|
|
(7 ενδιάμεσες εκδόσεις από 5 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
− | |process_uuid=ec47f8c0-7adf-4154-97ba-00fad98726da
| |
− | |process_id=242765
| |
| |process_official_title=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων (ν. 4177/2013) | | |process_official_title=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων (ν. 4177/2013) |
− | |process_alternative_titles=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων ν. 4177/2013 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων. | + | |process_alternative_titles=Είσπραξη και απόδοση των διοικητικών προστίμων ν. 4177/2013 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων. |
| |process_description=Η διαδικασία αφορά την είσπραξη και την απόδοση των διοικητικών προστίμων, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4177/2013 (Α΄ 173) και κατόπιν της διενέργειας ελέγχου, σχετικά με τη διακίνηση και την εμπορία προϊόντων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών. | | |process_description=Η διαδικασία αφορά την είσπραξη και την απόδοση των διοικητικών προστίμων, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4177/2013 (Α΄ 173) και κατόπιν της διενέργειας ελέγχου, σχετικά με τη διακίνηση και την εμπορία προϊόντων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών. |
− | Τα πρόστιμα επιβάλλονται για παράβαση των διατάξεων του νόμου 4177/2013, καθώς και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων και αφορούν : | + | Τα πρόστιμα επιβάλλονται για παράβαση των διατάξεων του νόμου 4177/2013, καθώς και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων και αφορούν: |
| + | |
| α) την πληροφόρηση των καταναλωτών, | | α) την πληροφόρηση των καταναλωτών, |
− | β) την τήρηση κανόνων για την ποσότητα των προϊόντων,
| |
− | γ) τις ενδείξεις και επισημάνσεις των εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στο μέλι, στο γάλα και τα λοιπά γαλακτοκομικά προϊόντα, στον άρτο και τα αρτοπαρασκευάσματα, στα πτηνοτροφικά προϊόντα, στα οπωρολαχανικά, στα αλιευτικά προϊόντα, στα έλαια τις ελιές και τα λίπη, στα όσπρια και το ρύζι, στον οίνο, τον ζύθο, τα αλκοολούχα ποτά και τα αναψυκτικά,
| |
| | | |
− | δ) τις ενδείξεις και επισημάνσεις των μη εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στα πολύτιμα μέταλλα και τα κοσμήματα, στους ανιχνευτές μετάλλων, στα κλωστοϋφαντουργικά, στα δέρματα και στα υποδήματα, σε λοιπά μη εδώδιμα βιομηχανικά προϊόντα όπως το χαρτί υγείας, | + | β) την τήρηση κανόνων για την ποσότητα των προϊόντων, |
− | ε) την τήρηση τιμοκαταλόγου από τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών με ειδική αναφορά στις επιχειρήσεις εστίασης-αναψυχής, | + | |
− | στ) τη διάθεση και τη διακίνηση προϊόντων και εμπορευμάτων, | + | γ) τις ενδείξεις και επισημάνσεις των εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στο μέλι, στο γάλα και τα λοιπά γαλακτοκομικά προϊόντα, στον άρτο και τα αρτοπαρασκευάσματα, στα πτηνοτροφικά προϊόντα, στα οπωρολαχανικά, στα αλιευτικά προϊόντα, στα έλαια τις ελιές και τα λίπη, στα όσπρια και το ρύζι, στον οίνο, τον ζύθο, τα αλκοολούχα ποτά και τα αναψυκτικά, |
− | ζ) τα όργανα μέτρησης για καύσιμα, δημητριακά και ελαστικά αυτοκινήτων, | + | |
− | η) τα καύσιμα αναφορικά με την τήρηση πινακίδων, τη διακίνηση και τις δειγματοληψίες υγρών καυσίμων, τη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης, το υγραέριο, τα στερεά καύσιμα, τις υποχρεώσεις των κατόχων άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων, | + | δ) τις ενδείξεις και επισημάνσεις των μη εδώδιμων προϊόντων με ειδική αναφορά στα πολύτιμα μέταλλα και τα κοσμήματα, στους ανιχνευτές μετάλλων, στα κλωστοϋφαντουργικά, στα δέρματα και στα υποδήματα, σε λοιπά μη εδώδιμα βιομηχανικά προϊόντα όπως το χαρτί υγείας, |
− | θ) τη διάθεση προϊόντων σε ανώτατες προκαθορισμένες τιμές, | + | |
| + | ε) την τήρηση τιμοκαταλόγου από τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών με ειδική αναφορά στις επιχειρήσεις εστίασης-αναψυχής, |
| + | στ) τη διάθεση και τη διακίνηση προϊόντων και εμπορευμάτων, |
| + | |
| + | ζ) τα όργανα μέτρησης για καύσιμα, δημητριακά και ελαστικά αυτοκινήτων, |
| + | |
| + | η) τα καύσιμα αναφορικά με την τήρηση πινακίδων, τη διακίνηση και τις δειγματοληψίες υγρών καυσίμων, τη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης, το υγραέριο, τα στερεά καύσιμα, τις υποχρεώσεις των κατόχων άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων, |
| + | |
| + | θ) τη διάθεση προϊόντων σε ανώτατες προκαθορισμένες τιμές, |
| + | |
| ι) τη διαδικασία ελέγχων, | | ι) τη διαδικασία ελέγχων, |
| + | |
| ια) το Ελληνικό Σήμα, | | ια) το Ελληνικό Σήμα, |
− | Ιβ) τις εκπτώσεις, τις προσφορές και τη μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές, | + | |
| + | Ιβ) τις εκπτώσεις, τις προσφορές και τη μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές, |
| + | |
| ιγ) την τήρηση και την ορθότητα των παραστατικών εμπορίας και διακίνησης. | | ιγ) την τήρηση και την ορθότητα των παραστατικών εμπορίας και διακίνησης. |
| |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
| |process_org_owner=49073 | | |process_org_owner=49073 |
− | |process_provision_org_owner_directory=183874, 194387 | + | |process_provision_org_owner_directory=194387, 183874 |
| |process_provision_org_group=7227 | | |process_provision_org_group=7227 |
| |process_remarks=Τα πρόστιμα πέραν των ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 19 ν. 4177/2013, είναι ύψους από πεντακόσια (500) ευρώ μέχρι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, εκτός εάν άλλως ορίζεται. | | |process_remarks=Τα πρόστιμα πέραν των ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 19 ν. 4177/2013, είναι ύψους από πεντακόσια (500) ευρώ μέχρι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, εκτός εάν άλλως ορίζεται. |
| Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παραγράφου 1 του άρθρου 26 ν. 4177/2013, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου. Τα διοικητικά πρόστιμα του παρόντος νόμου εισπράττονται, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) (ν. 4978/2022, Α΄190), και αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. | | Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παραγράφου 1 του άρθρου 26 ν. 4177/2013, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου. Τα διοικητικά πρόστιμα του παρόντος νόμου εισπράττονται, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) (ν. 4978/2022, Α΄190), και αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. |
− | |process_estimated_implementation_duration=1728000 | + | |process_estimated_implementation_duration_max=P20D |
| |process_provided_language=Ελληνικά | | |process_provided_language=Ελληνικά |
| |process_see_also=Διενέργεια ελέγχων για τη διαπίστωση παραβάσεων στην εσωτερική αγορά αγαθών και υπηρεσιών | | |process_see_also=Διενέργεια ελέγχων για τη διαπίστωση παραβάσεων στην εσωτερική αγορά αγαθών και υπηρεσιών |
Γραμμή 35: |
Γραμμή 44: |
| |process_usage=Δικαιολογητικό | | |process_usage=Δικαιολογητικό |
| |process_output_type=Διοικητική πράξη | | |process_output_type=Διοικητική πράξη |
− | |process_validity_duration=-1
| + | |process_source=Συντάκτες, gov.gr |
− | |process_source=Συντάκτες | + | |process_provided_to=Φορείς που την εκτελούν |
− | |process_provided_to=Επιχειρήσεις | + | |process_tax_type=Πρόστιμα |
− | |process_tax_type=Καταβολές,Κυρώσεις | + | |process_life_events=Αδειοδοτήσεις και συμμόρφωση |
− | |process_life_events=Διαφορές με το δημόσιο,Αδειοδοτήσεις και συμμόρφωση | |
| |process_sdg_resource=Ενδικοφανής Προσφυγή | | |process_sdg_resource=Ενδικοφανής Προσφυγή |
| |process_sdg_lack_of_response_rule=Σιωπηρή απόρριψη | | |process_sdg_lack_of_response_rule=Σιωπηρή απόρριψη |
Γραμμή 58: |
Γραμμή 66: |
| |process_evidence_step_total_number=0 | | |process_evidence_step_total_number=0 |
| |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| + | |process_govgr_codes=15173 |
| + | |process_govgr_full_info=15173 |
| |process_application_type=Αίτηση | | |process_application_type=Αίτηση |
| |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) | | |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) |
Γραμμή 64: |
Γραμμή 74: |
| |process_application_related_url=https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo | | |process_application_related_url=https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo |
| |process_application_note=Ο ελεγχόμενος σε περίπτωση επιβολής διοικητικού προστίμου σε βάρος του, αιτείται ηλεκτρονικά τη χορήγηση παραβόλου για την αποπληρωμή του. | | |process_application_note=Ο ελεγχόμενος σε περίπτωση επιβολής διοικητικού προστίμου σε βάρος του, αιτείται ηλεκτρονικά τη χορήγηση παραβόλου για την αποπληρωμή του. |
| + | |process_uuid=ec47f8c0-7adf-4154-97ba-00fad98726da |
| + | |process_id=242765 |
| + | |process_estimated_implementation_duration=1728000 |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
Γραμμή 94: |
Γραμμή 107: |
| |process_evidence_cost_alternative=Όχι | | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο | | |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο |
− | |process_evidence_cost_calculation=Ποσοτικό | + | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει συνθήκης, Εφάπαξ, Ποσοστό |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
| |process_evidence_cost_description=(Άρθρο 21, ν. 4177/2013) «Ειδικές κυρώσεις για εκπτώσεις, προσφορές και μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές (άρθρο 8 της Οδηγίας 98/6/ΕΚ)». Στους εμπόρους που παραβιάζουν την παρ. 1 του άρθρου 15 ν. 4177/2013 σχετικά με τις εκπτώσεις, επιβάλλεται πρόστιμο έως το ένα τοις εκατό (1%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Αν στον ίδιο έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο τρία τοις εκατό (3%) του ετήσιου κύκλου εργασιών του. | | |process_evidence_cost_description=(Άρθρο 21, ν. 4177/2013) «Ειδικές κυρώσεις για εκπτώσεις, προσφορές και μη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές (άρθρο 8 της Οδηγίας 98/6/ΕΚ)». Στους εμπόρους που παραβιάζουν την παρ. 1 του άρθρου 15 ν. 4177/2013 σχετικά με τις εκπτώσεις, επιβάλλεται πρόστιμο έως το ένα τοις εκατό (1%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Αν στον ίδιο έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο τρία τοις εκατό (3%) του ετήσιου κύκλου εργασιών του. |
Γραμμή 107: |
Γραμμή 120: |
| |process_evidence_cost_alternative=Όχι | | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο | | |process_evidence_cost_type=Πρόστιμο |
− | |process_evidence_cost_calculation=Ποσοτικό | + | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει συνθήκης, Εφάπαξ, Ποσοστό |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
| |process_evidence_cost_description=Στους εμπόρους που παραβιάζουν το άρθρο 16 ν. 4177/2013, περί λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, επιβάλλεται πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών τους και πάντως όχι μικρότερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου αυξάνεται στο τέσσερα τοις εκατό (4%) του ετήσιου κύκλου εργασιών. | | |process_evidence_cost_description=Στους εμπόρους που παραβιάζουν το άρθρο 16 ν. 4177/2013, περί λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, επιβάλλεται πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών τους και πάντως όχι μικρότερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου αυξάνεται στο τέσσερα τοις εκατό (4%) του ετήσιου κύκλου εργασιών. |
| Η αρμόδια για την επιβολή του προστίμου αρχή λαμβάνει υπόψη για την επιμέτρηση του προστίμου, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 4, κάθε επιβαρυντικό ή ελαφρυντικό στοιχείο που προκύπτει από τις περιστάσεις της υπόθεσης και ιδίως: | | Η αρμόδια για την επιβολή του προστίμου αρχή λαμβάνει υπόψη για την επιμέτρηση του προστίμου, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 4, κάθε επιβαρυντικό ή ελαφρυντικό στοιχείο που προκύπτει από τις περιστάσεις της υπόθεσης και ιδίως: |
| + | |
| α) τη φύση, τη βαρύτητα, την έκταση και τη διάρκεια της παράβασης, | | α) τη φύση, τη βαρύτητα, την έκταση και τη διάρκεια της παράβασης, |
| + | |
| β) τις ενέργειες της εμπορικής επιχείρησης, με σκοπό τον μετριασμό ή την επανόρθωση μετά τη ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές, | | β) τις ενέργειες της εμπορικής επιχείρησης, με σκοπό τον μετριασμό ή την επανόρθωση μετά τη ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές, |
| + | |
| γ) τις προηγούμενες παραβάσεις της εμπορικής επιχείρησης, | | γ) τις προηγούμενες παραβάσεις της εμπορικής επιχείρησης, |
| + | |
| δ) τα οικονομικά οφέλη που αποκόμισε ή τις ζημίες που απέφυγε η εμπορική επιχείρηση λόγω της παράβασης, εάν τα σχετικά στοιχεία είναι διαθέσιμα, και | | δ) τα οικονομικά οφέλη που αποκόμισε ή τις ζημίες που απέφυγε η εμπορική επιχείρηση λόγω της παράβασης, εάν τα σχετικά στοιχεία είναι διαθέσιμα, και |
| + | |
| ε) τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στην εμπορική επιχείρηση για την ίδια παράβαση σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε διασυνοριακές υποθέσεις, όπου οι πληροφορίες, σχετικά με τις εν λόγω κυρώσεις, είναι διαθέσιμες μέσω του μηχανισμού που θεσπίστηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/2394 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2017, σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και με την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 2006/2004 (L 345). | | ε) τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στην εμπορική επιχείρηση για την ίδια παράβαση σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε διασυνοριακές υποθέσεις, όπου οι πληροφορίες, σχετικά με τις εν λόγω κυρώσεις, είναι διαθέσιμες μέσω του μηχανισμού που θεσπίστηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/2394 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2017, σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και με την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 2006/2004 (L 345). |
| Αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων του παρόντος άρθρου είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση, και ο οποίος υποχρεούται ανά μήνα να κοινοποιεί τις σχετικές αποφάσεις στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος άρθρου σε πλοία, αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην περιοχή αρμοδιότητας του οποίου εδρεύει η Υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος, όργανο της οποίας βεβαίωσε την παράβαση. Για τον υπολογισμό του κύκλου εργασιών εφαρμόζεται το άρθρο 10 του ν. 3959/2011 (Α΄ 93). | | Αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων του παρόντος άρθρου είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση, και ο οποίος υποχρεούται ανά μήνα να κοινοποιεί τις σχετικές αποφάσεις στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος άρθρου σε πλοία, αρμόδιος για την επιβολή των προστίμων είναι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην περιοχή αρμοδιότητας του οποίου εδρεύει η Υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος, όργανο της οποίας βεβαίωσε την παράβαση. Για τον υπολογισμό του κύκλου εργασιών εφαρμόζεται το άρθρο 10 του ν. 3959/2011 (Α΄ 93). |
Γραμμή 127: |
Γραμμή 145: |
| |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης | | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
− | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 2 YA 91354/2017 (B΄ 2983) (πρόστιμα επί παραβάσεων σχετικά με την αναγραφή προβλεπομένων ενδείξεων επί των μέσων ενημέρωσης των καταναλωτών (Πινακίδες κ.λπ.). Για παραβάσεις που αφορούν την μη τήρηση πινακίδας με τις απαιτούμενες ενδείξεις, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ελλιπείς ενδείξεις πινακίδας επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ανακριβείς-παραπλανητικές ενδείξεις πινακίδας, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ύπαρξη διαφορετικών τιμών πώλησης ή για υπέρβαση τιμής, βάσει των προβλεπομένων στην παράγραφο 9 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν πώληση προϊόντων που απευθύνονται αποκλειστικά σε επαγγελματίες λόγω επικινδυνότητας βάσει των προβλεπόμενων στις παραγράφους 13 και 13α, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν μη ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου τιμών (price checker ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληροφόρησης) όπως προβλέπεται από την παράγραφο 6 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, δύο χιλιάδες ευρώ (2.000€). | + | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 2 YA 91354/2017 (B΄ 2983) (πρόστιμα επί παραβάσεων σχετικά με την αναγραφή προβλεπομένων ενδείξεων επί των μέσων ενημέρωσης των καταναλωτών (Πινακίδες κ.λπ.). |
| + | |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν την μη τήρηση πινακίδας με τις απαιτούμενες ενδείξεις, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. Για παραβάσεις που αφορούν ελλιπείς ενδείξεις πινακίδας επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν ανακριβείς-παραπλανητικές ενδείξεις πινακίδας, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν ύπαρξη διαφορετικών τιμών πώλησης ή για υπέρβαση τιμής, βάσει των προβλεπομένων στην παράγραφο 9 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν πώληση προϊόντων που απευθύνονται αποκλειστικά σε επαγγελματίες λόγω επικινδυνότητας βάσει των προβλεπόμενων στις παραγράφους 13 και 13α, επιβάλλεται πρόστιμο τρεις χιλιάδες ευρώ (3.000€) ανά κωδικό προϊόντος. |
| + | |
| + | Για παραβάσεις που αφορούν μη ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου τιμών (price checker ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληροφόρησης) όπως προβλέπεται από την παράγραφο 6 του άρθρου 2 της 91354/24.08.2017 απόφασης, δύο χιλιάδες ευρώ (2.000€). |
| |process_evidence_cost_min=1.000 | | |process_evidence_cost_min=1.000 |
| |process_evidence_cost_max=3.000 | | |process_evidence_cost_max=3.000 |
Γραμμή 139: |
Γραμμή 165: |
| |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης | | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει προϋπόθεσης |
| |process_evidence_cost_code=8375 | | |process_evidence_cost_code=8375 |
− | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 4 ΥΑ 91354/2017 (Β΄ 2983)(πρόστιμα επί παραβάσεων που αφορούν τα μέσα συσκευασίας). Για παράβαση της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€). Για παράβαση των παραγράφων 2, 3, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά παράβαση. | + | |process_evidence_cost_description=Άρθρο 4 ΥΑ 91354/2017 (Β΄ 2983)(πρόστιμα επί παραβάσεων που αφορούν τα μέσα συσκευασίας). Για παράβαση της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο χίλια ευρώ (1.000€). |
| + | |
| + | Για παράβαση των παραγράφων 2, 3, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 4 της 91354/24.08.2017 απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο πεντακόσια ευρώ (500€) ανά παράβαση. |
| |process_evidence_cost_min=500 | | |process_evidence_cost_min=500 |
| |process_evidence_cost_max=1.000 | | |process_evidence_cost_max=1.000 |
Γραμμή 1.374: |
Γραμμή 1.402: |
| |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα | | |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα |
| |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα | | |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα |
− | |process_step_duration_min=86400 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_max=172800 | + | |process_step_duration_max=P2D |
| |process_step_description=Η αρμόδια αρχή που απέκτησε τον νόμιμο τίτλο, δηλαδή την απόφαση επιβολής του προστίμου συντάσσει χρηματικό κατάλογο με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής. | | |process_step_description=Η αρμόδια αρχή που απέκτησε τον νόμιμο τίτλο, δηλαδή την απόφαση επιβολής του προστίμου συντάσσει χρηματικό κατάλογο με τα προσδιοριστικά στοιχεία της οφειλής. |
| |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. | | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. |
Γραμμή 1.386: |
Γραμμή 1.414: |
| |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα | | |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα |
| |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα | | |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα |
− | |process_step_duration_min=172800 | + | |process_step_duration_min=P2D |
− | |process_step_duration_max=172800 | + | |process_step_duration_max=P2D |
| |process_step_description=Αποστολή του χρηματικού καταλόγου από την αρμόδια αρχή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). | | |process_step_description=Αποστολή του χρηματικού καταλόγου από την αρμόδια αρχή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). |
| |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. | | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. |
Γραμμή 1.398: |
Γραμμή 1.426: |
| |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή | | |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή |
| |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού | | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
− | |process_step_duration_min=172800 | + | |process_step_duration_min=P2D |
− | |process_step_duration_max=1814400 | + | |process_step_duration_max=P21D |
| |process_step_description=Η ΑΑΔΕ καταχωρίζει τον νόμιμο τίτλο στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων. | | |process_step_description=Η ΑΑΔΕ καταχωρίζει τον νόμιμο τίτλο στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων. |
| |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. | | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. |
Γραμμή 1.410: |
Γραμμή 1.438: |
| |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή | | |process_step_official=Ανεξάρτητη Αρχή |
| |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού | | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
− | |process_step_duration_min=86400 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_max=86400 | + | |process_step_duration_max=P1D |
| |process_step_description=Η ΑΑΔΕ εκδίδει ατομική ειδοποίηση, την οποία αποστέλλει στον/στην οφειλέτη, προκειμένου αυτός/αυτή να καταβάλει το πρόστιμο. | | |process_step_description=Η ΑΑΔΕ εκδίδει ατομική ειδοποίηση, την οποία αποστέλλει στον/στην οφειλέτη, προκειμένου αυτός/αυτή να καταβάλει το πρόστιμο. |
| |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων». | | |process_step_note=Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4978/2022 (Α΄ 190) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων». |
Γραμμή 1.422: |
Γραμμή 1.450: |
| |process_step_official=Αρμόδιος φορέας | | |process_step_official=Αρμόδιος φορέας |
| |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα | | |process_step_implementation=Ενέργεια εκτελεστικού/συναρμόδιου φορέα |
− | |process_step_duration_min=86400 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_max=172800 | + | |process_step_duration_max=P2D |
| |process_step_description=Είσπραξη του προστίμου που έχει επιβληθεί στον/ στην οφειλέτη. | | |process_step_description=Είσπραξη του προστίμου που έχει επιβληθεί στον/ στην οφειλέτη. |
| |process_step_note=Το πρόστιμο για τις παραβάσεις των διατάξεων του νόμου 4177/2017 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων, δύναται να καταβληθεί και με την κατάθεση ηλεκτρονικού παράβολου. | | |process_step_note=Το πρόστιμο για τις παραβάσεις των διατάξεων του νόμου 4177/2017 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων, δύναται να καταβληθεί και με την κατάθεση ηλεκτρονικού παράβολου. |
Γραμμή 1.434: |
Γραμμή 1.462: |
| |process_step_official=Αρμόδιος φορέας | | |process_step_official=Αρμόδιος φορέας |
| |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού | | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
− | |process_step_duration_min=864000 | + | |process_step_duration_min=P10D |
− | |process_step_duration_max=1728000 | + | |process_step_duration_max=P20D |
| |process_step_description=Τα διοικητικά πρόστιμα αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. | | |process_step_description=Τα διοικητικά πρόστιμα αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. |
− | }}
| |
− | {{process provision digital locations
| |
− | |process_provision_digital_location_title=Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο)
| |
− | |process_provision_digital_location_url=https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/pleromes-kai-parabola/elektroniko-parabolo-e-parabolo
| |
| }} | | }} |
| {{process useful links | | {{process useful links |