|
|
Γραμμή 37: |
Γραμμή 37: |
| |process_usage=Είσοδος σε άλλη διαδικασία | | |process_usage=Είσοδος σε άλλη διαδικασία |
| |process_output_type=Έναυσμα σε άλλη διαδικασία | | |process_output_type=Έναυσμα σε άλλη διαδικασία |
− | |process_validity_duration_type=Άλλο
| |
| |process_source=Συντάκτες | | |process_source=Συντάκτες |
| |process_provided_to=Δημόσιους φορείς,Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Πολίτες | | |process_provided_to=Δημόσιους φορείς,Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Πολίτες |
Γραμμή 69: |
Γραμμή 68: |
| |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| |process_conditions_type=Διοικητικές | | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| + | |process_conditions_name=Η καταγγελλόμενη παράβαση θα πρέπει να εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, όπως αυτές προκύπτουν από τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 74784/2021 Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 3114/Β΄) |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
| |process_conditions_num_id=2 | | |process_conditions_num_id=2 |
− | |process_conditions_alternative=Όχι
| |
− | |process_conditions_type=Διοικητικές
| |
− | |process_conditions_name=Η καταγγελλόμενη παράβαση θα πρέπει να εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, όπως αυτές προκύπτουν από τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 74784/2021 Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 3114/Β΄)
| |
− | }}
| |
− | {{process conditions
| |
− | |process_conditions_num_id=3
| |
| |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
| |process_conditions_type=Πιστοποίησης | | |process_conditions_type=Πιστοποίησης |
| |process_conditions_name=Η αναφορά/καταγγελία θα πρέπει να διατυπώνεται σαφώς και να είναι επαρκώς τεκμηριωμένη. Αναφορές/καταγγελίες με προφανώς αβάσιμο, ακατάληπτο ή αόριστο περιεχόμενο αρχειοθετούνται. | | |process_conditions_name=Η αναφορά/καταγγελία θα πρέπει να διατυπώνεται σαφώς και να είναι επαρκώς τεκμηριωμένη. Αναφορές/καταγγελίες με προφανώς αβάσιμο, ακατάληπτο ή αόριστο περιεχόμενο αρχειοθετούνται. |
− | }}
| |
− | {{process conditions
| |
− | |process_conditions_num_id=4
| |
− | |process_conditions_alternative=Όχι
| |
− | |process_conditions_type=Διοικητικές
| |
− | |process_conditions_name=Υποβολή της αναφοράς/καταγγελίας στη φόρμα (ΠΚ-01) ή υποβολή του εντύπου (ΠΚ-01), με έναν από τους προβλε.
| |
− |
| |
− | Αναφορές/καταγγελίες που δεν έχουν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01) ή που έχουν μεν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01), χωρίς, ωστόσο, να έχουν συμπληρωθεί ορθά, παρά τη σχετική επικοινωνία της Γ.Δ.Π.Κ. με τον καταγγέλλοντα, αρχειοθετούνται.
| |
− | |process_conditions_url=https://www.mindev.gov.gr/%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%af%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%cf%8e%ce%bd-2/%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%af%ce%b5%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%8a%cf%8c%ce%bd%cf%84%cf%89%ce%bd-2/
| |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
Γραμμή 103: |
Γραμμή 88: |
| {{process evidences | | {{process evidences |
| |process_evidence_num_id=2 | | |process_evidence_num_id=2 |
| + | |process_evidence_type=6357 |
| |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι | | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
| + | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) |
| + | |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα, Φορείς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ |
| + | |process_evidence_description=Συμπλήρωση της φόρμας αναφοράς /καταγγελίας (ΠΚ-01) ή υποβολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου (ΠΚ-01) |
| + | |process_evidence_note=Αναφορές/καταγγελίες που δεν έχουν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01) ή που έχουν μεν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01), χωρίς, ωστόσο, να έχουν συμπληρωθεί ορθά, παρά τη σχετική επικοινωνία της Γ.Δ.Π.Κ. με τον καταγγέλλοντα, αρχειοθετούνται. |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
151cd071-f021-4cab-a7e0-535b2fbd6723
151071
Με μια ματιά
Υπεύθυνη οργανική μονάδα για την εκκίνηση της διαδικασίας
ΚΕΠ, ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ, ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Eξ αποστάσεως σημεία εξυπηρέτησης
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή αναφοράς, καταγγελίας ή παραπόνων προς τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, για παράβαση των κανόνων που αποβλέπουν στην προστασία των καταναλωτών στους τομείς των αγαθών και των υπηρεσιών, καθώς και των κανόνων που αφορούν στην προστασία των οφειλετών από αθέμιτες πρακτικές ενημέρωσης.
Αναφορά ή καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από:
- οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο φέρει την ιδιότητα του καταναλωτή, ανεξαρτήτως εάν διαμένει ή όχι στην ελληνική επικράτεια,
- ενώσεις καταναλωτών, που είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο ενώσεων καταναλωτών του ν. 2251/1994, καθώς και
- φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις δικαιούνται να υποβάλλουν αναφορά/καταγγελία στη Γ.Δ.Π.Κ
Βασικές πληροφορίες
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ; ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αναφορά/Καταγγελία
Κατάθεση
Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Φορείς του Δημοσίου, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή
Σημειώσεις
Οι αναφορές/καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν επώνυμα ή ανώνυμα, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- ηλεκτρονικά, με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας (ΠΚ-01) που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή,
- τηλεφωνικά, στη Γραμμή Καταναλωτή 1520, με ταυτόχρονη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας (ΠΚ-01) από τον αρμόδιο υπάλληλο και μόνο για εξαιρετικούς λόγους,
- Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση 1520@efpolis.gr, με την αποστολή συμπληρωμένης της ειδικής φόρμας (ΠΚ-01),
- ταχυδρομικώς, με την αποστολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου (ΠΚ-01), προς τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Γενική Γραμματεία Εμπορίου, Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, Πλατεία Κάνιγγος, Τ.Κ. 10181, Αθήνα)
- σε οποιοδήποτε ΚΕΠ.
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Σχετικά
Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Έναυσμα σε άλλη διαδικασία
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Αναφορά/Καταγγελία καταναλωτή
Επίσημος τίτλος
Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή
Κατηγορίες
Έναυσμα
Αιτούμενη, Ηλεκτρονική ειδοποίηση / Ενημέρωση, Καταγγελία
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (επιστολή), Αίτηση (ψηφιακά), Τηλεφωνική επικοινωνία, email
ΔΔ
4
0
0
Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝΤο «Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ» δεν είναι αριθμός.
Όχι
Ταυτοποιητικό έγγραφο
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ; ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΤο «ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ; ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ» δεν είναι αριθμός.
ΚΕΠΤο «ΚΕΠ» δεν είναι αριθμός.
myKEPlive (μόνο πληροφορίες)Το «myKEPlive (μόνο πληροφορίες)» δεν είναι αριθμός.
Συντάκτες"Συντάκτες" is not in the list (EU-GO, EU-GO (υποστηρικτική)) of allowed values for the "Process source" property.
Είσοδος σε άλλη διαδικασία
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή αναφοράς/ καταγγελίας καταναλωτών, για παραβίαση των δικαιωμάτων τους και προσβολή των οικονομικών συμφερόντων τους, προς τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Αναφορά ή καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από:
- οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο φέρει την ιδιότητα του καταναλωτή, ανεξαρτήτως εάν διαμένει ή όχι στην ελληνική επικράτεια,
- ενώσεις καταναλωτών, που είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο ενώσεων καταναλωτών του ν. 2251/1994, καθώς και
- φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις δικαιούνται να υποβάλλουν αναφορά/καταγγελία στη Γ.Δ.Π.Κ
Οι αναφορές/καταγγελίες μπορεί να αφορούν:
- σε συμβάσεις που περιέχουν γενικούς - καταχρηστικούς όρους συναλλαγών,
- σε ζητήματα εγγυήσεων,
- σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των επιχειρήσεων,
- σε συμβάσεις από απόσταση,
- σε συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος,
- σε ορισμένες πτυχές συμβάσεων εντός εμπορικού καταστήματος,
- σε συμβάσεις εμπορίας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από απόσταση,
- σε συμβάσεις παροχής υπηρεσιών προς τους καταναλωτές σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 2251/1994,
- στην ευθύνη του παραγωγού ελαττωματικών προϊόντων,
- σε άλλες ειδικότερες εθνικές ή ενωσιακές διατάξεις για την προστασία των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών σε τομείς για την εποπτεία των οποίων αρμόδια είναι η Γ.Δ.Π.Κ. (πχ. συμβάσεις καταναλωτικής και στεγαστικής πίστης, συστήματα πληρωμών, οικονομικές δραστηριότητες ενημέρωσης οφειλετών, συμβάσεις με μονάδες αδυνατίσματος, συμβάσεις χρονομεριστικής μίσθωσης κ.α.).
0
0
2
0
0
}}
}}
}}
,,,,,
1
Διοικητικές
Η καταγγελλόμενη παράβαση θα πρέπει να εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, όπως αυτές προκύπτουν από τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 74784/2021 Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 3114/Β΄)
Όχι
Όχι
2
Πιστοποίησης
Η αναφορά/καταγγελία θα πρέπει να διατυπώνεται σαφώς και να είναι επαρκώς τεκμηριωμένη. Αναφορές/καταγγελίες με προφανώς αβάσιμο, ακατάληπτο ή αόριστο περιεχόμενο αρχειοθετούνται.
Όχι
Όχι
1
Αποδεικτικά στοιχεία που τεκμηριώνουν την καταγγελόμενη παράβαση
Αποδεικτικό
Αποδεικτικά στοιχεία που τεκμηριώνουν την καταγγελόμενη παράβαση
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Σημειώσεις:
Τα αποδεικτικά στοιχεία μπορεί να είναι παραστατικά,
αντίγραφα συμβάσεων, φωτογραφίες, σύνδεσμοι ιστοσελίδων, σχετική αλληλογραφία κ.λ.π
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
3798
2
Συμπλήρωση της φόρμας αναφοράς /καταγγελίας (ΠΚ-01) ή υποβολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου (ΠΚ-01)
Αναφορά / Καταγγελία
Συμπλήρωση της φόρμας αναφοράς /καταγγελίας (ΠΚ-01) ή υποβολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου (ΠΚ-01)
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)
Κατατίθεται από:
Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα, Φορείς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ
Σημειώσεις:
Αναφορές/καταγγελίες που δεν έχουν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01) ή που έχουν μεν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01), χωρίς, ωστόσο, να έχουν συμπληρωθεί ορθά, παρά τη σχετική επικοινωνία της Γ.Δ.Π.Κ. με τον καταγγέλλοντα, αρχειοθετούνται.
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
6357
Προεδρικό Διάταγμα
37
5
2022
192
Α
Υπουργική Απόφαση
74784
2021
3114
Β
Περιγραφή
Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγε λιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστα σίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Νομικές παραπομπές
https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210203114
Υπουργική Απόφαση
5338
2018
40
Α
Κοινή Υπουργική Απόφαση
1
ΔΙΑΔΠ/Ε/22080
2005
1566
Β
Νόμος
2251
1994
191
Α
Φόρμα Αναφοράς/Καταγγελίας ΠΚ-01
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (αρμοδιότητας Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή)
Συχνές Ερωτήσεις
Ενημέρωση καταναλωτών
Έντυπο Αναφοράς/Καταγγελίας ΠΚ-01