Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
Ψηφιακά σημεία παροχής
- Δεν παρέχεται ψηφιακά
Αριθμός δικαιολογητικών
Κόστος
Παρέχεται χωρίς κόστος
Εκτιμώμενος χρόνος
6 μήνες
Περιγραφή
Διαγραφή μέλους γίνεται στις ακόλουθες περιπτώσεις: 1. αν ο χήρος/α ή το άγαμο τέκνο παντρευτεί ή συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, 2. αν το ανήλικο τέκνο ενηλικιωθεί (18 ετών) ή περατώσει τις σπουδές του ή συμπληρώσει το 24ο έτος της ηλικίας του, ενώ εξακολουθεί να είναι φοιτητής και σε κάθε περίπτωση το μέρισμα δεν συνεχίζεται πέραν της ηλικίας των 24 ετών, 3. αν οποιοδήποτε μέλος αποβιώσει, 4. Αν οποιοδήποτε μέλος δεν είναι πλέον ανίκανο προς άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
Αντίστοιχα, εγγραφή μέλους γίνεται στις ακόλουθες περιπτώσεις: 1. όταν θα πρέπει να προστεθεί και άλλο μέλος στην ορφανική οικογένεια, όπως για παράδειγμα τέκνο η πατρότητα του οποίου αναγνωρίζεται εκ των υστέρων ή ενήλικο τέκνο που αποκτά τη φοιτητική ιδιότητα, 2. όταν μέλος της ορφανικής οικογένειας διαγράφηκε και προσκομίζει νέα δικαιολογητικά π.χ. νέα βεβαίωση φοίτησης ή νέα απόφαση ΚΕΠΑ ή ΑΣΥΕ βάσει των οποίων δικαιούται εκ νέου μέρισμα.
Επιπροσθέτως, σημειώνεται ότι αναθεώρηση μεταβιβασθέντος μερίσματος γίνεται και όταν διαπιστωθεί λάθος μετά την μεταβίβαση του μερίσματος.
Δεν θεωρείτε αναθεώρηση μεταβιβασθέντος μερίσματος η επαναχορήγηση μερίσματος σε χήρα/ο μετά τη συμπληρώση του 67ου έτους της ηλικίας, καθώς η περίπτωση αυτή αφορά ξεχωριστή διοικητική διαδικασία.Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα
Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
Παρέχεται σε
Σχετικοί σύνδεσμοι
Παρατηρήσεις
Τελευταία ενημέρωση
09/04/2025
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Κατάθεση
Κατατίθεται από
Τίτλος
Σημειώσεις
Σχετικά με την υποβολή αιτήσεων στο Μ.Τ.Π.Υ., σημειώνεται ότι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να τις υποβάλουν ψηφιακά, μέσω ειδικής ψηφιακής εφαρμογής («Ηλεκτρονικές υπηρεσίες») που υπάρχει στην ιστοσελίδα του Μ.Τ.Π.Υ. (www.mtpy.gr). Η σύνδεση με την εφαρμογή αυτή γίνεται με τη χρήση κωδικών taxis και από ειδική λίστα επιλέγει ο πολίτης την αίτηση που τον αφορά.
Οι ψηφιακές αιτήσεις πρωτοκολλώνται αυτόματα, συσχετίζονται με την ατομική μερίδα του εν ζωή ή θανόντος μετόχου/μερισματούχου και χρεώνονται αυτόματα στο αρμόδιο Τμήμα. Κατά τη διαδικασία της επεξεργασίας των αιτήσεων τίθεται σε εφαρμογή σειρά διαλειτουργικοτήτων με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες του δημοσίου ώστε να επιταχύνεται ο χρόνος διεκπεραίωσης των αιτήσεων που έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτερη ικανοποίηση των αιτημάτων των πολιτών.Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Ταυτοποιητικό έγγραφο
Προϋποθέσεις
Κόστος
Σχετικά
Δείτε επίσης
Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:
Ιεραρχική Προσφυγή
Κανόνες για την έλλειψη απάντησης από την αρμόδια αρχή και νομικές συνέπειες για τους χρήστες:
Άλλο
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Βήματα
Ψηφιακά βήματα
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Επίσημος τίτλος
Γλώσσες παροχής
Μητρώα που τηρούνται
Νομοθεσία
Κατηγορίες
Είδος διαδικασίας
Έναυσμα
Τρόπος υποβολής
Συμβάντα ζωής
Τύπος
Λήξη Διαδικασίας
Αόριστη