4f5d9ace-230a-4a72-b141-306ead89d0a8
459234
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
Φορείς του Δημοσίου
Ψηφιακά σημεία παροχής
- Εξαρτάται από την ύπαρξη σχετικού πληροφοριακού συστήματος του φορέα στον οποίο υποβάλλεται το αίτημα
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην πρόσβαση κάθε φυσικού ή νομικού προσώπου σε δημόσια έγγραφα, διοικητικά και ιδιωτικά, ύστερα από γραπτή, δια ζώσης ή ηλεκτρονική, επώνυμη ή ανώνυμη αίτησή του. Ως διοικητικά έγγραφα νοούνται όσα συντάσσονται από τις δημόσιες υπηρεσίες, όπως εκθέσεις, μελέτες, πρακτικά, στατιστικά στοιχεία, εγκύκλιες οδηγίες, απαντήσεις της Διοίκησης, γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις. Ως ιδιωτικά έγγραφα νοούνται όσα συντάσσονται από ιδιώτη, αλλά κατατίθενται και φυλάσσονται σε δημόσια υπηρεσία.
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Αίτηση
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Αίτηση για πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Ταυτοποιητικό έγγραφο, Ψηφιακή υπογραφή
Σχετικά
Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:
Αίτηση θεραπείας, Ιεραρχική Προσφυγή
Κανόνες για την έλλειψη απάντησης από την αρμόδια αρχή και νομικές συνέπειες για τους χρήστες:
Η διοίκηση δεν υποχρεούται να απαντήσει σε περίπτωση απόρριψης ανώνυμης αίτησης ή αίτησης καταφανώς αόριστης ή επαναλαμβανόμενης.
Εξερχόμενα
Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο
Δια ζώσης ή ταχυδρομικά, Ενημέρωση/Ανάρτηση εγγράφου μέσω Πληροφοριακού Συστήματος, Email
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων
Επίσημος τίτλος
Πρόσβαση στα δημόσια έγγραφα
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (έντυπο), Αίτηση (ψηφιακά), email
ΔΔ
2
2
0
0
5
0
46278
Όχι
1728000
86400
Ταυτοποιητικό έγγραφο, Ψηφιακή υπογραφή
7446
Μη χρήση ως δικαιολογητικό
Η διαδικασία αφορά στην πρόσβαση κάθε φυσικού ή νομικού προσώπου σε δημόσια έγγραφα, διοικητικά και ιδιωτικά, ύστερα από γραπτή, δια ζώσης ή ηλεκτρονική, επώνυμη ή ανώνυμη αίτησή του. Ως διοικητικά έγγραφα νοούνται όσα συντάσσονται από τις δημόσιες υπηρεσίες, όπως εκθέσεις, μελέτες, πρακτικά, στατιστικά στοιχεία, εγκύκλιες οδηγίες, απαντήσεις της Διοίκησης, γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις. Ως ιδιωτικά έγγραφα νοούνται όσα συντάσσονται από ιδιώτη, αλλά κατατίθενται και φυλάσσονται σε δημόσια υπηρεσία.
0.00
0.00
0
0
0
20 ημέρες
,,
1
Εννόμου συμφέροντος
Όταν το δημόσιο έγγραφο περιέχει προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, απαιτείται εύλογο ενδιαφέρον του αιτούντος.
Όχι
Όχι
Νόμος
5
2690
1999
45
Α
Νόμος
59
5143
2024
161
Α
Υπουργική Απόφαση
1-2
2601
2025
2601
Β
Υπουργική Απόφαση
21797/2024
2024
7302
Β
Εγκύκλιος
ΔΙΔΔΔΗ/Φ.22/21821
2024
1
Πρωτοκόλλησης αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Ο πολίτης υποβάλει το αίτημά του στην αρμόδια υπηρεσία.
Όχι
Όχι
2
Αξιολόγηση αιτήματος
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Το αίτημα αξιολογείται από τον αρμόδιο υπάλληλο.
Όχι
Όχι
3
Έγκριση αιτήματος
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Περιγραφή
Το αίτημα εγκρίνεται και ο πολίτης αποκτά πρόσβαση στο ζητούμενο έγγραφο.
Ναι
Όχι
4
Απόρριψη αιτήματος
Περιγραφή
Το αίτημα απορρίπτεται και ο πολίτης δεν αποκτά πρόσβαση στο ζητούμενο έγγραφο.
Ναι
Όχι
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.