Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Καταγγελία / Αναφορά στην Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
Γραμμή 68: Γραμμή 68:
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
 
|process_step_child=Όχι
|process_step_title=Ενημέρωση της Επιτροπής για διαμαρτυρία υπό εξέταση
+
|process_step_title=Υποβολή καταγγελίας, ερωτήματος για εξέταση από τα μέλη της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 
|process_step_duration_type=Μήνες
|process_step_description=Η Επιτροπή όταν λαμβάνει γνώση σχετικά με διαμαρτυρία που πρέπει να εξετάσει τότε εντάσσει αυτήν την διαμαρτυρία στην ημερήσια διάταξη της επομένης συνεδρίασης. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν την διαμαρτυρία και εκδίδεται το σχετικό πρακτικό. Στην συνέχεια ανάλογα με την υπόθεση  τα επόμενα βήματα της αρμόδιας Διεύθυνσης μπορεί να είναι είτε επιστολή στην εταιρεία και απάντηση στον  αταγγέλλοντα είτε έκδοση συστάσεων  ή και γνωμοδότηση για τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
+
|process_step_description=Η καταγγελία ή το ερώτημα περιέρχονται για εξέταση στην Επιτροπή μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή όταν αφορούν σε προϊόντα τα οποία ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων θεωρούνται ιδίως τα προϊόντα τα οποία: προκαλούν στους ανηλίκους, ανασφάλεια ή φόβο, παροτρύνουν, άμεσα ή έμμεσα, σε επιθετική συμπεριφορά και ειδικότερα σε χρήση ή άσκηση βίας, προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, προτρέπουν στην υιοθέτηση προτύπων συμπεριφοράς που δεν συνάδουν με τους ηθικούς και νομικούς κανόνες της σύγχρονης κοινωνίας ή είναι επιζήμια για το περιβάλλον, καλλιεργούν διακρίσεις λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, ιθαγένειας, αναπηρίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού, παροτρύνουν σε εθισμούς και δραστηριότητες που είναι επιβλαβείς για τους ίδιους, εγείρουν άμεσα ή έμμεσα, πρόωρα, τον ερωτισμό μέσω λεκτικών ή εικονικών αναπαραστάσεων με σεξουαλικά μηνύματα που δεν συνάδουν με την εικόνα της παιδικής ηλικίας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής ή αναπαράγουν έμφυλα στερεότυπα, εξοικειώνουν, άμεσα ή έμμεσα, τους ανηλίκους με ανήθικες ή ασεβείς πράξεις.
|process_step_note=Η Επιτροπή συγκαλείται σε τακτική συνεδρίαση από
+
Ο καταγγέλλων συνήθως μπορεί να είναι ο γονέας, ο εκπαιδευτικός όσοι ασκούν γονική μέριμνα
τη Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή,
 
η οποία σε συνεργασία με την Πρόεδρο καθορίζει την
 
ημερομηνία σύγκλησης. Η Επιτροπή δύναται να συγκαλείται εκτάκτως σε συνεδρίαση, εφόσον προκύπτει σοβαρό θέμα αρμοδιότητας της είτε με πρωτοβουλία της Προέδρου της είτε μετά από έγγραφη αίτηση τακτικού μέλους της, στην
 
οποία θα αναφέρονται και τα προτεινόμενα θέματα της
 
ημερησίας διάταξης. Η πρόσκληση και η ημερήσια διάταξη αποστέλλονται στα μέλη της Επιτροπής με μέριμνα
 
της ανωτέρω Υπηρεσίας. Η Επιτροπή συνεδριάζει νόμιμα όταν παρίστανται στη συνεδρίαση τουλάχιστον πέντε (5) μέλη της. Η Πρόεδρος μπορεί σε συνεννόηση με τα λοιπά
 
τακτικά μέλη, να προσκαλεί στις συνεδριάσεις της Επιτροπής εμπειρογνώμονες, εκπροσώπους των δημόσιων αρχών, οργανισμών, οικονομικών και κοινωνικών φορέων. Αυτοί δύνανται να παρίστανται με δικαίωμα λόγου, χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η Επιτροπή, κατά τη διάρκεια των εργασιών της
 
και εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο ανάλογα με την υπό εξέταση καταγγελία, ζητά τη συνδρομή ή και τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις άλλων φορέων ή οργανισμών των οποίων οι αρμοδιότητες άπτονται ή είναι συναφείς με την υπό εξέταση υπόθεση.
 
Ο υπεύθυνος εταιρείας της οποίας το προϊόν τίθεται
 
σε αξιολόγηση από την Επιτροπή ή τεχνικός σύμβουλος αυτής δύναται να παρίσταται ενώπιον της προκειμένου
 
να καταθέσει τις απόψεις του, οι οποίες θα συνεκτιμηθούν πριν την τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής. Οι γνωμοδοτήσεις της Επιτροπής κοινοποιούνται στο Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή το αργότερο εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών.
 
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 93: Γραμμή 82:
 
|process_step_previous_child_selector=1
 
|process_step_previous_child_selector=1
 
|process_step_previous_child=1
 
|process_step_previous_child=1
|process_step_title=Ένταξη της διαμαρτυρίας στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασης της επιτροπής
+
|process_step_title=Ένταξη της καταγγελίας, ερωτήματος στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασης της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 +
|process_step_description=Η αρμόδια Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή, τμήμα Α’, για την λειτουργία της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών, ενημερώνει την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών για διαμαρτυρία προς εξέταση
 +
|process_step_note=Η Επιτροπή συγκαλείται σε τακτική συνεδρίαση από τη Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή, η οποία σε συνεργασία με την Πρόεδρο καθορίζει την ημερομηνία σύγκλησης. Η Επιτροπή δύναται να συγκαλείται εκτάκτως σε συνεδρίαση, εφόσον προκύπτει σοβαρό θέμα αρμοδιότητας της είτε με πρωτοβουλία της Προέδρου της είτε μετά από έγγραφη αίτηση τακτικού μέλους της, στην οποία θα αναφέρονται και τα προτεινόμενα θέματα της ημερησίας διάταξης. Η πρόσκληση και η ημερήσια διάταξη αποστέλλονται στα μέλη της Επιτροπής με μέριμνα της ανωτέρω Υπηρεσίας.
 +
Η Επιτροπή συνεδριάζει νόμιμα όταν παρίστανται στη συνεδρίαση τουλάχιστον πέντε (5) μέλη της
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 105: Γραμμή 97:
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child=2
 
|process_step_previous_child=2
|process_step_title=Εξέταση από τα μέλη της επιτροπής
+
|process_step_title=Εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 +
|process_step_description=Η καταγγελία, ερώτημα εξετάζεται υπό το πρίσμα του άρθρου 7α παρ. 2 του ν. 2251/1994, δηλαδή διερευνάται εάν τα υπό εξέταση προϊόντα αφορούν σε προϊόντα τα οποία ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων θεωρούνται ιδίως τα προϊόντα τα οποία: προκαλούν στους ανηλίκους, ανασφάλεια ή φόβο, παροτρύνουν, άμεσα ή έμμεσα, σε επιθετική συμπεριφορά και ειδικότερα σε χρήση ή άσκηση βίας, προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, προτρέπουν στην υιοθέτηση προτύπων συμπεριφοράς που δεν συνάδουν με τους ηθικούς και νομικούς κανόνες της σύγχρονης κοινωνίας ή είναι επιζήμια για το περιβάλλον, καλλιεργούν διακρίσεις λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, ιθαγένειας, αναπηρίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού, παροτρύνουν σε εθισμούς και δραστηριότητες που είναι επιβλαβείς για τους ίδιους, εγείρουν άμεσα ή έμμεσα, πρόωρα, τον ερωτισμό μέσω λεκτικών ή εικονικών αναπαραστάσεων με σεξουαλικά μηνύματα που δεν συνάδουν με την εικόνα της παιδικής ηλικίας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής ή αναπαράγουν έμφυλα στερεότυπα, εξοικειώνουν, άμεσα ή έμμεσα, τους ανηλίκους με ανήθικες ή ασεβείς πράξεις
 +
|process_step_note=Η Πρόεδρος μπορεί σε συνεννόηση με τα λοιπά τακτικά μέλη, να προσκαλεί στις συνεδριάσεις της Επιτροπής εμπειρογνώμονες, εκπροσώπους των δημόσιων αρχών, οργανισμών, οικονομικών και κοινωνικών φορέων. Αυτοί δύνανται να παρίστανται με δικαίωμα λόγου, χωρίς δικαίωμα ψήφου.
 +
Η Επιτροπή, κατά τη διάρκεια των εργασιών της και εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο ανάλογα με την υπό εξέταση καταγγελία, ζητά τη συνδρομή ή και τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις άλλων φορέων ή οργανισμών των οποίων οι αρμοδιότητες άπτονται ή είναι συναφείς με την υπό εξέταση υπόθεση.
 +
Ο υπεύθυνος εταιρείας της οποίας το προϊόν τίθεται σε αξιολόγηση από την Επιτροπή ή τεχνικός σύμβουλος αυτής δύναται να παρίσταται ενώπιον της προκειμένου να καταθέσει τις απόψεις του, οι οποίες θα συνεκτιμηθούν πριν την τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 117: Γραμμή 113:
 
|process_step_previous_child_selector=3
 
|process_step_previous_child_selector=3
 
|process_step_previous_child=3
 
|process_step_previous_child=3
|process_step_title=Λήψη απόφασης των μελών της επιτροπής και έκδοση πρακτικού
+
|process_step_title=Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 +
|process_step_description=Συχνά η εξέταση μίας καταγγελίας ή ερωτήματος ανάλογα με την ιδιαιτερότητα και την σοβαρότητα του θέματος δεν εξαντλείται σε μία συνεδρίαση αλλά να μπορεί να απαιτείται μέχρι και τρεις συνεδριάσεις μέχρι την έκδοση μίας τελική γνωμοδότησης.
 +
Όταν για μία υπόθεση τα μέλη καταλήγουν σε γνωμοδότηση συντάσσεται πρακτικό.
 +
Η απόφαση συνήθως οδηγεί εναλλακτικά σε τρία αποτελέσματα:
 +
1ο , τα μέλη αποφασίζουν ότι το υπό εξέταση προϊόν δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7 α και εναπόκειται στην σφαίρα ευθύνης των γονέων,
 +
2ο το υπό εξέταση προϊόν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α και
 +
3ο το υπό εξέταση προϊόν όχι μόνο εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α αλλά τα μέλη εισηγούνται στον γενικό γραμματέα και περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία προϊόντων, που παραβαίνουν τις σχετικές με την ψυχική υγεία των ανηλίκων διατάξεις
 +
|process_step_note=Οι γνωμοδοτήσεις της Επιτροπής πρέπει να συγκεντρώνουν την πλειοψηφία των συμμετεχόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Οι γνωμοδοτήσεις της Επιτροπής κοινοποιούνται στο Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή το αργότερο εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών
 +
Η Επιτροπή συνεδριάζει τακτικά σε μηνιαία περίπου βάση, ενώ σχετικά με οποιαδήποτε απόφαση, ενημερώνεται ο καταγγέλλων
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 129: Γραμμή 133:
 
|process_step_previous_child_selector=4
 
|process_step_previous_child_selector=4
 
|process_step_previous_child=4
 
|process_step_previous_child=4
|process_step_title=Ενημέρωση με επιστολή για την απόφαση των μελών της Επιτροπής στον καταγγέλλοντα και στην εμπλεκόμενη εταιρεία
+
|process_step_title=Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών ότι το υπό εξέταση προϊόν δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7 α και εναπόκειται στην σφαίρα ευθύνης των γονέων
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 +
|process_step_description=Στην περίπτωση αυτή διαβιβάζεται στον καταγγέλλων από την Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή μία γενική επιστολή
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 139: Γραμμή 144:
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_child=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
|process_step_previous_child_selector=5
+
|process_step_previous_child_selector=4
|process_step_previous_child=5
+
|process_step_previous_child=4
|process_step_title=Εισήγηση της Επιτροπής προς τον Γενικό Γραμματέα με συστάσεις για το προϊόν που εξετάσθηκε
+
|process_step_title=Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών ότι το υπό εξέταση προϊόν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α
|process_step_official=Αρμόδια Γενική Γραμματεία
+
|process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 +
|process_step_description=Στην περίπτωση αυτή διαβιβάζεται από την Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή στην αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή το σχετικό πρακτικό και την ενημερώνει για τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί προκειμένου να προωθηθεί επιστολή στον εν λόγω προμηθευτή.
 
}}
 
}}
 
{{process steps
 
{{process steps
Γραμμή 151: Γραμμή 157:
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_exit=Όχι
 
|process_step_child=Ναι
 
|process_step_child=Ναι
|process_step_previous_child_selector=5
+
|process_step_previous_child_selector=4
|process_step_previous_child=5
+
|process_step_previous_child=4
|process_step_title=Κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής έκδοση Γνωμοδότησης
+
|process_step_title=Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών ότι το υπό εξέταση προϊόν όχι μόνο εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α αλλά τα μέλη εισηγούνται στον γενικό γραμματέα και περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία προϊόντων, που παραβαίνουν τις σχετικές με την ψυχική υγεία των ανηλίκων διατάξεις.
 
|process_step_official=Αρμόδιος Υπουργός
 
|process_step_official=Αρμόδιος Υπουργός
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_min=2
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_max=4
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 
|process_step_duration_type=Μήνες
 +
|process_step_description=Στην περίπτωση αυτή η Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή, τμήμα Α, σε συνεργασία με τα μέλη της Επιτροπής εισηγείται μέτρα και τα προωθεί στον Γενικό γραμματέα είτε για να τύχουν νομοθετικής πρωτοβουλίας είτε για αναρτηθούν με την μορφή ενημέρωσης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου
 
}}
 
}}
 
{{process useful links
 
{{process useful links

Αναθεώρηση της 14:03, 30 Μαρτίου 2021



63c9bbc1-3429-4de9-b188-8d5e5e99acf9 523351

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή., ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

3 μήνες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην Καταγγελία / Αναφορά στην Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Παρέχεται σε

Σχετικοί σύνδεσμοι

Παρατηρήσεις

Η Επιτροπή του άρθρου 7α για την Ψυχική Υγεία των ανήλικων καταναλωτών του νόμου 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και αποτελείται από έναν εκπρόσωπο του Συνηγόρου του Πολίτη, έναν εκπρόσωπο του Συνηγόρου Καταναλωτή, έναν εκπρόσωπο του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, ένα μέλος Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού ή Επιστημονικού Προσωπικού Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος με εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα παιδοψυχολογίας ή κοινωνιολογίας, έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Συμβουλίου Αγοράς και Καταναλωτή που προέρχεται από τις ενώσεις καταναλωτών, έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης των Επιμελητηρίων Ελλάδος, έναν εκπρόσωπο του Συνδέσμου Βιοτεχνών Παιχνιδιών, έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, και έναν εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Τα μέλη της Επιτροπής Προστασίας Ανηλίκων έχουν θητεία διετή.

Τελευταία ενημέρωση

25/06/2024

Αίτηση




Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά


        Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:

        Άλλο

                                   Σύμφωνα με το άρθρο 7α του νόμου 2251/1994, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ύστερα από γνωμοδότηση της Επιτροπής της παρ. 5 του παρόντος άρθρου, επιβάλλονται για την προστασία των ανηλίκων περιοριστικά και διορθωτικά μέτρα στην κυκλοφορία προϊόντων, βιομηχανικών προϊόντων και ηλεκτρονικών προϊόντων, όπως αναφέρονται στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου, τα οποία, υπό συνήθεις ή ευλόγως προβλέψιμες συνθήκες, ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων, όπως τροποποίηση της επισήμανσής τους ή υπαγωγή της εμπορίας τους σε όρους. Η απόφαση αυτή υπόκειται στην ενδικοφανή προσφυγή της παρ. 12 του άρθρου 7, που εφαρμόζεται αναλόγως
        

        Κανόνες για την έλλειψη απάντησης από την αρμόδια αρχή και νομικές συνέπειες για τους χρήστες:

        Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, ύστερα από γνωμοδότηση της Επιτροπής της παρ. 5 του παρόντος άρθρου, επιβάλλονται για την προστασία των ανηλίκων περιοριστικά και διορθωτικά μέτρα στην κυκλοφορία προϊόντων, βιομηχανικών προϊόντων και ηλεκτρονικών προϊόντων, όπως αναφέρονται στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου, τα οποία, υπό συνήθεις ή ευλόγως προβλέψιμες συνθήκες, ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων, όπως τροποποίηση της επισήμανσής τους ή υπαγωγή της εμπορίας τους σε όρους. Η απόφαση αυτή υπόκειται στην ενδικοφανή προσφυγή της παρ. 12 του άρθρου 7, που εφαρμόζεται αναλόγωςΆλλο


        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Διοικητική πράξη, Παραγωγή εγγράφου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Καταγγελία, αναφορά, ερώτημα που υποβάλλεται στην Επιτροπή Προστασίας για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών

            Επίσημος τίτλος

            Καταγγελία / Αναφορά στην Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              email

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              ,


            • Υπουργική Απόφαση 5338 2018 40 Β

              Περιγραφή Η Επιτροπή για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών γνωμοδοτεί προς τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή βάσει του άρθρου 7α του νόμου 2251/94, για την Προστασία των Καταναλωτών, σχετικά με προϊόντα που διατίθενται στην αγορά και ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων. Πιο συγκεκριμένα, το έργο της Επιτροπής είναι η έκδοση γνωμοδοτήσεων, με τις οποίες θα εισηγείται περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία προϊόντων, που παραβαίνουν τις σχετικές με την ψυχική υγεία των ανηλίκων διατάξεις, ο εντοπισμός γενικότερων πρακτικών προώθησης και διάθεσης προϊόντων, που ενδέχεται να εγκυμονούν κινδύνους για τους ανηλίκους και η εισήγηση, όπου κρίνεται αναγκαίο, για την έκδοση κωδίκων συρρύθμισης της πολιτείας με τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς ή και κανονιστικών διατάξεων, και η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση του κοινού, ειδικότερα δε των γονέων - καταναλωτών και των νέων, σε θέματα προστασίας της ψυχικής υγείας των ανηλίκων καταναλωτών.

              ΑΔΑ ΩΣΦΞ465ΧΙ8-ΣΟΣ

            • Υπουργική Απόφαση 5459 Β 2020 5459 Β

              Περιγραφή Συγκρότηση της Επιτροπής Προστασίας Ανηλίκων (εφεξής «Επιτροπή») του άρθρου 7α «Ψυχική Υγεία των ανήλικων καταναλωτών» του ν. 2251/1994 (Α΄ 191) για την προστασία των καταναλωτών.

              ΑΔΑ 6ΜΩΞ46ΜΤΛΡ-ΙΘΠ

            • Υπουργική Απόφαση 29148 2021 1015 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης με αριθμό 126147 Συγκρότηση της Επιτροπής Προστασίας Ανηλίκων του άρθρου 7α Ψυχική Υγεία των ανήλικων καταναλωτών’ του ν. 2251/1994 (Α΄191) για την προστασία των καταναλωτών Β΄ 5459/10.12.2020

              ΑΔΑ 6ΗΜΕ46ΜΤΛΡ-Θ3Γ

            • 1 Υποβολή καταγγελίας, ερωτήματος για εξέταση από τα μέλη της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση


              Περιγραφή Η καταγγελία ή το ερώτημα περιέρχονται για εξέταση στην Επιτροπή μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή όταν αφορούν σε προϊόντα τα οποία ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων θεωρούνται ιδίως τα προϊόντα τα οποία: προκαλούν στους ανηλίκους, ανασφάλεια ή φόβο, παροτρύνουν, άμεσα ή έμμεσα, σε επιθετική συμπεριφορά και ειδικότερα σε χρήση ή άσκηση βίας, προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, προτρέπουν στην υιοθέτηση προτύπων συμπεριφοράς που δεν συνάδουν με τους ηθικούς και νομικούς κανόνες της σύγχρονης κοινωνίας ή είναι επιζήμια για το περιβάλλον, καλλιεργούν διακρίσεις λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, ιθαγένειας, αναπηρίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού, παροτρύνουν σε εθισμούς και δραστηριότητες που είναι επιβλαβείς για τους ίδιους, εγείρουν άμεσα ή έμμεσα, πρόωρα, τον ερωτισμό μέσω λεκτικών ή εικονικών αναπαραστάσεων με σεξουαλικά μηνύματα που δεν συνάδουν με την εικόνα της παιδικής ηλικίας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής ή αναπαράγουν έμφυλα στερεότυπα, εξοικειώνουν, άμεσα ή έμμεσα, τους ανηλίκους με ανήθικες ή ασεβείς πράξεις. Ο καταγγέλλων συνήθως μπορεί να είναι ο γονέας, ο εκπαιδευτικός όσοι ασκούν γονική μέριμνα

              Όχι Όχι


            • 2 Ένταξη της καταγγελίας, ερωτήματος στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασης της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση


              Περιγραφή Η αρμόδια Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή, τμήμα Α’, για την λειτουργία της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών, ενημερώνει την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών για διαμαρτυρία προς εξέταση

              Σημειώσεις Η Επιτροπή συγκαλείται σε τακτική συνεδρίαση από τη Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή, η οποία σε συνεργασία με την Πρόεδρο καθορίζει την ημερομηνία σύγκλησης. Η Επιτροπή δύναται να συγκαλείται εκτάκτως σε συνεδρίαση, εφόσον προκύπτει σοβαρό θέμα αρμοδιότητας της είτε με πρωτοβουλία της Προέδρου της είτε μετά από έγγραφη αίτηση τακτικού μέλους της, στην οποία θα αναφέρονται και τα προτεινόμενα θέματα της ημερησίας διάταξης. Η πρόσκληση και η ημερήσια διάταξη αποστέλλονται στα μέλη της Επιτροπής με μέριμνα της ανωτέρω Υπηρεσίας. Η Επιτροπή συνεδριάζει νόμιμα όταν παρίστανται στη συνεδρίαση τουλάχιστον πέντε (5) μέλη της

              Όχι Όχι


            • 3 Εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση


              Περιγραφή Η καταγγελία, ερώτημα εξετάζεται υπό το πρίσμα του άρθρου 7α παρ. 2 του ν. 2251/1994, δηλαδή διερευνάται εάν τα υπό εξέταση προϊόντα αφορούν σε προϊόντα τα οποία ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων θεωρούνται ιδίως τα προϊόντα τα οποία: προκαλούν στους ανηλίκους, ανασφάλεια ή φόβο, παροτρύνουν, άμεσα ή έμμεσα, σε επιθετική συμπεριφορά και ειδικότερα σε χρήση ή άσκηση βίας, προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, προτρέπουν στην υιοθέτηση προτύπων συμπεριφοράς που δεν συνάδουν με τους ηθικούς και νομικούς κανόνες της σύγχρονης κοινωνίας ή είναι επιζήμια για το περιβάλλον, καλλιεργούν διακρίσεις λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, ιθαγένειας, αναπηρίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού, παροτρύνουν σε εθισμούς και δραστηριότητες που είναι επιβλαβείς για τους ίδιους, εγείρουν άμεσα ή έμμεσα, πρόωρα, τον ερωτισμό μέσω λεκτικών ή εικονικών αναπαραστάσεων με σεξουαλικά μηνύματα που δεν συνάδουν με την εικόνα της παιδικής ηλικίας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής ή αναπαράγουν έμφυλα στερεότυπα, εξοικειώνουν, άμεσα ή έμμεσα, τους ανηλίκους με ανήθικες ή ασεβείς πράξεις

              Σημειώσεις Η Πρόεδρος μπορεί σε συνεννόηση με τα λοιπά τακτικά μέλη, να προσκαλεί στις συνεδριάσεις της Επιτροπής εμπειρογνώμονες, εκπροσώπους των δημόσιων αρχών, οργανισμών, οικονομικών και κοινωνικών φορέων. Αυτοί δύνανται να παρίστανται με δικαίωμα λόγου, χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η Επιτροπή, κατά τη διάρκεια των εργασιών της και εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο ανάλογα με την υπό εξέταση καταγγελία, ζητά τη συνδρομή ή και τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις άλλων φορέων ή οργανισμών των οποίων οι αρμοδιότητες άπτονται ή είναι συναφείς με την υπό εξέταση υπόθεση. Ο υπεύθυνος εταιρείας της οποίας το προϊόν τίθεται σε αξιολόγηση από την Επιτροπή ή τεχνικός σύμβουλος αυτής δύναται να παρίσταται ενώπιον της προκειμένου να καταθέσει τις απόψεις του, οι οποίες θα συνεκτιμηθούν πριν την τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής

              Όχι Όχι


            • 4 Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση


              Περιγραφή Συχνά η εξέταση μίας καταγγελίας ή ερωτήματος ανάλογα με την ιδιαιτερότητα και την σοβαρότητα του θέματος δεν εξαντλείται σε μία συνεδρίαση αλλά να μπορεί να απαιτείται μέχρι και τρεις συνεδριάσεις μέχρι την έκδοση μίας τελική γνωμοδότησης. Όταν για μία υπόθεση τα μέλη καταλήγουν σε γνωμοδότηση συντάσσεται πρακτικό. Η απόφαση συνήθως οδηγεί εναλλακτικά σε τρία αποτελέσματα: 1ο , τα μέλη αποφασίζουν ότι το υπό εξέταση προϊόν δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7 α και εναπόκειται στην σφαίρα ευθύνης των γονέων, 2ο το υπό εξέταση προϊόν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α και 3ο το υπό εξέταση προϊόν όχι μόνο εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α αλλά τα μέλη εισηγούνται στον γενικό γραμματέα και περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία προϊόντων, που παραβαίνουν τις σχετικές με την ψυχική υγεία των ανηλίκων διατάξεις

              Σημειώσεις Οι γνωμοδοτήσεις της Επιτροπής πρέπει να συγκεντρώνουν την πλειοψηφία των συμμετεχόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Οι γνωμοδοτήσεις της Επιτροπής κοινοποιούνται στο Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή το αργότερο εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών Η Επιτροπή συνεδριάζει τακτικά σε μηνιαία περίπου βάση, ενώ σχετικά με οποιαδήποτε απόφαση, ενημερώνεται ο καταγγέλλων

              Όχι Όχι


            • 5 Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών ότι το υπό εξέταση προϊόν δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7 α και εναπόκειται στην σφαίρα ευθύνης των γονέων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση


              Περιγραφή Στην περίπτωση αυτή διαβιβάζεται στον καταγγέλλων από την Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή μία γενική επιστολή

              Όχι Όχι


            • 6 Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών ότι το υπό εξέταση προϊόν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση


              Περιγραφή Στην περίπτωση αυτή διαβιβάζεται από την Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή στην αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή το σχετικό πρακτικό και την ενημερώνει για τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί προκειμένου να προωθηθεί επιστολή στον εν λόγω προμηθευτή.

              Ναι Όχι


            • 7 Πρακτικό και τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής μετά από την εξέταση της καταγγελίας, ερωτήματος στην συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής για την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων καταναλωτών ότι το υπό εξέταση προϊόν όχι μόνο εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 7α αλλά τα μέλη εισηγούνται στον γενικό γραμματέα και περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία προϊόντων, που παραβαίνουν τις σχετικές με την ψυχική υγεία των ανηλίκων διατάξεις.

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Υπουργός


              Περιγραφή Στην περίπτωση αυτή η Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή, τμήμα Α, σε συνεργασία με τα μέλη της Επιτροπής εισηγείται μέτρα και τα προωθεί στον Γενικό γραμματέα είτε για να τύχουν νομοθετικής πρωτοβουλίας είτε για αναρτηθούν με την μορφή ενημέρωσης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου

              Ναι Όχι



            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.