Τελευταία αναθεώρηση της 11:35, 1 Σεπτεμβρίου 2025
c4be0063-9a4d-4509-90ba-c95f7d714982
463944
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
Τομέας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της Μονάδας, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ, ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας για πράξεις ή παραλείψεις της Διοίκησης, καθώς και στην περίπτωση βάσιμων ανησυχιών ή στην ύπαρξη φαινομένων ή πράξεων απάτης και διαφθοράς στη δράση των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και οργανισμών, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Ε.Α.Δ. και απευθύνεται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα (ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου) και λοιπούς φορείς που επιθυμούν να υποβάλλουν καταγγελία ή αναφορά στην ΕΑΔ.
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
Τομέας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της Μονάδας
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αναφορά/Καταγγελία
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Αναφορά/Καταγγελία
Εξερχόμενα
Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο
Email
Άλλες πληροφορίες
Επίσημος τίτλος
Υποβολή γενικής καταγγελίας/αναφοράς στην ΕΑΔ (Εθνική Αρχή Διαφάνειας)
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (επιστολή), Αίτηση (ψηφιακά), email
ΔΔ
6
0
0
0
2
0
48414
Όχι
528327
17032
8210
Μη χρήση ως δικαιολογητικό
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας για πράξεις ή παραλείψεις της Διοίκησης, καθώς και στην περίπτωση βάσιμων ανησυχιών ή στην ύπαρξη φαινομένων ή πράξεων απάτης και διαφθοράς στη δράση των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και οργανισμών, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Ε.Α.Δ. και απευθύνεται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα (ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου) και λοιπούς φορείς που επιθυμούν να υποβάλλουν καταγγελία ή αναφορά στην ΕΑΔ.
0.00
0.00
0
0
0
20 ημέρες
,,,,
1
Πληρότητας
Η καταγγελία ή η αναφορά θα πρέπει να είναι σαφής, να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα και να συνοδεύεται από τη μεγαλύτερη δυνατή τεκμηρίωση. Καταγγελίες ή αναφορές οι οποίες προδήλως είναι ακατάληπτες ή υποβάλλονται καταχρηστικά, δύνανται να αρχειοθετηθούν.
Όχι
Όχι
Απόφαση Ανεξάρτητης Αρχής
11699
2020
1991
Β
Νόμος
4622
2019
133
Α
1
Υποδοχή καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο/Η αρμόδιος/α υπάλληλος του Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης παραλαμβάνει, πρωτοκολλεί και καταχωρεί την καταγγελία ή αναφορά στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), η οποία εν συνεχεία αποστέλλεται στον Τομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της ΜΕΕ για περαιτέρω χειρισμό.
Σημειώσεις
Οι καταγγελίες ή οι αναφορές υποβάλλονται εγγράφως, επώνυμα ή ανώνυμα και ειδικότερα: i) Ηλεκτρονικά: με τη συμπλήρωση της φόρμας καταγγελιών που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο (aead.gr) της Αρχής και την επισύναψη τυχόν αποδεικτικών εγγράφων. ii) Ταχυδρομικά: με αποστολή στις ταχυδρομικές διευθύνσεις της Ε.Α.Δ στην Αθήνα: α) Λ. Λένορμαν 195 και Αμφιαράου, ΤΚ 10442 β) Λ. Συγγρού 60, Τ.Κ. 11742 γ) Λεμπέση 17, Τ.Κ. 11743, δ) Πειραιώς 205, Τ.Κ. 11853 iii) Αυτοπροσώπως (ή δια νομίμως εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου) στις εγκαταστάσεις της Ε.Α.Δ. Η καταγγελία ή η αναφορά θα πρέπει να είναι σαφής, να αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα και να συνοδεύεται από τη μεγαλύτερη δυνατή τεκμηρίωση.
Όχι
Όχι
2
Αποστολή καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Διευθυντής
Περιγραφή
Ο/Η Προϊστάμενος/η του Τομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Παρακολούθησης Έργου των Τομέων της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων αποστέλλει την καταγγελία/αναφορά στον/ην Προϊστάμενο/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού.
Σημειώσεις
Οι καταγγελίες ή οι αναφορές οι οποίες προδήλως είναι ακατάληπτες ή υποβάλλονται καταχρηστικά, δύνανται να αρχειοθετηθούν.
Όχι
Όχι
3
Χρέωση καταγγελίας σε Επιθεωρητή-Ελεγκτή
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο/Η προϊστάμενος/η του Υποτομέα Διαχείρισης Καταγγελιών και Ενημέρωσης Κοινού χρεώνει την καταγγελία προς αξιολόγηση σε αρμόδιο Επιθεωρητή-Ελεγκτή.
Όχι
Όχι
4
Αξιολόγηση καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Ο/Η αξιολογητής καταχωρεί στοιχεία και δεδομένα της καταγγελίας/αναφοράς στο Φύλλο Αξιολόγησης και προβαίνει στην αξιολόγηση αυτής λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια αξιολόγησης, τη βαθμολόγησή τους και τους συντελεστές βαρύτητας. Το Φύλλο Αξιολόγησης υποβάλλεται προς ιεραρχική έγκριση στον/στην Προϊστάμενο/η του Υποτομέα, στον/στην Προϊστάμενο/η του Τομέα και στον/στην Επικεφαλής της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων για την τελική εγκριτική απόφαση.
Σημειώσεις
Οι υποβληθείσες καταγγελίες και αναφορές αξιολογούνται σύμφωνα με τη θεσμοθετημένη Διαδικασία Διαχείρισης και Αξιολόγησης Καταγγελιών της ΕΑΔ.
Όχι
Όχι
5
Έκβαση αξιολόγησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Περιγραφή
Οι καταγγελίες/αναφορές μετά την έγκριση της κατηγοριοποίησής τους από τον/την Επικεφαλής της ΜΕΕ διαβιβάζονται μέσω ΣΗΔΕ στους αρμόδιους θεματικούς Τομείς της Κεντρικής Υπηρεσίας ή στις Περιφερειακές Υπηρεσίες της ΕΑΔ για περαιτέρω χειρισμό ή αρχειοθέτηση.
Όχι
Όχι
6
Ενημέρωση καταγγέλλοντος/αναφέροντος
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Εφόσον η καταγγελία ή η αναφορά υποβάλλεται επώνυμα, ο/η καταγγέλλων/ουσα-αναφέρων/ουσα ενημερώνεται για το αποτέλεσμα αξιολόγησής της κυρίως μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).
Όχι
Όχι
Ιστότοπος ΕΑΔ
Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (Frequently Asked Questions-FAQs) που αφορούν στην υποβολή καταγγελιών στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ)
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.