Υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων)

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



ab95b471-0d58-4e19-b84c-6c5a69e18de8 954710

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΚΕΝΤΡΟ ΛΗΨΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ, ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε.Φ.Ε.Τ.)

Ψηφιακά σημεία παροχής

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

30 λεπτά

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων). Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης

Παρατηρήσεις

Οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν στον ΕΦΕΤ

ηλεκτρονικά, ταχυδρομικά, τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717,

με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Δ/νσεων του ΕΦΕΤ.

Τελευταία ενημέρωση

09/04/2025

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αναφορά/Καταγγελία

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Καταγγελία/Αναφορά

Σημειώσεις

Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποιητικό έγγραφο

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά



        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Έναυσμα σε άλλη διαδικασία, Άλλο

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Υποβολή Αναφοράς/Καταγγελίας στον ΕΦΕΤ (Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων)

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Γνωστοποίηση/Ανακοίνωση

              Τρόπος υποβολής

              Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα, Τηλεφωνική επικοινωνία, email

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              Λήξη Διαδικασίας

              Αόριστη

              ,,,,


            • 1 Υγειονομικές Να υπάρχουν βάσιμοι λόγοι αναφορικά με τη μη ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους

              Όχι Όχι

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 15523 2006 1187 Β

              Περιγραφή Αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΚ) υπ’ αριθμ. 178/2002, 852/2004, 853/2004, 854/2004 και 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και εναρμόνιση της Οδηγίας 2004/41/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20060201187

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 1288 2017 1763 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της αριθ. 15523/30-8-2006 απόφασης (Β’1187/31.8.2006)

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20170201763

            • Ευρωπαϊκός Κανονισμός 140 625 2017

              Περιγραφή Οι αρμόδιες αρχές πρέπει να διαθέτουν αποτελεσματικούς μηχανισμούς που επιτρέπουν την αναφορά πραγματικών ή ενδεχόμενων παραβάσεων του κανονισμού 625/2017.

              Νομικές παραπομπές https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017R0625&from=EL

            • Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου η 128/24-04-2020 2020

              Περιγραφή Αναθεώρηση της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών του ΕΦΕΤ

              Νομικές παραπομπές file:///C:/Users/user/Downloads/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941.pdf"file:///C:/Users/user/Downloads/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941.pdf" has been identified to contain an invalid "/C:/Users/user/Downloads/%CE%A81%CE%9F%CE%A9%CE%9F%CE%A19%CE%A4-%CE%9D%CE%941.pdf" authority or path component.

              ΑΔΑ ΑΔΑ Ψ1ΟΩΟΡ9Τ-ΝΔ1

            • 1 Λήψη καταγγελίας /αναφοράς από το αρμόδιο Κέντρο

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Περιγραφή Η παραλαβή αναφορών/ καταγγελιών μέσω των προβλεπομένων στη διοικητική διαδικασία επίσημων μορφών επικοινωνίας και μέσω της τηλεφωνικής σύνδεσης με αριθμό 11717

              Σημειώσεις Δικαίωμα υποβολής αναφορών/καταγγελιών στον ΕΦΕΤ έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Ανάλογη δυνατότητα έχουν όλες οι αρχές του Κράτους και οι φορείς του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα.

              Όχι Όχι


            • 2 Πρωτοκόλληση των αναφορών/καταγγελιών

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδια Γενική Διεύθυνση

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια


              Όχι Όχι


            • 3 Η καταχώρηση των αναφορών/καταγγελιών σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ



              Όχι Όχι


            • 4 Διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών στην επιτροπή αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών.


              Περιγραφή Η επιτροπή λαμβάνει γνώση των αναφορών/καταγγελιών που έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων η οποία είναι συνδεδεμένη με το ΟΠΣ.

              Όχι Όχι


            • 5 Αξιολόγηση καταγγελίας /αναφοράς από την Επιτροπή


              Περιγραφή Η Επιτροπή βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων αξιολογεί το περιεχόμενο κάθε αναφοράς/καταγγελίας προκειμένου να αποφασίσει την διερεύνηση της ή όχι καθώς και την διαβάθμιση αυτής.

              Σημειώσεις Οι επώνυμες αναφορές/καταγγελίες αξιολογούνται από την επιτροπή σύμφωνα με τα κριτήρια και την διαβάθμιση που προβλέπεται στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ / ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ ΕΦΕΤ Οι ανώνυμες αναφορές/καταγγελίες αξιολογούνται από την επιτροπή στην κατεύθυνση ένταξης τους στον γενικότερο σχεδιασμό των ελέγχων εξαιρουμένων των περιπτώσεων που η Επιτροπή κρίνει ότι χρήζουν άμεσης διερεύνησης.

              Όχι Όχι


            • 6 Αρχειοθέτηση καταγγελίας



              Ναι Ναι


            • 7 Διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών σε αρμόδιες υπηρεσίες σύμφωνα με την κατά περίπτωση απόφαση της επιτροπής αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών



              Ναι Όχι


            • 8 Διερεύνηση της καταγγελίας



              Ναι Όχι


            • 9 Καταχώριση των ευρημάτων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα



              Ναι Όχι


            • 10 Ενημέρωση των ενδιαφερομένων για την πορεία της διερεύνησης της επώνυμης αναφοράς/καταγγελίας που υπέβαλαν.



              Ναι Ναι



            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.