Διαχείριση παραπόνων επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



defc36ae-9565-41d4-9166-51b68953d27a 883825 Management of rail passengers' complaints

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Μονάδα Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς-Τμήμα Αδειοδότησης και Εποπτείας Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων, ΜΟΝΑΔΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

0 έως 3

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

2 μήνες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στη διερεύνηση των παραπόνων επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών, που δεν επιλύθηκαν ή δεν επιλύθηκαν ικανοποιητικά από την εμπλεκόμενη σιδηροδρομική επιχείρηση, με σκοπό την αποτελεσματική διαχείρισή τους, τη διασφάλιση των δικαιωμάτων του επιβάτη και την ικανοποίηση, όπου προβλέπεται, των αιτημάτων του.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΜΟΝΑΔΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

Μονάδα Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς-Τμήμα Αδειοδότησης και Εποπτείας Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων

Παρέχεται σε

Σχετικοί σύνδεσμοι

Παρατηρήσεις

Στο παράπονο του επιβάτη σιδηροδρομικών γραμμών καλείται πρωτογενώς να τοποθετηθεί/απαντήσει η σιδηροδρομική επιχείρηση εντός ενός μήνα, που μπορεί να παραταθεί έως τρεις μήνες. Παράπονο που θα υποβληθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, θα διαβιβασθεί στην εμπλεκόμενη επιχείρηση για την απάντησή της και στην συνέχεια θα τοποθετηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ως δευτεροβάθμιο όργανο, εφόσον ο επιβάτης επανέλθει διότι δεν καλύφθηκε από την απάντηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει υποχρέωση να απαντήσει, αν ο επιβάτης επανέλθει διότι δεν καλύφθηκε από την απάντηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης, μέσα σε διάστημα 2 μηνών από την περιέλευση σε αυτήν όλων των πληροφοριών

Τελευταία ενημέρωση

24/10/2024

Αίτηση




Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά


        Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:

        Ενδικοφανής Προσφυγή

        Κανόνες για την έλλειψη απάντησης από την αρμόδια αρχή και νομικές συνέπειες για τους χρήστες:

        Σιωπηρή απόρριψη


        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Παραγωγή εγγράφου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Κανονισμός ΕΚ 1371/2007

            Επίσημος τίτλος

            Διαχείριση παραπόνων επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά, Αγγλικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (έντυπο), email, Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα

              Τύπος

              Αμφιστρεφής


            • 1 Άλλο Η διαδικασία διερεύνησης του παραπόνου εκτελείται από τη ΡΑΣ όταν: ο επιβάτης δεν ικανοποιήθηκε από την απάντηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης και φέρνει το θέμα στη ΡΑΣ ως δευτεροβάθμιο όργανο ή ο επιβάτης το έχει υποβάλει πρωτογενώς στη ΡΑΣ

              Όχι Όχι

            • 1 Φόρμα Υποβολής Παραπόνου Καταγγελίας

              Φόρμα Υποβολής Παραπόνου Καταγγελίας

              Σχετικός σύνδεσμος: https://ras-el.gr/epivates/#nomothesia

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (χειροκίνητη)"Κατάθεση από τον αιτούντα (χειροκίνητη)" is not in the list (Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Αυτεπάγγελτη (ψηφιακά), Επίδειξη από τον αιτούντα, Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Τήρηση από τον αιτούντα στην επιχείρηση, Κατάθεση από τον αιτούντα (email), Επίδειξη μέσω gov.gr Wallet, Κατάθεση από τον αιτούντα (αποκλειστικά δια ζώσης), Κατάθεση από τον αιτούντα (αποκλειστικά με courier)) of allowed values for the "Process evidence submission type" property., Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)

              Κατατίθεται από: Φυσικά πρόσωπα

              Σημειώσεις: Η αίτηση συνοδεύεται από τυχόν υποστηρικτικά έγγραφα π.χ. απάντηση της σιδηροδρομικής εταιρίας, αντίγραφο εισιτηρίου, φωτογραφία


              Όχι Αναφορά/ΚαταγγελίαΤο «Αναφορά/Καταγγελία» δεν είναι αριθμός.

            • Ευρωπαϊκός Κανονισμός 1371 2007

              Περιγραφή Σχετικά με τα δικαιώματα και υποχρεώσεις επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών

              Νομικές παραπομπές https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?uri=CELEX%3A32007R1371&qid=1619344875550

            • Νόμος 28 3891 2010 188 Α

              Περιγραφή Στο άρθρο 28 η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ορίζεται ως ο ο Εθνικός Φορέας Επιβολής (National Enforcment Body) του ΕΚ 1371/2007 "για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών".

              Νομικές παραπομπές https://ras-el.gr/wp-content/uploads/2019/10/3891 2010-188-1.pdf

            • Υπουργική Απόφαση Φ4/οικ93662/821 2019

              Περιγραφή Υπουργική Απόφαση που χορηγεί εξαιρέσεις από την εφαρμογή ορισμένων άρθρων του ΕΚ 1371/2007.

              Νομικές παραπομπές https://ras-el.gr/wp-content/uploads/2020/02/01.12.2019-.pdf

            • 1 Υποβολή παραπόνου

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Η υποβολή διενεργείται ηλεκτρονικά, συμπληρώνοντας τη φόρμα υποβολής παραπόνου-καταγγελίας, αναρτημένη στην ιστοσελίδα της ΡΑΣ. Ο επιβάτης μπορεί επίσης να αποστείλει τη φόρμα στη ΡΑΣ με ηλεκτρονική αλληλογραφία μέσω των στοιχείων επικοινωνίας. το παράπονο συνοδεύεται από τυχόν υποστηρικτικά έγγραφα π.χ. απάντηση της σιδηροδρομικής εταιρίας, αντίγραφο εισιτηρίου, φωτογραφία.

              Σημειώσεις Αν το παράπονο έχει υποβληθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ταυτόχρονα έχει κοινοποιηθεί από τον επιβάτη στη σιδηροδρομική επιχείρηση, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αναζητά την απάντηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης

              Όχι Όχι


            • 2 Χρέωση παραπόνου - καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Αν το παράπονο δεν αφορά παραβίαση του ΕΚ 1371/2007 ή εμπίπτει στις χορηγούμενες από το ΚΜ εξαιρέσεις (ΥΑ https://ras-el.gr/wp-content/uploads/2020/02/01.12.2019-.pdf) η ΡΑΣ ενημερώνει με επιστολή τον επιβάτη εντός 10ημερου από την πρωτοκόλλησή του στην ΡΑΣ

              Όχι Όχι


            • 3 Διαχείριση παραπόνου

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Το παράπονο διαβιβάζεται, εντός 10 ημερών από την πρωτοκόλλησή του, στην εμπλεκόμενη σιδηροδρομική επιχείρηση προς απάντηση, αν δεν επισυνάπτεται στη φόρμα.

              Όχι Όχι


            • 4 Αξιολόγηση απάντησης σιδηροδρομικής επιχείρησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Αν η απάντηση της ΣΕ κριθεί επαρκής και ο επιβάτης έχει ενημερωθεί από τη ΣΕ, η διαδικασία ολοκληρώνεται κ το παράπονο αρχειοθετείται. Σε άλλη περίπτωση, αναζητώνται από τη ΡΑΣ πρόσθετες πληροφορίες & διευκρινίσεις, οι οποίες και αξιολογούνται.

              Σημειώσεις Τελική απάντηση στον επιβάτη-Κλείσιμο Διαδικασίας

              Όχι Ναι


            • 5 Ολοκλήρωση Διαδικασίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Τελική απάντηση στον επιβάτη

              Σημειώσεις Με την ολοκληρωση της διαδικασίας συντάσσεται απάντηση προς τον επιβάτη. Η τελική απάντηση θα πρέπει να δοθεί εντός 2 μηνών από την προσκόμιση όλων των αιτούμενω στοιχείων

              Όχι Όχι


            • 6 Αναζήτηση πρόσθετων πληροφοριών από σιδηροδρομική επιχείρηση

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Αν η απάντηση της ΣΕ δεν κριθεί επαρκής η διαδικασία διερεύνησης συνεχίζεται προς την ΣΕ ή και τον επιβάτη.

              Όχι Όχι


            • 7 Αξιολόγηση νέων συμπληρωματικών στοιχείων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Έλεγχος

              Περιγραφή Αξιολόγηση των νέων συμπληρωματικών στοιχείων

              Όχι Όχι


            • 8 Ολοκλήρωση Διαδικασίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Τελική απάντηση στον επιβάτη

              Σημειώσεις Με την ολοκληρωση της πρόσθετης διευρεύνησης, συντάσσεται απάντηση προς τον επιβάτη. Η τελική απάντηση θα πρέπει να δοθεί εντός 2 μηνών από την προσκόμιση όλων των αιτούμενω στοιχείων

              Όχι Όχι




            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.