|
|
Γραμμή 27: |
Γραμμή 27: |
| |process_life_events=Καταγγελίες | | |process_life_events=Καταγγελίες |
| |process_sdg_resource=Δικαστική Προσφυγή | | |process_sdg_resource=Δικαστική Προσφυγή |
− | |process_total_duration_steps_min=1 | + | |process_total_duration_steps_min=3.5 |
− | |process_total_duration_steps_max=3 | + | |process_total_duration_steps_max=8 |
− | |process_total_duration_steps_type=Μήνες | + | |process_total_duration_steps_type=Εβδομάδες |
| |process_cost_min=0 | | |process_cost_min=0 |
| |process_cost_max=0 | | |process_cost_max=0 |
Γραμμή 293: |
Γραμμή 293: |
| |process_step_num_id=12 | | |process_step_num_id=12 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
− | |process_step_child=Όχι | + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=10 |
| + | |process_step_previous_child=10 |
| |process_step_title=Αξιολόγηση Β’ Επιπέδου/Βαθμολόγηση της αναφοράς/καταγγελίας | | |process_step_title=Αξιολόγηση Β’ Επιπέδου/Βαθμολόγηση της αναφοράς/καταγγελίας |
| |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα | | |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα |
Αναθεώρηση της 23:52, 7 Δεκεμβρίου 2022
151cd071-f021-4cab-a7e0-535b2fbd6723
151071
Με μια ματιά
Υπεύθυνη οργανική μονάδα για την εκκίνηση της διαδικασίας
ΚΕΠ, ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ, ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Eξ αποστάσεως σημεία εξυπηρέτησης
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή αναφοράς, καταγγελίας ή παραπόνων προς τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, για παράβαση των κανόνων που αποβλέπουν στην προστασία των καταναλωτών στους τομείς των αγαθών και των υπηρεσιών, καθώς και των κανόνων που αφορούν στην προστασία των οφειλετών από αθέμιτες πρακτικές ενημέρωσης.
Αναφορά ή καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από:
- οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο φέρει την ιδιότητα του καταναλωτή, ανεξαρτήτως εάν διαμένει ή όχι στην ελληνική επικράτεια,
- ενώσεις καταναλωτών, που είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο ενώσεων καταναλωτών του ν. 2251/1994, καθώς και
- φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις δικαιούνται να υποβάλλουν αναφορά/καταγγελία στη Γ.Δ.Π.Κ
Βασικές πληροφορίες
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ; ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αναφορά/Καταγγελία
Κατάθεση
Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Φορείς του Δημοσίου, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή
Σημειώσεις
Οι αναφορές/καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν επώνυμα ή ανώνυμα, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- ηλεκτρονικά, με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας (ΠΚ-01) που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή,
- τηλεφωνικά, στη Γραμμή Καταναλωτή 1520, με ταυτόχρονη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας (ΠΚ-01) από τον αρμόδιο υπάλληλο και μόνο για εξαιρετικούς λόγους,
- Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση 1520@efpolis.gr, με την αποστολή συμπληρωμένης της ειδικής φόρμας (ΠΚ-01),
- αυτοπροσώπως ή ταχυδρομικώς, στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Γενική Γραμματεία Εμπορίου, Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, Πλατεία Κάνιγγος, Τ.Κ. 10181, Αθήνα)
- σε οποιοδήποτε ΚΕΠ.
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Σχετικά
Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Έναυσμα σε άλλη διαδικασία
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Αναφορά/Καταγγελία καταναλωτή
Επίσημος τίτλος
Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή
Κατηγορίες
Έναυσμα
Αιτούμενη, Ηλεκτρονική ειδοποίηση / Ενημέρωση, Καταγγελία
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (επιστολή), Αίτηση (ψηφιακά), Τηλεφωνική επικοινωνία, email
ΔΔ
4
0
0
Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝΤο «Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ» δεν είναι αριθμός.
Όχι
8
3.5
Ταυτοποιητικό έγγραφο
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ; ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΤο «ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ; ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ» δεν είναι αριθμός.
ΚΕΠΤο «ΚΕΠ» δεν είναι αριθμός.
myKEPlive (μόνο πληροφορίες)Το «myKEPlive (μόνο πληροφορίες)» δεν είναι αριθμός.
Συντάκτες"Συντάκτες" is not in the list (EU-GO, EU-GO (υποστηρικτική)) of allowed values for the "Process source" property.
Είσοδος σε άλλη διαδικασία
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή αναφοράς, καταγγελίας ή παραπόνων προς τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, για παράβαση των κανόνων που αποβλέπουν στην προστασία των καταναλωτών στους τομείς των αγαθών και των υπηρεσιών, καθώς και των κανόνων που αφορούν στην προστασία των οφειλετών από αθέμιτες πρακτικές ενημέρωσης.
Αναφορά ή καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από:
- οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο φέρει την ιδιότητα του καταναλωτή, ανεξαρτήτως εάν διαμένει ή όχι στην ελληνική επικράτεια,
- ενώσεις καταναλωτών, που είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο ενώσεων καταναλωτών του ν. 2251/1994, καθώς και
- φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις δικαιούνται να υποβάλλουν αναφορά/καταγγελία στη Γ.Δ.Π.Κ
0
0
2
0
0
}}
}}
}}
,,,,,
1
Συμπλήρωση της φόρμας αναφοράς /καταγγελίας (ΠΚ-01) ή υποβολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου (ΠΚ-01)
Αναφορά / Καταγγελία
Συμπλήρωση της φόρμας αναφοράς /καταγγελίας (ΠΚ-01) ή υποβολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου (ΠΚ-01)
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από:
Νομικά πρόσωπα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Φορείς του Δημοσίου, Φυσικά πρόσωπα
Σημειώσεις:
Αναφορές/καταγγελίες που δεν έχουν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01) ή που έχουν μεν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01), χωρίς, ωστόσο, να έχουν συμπληρωθεί ορθά, παρά τη σχετική επικοινωνία της Γ.Δ.Π.Κ. με τον καταγγέλλοντα, αρχειοθετούνται.
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
6357
2
Αποδεικτικά στοιχεία που τεκμηριώνουν την καταγγελόμενη παράβαση
Αποδεικτικό
Αποδεικτικά στοιχεία που τεκμηριώνουν την καταγγελόμενη παράβαση
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Σημειώσεις:
Τα αποδεικτικά στοιχεία μπορεί να είναι παραστατικά,
αντίγραφα συμβάσεων, φωτογραφίες, σύνδεσμοι ιστοσελίδων, σχετική αλληλογραφία κ.λ.π
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
3798
Προεδρικό Διάταγμα
37
5
2022
192
Α
Υπουργική Απόφαση
74784
2021
3114
Β
Περιγραφή
Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγε λιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστα σίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Νομικές παραπομπές
https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210203114
Υπουργική Απόφαση
5338
2018
40
Α
Κοινή Υπουργική Απόφαση
1
ΔΙΑΔΠ/Ε/22080
2005
1566
Β
Νόμος
2251
1994
191
Α
1
Συμπλήρωση και κατάθεση του εντύπου αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01) από τον αιτούντα
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Ο πολίτης υποβάλλει συμπληρωμένο το ειδικό έντυπο (ΠΚ-01) αναφοράς / καταγγελίας και τυχόν αποδεικτικά έγγραφα της καταγγελόμενης παράβασης
Σημειώσεις
Η υποβολή της αίτησης μπορεί να γίνει ταχυδρομικά, με e-mail, ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του ΥΠ.ΑΝ.ΕΠ, τηλεφωνικά ή μέσω ΚΕΠ.
Όχι
Όχι
2
Πρωτόκολληση από το αρμόδιο τμήμα του ΥΠ.ΑΝ.ΕΠ
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Παραλαβή της αίτησης από το Πρωτόκολλο του ΥΠ.ΑΝ.ΕΠ και απόδοση μοναδικού αριθμού πρωτοκόλλου
Ναι
Όχι
3
Αίτηση μέσω ΚΕΠ: Φυσική ταυτοποίηση πολίτη
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Υπάλληλος ΚΕΠ
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Επίδειξη του ταυτοποιητικού εγγράφου από τον πολίτη για τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας από τον υπάλληλο
Ναι
Όχι
4
Καταχώριση στοιχείων πολίτη, δημιουργία και πρωτοκόλληση αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Υπάλληλος ΚΕΠ
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Ο υπάλληλος του ΚΕΠ καταχωρίζει και πρωτοκολλεί ηλεκτρονικά το αίτημα του πολίτη.
Ναι
Όχι
5
Αποστολή φακέλου υπόθεσης στην αρμόδια υπηρεσία
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Υπάλληλος ΚΕΠ
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Ο υπάλληλος του ΚΕΠ εκδίδει διαβιβαστικό και προωθεί το αίτημα του πολίτη προς τον αρμόδιο Φορέα.
Σημειώσεις
Η αποστολή του φακέλου στον αρμόδιο Φορέα πραγματοποιείται είτε ηλεκτρονικά (e-mail), είτε με ταχυδρομείο.
Ναι
Όχι
6
Πρωτόκολληση από το αρμόδιο τμήμα του ΥΠ.ΑΝ.ΕΠ
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Παραλαβή της αίτησης από το Πρωτόκολλο του ΥΠ.ΑΝ.ΕΠ και απόδοση μοναδικού αριθμού πρωτοκόλλου
Ναι
Όχι
7
Αρχική αξιολόγηση
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Αρχική αξιολόγηση της φόρμας αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01), από το Τμήμα Επικοινωνίας με Καταναλωτές της Διεύθυνσης Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή της Γ.Δ.Π.Κ, με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
- Το προφανώς αβάσιμο, ακατάληπτο ή αόριστο του περιεχομένου της αναφοράς/καταγγελίας
- Πληρότητα των προϋποθέσεων υποβολής της αναφοράς/καταγγελίας,
- Υπαγωγή ή μη της καταγγελόμενης παράβασης στην αρμοδιότητα της Γ.Δ.Π.Κ
Σημειώσεις
Προκειμένου η καταγγελόμενη παράβαση να προωθηθεί για περαιτέρω έλεγχο, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η υποβολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου ή της ηλεκτρονικής φόρμας (ΠΚ-01), να είναι επαρκώς τεκμηριωμένη και να εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Γ.Δ.Π.Κ.
Όχι
Όχι
8
Αρχειοθέτηση της αναφοράς/καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Εάν σε ένα από τα προβλεπόμενα κριτήρια αρχικής αξιολόγησης η απάντηση είναι ΝΑΙ τότε η
αναφορά/καταγγελία αρχειοθετείται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επικοινωνίας με
Καταναλωτές της Διεύθυνσης Πολιτικής Καταναλωτή.
Σημειώσεις
O καταγγέλλων ενημερώνεται σχετικά εντός τριάντα (30) ημερών από την αρχειοθέτηση.
Ναι
Ναι
9
Διαβίβαση της αναφοράς/καταγγελίας στη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Ναι
Όχι
10
Αξιολόγηση Α’ Επιπέδου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Το αρμόδιο τμήμα προβαίνει σε αξιολόγηση της αναφοράς/καταγγελίας με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
- 1. Το αβάσιμο, ακατάληπτο ή αόριστο του περιεχομένου της
αναφοράς/καταγγελίας,
- 2. Την επάρκεια ή μη αποδεικτικών στοιχείων,
- 3. Τυχόν επανάληψη της καταγγελίας ενώ έχει ήδη προηγηθεί σχετικός έλεγχος, χωρίς να διαπιστωθεί παράβαση,
- 4. Αναφορά/καταγγελία που στρέφεται κατά προμηθευτή και αφορά σε παράβαση για την οποία η Γ.Δ.Π.Κ. έχει αποστείλει στον προμηθευτή κλήση για προηγούμενη ακρόαση,
- 5. Αναφορά/καταγγελία κατά προμηθευτή για παράβαση για την οποία η Γ.Δ.Π.Κ. έχει επιβάλει στον προμηθευτή διοικητική κύρωση,
- 6. Την παράβαση ή μη της καταναλωτικής νομοθεσίας,
- 7. Παραβάσεις οι οποίες αντικειμενικά δεν μπορούν να αποδειχθούν στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας,
- 8. Η αναφερόμενη/καταγγελλόμενη παράβαση συνιστά ζήτημα
ευρύτερου ενδιαφέροντος που εκκρεμεί ενώπιον της Δικαιοσύνης
Σημειώσεις
Εάν σε ένα από τα παραπάνω κριτήρια Αξιολόγησης Α’ επιπέδου η απάντηση είναι ΝΑΙ, τότε η αναφορά/καταγγελία αρχειοθετείται από τον Προϊστάμενο του αρμόδιου Τμήματος
Όχι
Όχι
11
Αρχειοθέτηση της αναφοράς/καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Διευθυντής
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Εάν σε ένα από τα περιγραφόμενα κριτήρια Αξιολόγησης Α’ επιπέδου η απάντηση είναι ΝΑΙ, τότε η αναφορά/καταγγελία αρχειοθετείται από τον Προϊστάμενο του αρμόδιου Τμήματος.
Σε διαφορετική περίπτωση ακολουθεί η Αξιολόγηση Β’ Επιπέδου/Βαθμολόγηση της αναφοράς/καταγγελίας.
Σημειώσεις
Ο καταγγέλλων ενημερώνεται σχετικά εντός τριάντα (30) ημερών από την αρχειοθέτηση.
Ναι
Ναι
12
Αξιολόγηση Β’ Επιπέδου/Βαθμολόγηση της αναφοράς/καταγγελίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιο Τμήμα
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Ο υπάλληλος του αρμοδίου τμήματος, σε συνεργασία με τον Προϊστάμενο του Τμήματος αυτού, διενεργεί την Αξιολόγηση Β’ Επιπέδου, με την εφαρμογή των παρακάτω κριτηρίων:
- 1. Το πλήθος των αναφορών/καταγγελιών που έχουν υποβληθεί κατά του ίδιου προμηθευτή, ιδίως για τη συγκεκριμένη εμπορική πρακτική, τα τελευταία δύο (2) έτη,
- 2. Το πλήθος των δυνητικά θιγόμενων καταναλωτών από συγκεκριμένη εμπορική πρακτική,
- 3. Την οικονομική ζημία σε ευρώ ανά καταναλωτή,
- 4. Τον βαθμό ενόχλησης των καταναλωτών.
Ναι
Όχι
Φόρμα Αναφοράς/Καταγγελίας ΠΚ-01
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (αρμοδιότητας Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή)
Συχνές Ερωτήσεις
Ενημέρωση καταναλωτών
Έντυπο Αναφοράς/Καταγγελίας ΠΚ-01
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.