Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «ΔΔ:Διαχείριση αναφορών/καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της διυπηρεσιακής μονάδα ελέγχου αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)»

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση
Γραμμή 117: Γραμμή 117:
 
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 
|process_step_description=Το αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Συντονισμού και Διοικητικής Υποστήριξης της ΔΙΜΕΑ παραλαμβάνει την πρωτοκολλημένη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας και διενεργεί την Αξιολόγηση Α’ Επιπέδου, με την εφαρμογή των κριτηρίων Αξιολόγησης Α’ Επιπέδου, τα οποία περιλαμβάνονται στην επισυναπτόμενη στην 35888/09.05.2025 υπουργική απόφαση (Β΄ 2638) φόρμα Αξιολόγησης Α’ Επιπέδου (έντυπο Δ4).
 
|process_step_description=Το αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Συντονισμού και Διοικητικής Υποστήριξης της ΔΙΜΕΑ παραλαμβάνει την πρωτοκολλημένη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας και διενεργεί την Αξιολόγηση Α’ Επιπέδου, με την εφαρμογή των κριτηρίων Αξιολόγησης Α’ Επιπέδου, τα οποία περιλαμβάνονται στην επισυναπτόμενη στην 35888/09.05.2025 υπουργική απόφαση (Β΄ 2638) φόρμα Αξιολόγησης Α’ Επιπέδου (έντυπο Δ4).
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=3
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Ναι
 +
|process_step_previous_child_selector=2
 +
|process_step_previous_child=2
 +
|process_step_title=Αρχειοθέτηση της αναφοράς/καταγγελίας
 +
|process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 +
|process_step_description=Στην περίπτωση που τουλάχιστον σε ένα από τα κριτήρια Αξιολόγησης Α’ επιπέδου των σημείων (2) έως και (5) η απάντηση είναι «ΝΑΙ», τότε η αναφορά/ καταγγελία αρχειοθετείται από το αρμόδιο Τμήμα.
 +
|process_step_note=Στην περίπτωση που η αναφορά/καταγγελία αρχειοθετείται, ο/η καταγγέλλων/ουσα ενημερώνεται εντός τριάντα (30) ημερών από την αρχειοθέτηση με το ακόλουθο κείμενο:
 +
«Αναφορικά με την καταγγελία σας, σας γνωρίζουμε ότι η διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών από τη ΔΙΜΕΑ πραγματοποιείται σύμφωνα με σύστημα αξιολόγησης κινδύνου (risk assessment) με βάση το γενικό πλαίσιο κανόνων για τις αρμόδιες αρχές εποπτείας που προβλέπονται στον ν. 4512/2018 (Α’ 5). Ειδικότερα, η ΔΙΜΕΑ έχει υιοθετήσει Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών το οποίο στηρίζεται στην αξιολόγηση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτήν με ενιαία και αντικειμενικά κριτήρια, προσανατολισμένα στην εκτίμηση κινδύνου.
 +
Με βάση την προτεραιοποίηση των αναφορών/καταγγελιών, η ΔΙΜΕΑ, αξιολογώντας τον εκτιμώμενο κίνδυνο, προβαίνει είτε σε διοικητικό έλεγχο είτε σε αρχειοθέτησή τους, με δυνατότητα ανάσυρσής τους σε περίπτωση μελλοντικού διοικητικού ελέγχου.
 +
Σε εφαρμογή των ανωτέρω, σας ενημερώνουμε ότι η υπ’ αρ. …. αναφορά/καταγγελία σας αρχειοθετείται και θα συνεκτιμηθεί με τυχόν μελλοντικές καταγγελίες, σε περίπτωση διοικητικού ελέγχου για τον ίδιο οικονομικό φορέα.
 +
Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι για την επίλυση των ιδιωτικών διαφορών όπου απαιτείται η κρίση πραγματικών περιστατικών, ή για θέματα αποζημίωσης, επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών κ.τ.λ., αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια.»
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=4
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Ναι
 +
|process_step_previous_child_selector=2
 +
|process_step_previous_child=2
 +
|process_step_title=Διαβίβαση της αναφοράς/καταγγελίας στην αρμόδια Υπηρεσία της ΔΙΜΕΑ
 +
|process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα
 +
|process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
 +
|process_step_description=Σε περίπτωση που η αναφορά/καταγγελία εμπίπτει  στην αρμοδιότητα της ΔΙΜΕΑ αποστέλλεται από το αρμόδιο Τμήμα, ανάλογα με το περιεχόμενό της, στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Διυπηρεσιακής Συνεργασίας για τον Έλεγχο της Αγοράς και την Καταπολέμηση του Παράνομου Εμπορίου ή στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Στατιστικής Επεξεργασίας Δεδομένων και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και ακολουθεί η Αξιολόγηση Β’ Επιπέδου/Βαθμολόγηση της αναφοράς/καταγγελίας.
 +
}}
 +
{{process steps
 +
|process_step_num_id=5
 +
|process_step_exit=Όχι
 +
|process_step_child=Ναι
 +
|process_step_previous_child_selector=2
 +
|process_step_previous_child=2
 +
|process_step_title=Διαβίβαση της αναφοράς/καταγγελίας στην αρμόδια αρχή
 +
|process_step_description=Στην περίπτωση που στο κριτήριο αξιολόγησης Α’ επιπέδου του σημείου (1), η απάντηση είναι «ΝΑΙ», τότε η αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στην εκάστοτε αρμόδια αρχή.
 
}}
 
}}

Αναθεώρηση της 18:11, 30 Μαΐου 2025



78a7c0de-edd3-4ca1-8373-686ce90af2e6 787341

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Φορείς διαχείρισης, Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

40 έως 60 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά τη διαχείριση του Συστήματος Αναφορών/Καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης. Έχει στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτή, την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών.

Η αξιολόγηση των αναφορών/καταγγελιών πραγματοποιείται με τη χρήση κριτηρίων αξιολόγησης προσανατολισμένων στην εκτίμηση κινδύνου και στοχεύει στην κατάταξή τους στις επιμέρους προβλεπόμενες κατηγορίες. Με βάση την εν λόγω κατάταξη προσδιορίζονται οι αντίστοιχες ενέργειες διεξαγωγής διοικητικού ελέγχου. Tο αποτέλεσμα της αξιολόγησης των αναφορών/καταγγελιών είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο. Οι αναφορές/καταγγελίες μπορεί να αφορούν, ενδεικτικά σε διατάξεις: α) Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ β) Υπαίθριου Εμπορίου γ) Διάθεσης στην αγορά πλαστικών μιας χρήσης δ) Μέσων αποδοχής πληρωμών (POS, IRIS) ε) Αθέμιτης κερδοφορίας στ) Ηλεκτρονικού Εμπορίου ζ) Καλάθι νοικοκυριού η) Πλατφόρμας fuel-prices θ) Ελληνικού Σήματος ι) Ζώων συντροφιάς ια) Ανακοίνωσης μείωσης τιμής καθώς και κάθε άλλο ζήτημα το οποίο δύναται να εμπίπτει στις εποπτικές αρμοδιότητες της ΔΙ.Μ.Ε.Α. Μέθοδοι υποβολής των αναφορών/καταγγελιών είναι οι εξής: 1. Ηλεκτρονικά, με τη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. με ταυτοποίηση μέσω TAXIS (Δ1), χωρίς ταυτοποίηση (Δ2) και με τη μορφή ανώνυμης καταγγελίας (Δ3). Η ειδική φόρμα καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. είναι αναρτημένη στους ιστοτόπους του Υπουργείου Ανάπτυξης : https://dimea.mindev.gov.gr/επικοινωνία, https://kataggelies.mindev.gov.gr και https://ekatanalotis.gov.gr 2. Ταχυδρομικώς, με την αποστολή συμπληρωμένης της ειδικής φόρμας καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. στην ταχυδρομική διεύθυνση: Υπουργείο Ανάπτυξης, Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), Πλατεία Κάνιγγος, Τ.Κ. 10181, Αθήνα. 3. Με αυτοπρόσωπη παρουσία ή μέσω εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου με τη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας, που υπάρχει διαθέσιμη στο Πρωτόκολλο.

Η αναφορά/καταγγελία παραλαμβάνεται από το Πρωτόκολλο του Υπουργείου και λαμβάνει μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


Διάρκεια Ισχύος

Αόριστη

Παρατηρήσεις

Η διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών διενεργείται από τη ΔΙ.Μ.Ε.Α.

Τελευταία ενημέρωση

19/06/2025

Αίτηση




Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποίηση με κωδικούς TAXISnet

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Τρόποι παραλαβής από τον ενδιαφερόμενο

        Δια ζώσης ή ταχυδρομικά, Email

        Εξερχόμενα

        Διοικητική πράξη, Ενημέρωση Μητρώου, Ενημέρωση πολίτη (λογισμικό), Άλλο

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Διαχείριση αναφορών/καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της διυπηρεσιακής μονάδας ελέγχου αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Τρόπος παροχής υπηρεσιών

            Εγκατάστασης

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Αιτούμενη, Γνωστοποίηση/Ανακοίνωση, Καταγγελία

              Τρόπος υποβολής

              Δήλωση (έντυπο), Δήλωση (ψηφιακά), email

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,,


            • 1

              Όχι Όχι

            • Υπουργική Απόφαση 35887 2025 2638 Β

              Περιγραφή Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης.

              Νομικές παραπομπές https://search.et.gr/el/simple-search/?selectYear=2025&selectIssue=2&documentNumber=2638

            • 1 Υποβολή αναφοράς/καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια υπηρεσία

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Οι αναφορές/καταγγελίες υποβάλλονται από τους καταναλωτές ως ανώνυμες ή επώνυμες. Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, δύναται να υλοποιηθεί ταυτοποίηση μέσω TAXIS. Στην περίπτωση της ανώνυμης καταγγελίας δεν συμπληρώνεται το πεδίο «Στοιχεία Καταγγέλλοντος/Καταγγέλλουσας». Ο καταγγέλλων συμπληρώνει: - Αν η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων. - Αν η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον του Συνηγόρου του Καταναλωτή ή άλλου Φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών. - Αν έχει υποστεί οικονομική ζημία καθώς και το πιθανολογούμενο ύψος αυτής. - Την ημερομηνία τέλεσης του συμβάντος. Ο καταγγέλλων συμπληρώνει τα στοιχεία που επισυνάπτει στην αναφορά/καταγγελία που υποβάλλει προκειμένου να τεκμηριώσει την καταγγελλόμενη παράβαση, όπως παραστατικά, αντίγραφα συμβάσεων, φωτογραφίες, σύνδεσμοι ιστοσελίδων, σχετική αλληλογραφία, κ.λ.π. - Προσθήκη συμπληρωματικού Εγγράφου/Πρωτοκόλλου. Ο καταγγέλλων επισυνάπτει πρωτοκολλημένα έγγραφα φορέων (δημοσίου και αγοράς) καθώς και πρωτοκολλημένα έγγραφα τρίτων. Ο καταγγέλλων ενημερώνεται ότι: - Η παρούσα αναφορά/καταγγελία ενδέχεται να διαβιβαστεί στον καταγγελλόμενο οικονομικό φορέα ή σε δημόσια αρχή. - Η ΔΙ.Μ.Ε.Α. δεν αποτελεί φορέα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών.

              Όχι Όχι


            • 2 Αξιολόγηση Α΄ Επιπέδου

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Το αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Συντονισμού και Διοικητικής Υποστήριξης της ΔΙΜΕΑ παραλαμβάνει την πρωτοκολλημένη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας και διενεργεί την Αξιολόγηση Α’ Επιπέδου, με την εφαρμογή των κριτηρίων Αξιολόγησης Α’ Επιπέδου, τα οποία περιλαμβάνονται στην επισυναπτόμενη στην 35888/09.05.2025 υπουργική απόφαση (Β΄ 2638) φόρμα Αξιολόγησης Α’ Επιπέδου (έντυπο Δ4).

              Όχι Όχι


            • 3 Αρχειοθέτηση της αναφοράς/καταγγελίας

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Στην περίπτωση που τουλάχιστον σε ένα από τα κριτήρια Αξιολόγησης Α’ επιπέδου των σημείων (2) έως και (5) η απάντηση είναι «ΝΑΙ», τότε η αναφορά/ καταγγελία αρχειοθετείται από το αρμόδιο Τμήμα.

              Σημειώσεις Στην περίπτωση που η αναφορά/καταγγελία αρχειοθετείται, ο/η καταγγέλλων/ουσα ενημερώνεται εντός τριάντα (30) ημερών από την αρχειοθέτηση με το ακόλουθο κείμενο: «Αναφορικά με την καταγγελία σας, σας γνωρίζουμε ότι η διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών από τη ΔΙΜΕΑ πραγματοποιείται σύμφωνα με σύστημα αξιολόγησης κινδύνου (risk assessment) με βάση το γενικό πλαίσιο κανόνων για τις αρμόδιες αρχές εποπτείας που προβλέπονται στον ν. 4512/2018 (Α’ 5). Ειδικότερα, η ΔΙΜΕΑ έχει υιοθετήσει Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών το οποίο στηρίζεται στην αξιολόγηση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτήν με ενιαία και αντικειμενικά κριτήρια, προσανατολισμένα στην εκτίμηση κινδύνου. Με βάση την προτεραιοποίηση των αναφορών/καταγγελιών, η ΔΙΜΕΑ, αξιολογώντας τον εκτιμώμενο κίνδυνο, προβαίνει είτε σε διοικητικό έλεγχο είτε σε αρχειοθέτησή τους, με δυνατότητα ανάσυρσής τους σε περίπτωση μελλοντικού διοικητικού ελέγχου. Σε εφαρμογή των ανωτέρω, σας ενημερώνουμε ότι η υπ’ αρ. …. αναφορά/καταγγελία σας αρχειοθετείται και θα συνεκτιμηθεί με τυχόν μελλοντικές καταγγελίες, σε περίπτωση διοικητικού ελέγχου για τον ίδιο οικονομικό φορέα. Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι για την επίλυση των ιδιωτικών διαφορών όπου απαιτείται η κρίση πραγματικών περιστατικών, ή για θέματα αποζημίωσης, επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών κ.τ.λ., αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια.»

              Ναι Όχι


            • 4 Διαβίβαση της αναφοράς/καταγγελίας στην αρμόδια Υπηρεσία της ΔΙΜΕΑ

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιο Τμήμα

              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή Σε περίπτωση που η αναφορά/καταγγελία εμπίπτει στην αρμοδιότητα της ΔΙΜΕΑ αποστέλλεται από το αρμόδιο Τμήμα, ανάλογα με το περιεχόμενό της, στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Διυπηρεσιακής Συνεργασίας για τον Έλεγχο της Αγοράς και την Καταπολέμηση του Παράνομου Εμπορίου ή στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Στατιστικής Επεξεργασίας Δεδομένων και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και ακολουθεί η Αξιολόγηση Β’ Επιπέδου/Βαθμολόγηση της αναφοράς/καταγγελίας.

              Ναι Όχι


            • 5 Διαβίβαση της αναφοράς/καταγγελίας στην αρμόδια αρχή


              Περιγραφή Στην περίπτωση που στο κριτήριο αξιολόγησης Α’ επιπέδου του σημείου (1), η απάντηση είναι «ΝΑΙ», τότε η αναφορά/καταγγελία διαβιβάζεται στην εκάστοτε αρμόδια αρχή.

              Ναι Όχι


            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.