8689146f-a758-46ed-a4c7-5bbaa1d3fec5
868914
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά σε χρηματοδότηση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Νομικών τους Προσώπων, ως φορέων Γενικής Κυβέρνησης από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων λόγω αδυναμίας ισοσκέλισης του προϋπολογισμού τους.
Βασικές πληροφορίες
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Ταυτοποίηση με την χρήση προσωπικών κωδικών στον Κόμβο διαλειτουργικότητας
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Έναυσμα σε άλλη διαδικασία, Ενημέρωση Μητρώου, Άλλο
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Συναψη Προγραμματικής Συμφωνίας για την χρηματοδότηση των Φορέων του υποτομέα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Νομικών τους Προσώπων
Επίσημος τίτλος
Ποργραμματική Συμφωνία Οικονομικής Υποστήριξης Φορέων Γενικής Κυβέρνησης
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (επιστολή)
ΔΔ
6
0
0
Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝΤο «Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ» δεν είναι αριθμός.
Όχι
2.5
2.5
Ταυτοποίηση με την χρήση προσωπικών κωδικών στον Κόμβο διαλειτουργικότητας
Άλλο
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣΤο «ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ» δεν είναι αριθμός.
Κόμβος ΔιαλειτουργικότηταςΤο «Κόμβος Διαλειτουργικότητας» δεν είναι αριθμός.
Αναφερόμενος φορέαςΤο «Αναφερόμενος φορέας» δεν είναι αριθμός.
Συντάκτες"Συντάκτες" is not in the list (EU-GO, EU-GO (υποστηρικτική)) of allowed values for the "Process source" property.
Άλλο
Η διαδικασία αφορά τη χρηματοδότηση των ενδιαφερόμενων φορέων Γενικής Κυβέρνησης από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων λόγω αδυναμίας ισοσκέλισης του προϋπολογισμού τους.
Η διαδικασία απευθύνεται σε Δήμους, Περιφέρειες και τα Νομικά τους Πρόσωπα που αποτελούν φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.
0
0
0
0
0
}}
}}
}}
1 λεπτό
1 λεπτό
1
Διοικητικές
Το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ διαπιστώνει με οποιονδήποτε τρόπο ότι ένας Ο.Τ.Α. ή νομικό του πρόσωπο έχει αδυναμία κατάρτισης τουλάχιστον ισοσκελισμένου αρχικού προϋπολογισμού ή αδυναμία ισοσκέλισης αυτού ύστερα από αναμόρφωσή του ή ότι ένας Ο.Τ.Α. ή νομικό του πρόσωπο έχει μεν επικυρωμένο προϋπολογισμό από την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή, αλλά έχει εγγράψει σε αυτόν πλασματικά ή υπερεκτιμημένα έσοδα ή δεν έχει εγγράψει τις υποχρεωτικές του δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων των απλήρωτων υποχρεώσεών του στο πραγματικό ύψος τους, γεγονός που οδηγεί και πάλι σε αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού
Όχι
Όχι
2
Διοικητικές
Τα Πιστωτικά Ιδρύματα ή/και οι Χρηματοοικονομικοί Οργανισμοί στα οποία κατέφυγε ο ενδιαφερόμενος ΟΤΑ (Δήμος/Περιφέρεια/Νομικό Πρόσωπο), σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 43 του Ν.4325/2015 (Α 47), αρνούνται διατυπωμένα να χρηματοδοτήσουν το έλλειμμα του προϋπολογισμού του.
Όχι
Όχι
3
Το οικείο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο ή το διοικητικό συμβούλιο του νομικού προσώπου αποστέλει προς το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ περαιτέρω αξιολόγηση των οικονομικών τους στοιχείων και σύνταξη αναλυτικής έκθεσης,
Όχι
Όχι
4
Ο Φορέας προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρηματοδότηση του από τον Λογαριασμό Οικονομικής Ενίσχυσης των ΟΤΑ, προτείνει και πραγματοποιεί τις αναγκαίες για τον εξορθολογισμό της οικονομικής του διαχείρισης παρεμβάσεις.
Όχι
Όχι
5
Διοικητικές
Συνάπτεται μεταξύ του Υπουργού Εσωτερικών και του οικείου φορέα η Προγραμματική Συμφωνία Οικονομικής Υποστήριξης. Στην Προγραμματική Συμφωνία απαραίτητα ορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο αυτής, το περιεχόμενο και η οικονομική αποτίμηση των παρεμβάσεων που έχει αποφασίσει το οικείο δημοτικό, περιφερειακό ή διοικητικό συμβούλιο, οι πόροι από τους οποίους θα καλυφθεί η χρηματοδότηση, το ποσό και η ροή αυτής σε συνάρτηση με την υλοποίηση των παρεμβάσεων, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των δύο μερών, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της Συμφωνίας και η διάρκειά της.
Όχι
Όχι
6
Διοικητικές
Η Προγραμματική Συμφωνία πρέπει υποχρεωτικά και με ποινή ακυρότητας, να αναρτηθεί στη «Διαύγεια» του Υπουργείου Εσωτερικών και του οικείου ΟΤΑ ή νομικού προσώπου και να δημοσιευτεί σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δεν υπόκειται σε προσυμβατικό έλεγχο».
Όχι
Όχι
Νόμος
200
4555
2018
133
Α
Νόμος
43
4325
2015
Νόμος
4γ
4111
2013
18
Α
1
Παρακολούθηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών ΟΤΑ
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος φορέας
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Αν το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ διαπιστώσει με οποιονδήποτε τρόπο ότι ένας ΟΤΑ ή νομικό του πρόσωπο έχει αδυναμία κατάρτισης τουλάχιστον ισοσκελισμένου αρχικού προϋπολογισμού ή αδυναμία ισοσκέλισης αυτού ύστερα από αναμόρφωσή του ή ότι ένας Ο.Τ.Α. ή νομικό του πρόσωπο έχει μεν επικυρωμένο προϋπολογισμό από την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή, αλλά έχει εγγράψει σε αυτόν πλασματικά ή υπερεκτιμημένα έσοδα ή δεν έχει εγγράψει τις υποχρεωτικές του δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων των απλήρωτων υποχρεώσεών του στο πραγματικό ύψος τους, γεγονός που οδηγεί και πάλι σε αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού, ζητεί από το οικείο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο ή το διοικητικό συμβούλιο του νομικού προσώπου, αντίστοιχα, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου των Οικονομικών Υπηρεσιών του φορέα και απόφασης της οικείας Οικονομικής Επιτροπής στην περίπτωση των δήμων και περιφερειών, σε προθεσμία που αυτό ορίζει, περαιτέρω αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων τους και σύνταξη αναλυτικής έκθεσης
Σημειώσεις
Το Παρατηρητήριο αξιολογεί την παραπάνω έκθεση και τα προτεινόμενα και τυχόν εφαρμοζόμενα από τον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο μέτρα για την αντιμετώπιση της υπερχρέωσής του και, εφόσον κρίνει ότι εξακολουθεί να υφίσταται αδυναμία ισοσκέλισης του προϋπολογισμού του, ενημερώνει σχετικά τον οικείο φορέα και τον Υπουργό Εσωτερικών
Όχι
Όχι
2
Απόφαση προσφυγής ενδιαφερόμενου φορέα σε δανεισμό
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος φορέας
Τρόπος Υλοποίησης
Υπογραφή
Περιγραφή
Με απόφαση του οικείου δημοτικού, περιφερειακού ή διοικητικού συμβουλίου, διενεργείται η διαδικασία προσφυγής του ενδιαφερόμενου φορέα σε δανεισμό
Σημειώσεις
Η διαδικασία προσφυγής σε δανεισμό διενεργείται κατά το άρθρο 43 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47)
Όχι
Όχι
3
Προγραμματική Συμφωνία Οικονομικής Υποστήριξης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος φορέας
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Για τη χρηματοδότηση των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων από το "Λογαριασμό Οικονομικής Ενίσχυσης ΟΤΑ" του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων συνάπτεται μεταξύ του Υπουργού Εσωτερικών και του οικείου φορέα Προγραμματική Συμφωνία.
Στην Προγραμματική Συμφωνία απαραίτητα ορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο αυτής, το περιεχόμενο και η οικονομική αποτίμηση των παρεμβάσεων που έχει αποφασίσει το οικείο δημοτικό, περιφερειακό ή διοικητικό συμβούλιο, οι πόροι από τους οποίους θα καλυφθεί η χρηματοδότηση, το ποσό και η ροή αυτής σε συνάρτηση με την υλοποίηση των παρεμβάσεων, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των δύο μερών, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της Συμφωνίας και η διάρκειά της.
Σημειώσεις
Οι Προγραμματικές Συμφωνίες αναρτώνται υποχρεωτικά, με ποινή ακυρότητας, στη «Διαύγεια» του Υπουργείου Εσωτερικών και του οικείου Ο.Τ.Α. ή νομικού προσώπου, δημοσιεύονται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν υπόκεινται σε προσυμβατικό έλεγχο».
Όχι
Όχι
4
Παρακολούθηση της εφαρμογής της Προγραμματικής Συμφωνίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος φορέας
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Το Παρατηρητήριο είναι το αρμόδιο για την παρακολούθηση της εφαρμογής της Προγραμματικής Συμφωνίας όργανο. Στην Προγραμματική Συμφωνία καθορίζονται η διαδικασία της παρακολούθησης, καθώς και οι ειδικότερες αρμοδιότητες του Παρατηρητηρίου.
Όχι
Ναι
1
Αξιολόγηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Λογισμικό θεσμικού φορέα
Τρόπος Υλοποίησης
Αλληλεπίδραση λογισμικών (διαλειτουργικότητα)
Σύνδεσμος
http://komvosbi.ypes.gr:7001/analytics/saw.dll?bieehome&startPage=1
Περιγραφή
Ο αρμόδιος υπάλληλος του Υπουργείου Εσωτερικών, εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας και εξετάζει μέσω των αυτοματοποιημένων ελέγχων και την χρήση αρχείου excel τη συμμόρφωση των υποβληθέντων αρχείων αρχικού ή αναμορφωμένου προϋπολογισμού των φορέων του υποτομέα των ΟΤΑ με τα κριτήρια που έχουν τεθεί από τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, αναφορικά με την μή ισοσκέληση των προϋπολογισμών, την υπερκετίμηση εσόδων ή/και την μή εγγραφή υποχρεωτικών δαπανών. Για την αξιολόγηση συντάσσεται από το Παρατηρητήριο έκθεση, η οποία υποβάλλεται στον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο και στον Υπουργό Εσωτερικών.
Όχι
Όχι
2
Προσφυγής του ενδιαφερόμενου φορέα σε δανεισμό
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Λογισμικό θεσμικού φορέα
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια λογισμικού
Σύνδεσμος
https://iridacloud.gov.gr/#/login
Περιγραφή
Με απόφαση του οικείου δημοτικού, περιφερειακού ή διοικητικού συμβουλίου, ο ενδιαφερόμενος φορέας εκκινεί την διαδικασία προσφυγής σε δανεισμό κατά το άρθρο 43 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47).
Όχι
Όχι
3
Παρακολούθηση προγραμματικής Συμφωνίας Οικονομικής Υποστήριξης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Λογισμικό θεσμικού φορέα
Τρόπος Υλοποίησης
Αλληλεπίδραση λογισμικών (διαλειτουργικότητα)
Σύνδεσμος
http://komvosbi.ypes.gr:7001/analytics/saw.dll?bieehome&startPage=1
Περιγραφή
Για τη χρηματοδότηση των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων, από Λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων συνάπτεται μεταξύ του Υπουργού Εσωτερικών και του οικείου φορέα Προγραμματική Συμφωνία. Το Παρατηρητήριο είναι το αρμόδιο για την παρακολούθηση της εφαρμογής της Προγραμματικής Συμφωνίας όργανο. Στην Προγραμματική Συμφωνία καθορίζονται η διαδικασία της παρακολούθησης, καθώς και οι ειδικότερες αρμοδιότητες του Παρατηρητηρίου.
Όχι
Όχι
4
Εκθέσεις του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Λογισμικό θεσμικού φορέα
Τρόπος Υλοποίησης
Αλληλεπίδραση λογισμικών (διαλειτουργικότητα)
Σύνδεσμος
http://komvosbi.ypes.gr:7001/analytics/saw.dll?bieehome&startPage=1
Περιγραφή
Το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ με τη λήξη κάθε τριμήνου, καθώς και συνολικά στο τέλος κάθε οικονομικού έτους, συντάσσει έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα εκτέλεσης των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α. και των Προγραμματικών Συμφωνιών, που τυχόν έχουν συναφθεί, παραθέτοντας τα βασικά οικονομικά μεγέθη των συμβαλλομένων Ο.Τ.Α. και νομικών προσώπων, καθώς και την κίνηση του Λογαριασμού χρηματοδότησης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων καθώς και τη συνολική πορεία των οικονομικών δεικτών του υποτομέα των ΟΤΑ και τις προτάσεις του Παρατηρητηρίου για τις πολιτικές που κατά την κρίση του ενδείκνυται να υλοποιηθούν με στόχο τη βελτίωση της δημοσιονομικής διαχείρισης, της οικονομικής βιωσιμότητας και αυτοτέλειας των ΟΤΑ
Όχι
Ναι
http://komvos.ypes.gr/stats
Κόμβος Διαλειτουργικότητας
Ο Κόμβος Διαλειτουργικότητας, αποτελεί το βασικό σύστημα του Υπουργείου Εσωτερικών για την άντληση και επεξεργασία των δημοσιονομικών στοιχείων των ΟΤΑ (στοιχεία εσόδων εξόδων, μητρώου δεσμεύσεων, ισολογισμού (διαθέσιμα, δάνεια, υποχρεώσεις), ισοζυγίου γενικής λογιστικής, ενδοκυβερνητικών συναλλαγών κτλ). Υπόχρεοι είναι όλοι οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, εξαιρουμένων των σχολικών επιτροπών. Η υποβολή των στοιχείων γίνεται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην Εγκύκλιο 9/2018 (παρ. Β και Δ), είτε δηλαδή αυτόματα μέσω 2 κατάλληλων διαδικτυακών υπηρεσιών – διεπαφών (web services), είτε με μεταφόρτωση αρχείων xml ή /xls στη διαδικτυακή εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats.
https://iridacloud.gov.gr/#/login
Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων "ΊΡΙΔΑ"
Η «ΙΡΙΔΑ», αποτελεί το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης εγγράφων, πρωτοκόλλου, ροών εργασιών και δραστηριοτήτων.
Εθνικό τυπογραφείο
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.