|
|
(51 ενδιάμεσες εκδόσεις από 8 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
− | |process_uuid=7ed27449-7998-43af-9a60-0f5be7830117
| |
− | |process_id=727449
| |
| |process_alternative_titles=Δειγματοληψία ΕΦΕΤ, Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Δειγματοληψίας ΕΦΕΤ | | |process_alternative_titles=Δειγματοληψία ΕΦΕΤ, Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Δειγματοληψίας ΕΦΕΤ |
| |process_description=Η διαδικασία αφορά στη λήψη δειγμάτων, στη διενέργεια εργαστηριακών αναλύσεων και στην έκδοση των αντίστοιχων εκθέσεων δοκιμών, στο πλαίσιο των επίσημων ελέγχων και λοιπών επίσημων δραστηριοτήτων αρμοδιότητας ΕΦΕΤ, για τη λήψη των αναγκαίων κάθε φορά μέτρων για την εξάλειψη ή τον περιορισμό των κινδύνων για την υγεία των ανθρώπων ή της παραπλάνησης των καταναλωτών. | | |process_description=Η διαδικασία αφορά στη λήψη δειγμάτων, στη διενέργεια εργαστηριακών αναλύσεων και στην έκδοση των αντίστοιχων εκθέσεων δοκιμών, στο πλαίσιο των επίσημων ελέγχων και λοιπών επίσημων δραστηριοτήτων αρμοδιότητας ΕΦΕΤ, για τη λήψη των αναγκαίων κάθε φορά μέτρων για την εξάλειψη ή τον περιορισμό των κινδύνων για την υγεία των ανθρώπων ή της παραπλάνησης των καταναλωτών. |
| |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
| |process_org_owner=85324 | | |process_org_owner=85324 |
| + | |process_provision_org_group=5587, 9603, 4888 |
| |process_provision_org=37171 | | |process_provision_org=37171 |
− | |process_provision_org_directory=Περιφερειακές Διευθύνσεις ΕΦΕΤ, Διεύθυνση Ασφάλειας Τροφίμων ΕΦΕΤ, Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτών ΕΦΕΤ, Περιφέρειες, Περιφερειακές Ενότητες | + | |process_provision_org_directory=Διεύθυνση Ασφάλειας Τροφίμων ΕΦΕΤ, Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτών ΕΦΕΤ, |
| |process_remarks=Η διαδικασία εκτελείται από τον ΕΦΕΤ σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται μετά την πρωτογενή παραγωγή. | | |process_remarks=Η διαδικασία εκτελείται από τον ΕΦΕΤ σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται μετά την πρωτογενή παραγωγή. |
− | |process_estimated_implementation_duration=7776000 | + | |process_estimated_implementation_duration_max=P3M |
− | |process_evidence_identification_type=Άλλο | + | |process_see_also=Β' Επιτροπή επανεξέτασης κατασχεθέντων τροφίμων; Δέσμευση Τροφίμων; Επιβολή διοικητικού προστίμου σε επιχειρήσεις τροφίμων; Προγραμματισμός και διενέργεια τακτικού - έκτακτου ελέγχου επιχείρησης από Περιφερειακή Διεύθυνση; Προσωρινή αναστολή λειτουργίας επιχείρησης τροφίμων; Σφράγιση μη αδειοδοτημένης/μη εγκεκριμένης εγκατάστασης τροφίμων |
− | |process_evidence_identification_type_other=ΑΦΜ
| |
| |process_type=Αμφιστρεφής | | |process_type=Αμφιστρεφής |
| |process_trigger=Αυτεπάγγελτη | | |process_trigger=Αυτεπάγγελτη |
| |process_trigger_type=Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα | | |process_trigger_type=Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα |
− | |process_usage=Άλλο | + | |process_usage=Μη χρήση ως δικαιολογητικό |
− | |process_output_type=Παραγωγή εγγράφου | + | |process_output_type=Κατάθεση ποσού, Παραγωγή εγγράφου |
− | |process_validity_duration=-1
| |
| |process_source=Συντάκτες | | |process_source=Συντάκτες |
| |process_provided_to=Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες | | |process_provided_to=Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες |
− | |process_tax_type=Έλεγχοι | + | |process_tax_type=Αξιολογήσεις,Βεβαιώσεις,Εγκρίσεις,Επιθεωρήσεις,Επιτόπιοι έλεγχοι,Πιστοποιήσεις |
− | |process_life_events=Τρόφιμα,Επιχειρηματική δραστηριότητα | + | |process_life_events=Τρόφιμα, Νομοθεσία, Επιχειρηματική δραστηριότητα, Αδειοδοτήσεις και συμμόρφωση |
| |process_sdg_resource=Άλλο | | |process_sdg_resource=Άλλο |
| |process_sdg_notes=Το δικαίωμα διοικητικής προσφυγής αποτελείται από τρία στοιχεία, τα οποία παρέχουν στον υπεύθυνο επιχείρησης τη δυνατότητα: | | |process_sdg_notes=Το δικαίωμα διοικητικής προσφυγής αποτελείται από τρία στοιχεία, τα οποία παρέχουν στον υπεύθυνο επιχείρησης τη δυνατότητα: |
− |
| |
| i) να ζητεί επανεξέταση της τεκμηρίωσης της αρχικής δειγματοληψίας, της ανάλυσης, των δοκιμών ή της διάγνωσης από αναγνωρισμένο και κατάλληλα καταρτισμένο εμπειρογνώμονα. | | i) να ζητεί επανεξέταση της τεκμηρίωσης της αρχικής δειγματοληψίας, της ανάλυσης, των δοκιμών ή της διάγνωσης από αναγνωρισμένο και κατάλληλα καταρτισμένο εμπειρογνώμονα. |
− |
| |
| ii) να ζητεί από την αρμόδια αρχή να λάβει επαρκή ποσότητα δείγματος με σκοπό τη διενέργεια δεύτερης ανάλυσης, εκτός αν μια τέτοια δεύτερη ανάλυση, δοκιμή ή διάγνωση είναι τεχνικά αδύνατη ή άσκοπη. Αυτό ισχύει, ειδικότερα, στην περίπτωση που ο επιπολασμός του παράγοντα κινδύνου είναι ιδιαίτερα χαμηλός στο αγαθό ή η κατανομή του είναι ιδιαίτερα αραιή ή μη κανονική, όπως στην περίπτωση εκτέλεσης μικροβιολογικής ανάλυσης. | | ii) να ζητεί από την αρμόδια αρχή να λάβει επαρκή ποσότητα δείγματος με σκοπό τη διενέργεια δεύτερης ανάλυσης, εκτός αν μια τέτοια δεύτερη ανάλυση, δοκιμή ή διάγνωση είναι τεχνικά αδύνατη ή άσκοπη. Αυτό ισχύει, ειδικότερα, στην περίπτωση που ο επιπολασμός του παράγοντα κινδύνου είναι ιδιαίτερα χαμηλός στο αγαθό ή η κατανομή του είναι ιδιαίτερα αραιή ή μη κανονική, όπως στην περίπτωση εκτέλεσης μικροβιολογικής ανάλυσης. |
− |
| |
| iii) να ζητεί από την αρμόδια αρχή να λάβει επαρκή ποσότητα δείγματος με σκοπό τη διενέργεια άλλης ανάλυσης από άλλο επίσημο εργαστήριο, σε περίπτωση διαφωνίας βάσει της αρχικής ανάλυσης και της γνώμης δεύτερου εμπειρογνώμονα, εάν το δικαίωμα αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία. | | iii) να ζητεί από την αρμόδια αρχή να λάβει επαρκή ποσότητα δείγματος με σκοπό τη διενέργεια άλλης ανάλυσης από άλλο επίσημο εργαστήριο, σε περίπτωση διαφωνίας βάσει της αρχικής ανάλυσης και της γνώμης δεύτερου εμπειρογνώμονα, εάν το δικαίωμα αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία. |
| | | |
| Σε περίπτωση που ειδικές τομεακές νομοθετικές διατάξεις θεσπίζουν κανόνες για τη δειγματοληψία ή την ανάλυση σε συγκεκριμένο τομέα οι εν λόγω κανόνες υπερισχύουν έναντι των βασικών αρχών που περιγράφονται παραπάνω. | | Σε περίπτωση που ειδικές τομεακές νομοθετικές διατάξεις θεσπίζουν κανόνες για τη δειγματοληψία ή την ανάλυση σε συγκεκριμένο τομέα οι εν λόγω κανόνες υπερισχύουν έναντι των βασικών αρχών που περιγράφονται παραπάνω. |
− |
| |
| Η άσκηση του δικαιώματος από τον υπεύθυνο της επιχείρησης, δεν θίγει την υποχρέωση του ΕΦΕΤ να λαμβάνει άμεσα μέτρα για την εξάλειψη ή τον περιορισμό κινδύνων για την υγεία των ανθρώπων. | | Η άσκηση του δικαιώματος από τον υπεύθυνο της επιχείρησης, δεν θίγει την υποχρέωση του ΕΦΕΤ να λαμβάνει άμεσα μέτρα για την εξάλειψη ή τον περιορισμό κινδύνων για την υγεία των ανθρώπων. |
| + | |process_total_duration_steps_min=2012700 |
| + | |process_total_duration_steps_max=65147400 |
| |process_cost_min=0.00 | | |process_cost_min=0.00 |
− | |process_cost_max=0.00 | + | |process_cost_max=90.15 |
| |process_evidence_cost_guarantee=0 | | |process_evidence_cost_guarantee=0 |
| |process_evidence_cost_total_number=0 | | |process_evidence_cost_total_number=0 |
Γραμμή 44: |
Γραμμή 39: |
| |process_evidence_step_total_number=0 | | |process_evidence_step_total_number=0 |
| |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| + | |process_uuid=7ed27449-7998-43af-9a60-0f5be7830117 |
| + | |process_id=727449 |
| + | |process_estimated_implementation_duration=7776000 |
| + | }} |
| + | {{process evidences cost |
| + | |process_evidence_cost_num_id=1 |
| + | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| + | |process_evidence_cost_type=Παράβολο (δεν τηρείται στο e-παράβολο) |
| + | |process_evidence_cost_calculation=Βάσει συνθήκης |
| + | |process_evidence_cost_description=Η διαδικασία της δειγματοληψίας παρέχεται άνευ κόστους. Κόστος ενέχει η άσκηση των έννομων μέσων προστασίας. Αν στο πλαίσιο τους διεξαχθούν εργαστηριακές αναλύσεις στο Γενικό Χημείο του Κράτους, τότε το κόστος της άσκησης τους αναλύεται ως ακολούθως: |
| + | α) παραβόλο υπέρ ΕΤΕΠΠΑΑ (88,04 ευρώ) |
| + | β) χαρτοσήμο: 2% επί του ποσού ETEΠΠAA |
| + | γ) φόρου υπέρ ΟΓΑ: 20% επί του χαρτοσήμου |
| + | Για τα υπόλοιπα εργαστήρια προτρέπεται ο ενδιαφερόμενος να επικοινωνήσει ο ίδιος να τακτοποιήσει το ζήτημα του κόστους. |
| + | |process_evidence_cost_min=0 |
| + | |process_evidence_cost_max=88.04 |
| + | |process_evidence_cost_payment_type=Τράπεζα της Ελλάδος |
| + | }} |
| + | {{process evidences cost |
| + | |process_evidence_cost_num_id=2 |
| + | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| + | |process_evidence_cost_type=Χαρτόσημο |
| + | |process_evidence_cost_calculation=Εφάπαξ |
| + | |process_evidence_cost_description=χαρτοσήμο: 2% επί του ποσού ETEΠΠAA |
| + | |process_evidence_cost_min=0 |
| + | |process_evidence_cost_max=1.76 |
| + | |process_evidence_cost_payment_type=Τράπεζα της Ελλάδος |
| + | }} |
| + | {{process evidences cost |
| + | |process_evidence_cost_num_id=3 |
| + | |process_evidence_cost_alternative=Όχι |
| + | |process_evidence_cost_calculation=Εφάπαξ |
| + | |process_evidence_cost_description=φόρος υπέρ ΟΓΑ: 20% επί του χαρτοσήμου |
| + | |process_evidence_cost_min=0 |
| + | |process_evidence_cost_max=0.35 |
| + | |process_evidence_cost_payment_type=Τράπεζα της Ελλάδος |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 49: |
Γραμμή 80: |
| |process_rule_decision_number=625 | | |process_rule_decision_number=625 |
| |process_rule_decision_year=2017 | | |process_rule_decision_year=2017 |
− | |process_rule_description=Kανονισμός για τους επίσημους ελέγχους | + | |process_rule_description=Kανονισμός για τους επίσημους ελέγχους. |
− | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?uri=CELEX%3A32017R0625&qid=1682589216352 | + | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017R0625 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 56: |
Γραμμή 87: |
| |process_rule_decision_number=178 | | |process_rule_decision_number=178 |
| |process_rule_decision_year=2002 | | |process_rule_decision_year=2002 |
− | |process_rule_description=Καθορισμός γενικών αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων | + | |process_rule_description=Καθορισμός γενικών αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων. |
− | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?qid=1682588307978&uri=CELEX%3A32002R0178 | + | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32002R0178 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 63: |
Γραμμή 94: |
| |process_rule_decision_number=4235 | | |process_rule_decision_number=4235 |
| |process_rule_decision_year=2014 | | |process_rule_decision_year=2014 |
− | |process_rule_description=Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων | + | |process_rule_description=Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων. |
| |process_rule_gazette_doc_number=32 | | |process_rule_gazette_doc_number=32 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
Γραμμή 110: |
Γραμμή 141: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Εκδοση Εβδομαδιαίου Προγράμματος Περιφερειακής Διεύθυνσης | | |process_step_title=Εκδοση Εβδομαδιαίου Προγράμματος Περιφερειακής Διεύθυνσης |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
| |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_description=Στο πλαίσιο της διοικητικής διεργασίας της Οργάνωσης, Προγραμματισμού και Εποπτείας των ελέγχων της Περιφερειακής Διεύθυνσης ο προγραμματισμός εξειδικεύεται σε εβδομαδιαία βάση. O Προγραμματισμός των εργαστηριακών Ελέγχων των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΦΕΤ, διενεργείται με βάση Προγράμματα (Αναθέσεις) δειγματοληψίας που συντάσσονται από την Κεντρική Υπηρεσία κάθε έτος. Έκτακτες δειγματοληψίες μπορούν να προκύψουν από τα δίκτυα RASFF/ AAC&FF καθώς και την εφαρμογή της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών / Καταγγελιών. | + | |process_step_duration_min=PT2H |
| + | |process_step_duration_max=P5D |
| + | |process_step_description=Στο πλαίσιο της διοικητικής διεργασίας της Οργάνωσης, Προγραμματισμού και Εποπτείας των ελέγχων της Περιφερειακής Διεύθυνσης ο προγραμματισμός εξειδικεύεται σε εβδομαδιαία βάση. Ο Προγραμματισμός των εργαστηριακών Ελέγχων των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΦΕΤ, διενεργείται με βάση Προγράμματα (Αναθέσεις) δειγματοληψίας που συντάσσονται από την Κεντρική Υπηρεσία. Έκτακτες δειγματοληψίες μπορούν να προκύψουν από τα δίκτυα RASFF/ AAC&FF καθώς και την εφαρμογή της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών / Καταγγελιών. Έναυσμα στην διαδικασία μπορεί επίσης να δωθεί και από την διαδικασία της Δέσμευσης Τροφίμων (ΜΙΤΟΣ: 181393). |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 118: |
Γραμμή 152: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Έκδοση Εντολής Ελέγχου, Μετακίνησης | | |process_step_title=Έκδοση Εντολής Ελέγχου, Μετακίνησης |
− | |process_step_description=Οι εντολές εκδίδονται μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΕΤ και συνοδεύονται από άλλα διοικητικά έγγραφα που αφορούν στην κίνηση των οχημάτων. Καθορίζουν τους Υπεύθυνους της Εντολής, τους Ελεγκτές καθώς και τους Συνδεδεμένους Ελέγχους εφόσον υπάρχουν | + | |process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής |
| + | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
| + | |process_step_duration_min=PT5M |
| + | |process_step_duration_max=PT30M |
| + | |process_step_description=Οι εντολές εκδίδονται μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΕΤ και συνοδεύονται από άλλα διοικητικά έγγραφα που αφορούν στην κίνηση των οχημάτων. Καθορίζουν τους Υπεύθυνους της Εντολής, τους Ελεγκτές καθώς και τους Συνδεδεμένους Ελέγχους εφόσον υπάρχουν. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 125: |
Γραμμή 163: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Μετακίνηση Ελεγκτών | | |process_step_title=Μετακίνηση Ελεγκτών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_duration_min=PT1H |
| + | |process_step_duration_max=PT2H |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 131: |
Γραμμή 172: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Διενέργεια Δειγματοληψίας | | |process_step_title=Διενέργεια Δειγματοληψίας |
− | |process_step_description=Το κλιμάκιο ελέγχου επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα και την εντολή ελέγχου | + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
− | |process_step_note=Ενδεχομένως η Διενέργεια της Δειγματοληψίας να συνδιαστεί με την Διενέργεια Επιτόπιου Ελέγχου (Διαδικασία ΜΙΤΟΣ: 823345) | + | |process_step_implementation=Έλεγχος |
| + | |process_step_duration_min=PT2H |
| + | |process_step_duration_max=PT16H |
| + | |process_step_description=Για τον τρόπο λήψης του δείγματος, την ποσότητα αυτού, τη μέθοδο σφράγισης και επισήμανσης, τα σχετικά με τη διασφάλιση της ταυτότητας του δείγματος και κάθε λεπτομέρεια που αφορά τη δειγματοληψία και την μεταχείριση του δείγματος συντάσσονται από τον ΕΦΕΤ δεσμευτικά καθοδηγητικά έγγραφα τα οποία εξειδικεύονται ανά Πρόγραμμα Επισήμου Ελέγχου. Για την διενέργεια της δειγματοληψίας εφαρμόζονται οι σχετικοί Ενωσιακοί και Εθνικοί Κανόνες οι οποίοι εξειδικέυονται με κάθετο νομικό πλαίσιο ανά τρόφιμο (λ.χ. σιτηρά χύμα, λάδια σε σιλό ή συσκευασμένα κλπ) ή ανά εξεταζόμενο κίνδυνο (λ.χ. μικροβιολογικό ή χημικό κλπ). |
| + | |process_step_note=Ενδεχομένως η Διενέργεια της Δειγματοληψίας να συνδιαστεί με την Διενέργεια Επιτόπιου Ελέγχου (Διαδικασία ΜΙΤΟΣ: 823345). |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 138: |
Γραμμή 183: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Βεβαίωση Λήψης Δείγματος | + | |process_step_title=Χορήγηση Βεβαίωσης Λήψης Δείγματος |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=PT30M |
| + | |process_step_duration_max=PT2H |
| + | |process_step_description=Επί της βεβαίωσης καταγράφονται το είδος δείγματος, η ποσότητα του δείγματος, όπως αυτή καθορίζεται από την συσκευασία και το πλήθος των τεμαχίων που ελήφθησαν, καθώς και στοιχεία αναγνώρισης όπως η Ημερομηνία Λήξης ή/και ο Αριθμός της Παρτίδας. Η λήψη του δείγματος βεβαιώνεται ενυπόγραφα από το κλιμάκιο των ελεγκτών οι οποίοι διενήργησαν την δειγματοληψία. |
| + | |process_step_note=Η βεβαίωση χορηγείται στον υπεύθυνο της επιχείρησης. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 144: |
Γραμμή 195: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Πρωτόκολλο Δειγματοληψίας | + | |process_step_title=Σύνταξη Πρωτοκόλλου Δειγματοληψίας |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=PT30M |
| + | |process_step_duration_max=PT2H |
| + | |process_step_description=Στο Πρωτόκολλο Δειγματοληψίας καταγράφονται τα στοιχεία της επιχείρησης, τα στοιχεία του εξεταζόμενου τρόφιμου και στοιχεία σημαντικά για την ίδια την διεργασία της δειγματοληψίας και της διαχείρισης του δείγματος (π.χ. στάδιο λήψης δείγματος, τύπος συσκευασίας δείγματος, μακροσκοπικά χαρακτηριστικά δείγματος, συνθήκες μεταφοράς δείγματος κ.α.). Επιπλέον διευκρινίζονται το είδος και οι παράμετροι της εξέτασης του δείγματος. |
| + | |
| + | Κατά την διεργασία της δειγματοληψίας ο υπεύθυνος της επιχείρησης ενημερώνεται σχετικά με τα έννομα μέσα προστασίας που διαθέτει (δες σχετική ενότητα) και η διενέργεια της ενημέρωσης καταγράφεται επί του εντύπου. |
| + | Το πρωτόκολλο δειγματοληψίας υπογράφεται από το κλιμάκιο των ελεγκτών οι οποίοι διενήργησαν την δειγματοληψία και από τον υπάλληλο της επιχείρησης ο οποίος παρευρίσκονταν στον έλεγχο. |
| + | |process_step_note=Το πρωτόκολλο δειγματοληψίας απευθύνεται στο εργαστήριο που θα διενεργήσει την εξέταση και συνοδεύει το δείγμα. Επί αυτού αναγράφεται τόσο η δημόσια αρχή που διενήργησε τον έλεγχο, όσο και αριθμός ταυτοποίησης του δείγματος από την δημόσια αρχή που διενήργησε τον έλεγχο. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 151: |
Γραμμή 211: |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
| |process_step_title=Μετακίνηση Ελεγκτών | | |process_step_title=Μετακίνηση Ελεγκτών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_duration_min=PT1H |
| + | |process_step_duration_max=PT2H |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 156: |
Γραμμή 219: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Διαβίβαση Δείγματος στο Εργαστήριο | + | |process_step_title=Διαβίβαση Δείγματος σε Εργαστήριο |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P1D |
| + | |process_step_duration_max=P7D |
| + | |process_step_description=Το δείγμα, συνοδευόμενο από το Πρωτόκολλο δειγματοληψίας αποστέλλεται σε Εργαστήριο Επισήμου Ελέγχου. |
| + | Τα Εργαστήρια Επισήμου Ελέγχου που συμμετέχουν στο εκάστοτε Πρόγραμμα Επισήμου Ελέγχου Τροφίμων, προσδιορίζονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΕΦΕΤ και κοινοποιούνται προς τις αρχές που διεξάγουν τον έλεγχο (δειγματοληψία) με καθοδηγητικά έγγραφα (αναθέσεις). |
| + | |process_step_note=Σχετική διαδικασία ΜΙΤΟΣ "Ένταξη Εργαστηρίων στο Μητρώο Εργαστηρίων Επισήμου Ελέγχου Τροφίμων Συνεργαζομένων με τον ΕΦΕΤ". |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 162: |
Γραμμή 232: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Παραλαβή Έκθεσης Αποτελεσμάτων Εργαστηρίου | + | |process_step_title=Παραλαβή Έκθεσης Αποτελεσμάτων Εργαστηρίου και Γνωμάτευση |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| + | |process_step_duration_min=P21D |
| + | |process_step_duration_max=P2Y |
| + | |process_step_description=Η ευθύνη γνωμάτευσης ανήκει στην αρχή που έχει διεξαγάγει τον έλεγχο (δειγματοληψία), εκτός και αν περιγράφεται διαφορετικά στο πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του ΕΦΕΤ και του εργαστηρίου. |
| + | Όταν δεν υπάρχουν νομοθετικά όρια και προκύπτει θέμα ασφάλειας, για τον χαρακτηρισμό του δείγματος (γνωμάτευση), η αρχή που έχει διεξαγάγει τον έλεγχο λαμβάνει υπόψη της κάποια από τα παρακάτω: |
| + | α) γνώμη από αρμόδιους φορείς αξιολόγησης επικινδυνότητας, όπως η EFSA, το ΕΣΕΤ, το ΑΧΣ |
| + | β) την επιστημονική άποψη του εργαστηρίου, εφόσον αυτό προβλέπεται στο σχετικό πρωτόκολλο συνεργασίας |
| + | γ) οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή |
| + | δ) οδηγίες/εγκυκλίους από την ΚΥ. |
| + | |process_step_note=Σε ειδικές περιπτώσεις και μόνο για τρόφιμα των οποίων η εξέταση πραγματοποιήθηκε από το Γενικό Χημείο του Κράτους (ΓΧΚ), για την οριστική γνωμάτευση αποφασίζει το Ανώτατο Χημικό Συμβούλιο (ΑΧΣ). Το ΓΧΚ ζητάει από το ΑΧΣ να γνωματεύσει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως όταν το δείγμα είναι μη ασφαλές, όταν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην έκθεση εξέτασης και στην εξέταση που προκύπτει μετά την άσκηση διοικητικής προσφυγής, όταν κάνει σχετικό αίτημα η επιχείρηση ή σε άλλη περίπτωση (π.χ. την επίδραση συστατικού στην υγεία του ανθρώπου). Η γνωμάτευση ανακοινώνεται στην επιχείρηση με την ίδια διαδικασία. Όλες οι διαδικασίες που ακολουθούν μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος σταματούν σε αναμονή της γνωμοδότησης του ΑΧΣ. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=10 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=9 |
| + | |process_step_previous_child=9 |
| + | |process_step_title=Κανονικό / Συμμορφούμενο |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=11 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=10 |
| + | |process_step_previous_child=10 |
| + | |process_step_title=Σύνταξη και Κοινοποίηση Έκθεσης Ελέγχου |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P1D |
| + | |process_step_duration_max=P21D |
| + | |process_step_description=Σε περίπτωση που η δειγματοληψία γίνεται στο πλαίσιο προγράμματος δειγματοληψίας (χωρίς έλεγχο) και το αποτέλεσμα της εξέτασης είναι κανονικό / συμμορφούμενο, κατά περίπτωση, δεν συντάσσεται έκθεση ελέγχου. |
| + | |process_step_note=Ακολουθούνται τα βήματα της Διαδικασίας "Προγραμματισμός και διενέργεια τακτικού - έκτακτου ελέγχου επιχείρησης από Περιφερειακή Διεύθυνση" (ΜΙΤΟΣ: 823345) από το βήμα της σύνταξης και κοινοποίησης έκθεσης ελέγχου και στην συνέχεια. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=12 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=9 |
| + | |process_step_previous_child=9 |
| + | |process_step_title=Μη Κανονικό ή Μη Ασφαλές ή Νοθευμένο |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=13 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=12 |
| + | |process_step_previous_child=12 |
| + | |process_step_title=Ανακοίνωση Εργαστηριακού Αποτελέσματος στην Επιχείρηση |
| + | |process_step_duration_min=P1D |
| + | |process_step_duration_max=P21D |
| + | |process_step_description=Συντάσσεται Ανακοίνωση Αποτελέσματος που διαβιβάζεται στον παρασκευαστή/συσκευαστή/διακινητή/εισαγωγέα του τροφίμου/ΥΑΕΤ, στον υπεύθυνο της επιχείρησης που έγινε η δειγματοληψία και κοινοποιείται στη ΚΥ. Με την Ανακοίνωση Αποτελέσματος κοινοποιούνται στον διοικούμενο τα στοιχεία του δείγματος και ενημερώνεται ο διοικούμενος για τα δικαιώματα του (άσκηση έννομων μέσων προστασίας) και τIς απορρέουσες υποχρεώσεις του (χρονικό περιθώριο άσκησης και κόστος άσκησης). |
| + | Επιπλέον ενημερώνεται για τον τρόπο διαχείρισης των μη συμμορφούμενων προϊόντων, τις ενέργειες στις οποίες οφείλει να προβεί ενώ του ζητείται και επιπλέον πληροφόρηση σχετικά με την παρτίδα από την οποία προήλθε το δείγμα. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=14 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=13 |
| + | |process_step_previous_child=13 |
| + | |process_step_title=Μη Άσκηση Έννομων Μέσων Προστασίας |
| + | |process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=15 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=14 |
| + | |process_step_previous_child=14 |
| + | |process_step_title=Το αποτέλεσμα καθίσταταται οριστικό |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=16 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=15 |
| + | |process_step_previous_child=15 |
| + | |process_step_title=Έναυσμα Διαδικασιών Επιβολής Διοκητικών Μέτρων Συμμόρφωσης |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_implementation=Έλεγχος |
| + | |process_step_duration_min=P1D |
| + | |process_step_duration_max=P3M |
| + | |process_step_description=Οι αρμόδιες αρχές, στο πλαίσιο άσκησης του επίσημου ελέγχου, αν διαπιστώσουν μη συμμόρφωση προς τις απαιτήσεις ή τις διαδικασίες που προβλέπει η ενωσιακή και εθνική νομοθεσία στους τομείς των τροφίμων, επιβάλλουν, λαμβάνοντας υπόψη τη φύση της μη συμμόρφωσης, το ιστορικό και το μέγεθος της επιχείρησης, κατά περίπτωση και στο βαθμό που απαιτείται, τα μέτρα συμμόρφωσης σύμφωνα με τα άρθρα 4,5,6,7,8,9,10,11 του Ν. 4235/2014 όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Επιπλέον εκκινούν διοικητικές διαδικασίες που σχετίζονται με την ενημέρωση των αρμοδίων αρχών σε Εθνικό ή/και Διεθνές Επίπεδο (π.χ. ενημέρωση συστήματος RASFF) και την ενημέρωση των πολιτών/καταναλωτών του τροφίμου με την έκδοση Δελτίου Τύπου. |
| + | |process_step_note=Σχετικές διαδικασίες ΜΙΤΟΣ 181393, 789814, 475267, 564641. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=17 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=16 |
| + | |process_step_previous_child=16 |
| + | |process_step_title=Σύνταξη και Κοινοποίηση Έκθεσης Ελέγχου |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P1D |
| + | |process_step_duration_max=P21D |
| + | |process_step_note=Ακολουθούνται τα βήματα της Διαδικασίας "Προγραμματισμός και διενέργεια τακτικού - έκτακτου ελέγχου επιχείρησης από Περιφερειακή Διεύθυνση" (ΜΙΤΟΣ: 823345) από το βήμα της σύνταξης και κοινοποίησης έκθεσης ελέγχου και στην συνέχεια. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=18 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=13 |
| + | |process_step_previous_child=13 |
| + | |process_step_title=Άσκηση Εννομων Μέσων Προστασίας |
| + | |process_step_official=Ενέργεια από φυσικό/νομικό πρόσωπο |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_description=Μπορεί να κατατεθεί από οποιονδήποτε στον οποίο έχει γίνει ανακοίνωση του πρώτου αποτελέσματος εντός 2 εργάσιμων ημερών από την ανακοίνωση αυτή. |
| + | Το έννομα μέσα μέσα προστασίας διαφοροποιούνται ανάλογα με την φύση του δείγματος και της ανάλυσης (π.χ. ο επιπολασμός του παράγοντα κινδύνου είναι ιδιαίτερα χαμηλός στο αγαθό ή η κατανομή του είναι ιδιαίτερα αραιή ή μη κανονική, όπως στην περίπτωση εκτέλεσης μικροβιολογικής ανάλυσης τότε έχουμε την περίπτωση του μοναδικού δείγματος) |
| + | |process_step_note=Απαιτείται πληρωμή παραβόλου. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=19 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=18 |
| + | |process_step_previous_child=18 |
| + | |process_step_title=Διαβίβαση Δικαιολογητικών στο Εργαστήριο Επισήμου Ελέγχου |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P1D |
| + | |process_step_duration_max=P3D |
| + | |process_step_description=Μετά την παραλαβή του αιτήματος της επιχείρησης (καθώς και του αποδεικτικού πληρωμής παραβόλου, όταν πρόκειται για αναλύσεις που θα διεξαχθούν από το ΓΧΚ) ο ΕΦΕΤ τα διαβιβάζει προς το Εργαστήριο Επισήμου Ελέγχου. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=20 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=19 |
| + | |process_step_previous_child=19 |
| + | |process_step_title=Παραλαβή Έκθεσης Αποτελεσμάτων Εργαστηρίου ή/και Γνωμάτευσης ΑΧΣ και Γνωμάτευση |
| + | |process_step_duration_min=P21D |
| + | |process_step_duration_max=P2Y |
| + | |process_step_description=Το εργαστήριο κοινοποιεί την Έκθεση Αποτελεσμάτων προς την αρχή που διενήργησε τον έλεγχο. Η ευθύνη γνωμάτευσης ανήκει στην αρχή που έχει διεξαγάγει τον έλεγχο (δειγματοληψία), εκτός και αν περιγράφεται διαφορετικά στο πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του ΕΦΕΤ και του εργαστηρίου. |
| + | |process_step_note=Η άσκηση των έννομων μέσων προστασίας του διοικούμενου δεν θίγει την υποχρέωση των αρμόδιων αρχών να λαμβάνουν χωρίς καθυστέρηση μέτρα για την εξάλειψη ή τον περιορισμό των κινδύνων για την υγεία των ανθρώπων. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=21 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=20 |
| + | |process_step_previous_child=20 |
| + | |process_step_title=Ανακοίνωση Εργαστηριακού Αποτελέσματος στην Επιχείρηση |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P1D |
| + | |process_step_duration_max=P21D |
| + | |process_step_description=Συντάσσεται εκ νέου Ανακοίνωση Αποτελέσματος που διαβιβάζεται στον υπεύθυνο της επιχείρησης που άσκησε τα έννομα μέσα προστασίας. Με την Ανακοίνωση Αποτελέσματος κοινοποιούνται εκ νέου στον διοικούμενο τα στοιχεία του δείγματος καθώς και τα αποτελέσματα και η γνωμάτευση με βάση την νέα ανάλυση. |
| + | Επιπλέον ενημερώνεται για τον τρόπο διαχείρισης των μη συμμορφούμενων προϊόντων και τις ενέργειες στις οποίες οφείλει να προβεί. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=22 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=21 |
| + | |process_step_previous_child=21 |
| + | |process_step_title=Έναυσμα Διαδικασιών Επιβολής Διοκητικών Μέτρων Συμμόρφωσης |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_description=Εφόσον μετά την άσκηση των έννομων μέσων και τα αποτελέσματα των σχετικών ενεργειών, εξακολουθούν να υφίστανται οι προϋποθέσεις για την επιβολή μέτρων συμμόρφωσης, τότε ο ΕΦΕΤ προχωρά στην επιβολή τους. Επιπλέον εκκινούν διοικητικές διαδικασίες που σχετίζονται με την ενημέρωση των αρμοδίων αρχών και την ενημέρωση των πολιτών/καταναλωτών του τροφίμου. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=23 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=22 |
| + | |process_step_previous_child=22 |
| + | |process_step_title=Σύνταξη και Κοινοποίηση Έκθεσης Ελέγχου |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_implementation=Υπογραφή |
| + | |process_step_description=Η έκθεση ελέγχου συντάσσεται, σύμφωνα με τον Ν. 2741/99, άρθρο 5, παρ 3, και καταγράφονται ο σκοπός του ελέγχου, το νομικό πλαίσιο, οι μέθοδοι, τα ευρήματα, η μη τήρηση της νομοθεσίας, τα προτεινόμενα μέτρα, η προθεσμία ανταπόκρισης της επιχείρησης (Ν. 4235/14, ΚΥΑ 15523/2006, άρ.16, παρ.4 και ΥΑ 12932/2006, άρ.23, παρ.4). Παράγεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΦΕΤ και διαβιβάζεται στην επιχείρηση και σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Η έκθεση ελέγχου ή απόσπασμα αυτής, κατά περίπτωση, διαβιβάζεται και σε όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη τον Καν. 2016/679 (περί προσωπικών δεδομένων). |
| + | }} |
| + | {{process useful links |
| + | |process_useful_link_title=Ιστοσελίδα ΕΦΕΤ, συμβουλευτείτε τις ενότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα σας (επιχειρήσεις τροφίμων, καταναλωτές, αρχές ελέγχου) και περιηγηθείτε στην σχετική νομοθεσία |
| + | |process_useful_link_url=https://www.efet.gr/index.php/el/ |
| }} | | }} |