Διορισμός επίτιμων προξένων της Ελλάδας στην αλλοδαπή

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



ced8e21e-8775-4c8f-8581-3e5dbb0d442f 591012

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

ΣΤ1 ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

2 + (
1
)

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

1 έτος

Περιγραφή

Η διαδικασία διορισμού προϊσταμένου σε Άμισθο Γενικό Προξενείο ή Άμισθο Προξενείο της Ελλάδας σε χώρα του εξωτερικού εκκινεί σε περίπτωση ανάγκης κάλυψης κενής θέσης προϊσταμένου υπάρχουσας άμισθης προξενικής αρχής (λόγω θανάτου, υπέρβασης ορίου ηλικίας, παραιτήσεως ή απαλλαγής του) ή μετά την ολοκλήρωση σύστασης νέας άμισθης προξενικής αρχής.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΣΤ1 ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

ΣΤ1 ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Παρέχεται σε

Σχετικοί σύνδεσμοι


Τελευταία ενημέρωση

26/06/2024

Αίτηση




Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά




        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Διοικητική πράξη, Παραγωγή εγγράφου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Διορισμός Επίτιμου Γενικού Προξένου ή Επίτιμου Προξένου

            Επίσημος τίτλος

            Διορισμός Προϊσταμένων άμισθων προξενικών Αρχών (Επίτιμων Γενικών Προξένων ή Επίτιμων Προξένων)

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Εισήγηση

              Τρόπος υποβολής

              Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα

              Τύπος

              Εξωστρεφής


            • 1 Προϋποθέσεις περί μη τέλεσης αξιόποινων πράξεων ο υποψήφιος για διορισμό πρέπει να είναι έγκριτος πολίτης και δεδομένου ότι θα ασκήσει δημόσιο λειτούργημα δεν πρέπει να συντρέχει στο πρόσωπό του οιοδήποτε νομικό κώλυμα λόγω τέλεσης πράξεων αντίστοιχων με αυτόν που δεν επιτρέπουν το διορισμό σε θέση μόνιμου δημοσίου υπαλλήλου κατά τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων.

              Όχι Όχι

            • 2 Υπηκοότητας Ο υποψήφιος για διορισμό πρέπει να έχει κατά προτίμηση την ελληνική ιθαγένεια ή να είναι ελληνικής καταγωγής.

              Όχι Όχι

            • 3 Υπηκοότητας Όταν δεν υπάρχει υποψήφιος ελληνικής ιθαγένειας ή ελληνικού γένους για τη θέση του Επίτιμου Γενικού Προξένου ή Επίτιμου Προξένου, επιτρέπεται ο διορισμός έγκριτου αλλοδαπού πολίτη.

              Ναι Ναι

            • 4 Μόνιμης κατοικίας/διαμονής"Μόνιμης κατοικίας/διαμονής" is not in the list (Αναπηρίας, Ασφαλιστικές, Γεωγραφικές, Δικαστικές, Διοικητικές, Εισοδηματικές, Εκπαιδευτικές, Επαγγελματικές, Επιτυχούς συμμετοχής σε εξετάσεις, Εργασιακές, ...) of allowed values for the "Process conditions type" property. Ο υποψήφιος για διορισμό πρέπει να διαμένει μονίμως, επί μία πενταετία τουλάχιστον,στον τόπο όπου συστήνεται ή εδρεύει η οικεία προξενική Αρχή.

              Όχι Όχι

            • 5 Μόνιμης κατοικίας/διαμονής"Μόνιμης κατοικίας/διαμονής" is not in the list (Αναπηρίας, Ασφαλιστικές, Γεωγραφικές, Δικαστικές, Διοικητικές, Εισοδηματικές, Εκπαιδευτικές, Επαγγελματικές, Επιτυχούς συμμετοχής σε εξετάσεις, Εργασιακές, ...) of allowed values for the "Process conditions type" property. Ευδοκίμως προϋπηρετήσαντες υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών ή άλλοι διακεκριμένοι Έλληνες μπορούν να διοριστούν έστω και αν η διαμονή τους στον τόπο όπου συστήνεται ή εδρεύει η οικεία προξενική Αρχή είναι βραχύτερος της πενταετίας.

              Ναι Ναι

            • 6 Εισοδηματικές Ο υποψήφιος πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στα οικονομικά βάρη άμισθης προξενικής αρχής. Οι δαπάνες των άμισθων προξενικών Αρχών βαρύνουν τους προϊσταμένους τους, πλην των δαπανών οι οποίες πραγματοποιούνται σε βάρος του Δημοσίου και των ειδικών δαπανών οι οποίες διατάσσονται από το Υπουργείο Εξωτερικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4781/2021.Οι προϊστάμενοι των άμισθων προξενικών Αρχών παρακρατούν ποσοστό 60% επί των συνολικών τους εισπράξεων από ένσημα και μόνο για τις δαπάνες λειτουργίας των Αρχών τους.

              Όχι Όχι

            • 7 Άλλο ο υποψήφιος πρέπει να γνωρίζει την τοπική γλώσσα (τόπου όπου συστήνεται ή εδρεύει η άμισθη προξενική αρχή) και την αγγλική ή γαλλική γλώσσα.

              Όχι Όχι

            • 8 Ηλικιακές Ως όριο ηλικίας προϊσταμένου άμισθης προξενικής Αρχής για την αποχώρηση από την υπηρεσία ορίζεται το εβδομηκοστό πέμπτο έτος. Με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών η υπηρεσία τους μπορεί να παρατείνεται εάν το επιβάλλουν υπηρεσιακές ανάγκες. Συνεπώς ο υποψήφιος προς διορισμό δεν πρέπει να έχει υπερβεί το 75ο έτος της ηλικίας του.

              Όχι Όχι

            • Νόμος 305 4781 2021 31 Α

              Περιγραφή Στο άρθρο 305 του ν.4781/2021 ορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία διορισμού Προϊσταμένων των άμισθων προξενικών αρχών της Ελλάδας στην αλλοδαπή. Ειδικότερα στην παράγραφο 1 προβλέπεται ότι στις θέσεις του Επίτιμου Γενικού Προξένου και τουΕπίτιμου Προξένου διορίζονται:α) έγκριτοι πολίτες, κατά προτίμηση ελληνικής ιθαγένειας ή ελληνικού γένους ή, ελλείψει αυτών, και αλλοδαποί, οι οποίοι διαμένουν μονίμως, επί μία πενταετίατουλάχιστον, στον τόπο όπου συστήνεται ή εδρεύει η οικεία προξενική Αρχή, κατέχουν την τοπική γλώσσα και την αγγλική ή γαλλική και μπορούν να ανταποκρίνονται στα οικονομικά βάρη άμισθης προξενικής Αρχής, β) ευδοκίμως προϋπηρετήσαντες υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών ή άλλοι διακεκριμένοι Έλληνες, που κατέχουν την τοπική γλώσσα και την αγγλική ήγαλλική, οι οποίοι διαμένουν στον τόπο όπου συστήνεταιή εδρεύει η οικεία προξενική Αρχή, έστω και για χρόνο βραχύτερο της πενταετίας. Στην παράγραφο 2 ορίζεται ότι ιι Επίτιμοι Γενικοί Πρόξενοι διορίζονται και απολύονται με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, η οποίαεκδίδεται μετά από εισήγηση της οικείας Πρεσβείας, ή,ελλείψει αυτής, της ανώτερης ή ισόβαθμης έμμισθης προξενικής Αρχής, στην εποπτεία και τον έλεγχο της οποίας υπάγεται η άμισθη προξενική Αρχή, και γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

              Νομικές παραπομπές http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL8jAxhWxkwjzrtIl9LGdkF53UIxsx942CdyqxSQYNuqAGCF0IfB9HI6qSYtMQEkEHLwnFqmgJSA5WIsluV-nRwO1oKqSe4BlOTSpEWYhszF8P8UqWb zFijP0rUndfYkImccClfC9QynHWO Vwy1FW6GpJA-71t4BL

            • Διεθνής Σύμβαση Νόμος 90 1975 150 Α

              Περιγραφή Με το νόμο 90/1975 κυρώθηκε από την Ελλάδα η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τις Προξενικές Σχέσεις που υπεγράφη στην Βιέννη στις 24.4.1963. Με τη Σύμβαση αυτή ρυθμίζονται μεταξύ άλλων θεμάτων το καθεστώς που εφαρμόζεται στους επίτιμους προξενικούς λειτουργούς και στις προξενικές αρχές που διευθύνονται από αυτούς.

              Νομικές παραπομπές http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGIc9CeQB02P3dtvSoClrL8qr3l9hdh7F55MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS 18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuVQWvrKnLt2wIJk79gR9ZHEABE2ck9YjKSp17 9mEvnK

            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.