Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
Γραμμή 126: Γραμμή 126:
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child_selector=2
 
|process_step_previous_child=2
 
|process_step_previous_child=2
 +
|process_step_title=Άρση απόρρητου
 +
|process_step_official=Λογισμικό
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 
|process_step_description=Στην περίπτωση που ο χρήστης (Αιτών) δεν συναινέσει στην άρση απορρήτου και επιλέξει το εικονίδιο «Επιστροφή», θα κατευθυνθεί σε προηγούμενη οθόνη της Πλατφόρμας (Δημιουργία αίτησης).
 
|process_step_description=Στην περίπτωση που ο χρήστης (Αιτών) δεν συναινέσει στην άρση απορρήτου και επιλέξει το εικονίδιο «Επιστροφή», θα κατευθυνθεί σε προηγούμενη οθόνη της Πλατφόρμας (Δημιουργία αίτησης).
 
}}
 
}}

Αναθεώρηση της 12:38, 30 Οκτωβρίου 2025



d98a471f-0a11-46bf-97d8-2092753e6610 984711

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Παρέχεται μόνο ψηφιακά

Eξ αποστάσεως σημεία εξυπηρέτησης

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

15 έως 20 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στη χορήγηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς, δημόσιο και φορείς κοινωνικής ασφάλισης για κάθε νόμιμη χρήση. Απευθύνεται σε φυσικά και σε νομικά πρόσωπα.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ


Διάρκεια Ισχύος

Αόριστη

Παρατηρήσεις

Σύμφωνα με το άρθρο 43, παρ.1, ν.5024/2023 (Α’ 41) φυσικά ή νομικά πρόσωπα δύνανται να αιτηθούν τη χορήγηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών τους προς χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, για κάθε νόμιμη χρήση.

Με την αίτηση παρέχεται από τον αιτούντα άδεια για την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων του άρθρου 1 του ν.δ. 1059/1971 (Α’ 270) και του φορολογικού απορρήτου του άρθρου 17 του ν. 4987/2022 (Α’ 206).

Ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος είναι : https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/diakheirise-opheilon/bebaiose-khrematikon-opheilon

Τελευταία ενημέρωση

25/11/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση / Υπεύθυνη δήλωση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών όπως προβλέπεται στο νόμο

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποίηση 2 παραγόντων με κωδικούς Taxisnet και πιστοποιημένο κινητό στο ΕΜΕπ

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά

        Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:

        Αίτηση θεραπείας, Άλλο

                                   Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, νόμος 2690/1999 (ΦΕΚ 45/Α, 09-03-20029) , Άρθρο 24 : Αίτηση θεραπείας, ιεραρχική προσφυγή.
        
        Σε περίπτωση που ο αιτών διαπιστώσει σφάλματα ή παραλείψεις στις οφειλές του, μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα με τους πιστωτές του μέσω συγκεκριμένης καρτέλας στην αίτηση του, για τη διόρθωση ή συμπλήρωση των οφειλών του και στη συνέχεια θα πρέπει να προβεί στη δημιουργία νέας αίτησης προκειμένου να του χορηγηθεί νέα βεβαίωση στην οποία θα αποτυπώνονται πλέον ορθά οι οφειλές του.

        Εξερχόμενα

        Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο

        Ενημέρωση/Ανάρτηση εγγράφου μέσω Πληροφοριακού Συστήματος

        Εξερχόμενα

        Παραγωγή Ψηφιακού εγγράφου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Χορήγηση βεβαίωσης για τις χρηματικές οφειλές προς χρηματοδοτικούς φορείς, δημόσιο και φορείς κοινωνικής ασφάλισης

            Επίσημος τίτλος

            Βεβαίωση χρηματικών οφειλών

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (ψηφιακά)

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,,,,,,


            • 1 Διοικητικές Έκδοση κωδικών χρήσης Taxisnet από την ΑΑΔΕ

              Όχι Όχι

            • 2 Διοικητικές Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και καταχώρηση του στο ΕΜΕπ, σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1

              Όχι Όχι

            • 3 Διοικητικές Καταχώρηση αριθμού κινητού τηλεφώνου στο ΕΜΕπ, σύμφωνα με το Νόμο 4704/2020 (ΦΕΚ 133/Α), άρθρο 17, παρ. 1

              Όχι Όχι

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 29 4738/2020 2020 207 Α

              Περιγραφή NOMOΣ ΥΠ ΑΡΙΘΜ. 4738 ΦΕΚ Α 207/27.10.2020. Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=590679

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 43 5024 2023 41 Α

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/fek/?fekId=603216


            • 1 Εκκίνηση της διαδικασίας / είσοδος στην πλατφόρμα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο χρήστης (αιτών) εισέρχεται στην πλατφόρμα μέσω σχετικού συνδέσμου και κατευθύνεται σε κατάλληλα διαμορφωμένη σελίδα όπου καλείται να καταχωρήσει τα διαπιστευτήρια (Όνομα χρήστη, Κωδικός) που χρησιμοποιεί για την είσοδό του στο TAXISnet.

              Σημειώσεις Για την εκκίνηση της διαδικασίας ο χρήστης (αιτών) εισέρχεται στην αρχική οθόνη της πλατφόρμας όπου εμφανίζεται ενημερωτικό μήνυμα σχετικά με την έναρξη της διαδικασίας. Στο σημείο αυτό ο χρήστης (αιτών) επιλέγει "Συνέχεια".

              Όχι Όχι


            • 2 Δημιουργία αίτησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Στην αρχική οθόνη της πλατφόρμας εμφανίζεται η «Λίστα Αιτήσεων Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών». Η λίστα εμφανίζεται κενή κατά την αρχική είσοδο στην πλατφόρμα.

              Σημειώσεις Επιλέγοντας ο χρήστης (αιτών) το εικονίδιο «Δημιουργία Αίτησης», εμφανίζεται το παράθυρο άρσης απορρήτου προκειμένου να προχωρήσει η δημιουργία της αίτησης. Στην περίπτωση που ο χρήστης (Αιτών) δεν συναινέσει στην άρση απορρήτου και επιλέξει το εικονίδιο «Επιστροφή», θα κατευθυνθεί σε προηγούμενη οθόνη της Πλατφόρμας (Δημιουργία αίτησης).

              Όχι Όχι


            • 3 Δημιουργία αίτησης


              Περιγραφή Επιλέγοντας ο χρήστης (αιτών) το εικονίδιο «Δημιουργία Αίτησης», εμφανίζεται το παράθυρο άρσης απορρήτου προκειμένου να προχωρήσει η δημιουργία της αίτησης.

              Ναι Όχι


            • 4 Άρση απόρρητου

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Στην περίπτωση που ο χρήστης (Αιτών) δεν συναινέσει στην άρση απορρήτου και επιλέξει το εικονίδιο «Επιστροφή», θα κατευθυνθεί σε προηγούμενη οθόνη της Πλατφόρμας (Δημιουργία αίτησης).

              Ναι Ναι


            • 5 Ανάρτηση στοιχείων αίτησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Πραγματοποιείται η αποστολή στοιχείων του αιτούντα από το Μητρώο της ΑΑΔΕ.

              Σημειώσεις Ο αιτών ελέγχει την εγκυρότητά των στοιχείων που έχουν αναρτηθεί από το μητρώο της ΑΑΔΕ.

              Όχι Όχι


            • 6 Επιβεβαίωση στοιχείων επικοινωνίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Το σύστημα αποστέλλει με αυτοματοποιημένο μήνυμα τον κωδικό επιβεβαίωσης στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει καταχωρηθεί από τον χρήστη (αιτούντα). Μετά τη λήψη του κωδικού επιβεβαίωσης ο χρήστης (αιτών) καταχωρεί το τηλέφωνο επικοινωνίας του στο ομώνυμο πεδίο και κάνει δεξί κλικ με το ποντίκι του εκτός του πλαισίου που καταχώρησε τον αριθμό τηλεφώνου του.

              Σημειώσεις Ο χρήστης (αιτών) έχει καταχωρήσει την ηλεκτρονική του διεύθυνση στην καρτέλα «Στοιχεία Επικοινωνίας» και έχει ζητήσει την «Αποστολή κωδικού επιβεβαίωσης» προκειμένου να γίνει η απαραίτητη ταυτοποίηση της.

              Όχι Όχι


            • 7 Οριστικοποίηση αίτησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Για την οριστικοποίηση της αίτησης του ο χρήστης (αιτών) επιλέγει το εικονίδιο "οριστικοποίηση αίτησης".

              Όχι Όχι


            • 8 Αναμονή ανάκτησης στοιχείων από τρίτες πηγές

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Αποστέλλονται αυτοματοποιημένα οι πληροφορίες που είναι ήδη διαθέσιμες στις υφιστάμενες βάσεις δεδομένων των πιστωτών (ΑΑΔΕ, ΚΕΑΟ, τράπεζες, διαχειριστές δανείων).

              Σημειώσεις Κατά τη διάρκεια του σταδίου δεν επιτρέπεται η οποιαδήποτε παρέμβαση στην αίτηση. Ο αιτών ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να επισκοπεί την καρτέλα των οφειλών του.

              Όχι Όχι


            • 9 Ολοκλήρωση αίτησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Με την ολοκλήρωση του χρονικού διαστήματος της ανάκτησης στοιχείων, ο αιτών ενημερώνεται σχετικά με τη λήψη της βεβαίωσης, με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει.

              Όχι Όχι


            • 10 Έκδοση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Λογισμικό

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Ο αιτών μπορεί να αντλήσει τη Βεβαίωση Χρηματικών Οφειλών από το σχετικό πεδίο: «Λήψη Βεβαίωσης Χρηματικών Οφειλών».

              Όχι Όχι


            • 11 Χρήση βεβαίωσης χρηματικών οφειλών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια πολίτη

              Περιγραφή Η βεβαίωση χρηματικών οφειλών έχει εκδοθεί και ο χρήστης (αιτών) μπορεί να την αξιοποιήσει για κάθε χρήση.

              Ναι Ναι


            • 12 Διόρθωση στοιχείων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Σε περίπτωση που ο αιτών (χρήστης) διαπιστώσει σφάλματα ή παραλείψεις στις οφειλές που έχουν αναρτηθεί, επικοινωνεί με τους πιστωτές του για να ζητήσει τη διόρθωση ή συμπλήρωση των οφειλών μέσω της καρτέλας "Επικοινωνία".

              Σημειώσεις Όταν μέσω της καρτέλας "Επικοινωνία" ο αιτών (χρήστης) λάβει απάντηση από τους πιστωτές του ότι ολοκληρώθηκαν οι ζητούμενες διορθώσεις/συμπληρώσεις, θα πρέπει να προβεί στη δημιουργία νέας αίτησης χορήγησης βεβαίωσης χρηματικών οφειλών προκειμένου να του χορηγηθεί νέα βεβαίωση, με την ορθή αποτύπωση των οφειλών του.

              Ναι Ναι



            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.