ΔΔ
2
10
0
0
26
0
49073
Όχι
Αόριστη
Ταυτοποίηση με κωδικούς TAXISnet
183874
7274
Άλλο
Το Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης, έχει στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτή, την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών.
Σκοπός είναι η προστασία της εσωτερικής αγοράς, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, η προστασία του καταναλωτή από επικίνδυνα παράνομα αγαθά και υπηρεσίες που διακινούνται και προσφέρονται στο εσωτερικό της χώρας, η ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας, μέσω της καταπολέμησης των παράνομων κυκλωμάτων εμπορίας και διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, η προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας, η δημιουργία υπεραξίας των εμπορικών σημάτων, η αύξηση των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων και η αύξηση των δημοσίων εσόδων.
Η διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών και ο σχεδιασμός διενέργειας διοικητικού ελέγχου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) του Υπουργείου Ανάπτυξης, στηρίζεται στην αξιολόγηση του κινδύνου που δύναται να προκληθεί στα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών από συγκεκριμένες εμπορικές πρακτικές.
Η αξιολόγηση των αναφορών/καταγγελιών πραγματοποιείται με τη χρήση κριτηρίων αξιολόγησης προσανατολισμένων στην εκτίμηση κινδύνου και στοχεύει στην κατάταξή τους στις επιμέρους προβλεπόμενες κατηγορίες. Με βάση την εν λόγω κατάταξη προσδιορίζονται οι αντίστοιχες ενέργειες διεξαγωγής διοικητικού ελέγχου.
Tο αποτέλεσμα της αξιολόγησης των αναφορών/καταγγελιών είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο.
Οι αναφορές/καταγγελίες μπορεί να αφορούν, ενδεικτικά σε διατάξεις:
α) Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ
β) Υπαίθριου Εμπορίου
γ) Διάθεσης στην αγορά πλαστικών μιας χρήσης
δ) Μέσων αποδοχής πληρωμών (POS, IRIS)
ε) Αθέμιτης κερδοφορίας
στ) Ηλεκτρονικού Εμπορίου
ζ) Καλάθι νοικοκυριού
η) Πλατφόρμας fuel-prices
θ) Ελληνικού Σήματος
ι) Ζώων συντροφιάς
ια) Ανακοίνωσης μείωσης τιμής καθώς και κάθε άλλο ζήτημα το οποίο δύναται να εμπίπτει στις εποπτικές αρμοδιότητες της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
Αναφορά:
Οποιοσδήποτε ισχυρισμός, ανακοίνωση, δήλωση ή παροχή πληροφορίας, που υποβάλλεται προς την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, χωρίς να συνοδεύεται απαραίτητα από αποδεικτικά στοιχεία, πλην όμως η ποιότητα της παρεχόμενης πληροφορίας, παρέχει εύλογο υπόβαθρο στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), ότι στοιχειοθετείται ή ενδέχεται να στοιχειοθετείται παράβαση της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4712/2020 (Α’ 146). Μια ανακοίνωση ή δήλωση που παρέχει εύλογο υπόβαθρο ότι ενδέχεται να στοιχειοθετείται παράβαση της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας αρμοδιότητας της ΔΙΜΕΑ συνιστά αναφορά, ακόμα και αν σε αυτήν εμπεριέχεται κάποιο ερώτημα.
Οποιαδήποτε πληροφορία περιέρχεται σε γνώση της ΔΙ.Μ.Ε.Α. μέσω της παρακολούθησης των μέσων μαζικής ενημέρωσης και μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε από προσωπική εμπειρία είτε από την παρατήρηση των εποπτικών ενεργειών άλλης εποπτικής αρχής και η οποία (πληροφορία) στοιχειοθετεί ή ενδέχεται να στοιχειοθετεί παράβαση της εθνικής ή ενωσιακής νομοθεσίας αρμοδιότητάς της, συνιστά αναφορά.
Καταγγελία:
Οποιαδήποτε ανακοίνωση ή δήλωση που υποβάλλεται προς την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.). σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή και συνοδεύεται από εύλογα αποδεικτικά στοιχεία ότι στοιχειοθετείται ή ενδέχεται να στοιχειοθετείται παράβαση της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4712/2020 (Α’ 146).
Πηγές αναφορών/καταγγελιών αποτελούν:
α) Αναφορές/Καταγγελίες που δύνανται να υποβάλλουν οι κάτωθι:
· Φυσικά πρόσωπα, ανεξαρτήτως εάν διαμένουν ή όχι στην ελληνική επικράτεια.
· Νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις δικαιούνται να υποβάλλουν αναφορά/καταγγελία στη ΔΙ.Μ.Ε.Α.
β) Πορίσματα και αναφορές που διαβιβάζονται από συναρμόδιους φορείς ή άλλους φορείς.
γ) Πληροφορίες που περιέρχονται σε γνώση της ΔΙ.Μ.Ε.Α. από άλλες πηγές, όπως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κοινοποιήσεις εγγράφων τρίτων προς τη ΔΙ.Μ.Ε.Α. ή άλλο μέσο.
Μέθοδοι υποβολής των αναφορών/καταγγελιών είναι οι εξής:
1. Ηλεκτρονικά, με τη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. με ταυτοποίηση μέσω TAXIS (Δ1), χωρίς ταυτοποίηση (Δ2) και με τη μορφή ανώνυμης καταγγελίας (Δ3).
Η ειδική φόρμα καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. είναι αναρτημένη στους ιστοτόπους του Υπουργείου Ανάπτυξης :
https://dimea.mindev.gov.gr/επικοινωνία,
https://kataggelies.mindev.gov.gr και
https://ekatanalotis.gov.gr
2. Ταχυδρομικώς, με την αποστολή συμπληρωμένης της ειδικής φόρμας καταγγελίας της ΔΙ.Μ.Ε.Α. στην ταχυδρομική διεύθυνση: Υπουργείο Ανάπτυξης, Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), Πλατεία Κάνιγγος, Τ.Κ. 10181, Αθήνα.
3. Με αυτοπρόσωπη παρουσία ή μέσω εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου με τη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας, που υπάρχει διαθέσιμη στο Πρωτόκολλο.
Η αναφορά/καταγγελία παραλαμβάνεται από το Πρωτόκολλο του Υπουργείου και λαμβάνει μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου.
Εποπτεία-διαχείριση
Σε εφαρμογή των αρμοδιοτήτων εποπτείας και διαχείρισης, όπως αυτές ρητά καθορίζονται στο άρθρο 13 του π.δ. 5/2022 (Α’ 15), η διαδικασία του Συστήματος Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών συσχετίζεται με τις διαδικασίες των ενεργειών Συμμόρφωσης και επιβολής Κυρώσεων της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
0.00
0.00
0
0
0
15 ημέρες