|
|
| Γραμμή 131: |
Γραμμή 131: |
| | |process_step_previous_child_selector=3 | | |process_step_previous_child_selector=3 |
| | |process_step_previous_child=3 | | |process_step_previous_child=3 |
| − | |process_step_title=Η καταχώρηση των αναφορών/καταγγελιών σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ | + | |process_step_title=Καταχώρηση της αναφοράς/καταγγελίας σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ |
| | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση | | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| Γραμμή 145: |
Γραμμή 145: |
| | |process_step_previous_child_selector=1 | | |process_step_previous_child_selector=1 |
| | |process_step_previous_child=1 | | |process_step_previous_child=1 |
| − | |process_step_title=Υποβολή καταγγελίας αναφοράς με προσκομισθέν δείγμα | + | |process_step_title=Λήψη καταγγελίας/αναφοράς με προσκομισθέν δείγμα |
| | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση | | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| Γραμμή 158: |
Γραμμή 158: |
| | |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| | |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| − | |process_step_title=Διαχείριση των καταγγελιών/αναφορών ανάλογα με τον τρόπο υποβολής τους | + | |process_step_title=Διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της |
| | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση | | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| Γραμμή 164: |
Γραμμή 164: |
| | |process_step_duration_max=20 | | |process_step_duration_max=20 |
| | |process_step_duration_type=Λεπτά | | |process_step_duration_type=Λεπτά |
| − | |process_step_description=Οι καταγγελίες/αναφορές διαχειρίζονται ανάλογα με τον τρόπο υποβολής τους | + | |process_step_description=Η διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς πραγματοποιείται ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της. |
| | }} | | }} |
| | {{process steps | | {{process steps |
ab95b471-0d58-4e19-b84c-6c5a69e18de8
954710
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΚΕΝΤΡΟ ΛΗΨΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ, ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.)
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων).
Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.
Βασικές πληροφορίες
Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΚΕΝΤΡΟ ΛΗΨΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αναφορά/Καταγγελία
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Καταγγελία/Αναφορά
Σημειώσεις
Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Έναυσμα σε άλλη διαδικασία, Άλλο
Άλλες πληροφορίες
Επίσημος τίτλος
Υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων)
Κατηγορίες
Έναυσμα
Γνωστοποίηση/Ανακοίνωση
Τρόπος υποβολής
Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα, Τηλεφωνική επικοινωνία, email
ΔΔ
3
12
0
0
4
0
Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝΤο «Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» δεν είναι αριθμός.
Όχι
60
30
Ταυτοποιητικό έγγραφο
ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.)Το «ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.)» δεν είναι αριθμός.
Συντάκτες"Συντάκτες" is not in the list (EU-GO, EU-GO (υποστηρικτική)) of allowed values for the "Process source" property.
Είσοδος σε άλλη διαδικασία, Άλλο
Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.
Δικαίωμα υποβολής αναφορών/καταγγελιών στον ΕΦΕΤ έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Ανάλογη δυνατότητα έχουν όλες οι αρχές του Κράτους και οι φορείς του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα.
0
0
0
0
0
,,,
1
Υγειονομικές
Να υπάρχουν βάσιμοι λόγοι αναφορικά με τη μη ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.
Όχι
Όχι
Κοινή Υπουργική Απόφαση
15523
2006
1187
Β
Περιγραφή
Αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΚ) υπ’ αριθμ. 178/2002, 852/2004, 853/2004, 854/2004 και 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και εναρμόνιση της Οδηγίας 2004/41/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
Νομικές παραπομπές
https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20060201187
Κοινή Υπουργική Απόφαση
1288
2017
1763
Β
Ευρωπαϊκός Κανονισμός
140
625
2017
Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου
η 128/24-04-2020
2020
Περιγραφή
Αναθεώρηση της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών του ΕΦΕΤ
Νομικές παραπομπές
file:///C:/Users/user/Downloads/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941.pdf"file:///C:/Users/user/Downloads/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941.pdf" has been identified to contain an invalid "/C:/Users/user/Downloads/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941.pdf" authority or path component.
ΑΔΑ
Ψ1ΟΩΟΡ9Τ-ΝΔ1
1
Υποβολή καταγγελίας/αναφοράς
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Άλλο
Όχι
Όχι
2
Λήψη καταγγελίας/αναφοράς μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΕΤ
Ναι
Όχι
3
Λήψη καταγγελίας /αναφοράς με άλλο τρόπο
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Αφορά σε αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται ταχυδρομικά, με αυτοπρόσωπη παρουσία ή μέσω εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου, προφορικά στη
τηλεφωνική γραμμή 11717 ή με έγγραφη αναφορά που υποβάλλεται, είτε στο Κέντρο Λήψεως Αναφορών του ΕΦΕΤ, είτε στα Τμήματα Προστασίας Καταναλωτών των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΦΕΤ είτε στις υπηρεσίες των αρμόδιων
αρχών ελέγχου τροφίμων.
Σημειώσεις
Δικαίωμα υποβολής αναφορών/καταγγελιών στον ΕΦΕΤ έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Ανάλογη δυνατότητα έχουν όλες οι αρχές του Κράτους και οι φορείς του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα.
Ναι
Όχι
4
Καταχώρηση της αναφοράς/καταγγελίας σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Στην περίπτωση που η υποβολής Αναφοράς/ Καταγγελίας δεν είναι ηλεκτρονική η αρμόδια υπηρεσία την καταχωρεί υποχρεωτικά σε ηλεκτρονική μορφή.
Ναι
Όχι
5
Λήψη καταγγελίας/αναφοράς με προσκομισθέν δείγμα
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Στην περίπτωση υποβολής Αναφοράς/ Καταγγελίας με προσκομισθέν δείγμα η αναφορά/καταγγελία καταγράφεται ενώ το προσκομισθέν δείγμα
παραλαμβάνεται μόνο εφόσον αυτή υποβληθεί επωνύμως
Ναι
Όχι
6
Διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Η διαχείριση της καταγγελίας/αναφοράς πραγματοποιείται ανάλογα με τον τρόπο υποβολής της.
Όχι
Όχι
7
Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ διαβιβάζονται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Διατροφικών Περιστατικών της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτών της Κ.Υ. του ΕΦΕΤ στην αρμόδια τριμελή Επιτροπή Εξέτασης αναφορών/καταγγελιών για αξιολόγηση.
Ναι
Όχι
8
Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες ΑA
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΦΕΤ και στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών, διαβιβάζονται από τον προϊστάμενο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, στο Κέντρο Λήψης Αναφορών του ΕΦΕΤ προς
αξιολόγηση. Αξιολογούνται από την αρμόδια προς τούτο επιτροπή και στην συνέχεια διαβιβάζονται στις αρμόδιες αρχές για την αξιολόγηση δευτέρου επιπέδου και την τελική διαχείριση τους
Ναι
Όχι
9
Αναφορές/καταγγελίες που αξιολογούνται από τις AA
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Αναφορές/καταγγελίες που υποβάλλονται στις υπηρεσίες Αρμόδιων Αρχών οι οποίες δεν λαμβάνουν μεγάλο αριθμό καταγγελιών προβαίνουν αυτοτελώς στην αξιολόγηση τους σύμφωνα με την παρούσα, στη διερεύνηση τους και την
ενημέρωση του Κέντρου Λήψεως Αναφορών του ΕΦΕΤ σχετικά με τα αποτελέσματα των ενεργειών τους.
Ναι
Ναι
10
Διαβάθμιση καταγγελιών /αναφορών από την Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών /Καταγγελιών
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια επιτροπή
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Η Επιτροπή Αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών του ΕΦΕΤ λαμβάνει γνώση των αναφορών/καταγγελιών που έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων η οποία είναι συνδεδεμένη με το ΟΠΣ.
Η Επιτροπή βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων αξιολογεί το περιεχόμενο κάθε αναφοράς/καταγγελίας προκειμένου να αποφασίσει την διερεύνηση της ή όχι καθώς και τη διαβάθμιση αυτής.
Όχι
Όχι
11
Αρχειοθέτηση καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια επιτροπή
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Καταγγελίες /αναφορές που αξιολογούνται ως "χωρίς ενδιαφέρον" αρχειοθετούνται
Ναι
Ναι
12
Διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών για διερεύνηση
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια επιτροπή
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Α) Αν πρόκειται για " Ενδιαφέρουσα -Σημαντική" αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και προτείνεται η διερεύνηση της στο πλαίσιο του προγράμματος τακτικών ελέγχων.
Β) Αν πρόκειται για " Πολύ Ενδιαφέρουσα - Εξόχως Σημαντική" αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στις αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες για δεύτερη αξιολόγηση/εκτίμηση και
προτείνεται η διερεύνησή της άμεσα ή το συντομότερο δυνατό.
Γ)Αν πρόκειται για "Ειδικού Χειρισμού" αναφορά/καταγγελία εξετάζεται κατά προτεραιότητα σε κεντρικό επίπεδο.
Σημειώσεις
Εάν δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας του ΕΦΕΤ, δεν αξιολογείται αλλά προωθείται στην
καθ’ ύλην Αρμόδια Αρχή.
Ναι
Όχι
13
Διερεύνηση της καταγγελίας από Αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Οι Αρμόδιες Περιφερειακές υπηρεσίες προκειμένου να αποφασίσουν τον τρόπο χειρισμού της αναφοράς/καταγγελίας, συνεκτιμούν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με
το ιστορικό συμμόρφωσης και των ελέγχων της επιχείρησης κατά της οποίας υποβλήθηκε η αναφορά/καταγγελία, τον χρόνο που έχει παρέλθει από τη διαπίστωση του προβλήματος, το προφίλ του καταγγέλλοντα (εάν είναι γνωστό), και κάθε άλλο
σχετικό στοιχείο που έχει περιέλθει σε γνώση της.
Σημειώσεις
Η απόφαση της υπηρεσίας μπορεί να είναι:
α. Αρχειοθέτηση της καταγγελίας.
β. Να ληφθεί υπόψη κατά την επόμενο τακτικό έλεγχο.
γ. Να διενεργηθεί έκτακτος έλεγχος.
Η Περιφερειακή υπηρεσία μπορεί να αποφασίσει διαφορετικά σχετικά με το εάν ο έλεγχος θα πρέπει να είναι άμεσος ή να συμπεριληφθεί στο τακτικό πρόγραμμα ελέγχων.
Σε περίπτωση που διαβιβαζόμενη αναφορά/καταγγελία έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή ως "Πολύ ενδιαφέρουσα-Εξόχως σημαντική" δεν αρχειοθετείται.
Ναι
Όχι
14
Καταχώριση των ευρημάτων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Τα αποτελέσματα της διερεύνησης καταχωρίζονται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα
Ναι
Όχι
15
Ενημέρωση καταγγέλοντα/αναφέροντα
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια Διεύθυνση
Τρόπος Υλοποίησης
Υπογραφή
Περιγραφή
Σε περίπτωση εξέτασης επώνυμης αναφοράς/καταγγελίας ο ΕΦΕΤ μεριμνά για την ενημέρωση του ενδιαφερόμενου με αποστολή ενημερωτικού εγγράφου στο οποίο αναφέρονται οι ενέργειες της υπηρεσίας.
Ναι
Ναι
Ιατοσελίδα ΕΦΕΤ