ διαβιβάζεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Διατροφικών Περιστατικών της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτών της κεντρικής υπηρεσίας του ΕΦΕΤ στην αρμόδια τριμελή Επιτροπή Εξέτασης αναφορών/καταγγελιών, για αξιολόγηση.

              Ναι Όχι


            • 8 Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες ΑA

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών, διαβιβάζεται από τον προϊστάμενο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ προς αξιολόγηση. Αξιολογείται από την αρμόδια προς τούτο επιτροπή και στην συνέχεια διαβιβάζεται στις αρμόδιες αρχές για την αξιολόγηση δευτέρου επιπέδου και την τελική διαχείριση της.

              Ναι Όχι


            • 9 Αναφορά/καταγγελία που αξιολογείται από τις Αρμόδιες Αρχές

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Αναφορά/καταγγελία που υποβάλλεται στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών οι οποίες δεν λαμβάνουν μεγάλο αριθμό καταγγελιών, προβαίνουν αυτοτελώς στην αξιολόγηση αυτής, στη διερεύνηση της και την ενημέρωση του Κέντρου Λήψεως Αναφορών του ΕΦΕΤ σχετικά με τα αποτελέσματα των ενεργειών τους.

              Ναι Ναι


            • 10 Διαβάθμιση καταγγελιών /αναφορών από την Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών /Καταγγελιών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια επιτροπή

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η Επιτροπή Αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών του ΕΦΕΤ λαμβάνει γνώση των αναφορών/καταγγελιών που έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων η οποία είναι συνδεδεμένη με το ΟΠΣ. Η Επιτροπή βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, αξιολογεί το περιεχόμενο κάθε αναφοράς/καταγγελίας προκειμένου να αποφασίσει τη διερεύνηση της, ή όχι, καθώς και τη διαβάθμιση αυτής.

              Όχι Όχι


            • 11 Αρχειοθέτηση καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια επιτροπή

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Καταγγελία /αναφορά που αξιολογείται ως "χωρίς ενδιαφέρον" αρχειοθετείται.

              Ναι Ναι


            • 12 Διαβίβαση της αναφοράς/καταγγελίας για διερεύνηση

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια επιτροπή

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Α) Αν πρόκειται για "Ενδιαφέρουσα -Σημαντική" αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και προτείνεται η διερεύνηση της, στο πλαίσιο του προγράμματος τακτικών ελέγχων. Β) Αν πρόκειται για "Πολύ Ενδιαφέρουσα - Εξόχως Σημαντική" αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και προτείνεται η διερεύνησή της άμεσα ή το συντομότερο δυνατό. Γ) Αν πρόκειται για "Ειδικού Χειρισμού" αναφορά/καταγγελία εξετάζεται κατά προτεραιότητα, σε κεντρικό επίπεδο.

              Σημειώσεις Εάν δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας του ΕΦΕΤ, δεν αξιολογείται αλλά προωθείται στην καθ’ ύλην Αρμόδια Αρχή.

              Ναι Όχι


            • 13 Διερεύνηση της καταγγελίας από αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Οι Αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες προκειμένου να αποφασίσουν τον τρόπο χειρισμού της αναφοράς/καταγγελίας, συνεκτιμούν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό συμμόρφωσης και των ελέγχων της επιχείρησης κατά της οποίας υποβλήθηκε η αναφορά/καταγγελία, τον χρόνο που έχει παρέλθει από τη διαπίστωση του προβλήματος, το προφίλ του καταγγέλλοντα (εάν είναι γνωστό), και κάθε άλλο σχετικό στοιχείο, που έχει περιέλθει σε γνώση της.

              Σημειώσεις Η απόφαση της υπηρεσίας μπορεί να είναι: α. Αρχειοθέτηση της καταγγελίας. β. Να ληφθεί υπόψη κατά την επόμενο τακτικό έλεγχο. γ. Να διενεργηθεί έκτακτος έλεγχος. Η Περιφερειακή υπηρεσία μπορεί να αποφασίσει διαφορετικά σχετικά με το εάν ο έλεγχος θα πρέπει να είναι άμεσος ή να συμπεριληφθεί στο τακτικό πρόγραμμα ελέγχων. Σε περίπτωση που διαβιβαζόμενη αναφορά/καταγγελία που έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή ως "Πολύ ενδιαφέρουσα-Εξόχως σημαντική", δεν αρχειοθετείται.

              Ναι Όχι


            • 14 Καταχώριση των ευρημάτων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Τα αποτελέσματα της διερεύνησης καταχωρίζονται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα

              Ναι Ναι




            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.